Gå til innhold

Ottines loggbok


Ottine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er bare innom en liten tur...! Registrerer at det har vært besøk her - så koselig! :) Skal kommentere nøyere i morgen!

Jeg har vært VELDIG i feriemodus - SAMTIDIG som det på en måte har vært travelt. Hmmm, høres vel rart ut, men dere som har besøkt meg her inne vet at pga flytting tidligere i vår har det vært en del å gjøre i heimen - pluss at mannen har hatt lite ferie, så jeg og de to søte små har holdt på hjemme - og nå har barna startet opp igjen i barnehagen og dermed har jeg vært litt slik TORNADO i huset og fått unna litt...

På tirsdag hadde moren min og jeg en skikkelig shoppingrunde!! :juhu: :danser: Her snakker vi nærmest svart belte! Holdt på i minst seks timer, og SELVFØLGELIG måtte jeg finne en utrolig snacksy og dyyyyr kjole (selvsagt IKKE på salg...), og den passet SELVFØLGELIG perfekt. Men så kommer vi til det geniale: mannen er veldig glad i meg for tida (he he :sjarmor: ) og hadde overført en del shoppingpenger til meg - så det var i grunnen bare å dra kortet! Jeg er egentlig en veldig forsiktig-med-penger person; men shit au, jeg synes egentlig jeg fortjente det... :) Så fant jeg bukse til 100 kr og tunika til 100 kr, så det veide liksom opp litt... Så blir det vel en stund til neste shopping-raid. :ler:

Men det er virkelig arti`å en gang i blandt kunne kjøpe et plagg som IKKE er kjøpt på salg på H&M også.

Veslejenta er litt i innkjøringsmodus i barnehagen ennå... er jo vant med å ha mor der hele tida nå, så hun er litt mammadalt. Vi har tatt det med ro om morgenen og spist frokost før vi har reist i barnehagen, men i morgen skal vi prøve å gjøre det slik vi MÅ nå over helga. Blir litt godt å komme i vanlig gjenge igjen også.

Og så venter jeg med lengsel og smerte på IKEA katalogen - noen som har fått kloa i den ennå? Skjønner ikke at jeg er så nysgjerrig på den, men det er jeg altså. :sjenert:

I morgen skal jeg prøve å stikke innom en tur igjen litt tidlig - og se over andre dagbøker her.

Natti, natti! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest over innlegget mitt over igjen ble jeg litt sånn der...hjeeelp: det virker som om shopping er helt hovedinteresse! :fnise: Ups - da må jeg ile til å legge til at i dag har jeg vasket og støvsuget i huset det meste av dagen!!!

Dessuten har jeg ordnet opp i ...tja...la oss si 300 bilder og fått sortert og fått inn i album.

Der! Da fikk jeg utjevnet det hele litt, tenker jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, en shoppingrunde med mye fangst er utrolig morsomt. Så flott at du fant noe som passet perfekt. Jeg kjenner den deilige følelsen når man får tak i noe man bare føler seg super vel i.

Jeg var på IKEA i går ;). Hadde jeg ikke hatt noen med meg som var litt strenge med meg så hadde jeg gått ut av butikken en del tusen fattigere enn det jeg gjorde. Jeg kikket etter ny katalog, men den er vel safet inne helt til neste uke. Gleder meg. Da blir det vel en ny tur til IKEA ;).

Ha en fin helg, Ottine. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh- har nettopp vært på aromaterapi! Herrlig! :dronning: Føler velværen sprer seg i hele kroppen.

Ungene skal rett til besteforeldre etter barnehagen i dag. Vi skal en tur bort til et vennepar i kveld, og da er det greit med barnefri. Vi er en gjeng som var med i foreldrerådet i barnehagen som skal samles og skåle for vel gjennomført samarbeid og arbeidsinnsats. :vin:

Det er litt jobb å være med på slike "råd", men det er fint å gjøre en ekstra innsats for barnehagen, synes jeg. Det er tross alt der barna er mye av tida.

Og hei på deg Alou! Koselig at du er innom. Så IKEA katalogen må vi vente på litt til, ja.. Blir spennende å se. Det er godt at noen holder en litt i øra når man er der, egentlig... :sjenert:

God helg til deg også! :klemmer:

Da må jeg vel snart til med litt ordninger i heimen. Det er bare så OK å surfe her inne litt også... Må oppdatere meg litt i andres bøker.

God helg da, alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aromaterapi er deilig, ja! Godt med barnefri innimellom - det kan vi være enige om!

Ønsker deg en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du som har hatt aromaterapi, jeg har aldri hatt det før men skal absolutt prøves om ikke så alt for lenge :)

Og shopping da, det er gøøy det, og så er det så kjekt å komme hjem med god fangst. Merker hvertfall selv at humøret mitt stiger da.

Ønsker deg ei strålendes helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kayli og linky!

Våknet opp til regnvær i dag.. Hva er det med denne sommeren her??? Været har vært utrolig dårlig. :regn: Men Nord Norge har jo hatt en bra sommer, var vel vi "søringan" som var uheldige i år.

Vel, sønnen min er dårlig igjen.. Han lå jo over hos besteforeldre i natt, og han hadde kastet opp i senga og det hele, så det ble litt ekstra jobb på bestemor i natt.. Stakkars! Han kommer snart hjem, for han ville visst hjem til mor. Rart med det når man er småtufs.

Har ingen store planer for dagen. Den må vi nok ta litt som den kommer i dag.

Hadde en alle tiders fest i går da! :danse: Det var veldig koselig, satt ute og koste oss med god mat og drikke. Trivelig med slike lag altså.

Ja, ja-klesvasken er satt på og kaffen er kokt, så da får jeg vente på at unga kommer inn døra.

Blir en slapp dag, tror jeg! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går også vaskemaskinen for fullt, deiligt å få det unnagjort :)

Så bra at dere koste dere på fest i går da, syns også det er veldig koseligt å samles til slike ting.

Ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pusher jeg litt tilbake: Tre løpeturer denne uka. Bra intensitet på alle sammen!

Det er vaaanskelig å kutte godisen! Men som du sier, det er mye man klarer når man bare er fast bestemt. (meeen jeg bare måtte ha en Bocca idag, men ikke med fult så dårlig samvittighet etter løpeturen)

Du altså,en skikkelig shoppingfanatist! :fnise:

Det ER deilig å finne akkutat det en har lett etter, og som atpåtil sitter som et skudd! :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Shopping og aromaterapi :danser:

det kunne jeg tenkt meg også. Men her jeg bor nå er det så sårlig utvalg at det skulle ikke vært lov :nei:

Men får heller spare opp mengder med penger og ha en skikkelig shoppehelg i nærmeste storby :ler:

Ikea ja, det er langt unna det :gråte:

*drømme - drømme*

God bedring til sønnen din da, kjipt å være syk.

Fortsatt god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at sønnen din ble dårlig igjen. Alltid kjedelig når ungene er syke, og spying er omtrent det verste av alt, synes jeg i alle fall. Håper han kommer seg fort!

Kjekt at dere fikk en fin kveld i alle fall! Godt å komme seg ut uten barn av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga ble fint innledet med denne vennefesten jeg nevnte.

Men så....Uværsskyer i heimen inntreffer lørdag... :tristbla::sinna:

Lørdagsmorgen hadde vi jo ungefri, men jeg sto forholdsvis tidlig opp - mannen sov - for å ringe og høre om hvordan det sto til med eldstemann. Han var sjaber og ville hjem. Jeg hopper dermed i klærne og gjør meg klar til å ta i mot barn.

Dette blir mannen min sur for...Han syntes nemlig vi skulle benytte anledningen til å kose litt på morgenkvisten. DET tar ikke jeg meg tid til - og har ikke lyst til heller - når jeg vet at ungen min er syk.

Dermed "protesterer" han ved å ligge på sofaen - heller mutt. Og blir stort sett der. Jeg blir helt... :kjefte: Det er det verste jeg vet, nemlig, slik "sofagubbe". Det er liten kommunikasjon mellom oss, kan man si. Så - etter at vi har lagt oss - hva skjer?? Jo, DA er han klar igjen for kos of course. DET er ikke jeg. Han har vært sur hele dagen og ligget på den fordømte sofaen, og så skal jeg liksom være klar for sengehalmen da på kvelden!!!???!

Uff, nei - kort fortalt ble han sur og sint og la seg nede på sofaen og sov der i natt. Det er mye jeg kan fortelle men det blir VEL privat, og kanskje synes dere dette er bagatellmessig, men for meg er det ikke det. Dermed ble denne dagen ganske tung å komme gjennom.

Jeg syntes liksom vi hadde kommet på glid igjen, men nå er jeg egentlig litt nede og i tvil igjen. Som jeg har nevnt tidligere i dagboka så har vi en laaang historie, så dere må ikke tro at jeg lar småting vippe meg helt av pinnen. Jeg blir bare så...lei...Sliten!

Hver gang jeg kommer meg litt blir jeg dratt ned igjen. Ikke enkelt! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunikasjon er ikke alltid så lett, nei.

Skjønner at du blir sliten. Håper det ordner seg snart igjen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de mannfolka kan få gråstein til å hoppe av irritasjon noen ganger! Håper dere finner igjen den gode tonen - ingenting er så kjipt som å være på kant med den man er nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pusher jeg litt tilbake: Tre løpeturer denne uka. Bra intensitet på alle sammen!

Det er vaaanskelig å kutte godisen! Men som du sier, det er mye man klarer når man bare er fast bestemt. (meeen jeg bare måtte ha en Bocca idag, men ikke med fult så dårlig samvittighet etter løpeturen)

Du altså,en skikkelig shoppingfanatist! :fnise:

Det ER deilig å finne akkutat det en har lett etter, og som atpåtil sitter som et skudd! :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Løping!! :overrasket::tommelsmil: Du slår til skikkelig, ja!!! Det er jo bare SÅ bra! Jeg holder meg foreløpig til..øh, rask gange... Virker som du er ganske flink ang. godteri også, så det virker som du er i god rute!Flink du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommunikasjon er ikke alltid så lett, nei.

Skjønner at du blir sliten. Håper det ordner seg snart igjen. :klemmer:

Takk for det! Fikk snakket litt i går, da så...

Ja, de mannfolka kan få gråstein til å hoppe av irritasjon noen ganger! Håper dere finner igjen den gode tonen - ingenting er så kjipt som å være på kant med den man er nærmest.

Nei, det er så kjett når det er slik. Det har liksom vært så mye av det i det siste. Men - vi må ta tak i det igjen, og så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en mandag! :kaffe:

Er innom en liten tur før jeg tar fatt på dagens store oppgave: lage årsplan i norsk. Tror det tar litt tid - derfor er det greit å ha det unnagjort før skolestart. Starter iallfall i dag, og så ser jeg hvor langt jeg kommer.

Ellers fikk nå gubben og jeg pratet litt i går, og stemningen er atskillig bedre...Så får vi se hvordan det går!

Klesvasken er satt på, kaffetrakteren durer og går, og jeg har "God mporgen,Norge" på i bakgrunnen. Egentlig en god, avslappende start på dagen! Men det er så halv-mørkt ute ennå - det øser ned. Må komme meg ut i løpet av dagen og gå meg en tur, regn eller ikke! :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Legger igjen en :vinke: i dagboka di.

Jeg som egentlig hadde store planer for morgentimene ble sittende å lese hos deg istedet...

Mye koseligere syssel.

Du har virkelig smittet meg med IKEA feber. Nå er det mulig vi skal flytte iløpet av høsten, så da får jeg prøve å holde feberen i sjakk en liten stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Starfish! :vinke: Koselig at du stakk innom!

Ja, ikke sant; IKEA...!!!! Er litt bitt av basillen nå, det må jeg ærlig innrømme. Venter i spenning på katalog - og har allerede snirklet inn en dato jeg kan dra innom der en tur... :tommelsmil:

Stikker innom boka di i nærmeste framtid - jeg holder jo på med denne norskplanen, dah. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...