Gå til innhold

Ottines loggbok


Ottine

Anbefalte innlegg

Hei igjen!!

Nå snakker vi sommer!!! :sol: Utrolig bra, altså!! Eneste aberet er at man må slite seg gjennom noen svette dager på jobb, men i det fjerne frister verandaen...

På min veranda befinner det seg et megastygt plastikkbord, noen plastikkstoler og èn - ja, EN ampel..! SÅ langt har jeg kommet i prosjekt "romantisk veranda"... :ler: Men det SKAL bli bra.. Bare feriepengene er på bok nå så blir det nok litt årnings.

Ellers er det fortsatt litt pappeske tilværelse - men det kommer seg, det kommer seg. Jeg PRØVER å legge av meg dette med at ALT må være i orden med èn gang - for det går jo ikke..Vi trives alle sammen; unga sover rolig om nettene heretter og storkoser seg over å kunne leke så fritt ute. Herrrrlig!

Er ennå ikke koblet opp på nett hjemme - men håper det ikke tar så lang tid nå.. Da må jeg nok "bo" her inne litt..

Må snart hjem og nyte sola nå! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter også på feriepengene... Har ikke planta en sommerplante noe sted ennå... Ser litt kjipt ut, men kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

:hallo: God helg, håper det blir masse :sol: i helga.

Sukk, feriepenger ja, har første ordentlig året i jobb jeg så ikke så mye av det for min del. Men har spart opp litt så ferie blir det.

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nyskjerrig jeg, hva er en ampel? :sjenert:

En ampel er en blomst som henger... Du har sikkert sett disse med hvit plastikk og hanke, feks... :) Synes det er kjekt å henge opp ulike blomster på verandaen. You see? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også på feriepengene... Har ikke planta en sommerplante noe sted ennå... Ser litt kjipt ut, men kommer sterkere tilbake!

Har fått feriepengene - og det var nedtur... :frustrert: Fikk MINDRE denne måneden pga ferie... Kjipt - men skjønner jo at det må være slik. Får lønn i juli, da.. Og jeg som har planlagt DEN IKEA turen! Nei, nå ble jeg litt deppis. Hmmm...nå må jeg tenke ut noe lurt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga har vært alldeles strålende med tanke på været! :tommel: Man blir nesten helt slått ut av denne hetebølgen!

Har hatt med barna på stranda i dag. De storkoste seg! Unger og vann er jo alltid en suksess. Ellers har jeg endelig fått plantet LITT ute.. Godt med alt slikt som gjør at det blir litt pent rundt en. Føler det er masse kaos rundt oss ennå.

Nå er nettet oppkoblet hjemme også, så da blir jeg nok mer tilgjengelig. Ser på klokka at det allerede nærmer seg natti-natti, så da får jeg avslutte nå.

Ny uke - nye muligheter! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri! :tommel:

Det er kjempedeilig, med tanke på at jeg da må hive meg rundt og få gjort litt i huset. Derfor sitter jeg på KG... :ler: Dessuten er det fortsatt et helt fantastisk vær, så egentlig burde jeg vel ha slikket sol, men...

Har allerede fått pakket ut to pappesker til. Nr 3 og 4 står for tur etterpå. Tross en liten nedtur i går ang feriepenger så har jeg friskt gått inn for oppgaven om hamstring på IKEA. I går kveld satt jeg med et glass pils på verandaen med katalogen foran meg, fòr rundt i huset og tok ymse mål, og skrev ned må-ha-ting i harde tak..

Siden i dag må jeg ta tak i kleshaugen, tenker jeg. En del må strykes... :sur: Vet nesten ikke om noe mer kjedelig.

I ettermiddag er det sommeravslutning i barnehagen, så det blir jo litt morsomt. Skal bli spennende å se på underholdningen barna skal ha! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryking er bånn i bøtta, ja :lol: . Ikke noe husarbeide jeg avskyr mer enn det...

Avslutning i barnehagen høres koselig ut - de er så søte når de skal opptre, de små :hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en skikkelig ordne-i-huset-dag. Har vært på blomsterbutikken og handlet inn blomster til kjøkken og den ene stua. Slike ting er jo hyggelige gjøremål! :)

Så over til det kjedelige... Jeg har startet med å vaske oppi 2.etasje nå, da. Måtte bare ha en pause! :kaffekopp:

Skal vaske over alt og skifte på sengene. Har masse klær som skal legges sammen, og en ny klesvask som venter på å bli hengt opp. Greit å holde på inne i dag; det er ikke akkurat SOMMER ute...Håper været snur litt igjen i morgen.

Jeg er litt oppgitt over eldstemann om dagen. Han har gått inn i en "sjalu periode" mot lillesøster, og det er slitsomt. Han er i opprør mot de fleste her i huset! Vet det er helt naturlig, så han får få bruke litt tid på å finne "sin" plass igjen. Jeg prøver VIRKELIG å være tålmodig - men av og til holder det hardt. Man vi prater veldig mye etter "ei kule", og da går det bra ei lang stund igjen. :) Ikke greit å være liten alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ampel er en blomst som henger... Du har sikkert sett disse med hvit plastikk og hanke, feks... :) Synes det er kjekt å henge opp ulike blomster på verandaen. You see? :)

I see :Nikke:

Å handle inn blomster til hjemmet er et kjekt gjøremål ja. Jeg må også se å få gjort noe husarbeid i morgen.

Ha en fin dag da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Hvordan går det med ryddingen? Kunne ønske ting ryddet seg selv jeg, men er en veldig god følelse da det er rent og man kan dumpe ned i sofaen og nyte det.

Kanskje jeg skal nyte det med et glass vin, hmm, skulle vært fredag og helg, men må vel jobbe en dag til. Men lyst på litt vin da, kanskje et lite glass. :vin:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Måtte innom og lese her da jeg så du hadde tittet innom min dagbok. Koselig det :)

Ser du akkurat har flyttet til nytt sted, det kan jeg tenke meg er både koselig, morsomt og strevsomt, med alt som skal gjøres.

Er selv i flyttemodus - men vi er bare to, så det går rimelig greit.

Er faktisk nesten ferdig, fant vi ut igår. Så da ligger jeg bra an, er jo to uker til vi flytter. Så blir bare pludring på meg fremover. Men godt er det da :)

Og når dette er over, så blir det en velfortjent mnd med ferie hos familie :)

Får håpe det går bra med *romantisk veranda* prosjektet ditt da, det blir koselig vøtt.

Ha en fortsatt fin dag da Ottine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

God helg, endelig... Skal bli så godt. :hoppe: Ser også sola ute, men lurer på om det er litt kaldt i lufta allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for koselige hilsener, samtlige! :)

Helga har gått fort som vanlig.

Jeg fikk unnagjort mye på torsdag, og det var jammen bra, for det har vært nok av andre gjøremål enn huslige ting i helga.

På lørdag var jeg i kirka for å se på vielsen til en slektning. :bryllup:

Blir alltid så rørt ved slike anledninger...! :rødme: Kjærligheten kan være veldig vakker! Ups- ble jeg litt svulstig nå? :ler: Vel,vel...

Siden var vi i bursdag til niesen min. Full fart! To trøtte unger i seng den kvelden. Har hatt ei fin helg med eldstemann også, han og jeg har hatt mye tid sammen, og det er tydelig at han stortrives med det. Får gi ham mye oppmerksomhet, så får vi tro sjalusien dabber av.

I dag har jeg fått ordnet litt i huset - men det har vært mest leking. Koselig, det.

I morgen er det på`n igjen. Regnvær her nå, men forhåpentligvis litt bedre i morgen.

Ønsker alle som titter innom ei fin uke! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ja, disse helgene går altfor fort, fatter ikke hvor de blir av.

Har vært regnvær her også i dag, men hører rykter om at været skal bli bedre i morgen. Får håpe værgudene vil være med oss da ;)

:sol::sol::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...