Gå til innhold

pergopopping


Gjest Gjest_vilje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vilje_*

er jo spennende å følge med på hvis det er andre i samme situasjon.. selv begynner jeg på runde to, med dbl dose, om nøyaktig 4 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg skal ta dobbel pergo så snart mensen kommer tilbake. Har hittil tatt to enkle og en dobble pergokur. Ble gravid på den siste doble, men mistet, så nå er det tilbake på dobbel kur så fort mensen kommer. Regner med i løpet av denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Var hos legen for blodprøve etter siste dobble kur, da fikk jeg beskjed om at jeg skulle ta en trippel kur i juni.. :forvirra: så da hadde tydeligvis ikke dobbel kur funka på meg.

Regner med start på trippel kur ca 6 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!! Da er vi 3 som prøver i juni!! Vi får følge med hverandre!! Er det forresten noen av dere som har pco eller lignende? Jeg har ingen fast diagnose, og ingen barn fra før. Bestilte el tester igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen spesiell diagnose, annet enn at jeg ikke har EL. Legen trodde først det var PCO men det var visst ikke det, det er jeg jo glad for.

Testa progeseron nivået på fredag 25/05, fikk svaret i dag, normalnivået skal ligge fra 30 - 100, jeg er helt nede i 4,1 så det er jaggu meg langt igjen... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii lilje da er jeg i samme båt...ringte legen idag og han sa at progesteron nivå var på 3 så da var jeg også heeelt på bærtur forrige syklus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg snart igang med pergo igjen! Starter med første tablett på tirsdag!

Har ingen diagnose, annet enn at jeg ikke blir gravid på egenhånd. Brukte pergo før jeg ble gravid sist også, etter 2 år med prøving uten resultater..

Håper Juni blir er flott mnd for oss pergopoppere :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og klar for dobbel kur i juni. Begynner på tirsdag.

Hatt pergo-fri i mai. Og før det var det 6 enkle kurer som ikke ga noe resultat.

Har heller ingen diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 enkle kurer?? det er moro å se hvor forskjellig behandlingsregime de ulike legene har. min lege dobler dosen etter en gang med enkel kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også dobbel kur etter en kur på enkel, nå skal jeg jo på trippel.

Men Vilje, har legen sagt noe til deg om hva du evt skal gjøre hvis ikke pergoen hjelper deg?? Legen min snakket noe om at han ville sende meg på Riksen hvis ikke denne tripple kuren gjorde utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bizzy i.i.

Da avslutter jeg dobbel pergokur i morgen, så er det bare å vente på el og gjøre så godt vi kan ;)

..leeenge til 30.juni :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende tråd, siden jeg har et pergospørsmål:

Den resepten jeg fikk, var tydeligvis på 3 ganger á 5 tabletter. Begynte på lørdag. Stemmer det da at jeg bare skal ta disse 5 i første omgang?

Har tenkt å ringe og spørre, men de åpner ikke før 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg starta med 5 tabletter, altså det de kaller en "enkel" kur.

Dersom eggløsning ikke finner sted, er det ofte at en da dobler kuren. Dersom det rekker å ta en enkel kur er det bare å fortsette med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sissel_*

kan jeg få stille noen dumme spm til dere som kan? :rodme:

Jeg sliter også med å bli gravid og har fått resept på pergo. Men jeg har ikke satt meg inn hva dette egentlig er..

Man skal ta første pille første menstr. dag ikke sant? og så skal dette hjelpe meg til lettere å bli gravid under el? er det noen bivirkninger?

Fortell gjerne mer om dette, da jeg føler meg så dum på dette området, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av min lege om å begynne med Pergotime på dag 5 etter første mensturasjonsdag.

Sa ikke legen noe om det? Ville i så fall ringt legen og spurt, i tilfelle h*n har andre instruksjoner for deg.

Det står mer informasjon om Pergo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dytter litt på denne

og kan fortelle at jeg sannsynligvis ikke fikk EL denne gangen heller...men det vil blodprøven vise om en uke tenker jeg! Så da er det enten en måneds pause, eller så går vi igang med en ny dobbel kur, alternativt en trippel en :sprettoy:

lykke til dere andre som prøver!! gi tilbakemeldinger om EL kom !!

Endret av Vilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eggløsning etter 5 pergoer, og det var tydeligvis 2 eggposer klare. Sånne vanlige eggløsningstester har vist at jeg har fått det før også, men mulig de ikke har vært så sterke? Nå venter vi bare på om det var nok futt i denne eggløsningen, eller om Pergotime ikke var nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catzy var det enkle kurer du tok, og hadde du pause imellom de? og i tillegg, tok du blodprøver og på hvilken dag gjorde du det for å se om du hadde EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt min første kur, og den var enkel. Så ingen pauser - har ikke kommet så langt. :)

Jeg hadde fått resept på Pergotime sist jeg var hos legen på Aleris, og fikk beskjed om å begynne med disse på dag 5 etter første mensdag. Tok 5 av de og fikk time for innvendig ultralyd 6 dager etter første Pergo-pille.

Gjorde innvendig ultralyd på fredag, og da kunne legen se 2 store eggposer på ultralyden. (jeg så bare grå og svart grøt.) Så da fikk jeg resept på Ovitrelle, som skulle sette i gang modning av egg og dermed eggløsning, og beskjed om å gå hjem og ha sex. :) Fikk satt sprøyten på Aleris, plukket opp gubben på jobben og dro hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...