Gå til innhold

Hasj vs alkohol ?


Rapitap

Anbefalte innlegg

Hva er deres syn på bruk av dop. Da tenker jeg mest på disse mindre synlige dopene, som piller, hasj og alkohol.

Jeg mener, det må da være en grunn til at hasj for eksempel er legalisert i Nederland. En kjennsgjerning er jo at man blir mindre voldelig av hasj enn alkohol... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hasj er overlegent alkohol. Det morsomme her er at dersom alt det dem sa om hasj hadde vært sant....så hadde ingen brukt det...

Eller for å si det på en annen måte.... dersom det er straff nok å røyke hasj... hva skal man da med tilleggsstraff?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he!

Der var du igjen ja!

Vel, hva mener du med tilleggstraff?

Oy, kan og legge til ..."alt de sa om hasj, så hadde man ikke brukt det? " Uhmm..hva med alt man har sagt om alkohol, så brude man iverfall ikke brukt DET ! Eller andre stoffer, så jeg skjønner ikke helt hva du sikter til her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... glattcelle, sjekking av kroppsåpninger, razziar, undersøkelse av sengetøy med narkobikkje, tysteri blant venner, fengslesstraffer, bøter... ja slike ting... og andre angstfremkallende årsaker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, I see....vel tilleggstraffen er vel ment å være avskrekkende og derfor forebyggende. Ikke glem, vi bor i 'glupe' Norge.

Blir så sinna når jeg tenker på den derre debatten om at disse 'rus - brusene' står i feil hylle. At folk tar feil. Hvor dumme er man her i landet? Når gamle presenile snubler i ordene og muligens hadde kjøpt en rus brus til barnebarnet, så for pokker, så må vel ikke alle vi andre lide for det?

Jeg synes politikere ikke gir folk kreditt for å tenke selv. Mange regler og forslag virker som de er laget for å beskytte de åndsvake i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anafuge... ta det med ro...

Noen mennesker har funnet det hensiktmessig å straffeforfølge brukere av rus. Det er en vederstyggelighet det der... skulle en tro.... som fant det nyttig å lete opp i skrevet til folk på flyplasser... etter denne "rusen"....

Vi vet at narkotikaforbudet er er årsaken til at narkotika er verdens største pyramidespill.

Europa er et forbilde her, Nederland, Belgia, Spania, Italia, Storbrittania, Tyskland, Sveits, og østerrike har omtrent legalisert dop til eget bruk... med de følgende at kriminaliteten har sunket drastisk...

Usa da?? The laaand of the freeee? Hvordan er det der? Vel omtrent 60 %av alle ungdommer mellom 15-25 år har testet cannabis... og de har omtrent VERDENS STRENGESTE STRAFFER.....

Hvorfor er narkotika forbudt??

Skal vi ta hele historien fra Kissinger som startet DEA i usa i 40 årene vil det bli altfor lang debatt, la oss heller se på hvor mange arbeidsplasser som i Norge idag er AVHENGIGE av narkotikaforbudet...

Hvor mange tusen tollere finnes ikke? Politifolk og advokater? Vektere og låssmeder? Sosionomer trenger sine lønninger, akkurat som psykologene.... man må ha hjelpeorganisasjoner og frivellige.... kampen mot narkotika genererer tusenvis av årsverk hvert eneste år.....

I 1980 ble ca 1100 mennesker siktet for narkotiakforbrytelser... i 2002 var det 11700 mennesker.... man tidobler på tjue år...

Aha.. anifugi du nevte den fæle rusbrusen... en drikke som får 12 år gamle piker til å miste dyden og 20 år gamle gutter rane banker.....

Det er ingen sammenheng mellom tilgjengelighet og forbruk, f eks har andelen spritbevilgninger i Oslo tidoblet seg siden 1980... og alkolkonsumet har sunket....

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Jeg er anti alle former for narkotika. Også hasj.

Røyk så mye du vil hvis du absolutt må, hvis du har glede av deg drikk deg full med jevne eller ujevne mellomrom, men hold deg unna nark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, vulgære damer i fylla er mye mer attraktivt enn ettertenksomme kloke cannabisrøkere som diskuterer romaner skrevet på cannabisrus.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri prøvd noe narko- inklusivt hasj, men jeg ser utviklingen rundt om og den skremmer meg.

Barn ned i 11 års alderen ( og kanskje enda yngre) prøver og driver med dop....

Syntes man skal være moderat med alkohol også, og vulgære damer OG menn på flatfylla er utrolig patetisk.. (ikke at jeg ikke har vært en av disse noen få ganger i mitt liv da men.... :ler: )

Ser hvor mange som blir innlagt for dop og alkoholproblemer og hvor fucked up de er blitt.... Hvor de sliter og hvor inni svarte vondt de har det med seg selv.

Som Waco påpekte så er økningen så enorm at det ikke er gøy engang, og hvorfor det?? Mange påstår det er billigere å få seg en rus på piller el.lignende enn å gå på fylla.... Eller en kombinasjon av dette.... De jeg har snakket med forteller hvor innmari morsomt de har det med denne kombinasjonen, hvor de får en gi faen holdning til alt og alle.. Det er vel der det blir farlig, er det ikke???????

Hvor farlig hasj og cannabis egentlig er, er jo en nnen ting. De fleste amerikanere jeg har truffet har brukt/bruker eller har prøvd cannabis en eller flere ganger. Ei jeg kjenner bodde i Spania ett år og brukte ett eller annet flere gnager i uken.

Men likevel er det riktig???

Jeg vet ikke jeg, har heller ikke så mye greie på det, jeg vet bare dette: For MEG er det uaktuellt å prøve noen form for narkotika, alkohol enten det går under betegnelsen narkotika eller ikke blir drukket i moderate former hos meg.

Så får andre feie for egen dør. Ta sine avgjørelser og ta eventueller konsekvenser for dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt sett imot all narkotika, særlig det som er syntetisk som xtc og slikt.

Cannabis ser jeg ikke som noen stor risiko akkurat. Man blir ikke fysisk avhengig, og den har ingen alvorlige bivirkninger så lenge man ikke røyker for mye/ofte.

I tillegg har Cannabis planten lindrende, medisinske egenskaper. Den har blitt brukt som medisin og også til industri i mer enn 4000 år og man har enda ingen bevis for at den er farlig.

Min far som jobber i helsevesenet er enig i at cannabis er et rimelig uskyldig rusmiddel. Bare tenk på hvordan alkoholrusen er og hvor forpestet indre organer og blodet blir av vanlig røyk...

Selv har jeg aldri prøvd hasj og har ikke noe behov for rusmidler ellers heller. Men jeg ville muligens prøve den av kunstneriske grunner dersom den ble legalisert (noe jeg tviler på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner i hvert fall at jeg skal være veldig glad om jeg får et barn som kun går på fylla... se hva som skjedde i Våler - og likevl hevder man at dop ikke er farlig? Jeg tar fullstendig avstand fra all dop.

Ja, vi gikk på fylla vi også - og var sikkert smårips som var så vulgære at vi ikke rakk ned til bakken - og alkohol er ikke sunt, barn skal ikke drikke - men når alternativet er pille og party-dop, så var vi likevel tryggere enn fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det jeg mener også.

Når jeg vokste opp, var det ikke snakk om narkotika, iallefall ikke blandt de jeg var sammen med.

Det fantes jo selvfølgelig men ikke i de mengder som distribueres idag.....

Det var aldri snakk om det.

Å jeg er utrolig glad for det også.. Jeg VAR vel ganske så påvirkelig på den tiden, 14-15 årsalderen.

Ikke at det var rett av oss å drikke oss dritings ( som vi gjorde de første gangene ... ) men det var da vel bedre enn hva alternativet er idag.

Jeg er livredd for mine fremtidige barn ( om jeg får noen da.... :-? ) skal havne opp i dette.

Det eneste man egentlig KAN gjøre tror jeg er å innprente de med verdier og moral, å være påpasselig.

Valgene er jo til slutt deres, men jeg håper da de tar de rette valgene og jeg har også ett håp om at det bedrer seg.. Naivt kanskje, men hva annet kan man gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistene har etter min mening, vunnet debatten hasj vs alkohol. Alkoholrusen påfører flere kostnader på samfunnet enn hasjrusen. Hasj er mindre skadelig for kroppen og gir en fredeligere rus. Tusenvis dør av alkohol i Norge hvert år, mens man ikke har kunnet påvise at hasj kan være dødelig. og blabla bla. Har ikke alle hørt diskusjonen før?

Mitt forhold til narkotika: Vi er gode venner, men er sjelden sammen! Helst treffes vi bare til spesielle anledninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så utrolig mange i min omgangskrets som driver med narkotika, og jeg har mistet et nært familiemedlem pga overdose, han ble bare 24 år.

Har ikke mye godt å si om narkotika, til det har jeg sett altfor mye tragisk. Alkohol blir bare blåbær i forhold syns jeg.

Ser rundt meg, og ser så mange unge mennesker som ruser seg, de blir bare yngre, og yngre. Da jeg vokste opp, var det aldri slikt, iallfall aldri snakk om det, det var såvidt noen som røyka (vanlig røyk), og _de_ skulle man holde seg unna... ting var mer uskyldig på den tiden.

Det er blitt mye, mye tøffere å vokse opp nå, på mange måter, det er sikkert og visst.

Har selv prøvd, men jeg er stolt av at det kun ble med det, forholdene tatt i betrakning. Den dritten der vil ikke jeg ha noe med å gjøre, jeg har nok med å se på alle de rundt meg.

Gruer meg til datteren min kommer i den rette alderen, jeg vet hvor lett, og hvor fort det kan gå utfor, men jeg skal iallfall gjøre alt det _jeg_ kan, forhåpentligvis gi henne en styrke inne i seg, styrke til å si nei til ting, og at hun vet inni seg, hva som er rett og galt, for _henne_...

Det må strengere straffer til, ikke rart folk driver med dette, ikke minst er det god bissniss (for de som selger), og man får ikke rare straffen om man blir tatt for det.

Kjenner flere som har blitt tatt, både for smugling, salg, og besittelse, og de bare ler av det. Den er så snuskete, skitten, og kynisk den bissnissen der, det MÅ bli slått hardere ned på! De må få straffer som _virkelig_ svir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pink dersom man hadde legalisert dop, latt apotekene ta seg av utdeling, ville heller ingen mennesker tjent penger på smugling og selging, vi ville fått mindre kriminalitet og frigjort masse toll og politiressurser.

Forbud avler kriminalitet og elendighet.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, waco... det høres så fint ut, det du skriver. MEN, er det slik virkeligheten hadde blitt? Jeg tviler.

Jeg har blandede følelser for legalisering av dop, jeg tror ikke det hadde blitt så mye bedre jeg.

Dop fører uansett med seg masse dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, jeg er helt enig at narkotika er et onde, men et forbud fungerer ikke, den gir bare næring til en masse kriminalitet og store samfunnskostnader til politi.

Før narkotikaforbudet var narkotika heller ikke noen problem.... et tankeparadoks?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad for at jeg er istand til å ha et spennende og innholdsrikt liv uten "kunstig tilsetning"! :D

Kan heller ikke hjelpe for at jeg mister respekten for de som går på nark fordi det er "trendy".

Èn ting er de som har en historie bak situasjonen - men disse småripsa som leker med nark, blir bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...