Gå til innhold

Hva pokker"#¤%&% er det som skjer ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå legger jeg endelig ut min historie. Det har tatt litt tid, mye fordi jeg var usikker på opplevelsene vi har hatt og at det har vært noen perioder vi ikke har opplevd noen ting.

Vi bor i et gammelt hus (tipper fra rundt 1910) og har stort sett bare følt gode vibber her. Men etter noen måneder i huset, har vi opplevd litt av hvert. Som i allefall jeg synes er skremmende.

Det første var at den ene katten vår (da hun først kom til oss i oktober ) oppførte seg urimelig merkelig og skjøt rygg og freste til noe "usynlig". Det var ofte fullstendig uprovosert fra vår side, og katta var virkelig sinna.... Vi syntes dette var rart og hadde ikke opplevd henne som svært følsom da vi hentet henne. Hun fortsatte med dette med jevne mellomrom, men ikke til noen spesielle tider eller anledninger. Det kunne plutselig bare skje. Hun hadde også en tendens til å "se på noe" som ikke vi kunne se. Mulig dette er svært vanlig og gjelder alle katter. Jeg aner ikke. Men vi reagerte litt på det.

I tiden etterpå, merket samboeren min at det virket som om pus løp forbi ham og syntes han skimret en mørk skygge med det samme. Bare i en brøkdel av et sekund. Dette skjedde titt og ofte og vi fant ikke noen forklaring på det. For pus lå bare helt stille på sofaen sin når dette skjedde / var i et annet rom på det tidspunkt.

Dette erfarer han ennå. Jeg har aldri merket det.

En dag vi hadde besøk av en venninne, samboeren var på kjøkkenet og laget lasagne, skjedde det noe merkelig. Da min venninne var gått, fortalte sambo at han hadde sett en høy lys skygge som et glimt på kjøkkenet. Det varte i superkort tid. Men det var likevel snodig og han ante ikke hva det var. Skyggen / glimtet var på høyde med et menneske. Det er alt han la merke til. Det ble altså sett i sidesynet, og da samboeren min skulle sjekke med "normalt syn", var skyggen borte.

Døren til kottet som er på soverommet ble hørt "smelle igjen" av min samboer som da var på badet. Jeg stod på soverommet og var en meter fra denne døren. Samboeren trodde jeg smalt igjen døra. Men jeg hadde jo ikke rørt den ?

Vi har av og til også hatt følelsen av å bli iaktatt når vi har vært alene på badet. Badet vender ut mot gangen og døren alltid er oppe (badet er ca 1x1 m2). Men vi har ikke følt noe annet sånn sett.

Vi har hørt en merkelig "plystring" to ganger. Den ene gangen sto jeg på soverommet og samboeren på badet (som så mange andre ganger.....), og samboere min trodde jeg plystret, jeg sprang ut på badet for å høre om det var ham. Men det var jo ingen av oss!?!? Begge hadde hørt en liten strofe av en sang (ukjent), bare en slags spasere og plystre muntert-låt. Begge ble rimelig bleke, vi hadde hørt det så tydelig. Jeg opplevde dette enda en gang litt senere, cirka et par uker etterpå, og da hadde ikke samboeren min hørt noen ting. Jeg har blitt mer og mer skremt etter disse hendelsene *grøsse* icon_sad.gif

Det som har skjedd den siste uken er nesten det værste :

Samboeren min stod på kjøkkenet og laget mat, så så han plutseilg at døren til yttergangen var åpen. Han fikk bare en innskytelse om at han skulle sjekke døren. Den var på vid gap.... Han var ikke så høy i hatten da. Han lukket den igjen og tenkte det var merkelig at kattene i huset ikke hadde løpt ut. For de gjør de hver bidige gang en eller anne dør åpnes. De er så gira på å kommes seg ut og uforske!

Dagen etter stod vi begge på kjøkkenet og vasket opp og laget kake. Plutselig så samboeren min mot vinduet og sa HÆÆÆ? Jeg kikket og på vinduet og det var åpent! Det ytterste vel og merke. Vi luftet en gang for ikke så lenge siden, men vi setter alltid den ene haspen på, og det skal litt til før det blåser opp (har aldri skjedd). Vi så bare at det ytre vinduet svingte vagt fram og tilbake i vinden.... Da var jeg virkelig på tuppa! Jeg synes dette har blitt så ufyselig nå at jeg helst vil flytte. Men vi har ikke råd ennå da. Så jeg får prøve å manne meg opp litt wink2.gif

Nå høres dette sikkert litt ut som oppspinn, men dere får ta det slik dere vil. Vi har i allefall opplevd dette og jeg er blitt veldig skremt. Har ikke lyst ti å være her alene på kveldstid akkurat. Vi aner ikke forhistorien til dette huset eller hvem som eide det før nåværende eier. Har nesten lyst til å kontakte en som kan hjelpe oss med å takle dette problemet.

Det er ikke sikkert det er gjenferd eller overnaturlig aktivitet her, men at det bare er tilfeldigheter og "normale" hendelser. Men vi vil gjerne vite sikkert. Jeg ANER rett og slett ikke hva det er og hvorfor vi opplever dette.

Disse hendelsene har stort sett vært uavhengige av hverandre, og det er stort sett samboeren min som har opplevd mest. Det har også vært kjøkkenet / badet som har vært "åsted" for disse opplevelsene. Synes dette er helt vilt!

Hva mener dere ?

Setter stor pris på kommentarer : - )

Klemmer fra Diva, lettere skremt fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har aldri trodd på sånt, men (faktisk!) så har eg nesten blitt overbevist av det programme på tvnorge. (Ja eg er litt lettlurt). Syns du skulle ta kontakt med noen jeg, ikke at jeg aner hvordan men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Uff da! vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg skjønner i allefall at dere er skremt, uansett om det kan forklares naturlig eller ikke.

(Nå fikk jeg lyst til å bidra med en liten "spøkelses historie" fra huset til mine foreldre, men skal heller lage en ny tråd for å ikke ødelegge fokuset her)!

Så jeg skal forsøke å helle litt kaldt vann i årene dine (æsj, ekkelt uttrykk)!:

Det "skal være" rare, tilsynelatende uforklarlige lyder i eldre hus. Det knirker i gamle bord! Det er fort gjort å glemme å sette på en hasp, eller at døren ikke er skikkelig lukket.

Hvis det gjentar seg og blir et slags mønster av dører som åpnes,m.m. blir det en annen sak, men hittil kan det være en rekke tilfeldigheter som hver for seg egentlig ikke er så merkelige.

Og - bare det faktum at det er et gammelt hus, kan jo sette igang underbevisste fantasier hos noen og enhver!

JEg har også en tendens til å "se skygger" i øyekroken. jeg forbinder ikke dette med noe overnaturlig, men med synsbedrag, etc. (men lys!! det er jo litt spesielt?)

uff. ble et dårlig svar, dette her. Mener ikke å si at dere er hysteriske eller dumme, samtidig som det sikkert ville vært fint om dere fikk en naturlig forklaring siden dere må bo der en stund?!

Lykke til!

(og: hvis det ikke skjer mer: er det så lurt å grave fram historier om ting som har skjedd i huset? I et gammelt hus har det sikkert foregått triste ting, noen har dødd der, etc. Dere vil bare bli enda mer redde hvis dere får informasjon om dette, eller)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hjelp...

Jeg hadde nok ikke turt å bodd der nei..

Men det er jo bare meg...Pysa Jinx..

Mamma og pappa har noen "harmløse" spøkelser i huset sitt..

De påstår det ja, men jeg er vel den eneste som ikke

har sett dem.. (vil ikke se dem heller)

Men de er det bare skygger av, og de bråker..

(jeg har hørt dem)

De bruker f.eks å stå på en bestemt plass..

Men mamma snakker med de (?) og kjefter på dem når

de bråker *ler*, og da blir det stille...

Margit Sandemo (tror jeg det var?) som sa at du skulle rope til dem, at de måtte finne veien tilbake til lyset.. *ler*

At de måtte gå tilbake og finne ro...

(sorry..jeg må le litt inimellom her, for dette er jo litt urealistisk..

Men det er ihvertfall mine tips til deg..

Du gjør jo hva du vil med dem..

*syns jeg ser deg gå rundt å rope og jage dem ut..*)

Alle husene som bor i dette området, spøker det i..

Noen verre enn i andre.. Det skal vist nok ha vært noe der

for lenge siden...Men jeg husker ikke hva det var..

Mange menneske-skjebner endte sine dager der ihvertfall...

Men det blir spennende å se hva du får til...

Du kan jo alltids ringe TvNorge..

Jeg ler, men tar det fryktelig alvorlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Synes spøkelsene dine høres harmløse ut som tusler rundt og lufter og plystrer.

Men det er jo ikke greit når du er redd dem eller det. Har du prøvd å snakke til det ?

Dyr føler ofte fremmede elementer som vi mennesker ikke alltid kan fornemme, men noen ganger er det bare et utslag i deres luktesans. Vi hadde en hund som nektet å ligge på de samme stedene som den forrige hunden hadde som yndlingssted. Mulig de som bodde der før dere hadde katt som har lagt igjen lukter ?

Tenker jeg ville tatt kontakt med noen som kunne hjelpe meg, men de annonserer jo ikke akkkurat i lokalavisen heller !

Lykke til !

NB ! Det hadde vært fint om du kunne fortelle om hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Helt klart Spooky :o

Jo, det KAN jo være helt uskyldig og normalt og at dere innbiller dere disse tingene, men man vet nå aldri...

Jeg som er av den lettskremte typen, er ekspert på å skremme vannet av meg selv med mine følelser av at jeg blir iaktatt etter mørkets frembrudd.

Litt frynsete nerver her ja 8)

Håper dere finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil gerne ha lidt hjælp så her er en lille opskrift på hvordan du kan få ting ud af huset hvis ikke dette hjælper må du ha et medie ud og rense huset..

køb sandeltræ røgelsen et par pakker, tænd røgelsen i hver værelsen og be ånden om at forlade stedet sig at det ikke er velkommen dette er noget du og din samboer kan gøre i felleskab, som oftes hjælper dette hvis ikke må der stærker metoder til og et medie må ud på stedet....

dyr er mere følsomme end mennesker, derfor reagere de oftes før os, det sammen gælder spædbørn....

ønsker dere lykke til

kan sige at vi har også åndelige gæster i vores hus, havede det også i det hus vi boede i før, ham savner jeg faktisk, men som sagt dette er gode vibs vi har her i huset derfor er de velkommen til at blive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..dette var litt skummelt.

kattene dine føler nok at det er noe/noen tilstede med den unormale oppførselen.

Mamma er helt overbevist om at det er et spøkelse i huset dems. Jeg opplevde aldei noe når jeg bodde der men hun har fortalt meg mange merkelige historier. Hver gang det har vært en episode har begge kattene vært helt rare forut for hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :)

Flott å se meninger fra alle synsvinkler : - )

I dag morges kjente jeg at det kanskje ikke var så ille, men det er ofte om kvelden redselen kommer. Sambo bare blåser av det, og jeg har egentlig ikke selv "kjent" noe vondt i huset. Men det er det med døra og vinduet da. Og begge deler skjedde denne uken. Tidligere har det vært relativt langt mellom episodene. Godt mulig jeg klarer å innfinne meg med hva som skjer, så lenge vi slipper å "se" dem! Da detter jeg i gulvet i allefall :oops:

Er det ikke noe ondt her, bør jeg vel klare å leve med det. Bare det fortsetter i samme dur som det har gjort, og ikke bare blir verre og verre.....

Men jeg skal prøve tipset ditt, Ann :) Tusen takk for det!

Duchess : Jeg og føler det slik! Er en liten reddhare.... Er redd for spøkelser, tannleger og edderkopper..... :ler: Kan være at det er tilfeldigheter og at jeg bare skremmer opp meg selv. Hvem vet.

Har ikke prøvd å snakke til noen / noe ennå. Får se neste gang det skjer noe.

Ang kattene, så kan det godt hende det har bodd katter her før.

Hehe, kanskje jeg skal ta en tur i de mest sårbare rommene og rope litt ? hihi :ler: Skjønner hva du mener, Jinx :lol:

Virker litt merkelig ja, men kanskje verdt å prøve hvis det blir verre ?

Embla s : Vil gjerne høre den "spøkelseshistorien" jeg : - ) Gjør ikke noe om du tar den i denne tråden, det gjør du som du vil med :D

Jeg skal i allefall holde dere oppdatert :) Og ikke la meg "lure" av vanlige huslyder i allefall :lol:

En god dag til dere alle!

Klemmer fra Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse fenomenene farlige, og vil de deg noe? Nei.

Er det "ubehaglig"? Ja.

Dette har vel vært "oppe" før? Mener å huske en tråd kalt "SPØKELSES-STANK", men dette har ikke noe med "stank" å gjøre i det hele tatt, men. Der var det jo endel som skrev om slik som du "føler" det. http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=21239

Og det med at katten din skyter rygg. Jeg hadde en hund, som normalt ikke bjeffet og knurret mot folk, dette synes jeg var veldig merklig rundt denne mannen vi så. Vel, altså. Denne mannen "dannet en sirkel" rundt meg, så på meg, og forsvant. Jeg ble selvfølgelig skremt, og jeg kom meg ikke "unna" på en måte. Og Kira, hunden som jeg hadde var helt i ekstase. På denne måten "sint".

Men Diva, er det noe du lurer på, og vil høre mer om er det bare å sende meg en PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørest uhyggelig ut..

Jeg delte leilighet med en annen jente for et par år tilbake, og fikk ofte en rar følelse av at noen så på oss av og til. Hun jeg bodde med fikk av og til frysninger på soverommet sitt, men det var liksom ikke noe ondt.

Vet ikke om det var noe vi innbildte oss, men et par dager før vi flyttet ut fikk vi vite av naboen at det var en dame som hadde dødd på soverommet til hun jeg delte leiligheten med (det var ikke derfor vi flyttet). Hun hadde falt og blitt liggende ganske lenge før hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mannen og jeg som lissom skal komme på besøk en dag?????? Redd nå, jeg....... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Diva, når du tenker etter, vet du vel egentlig at gjenferd og spøkelser ikke finnes. Som en skrev så er det mye lyder i gamle hus. Jeg overnatter fra tid til annen i en gammel hytte og der er det veldig mye lyder. Spesielt om sommeren når hytta har blitt varmet opp av solen om dagen, knaker og knirker det voldsomt om kvelden og natten. Må innrømme at jeg skvetter av og til, før jeg sier til meg selv at dette er naturlige lyder. Det er helt sikkert ikke noe skummelt eller ondt med huset deres, bare gamle materialer som beveger litt på seg. En ting til; bruk begge haspene på vinduene. Fikk kjeft av en snekker en gang som lekset opp for meg at vinduet kunne bli skjevt. I tillegg er du sikker på at det ikke blåser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gotthard

at hu/han prøver og skremme dere ut kan være forde hun/han ikke mener dere er verdig og bo der.

kan også være at den ikke liker måten din mann behandler deg/huset/katten på , eller tankene hans , om det nå er slik at han ser og føler dette mest.

et "spøkelse" gjør ikke slik bare for og ha det morro , det er hele tiden en mening med det , ikke bestandig let og vite hva meningenm skal være men i de fleste tilfellene er det enten for og hjelpe eller for og skremme.

kirken driver faktisk med utrydelse av slikt , høres sykt ut i 2003 , mem de gjør det.

de skvetter helli vann rundt om kring , sier noen latine gloser og slik og i de fleste tilfellene hjelper det...

det er bare et kjent tilfelle hvor et gjenferd har skadet noen , trass i rykter og filmer , det var i england for lenge siden.

de fleste er snille og vil deg bare godt mens noen prøver og skremme deg bort men de bruker ikke makt , de klarer ikke det,,det er det bare poltergaister som klarer og da prater vi om ting som blir kasta etter deg og slikt...

har hat endel med gjenferd og gjøre(høres sykt ut , jeg veit det) har vel set 4 stk som jeg er sikker på , flere av de har jeg sett flere ganger, og ingen av de har prøvd og skade eller skremme meg , de har bare hjulpet meg..

se posetivt på det og la det vite at dere ikke er ute etter og bli kvitt det om dere ikke blir plaga mere.

et hus jeg bodde i sa jeg det da vi hele tia blei forstyrra "unødig" , om du lar oss være så skal ikke vi prøve og bli kvitt deg,,eter det avtokk akteviteten mye..

lykke til(veit dette høres sykt ut , men du er fri til og tru hva du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ann Forup. Du har nok 'besøk'. Det er ganske lett å få dem til å flytte. Men du må be pent. :) Still deg (eller dere) midt i huset (gjerne med røkelse om du vil) og be om at alt og alle andre enn de du har invitert til å være der skal forlate huset. Lukk øynene og tenk at du snillt, men bestemt presser ut allt fra deg og ut til utsiden av huset. Det går nok bra. Hvis du ikke føler det går bra, så ta gjerne kontakt, så kan vi snakkes mer om hvordan du kan få det til.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Jeg sendte en melding til ham Graham fra Åndenes makt om mine opplevelser og han sa at hvis det er noe negativ energi i huset,kan man prøve med å tegne den samme dingsen de tegnet i den siste episoden(av Åndenes makt) på gulvet...kan vel prøve hvis du føler at det er negativt?Ellers du må bare leve med det!

(Jeg har opplevd mye skummelt i et hus jeg jobber i, men har ikke gått så langt at jeg hadde tegnet på gulvet...men jeg er blitt skikkelig skremt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...