Gå til innhold

Hva pokker"#¤%&% er det som skjer ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig realist på min hals, og hater denne typen tråder med masse spekulasjoner og skvetne folk. Men jeg har selv opplevd nok uforklarlige ting opp gjennom til at jeg ikke kan noe annet enn å innfinne meg med tanken på at det finnes "noe mer". Er absolutt ikke into ånder og spøkelser på noen måte, men har lært meg å leve med dem.

Jeg hadde aldri hatt noen dårlige vibber i denne leiligheten hvor jeg bor nå, før jeg kjøpte et brukt skrivebord. Allerede samme kveld begynte jeg å føle at jeg ble iaktatt. Jeg så eller hørte aldri noe, men den følelsen av at det var noen som holdt øye med meg var slitsom nok. Dessuten følte jeg at vedkommende ikke ville meg noe godt. Det tok en stund før jeg kobla skrivebordet med "gjesten" og skjønte at det gamle skrivebordet hadde en historie jeg ikke kjente. Jeg kunne gått tilbake til butikken og funnet ut av det, men valgte å stå over av frykt for å få vite "for mye". I steden for la jeg et teppe over skrivebordet om kvelden og det hjalp litt. Fant tilslutt ut at det hele ble for dumt og bestemte meg for å bli ferdig med det! Så jeg satte meg ned en kveld og begynte å snakke (inni meg) med gjesten. Føltes veldig rart i begynnelsen og ja, jeg var redd. Men det funka faktisk! Jeg forklarte at vi gjerne kunne bo i leiligheten begge to, bare det ble slutt på overvåkningen, at jeg ikke ville vedkommende noe vondt osv. Etter den kvelden har vi ikke "snakket" noe mer sammen og alt er rolig og fint.

Så du trenger ikke nødvendigvis ty til røkelse og åndeutdrivere, Diva! Men så kan det jo også hende at ikke alle gjester er like snille som min da :ler: Men lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for tilbakemeldinger :)

Hyggelig å se!

Jeg har faktisk hverken hørt eller opplevd noe mer i det siste. Det er herlig :) Men det er periodevis.

Tror egentlig ikke det er så negativt nødvendigvis. Men jeg er jo litt pysete dah....

Håper vi slipper å se / høre noe mer... Vinduer og dører har i allefall vært på plass,- takk og lov.

Kommer det til å skje noe mer, får jeg prøve en liten utdrivelse selv :)

Takk for tips og råd :D

Diva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest sunshine-t

dere har min sympati... jeg hadde aldri turd g bo der! så jeg syntes dere er kjempetøffe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner godt at du blir skremt, og det gjør kanskje tingene bare enda verre også..

Jeg har vel heller ikke trodd så mye på sånne ting før jeg selv flyttet inn i et gammelt hus sammen med mamma og pappa. Jeg var 16 når vi flyttet dit. Huset er bygd i 1910 tror jeg.

Ihvertfall så hørtes det stadig vekk ut som om det gikk folk over gulvet i 2.etasje. Når vi hadde besøk og de lydene kom, spurte som regel gjestene om det var noen oppe, noe det ikke var.

Jeg selv opplevde ikke noe annet enn at noen gikk over gulvet mens jeg bodde der, men unngikk å være for lenge alene hjemme.

Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 17, så jeg bodde der kun i ett år, men mamma hadde en ekkel opplevelse en god stund etter at jeg flyttet ut.

Mamma er plaga av veldig mye smerter, så det er ikke alltid hun klarer å gå opp trappa til 2.etasje, så da sover hun på sofaen.

Ihvertfall så våknet hun tidlig om morgenen, og det var helt mørkt i stua, bortsett fra gjenskinn fra utelampa. Mamma åpnet øynene, og så at det satt en gammel mann i stolen i stua og leste i en bok. Mamma begynte å tenke om hun var våken eller om hun drømte, så hun satte seg opp i sofaen og prøvde å se "ordentlig". Mannen satt der like rolig og leste.

I det mamma satt å så på denne mannen, stod pappa opp for han skulle på jobb.

Han kom ned og skrudde på lyset og skvatt av at mamma satt lys våken i sofaen. Når pappa skrudde på lyset, ble mannen borte.

Tror du mamma satt der som et livredd spørsmålstegn?? :ler:

Pappa skjønte jo ingenting!

Mamma forklarte hvordan denne mannen så ut til et par av naboene våre som har bodd der i alle år, og de kjente igjen mannen på mammas beskrivelser..Han har visst bodd der en gang, men han døde ikke der.Hadde det ikke vært for at naboene kjente han igjen, hadde jeg nok trodd at mamma drømte.

Etter at mamma så denne mannen, har det blitt mye stillere i huset, men det hender det er noen skritt over gulvet i annen etasje.

I mellomtiden har de fått en ny hund, og det hender stadig vekk at hun løper bort til trappa og ser opp når hun hører disse skrittene ( hun går ikke i trappa) og venter på at noen skal komme ned..Men det er jo ingen der oppe..

Ville bare bidra med min historie..

Jeg skjønner godt at du ønsker å flytte når det holder på sånn. Det er kanskje ikke så lett å skulle slappe av hjemme en kveld når man blir redd for nok et "tegn"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majken ikkeinnlogget

Skjønner godt at man blir skremt ja....

Da vi flyttet inn i huset der vi bor nå, så vi sånne små skygger i øyekroken. Nå er ikke jeg så veldig overtroisk, så jeg tok det for å være synsbedrag.... men så la jeg merke til at hundene våre fulgte nysgjerrig disse skyggene med blikket. Da begynte jeg å lure litt....... Det er sånne små mårke skygger som liksom tasler over gulvet. Ser ikke så mye til dem lenger, men det hender da at vi har besøk av "småfolket". Litt kult egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva

Oi! Bra det ikke bare er meg som opplever mye rart....

Har stort sett vært stille og rolig i det siste - takk og lov.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida...Dette var da voldsomt... :o Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg... :-?

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva
Oida...Dette var da voldsomt... :o Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg... :-?  

Klemz fra:

Ikke det voldsomste jeg har hørt.

Jeg har kun lagt ut tråden for å fortelle om det vi har opplevd og få råd / erfaringer. Det er ikke meningen at jeg skal prøve å overbevise noen.

Kall det hva du vil, vi har i allefall opplevd det. Jeg farer ikke meg jug i allefall.

Kanskje jeg kan opprette en tråd der man diskuterer akkurat om gjenferd finnes eller ei ?

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det voldsomste jeg har hørt.

Jeg har kun lagt ut tråden for å fortelle om det vi har opplevd og få råd / erfaringer. Det er ikke meningen at jeg skal prøve å overbevise noen.

Kall det hva du vil, vi har i allefall opplevd det. Jeg farer ikke meg jug i allefall.

Kanskje jeg kan opprette en tråd der man diskuterer akkurat om gjenferd finnes eller ei ?

:-?

Nå mente jeg det første innlegget,hun som startet tråden jeg da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva

Emh ?

Jeg startet tråden med det første innlegget!

Anyway,- meningen med innlegget mitt var ikke å overbevise deg eller noen andre! Hva du og andre tror, er helt opp til dere selv! Skal ikke dytte noe på noen jeg,- men jeg vil heller ikke ha dyttet "dette er bare tull og oppspinn", eller "spøkelser finnes ikke" på meg!

Føler meg kanskje litt støtt over å høre tendenser som "dette tror jeg ikke noe på, sikkert bare tull", eller noe.

Jeg tar dette seriøst,- om du ikke gjør det, så er det ikke mitt problem. Men bare vær snill å ikke gjør denne tråden til å diskutere om gjenferd og poltergeist eksisterer eller ei, for det er ikke det den handler om :D Da kan vi evt starte en ny tråd,- det er jo litt interessant å se andres meninger om den saken i en annen tråd ?

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emh ?

Jeg startet tråden med det første innlegget!

Anyway,- meningen med innlegget mitt var ikke å overbevise deg eller noen andre! Hva du og andre tror, er helt opp til dere selv! Skal ikke dytte noe på noen jeg,- men jeg vil heller ikke ha dyttet "dette er bare tull og oppspinn", eller "spøkelser finnes ikke" på meg!

Føler meg kanskje litt støtt over å høre tendenser som "dette tror jeg ikke noe på, sikkert bare tull", eller noe.

Jeg tar dette seriøst,- om du ikke gjør det, så er det ikke mitt problem. Men bare vær snill å ikke gjør denne tråden til å diskutere om gjenferd og poltergeist eksisterer eller ei, for det er ikke det den handler om :D Da kan vi evt starte en ny tråd,- det er jo litt interessant å se andres meninger om den saken i en annen tråd ?

Diva

Hei Diva!

Sorry,så ikke det,det gikk litt fort i svingene her skjønner du :wink:

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...