Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amalie: Ilikemåte schnuppsi! :klem: Og tuuuuuusen takk for komplimentet.. :rødme: Koselig at du synes det!

Jeg blir veldig gjerne med på BIM treff også jeg vettu. Hvis jeg har BIM (barn i magen) da.. :fnise: Har nok det se. Skal til vår felles akupunktør på dagen, så håper jo på mer modning.. Men, har merket vesentlig forskjell siden igår altså. Ryggen har jo verket endel ikveld...As you know.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Nå har mannen sparklet hullene i veggene på babyrommet, og skrudd ned listene. Blir moro å se hvordan det blir med ny farge på veggene imorgen. :hoppe:

Calla: Skjønner.. :fnise: Men, du må nesten velge :babyjente: eller :babygutt: da! Ellers er det jo ikke tipping...Og er jo ikke krise heller, det verste som kan skje er at du tipper feil.. :ler:

Har vært ute med Amalie og kvist ikveld, veldi veldig koselig! Viktig å få gjort masse sånne ting nå... Blir antakelig litt asosial de første ukene etter fødsel..Må bli kjent med gullet mitt. :hjerter::hjerter_rundt::hjerte:

Vil treffe det NÅ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg fjerner tidligere thumnailbilder jeg har lagt ut i dagboka?

Tenkte å legge ut nytt magebilde se, men har brukt for mye plass så tenkte å fjerne et av de gamle...

Skrevet

*klaaage klaaage*

Nå har jeg sittet oppe siden halv seks fordi jeg ret å slett ikke får sove igjen. Er kjempetrøtt. La meg rundt kl 03, men fikk ikke sove fordi jeg har hatt kynnere og ryggsmerter i et sett... Prøvde å hvile øya, men tl slutt gikk jeg tom for tålmodighet gitt.. :søvn:

Nå har jeg prøvd å spise banan da, det skal jo visst være søvndyssende har jeg hørt. Mannen la seg etter meg og sover som et barn, heldigrisen! Vakre puen min har okkupert den andre sofaen, der ligger hun rett ut å drømmer søtt.. :hjerte:

Pappa skulle komme relativt tidlig for å male, så jeg kjenner ei som får problemer imorgen/idag ja.. :sjenert: Men, kan jo som alltid sove på dagen evt.

Får prøve igjen...

Natinatt!

Skrevet

Huff da vennen... Hvis smertene er så ille, så er det lov å ta en paracet vet du! :kose: Har du varmeflaske? Jeg syns det var veldig deilig å bruke på slutten, gjerne en på magen og en på ryggen. ;)

Ellers får jeg vel tippe jente da c... Me no like tippi feili... :fnise:

Skrevet

Calla: Tusen takk for tips... Har bare ei slags nakkepute til å legge i microen som jeg har fått låne av mormor, men jeg har ikke prøvd den.. :sjenert: Det skal jeg jaggu gjøre.. :jepp:

Ikke farlig å tippe feil! Dessuten 50% sjangs for at du får rett :fnise:

imli: Jeg var våken helt til klokka ringte kl 10 jeg, og da var jeg på vei til å stå opp men da sa mannen strengt "nei" :nei:. Han skulle stå opp å ta telefonen når pappa ringte for å si at han var på vei. Det gjorde han også, og da pappa fik høre hvordan det hadde vært i natt så drøyet han med å kjøre. Han tok sine andre lørdagsærend først, handle mat for farfar bl.a :)

Da kl ble 13 våknet jeg igjen, men da hadde jeg iallfall fått noe søvn. Måte bare stå opp selvom jeg var helt i egen verden.. Har tatt en kopp te nå, og føler at det hjelper. Pappa og mannen er igang oppe på babyrommet nå, koselig. :)

Skal opp å filme dem litt nå. Moro med før/etter bilder!

Gjest Moonshadow
Skrevet

:vinke: Innom og hilser på :)

Så koselig det må være og ordne barnerom :rødme:

Skrevet

Før og etter bilder er alltid moro. Jeg gjorde det samme når vi fikk nytt kjøkken. Måtte ha noen bilder av kjøkkenet før riving, etter rivin og når ny kjøkken var på plass.

De netter jeg ikke får sove, så prøver jeg å se på det positiv. Tenker at det er n fin forberedelse til babyen kommer :fnise:

Skrevet

Moonshadow: Koselig at du er her å legger igjen spor! :jepp:

Veldig koselig med babyrommet ja, gleder meg til å få det ferdig! Skal male et strøk til på vinduet idag,det må bare tørke, så får jeg vel begynne på "mannens jobb" (han sa han skulle gjøre det) å male listene, men det går jo ikke fort nok for meg med hans tempo... :fnise: Vil bli ferdig jeg vettu.

May Helen: Ja, sant som du sier. Vi får forberedt os spå nattevåk! Bbayen som kommer har jo ikke peiling på om det er nat eller dag, iallfall ikke de første ukene. Me, jeg er veldigglad de nettene jeg får sovet. Tenker at det er greit å være litt uthvilt før en fødsel også.. :)

Idag er jeg 37 uker + 4,38 uke rpå torsdag. WOW, det nærmer seg med stormskritt! Må innrømme at det er så å si det eneste jeg tenker på om dagen... :fnise:

Har endel murringer og menssmerter nå, så jeg er ikke i tvil om at modningsprosessen er i sving.. Skal til jordmor å få modningsakupunktur igjen på onsdag. :) Blir spennende å hre hva hun sier da.

Ellers er jeg mye hjemme om dagen, koser meg så mye jeg kan. Sysler med babyting og forberedelse. Har vasket omtrent alt babytøyet nå. Får masse besøk også, det er så koselig!

Skrekken min er at vannet skal gå mens jeg er ute å traske ri byen f.eks... :fnise:

Men, jeg holder meg ikke inne hele tiden av den grunn. Er jo ute også. Dessuten så er det ikke hos alle at "vannet går" heller, og hvis det skulle skje så er det nok ikke sååå dramatisk som i mitt "bilde". :fnise:

Ellers blir det jo endel surfing på nettet da... Har kommet i kontakt med endel gravide/nybakte mødre som jeg skravler med. Koselig!

Nå kommer straks ei venninne som skal ha planlagt keisersnitt noen dager før min termin, og vi skal spise lunsj. :hoppe:

NOEN FLERE TIPPINGER FOLKENS????

Skrevet

Tippeliste:

Calla: 13 januar/jente :babyjente:

imli: 1 februar/ jente :babyjente:

Kvist: 26 januar/ jente :babyjente:

Amalie:22 eller 29 januar/ gutt :babygutt:

May Helen: 23 januar / gutt :babygutt:

Skrevet

Koselig dag i dag :jepp:

Hatt besøk av ei som er like langt på vei som meg, så da ble det jo masse babyskravling. :hjerter_rundt:

Etter besøket dro jeg til mannens kusine å skravlet enda mer om fødsel osv, hun har nemlig baby på 3 mnd. Han kom hjem etter en stund, så jeg fikk dulla litt med han også.. :fnise:

Har også vært på babyshop en tur, de har jo salg der! Så jeg kjøpte litt av de siste tinga jeg trenger. Vurderer en sverigetur i løpet av kort tid, for å kjøpe badebalje og bilstolpose. Får se når jeg får det til. :shoppe:

Nå er det masse liv i baby og kynnere har jeg hatt idag også. Er så spent, veldig koselig å vente å gjre ting klart altså.. :gravid:

Får kose meg masse med magen nå den siste tiden...

Nå skal jeg male litt på babyrommet!

Skrevet

Nå må du bare skynte deg å bli ferdig ;)

Er virkelig ikke lenge igjen! :hoppe:

Men bilstol pose? hva er det og må jeg ha det og??

Tror jeg må skrive meg en laaaaang utstyrsliste jeg! Hehe.....

Aner jo virkelig ikke hva man må ha!

I dag skal jeg å se på vogn (igjen) men utenfor særp, mot rakkestad! En som skal lage seg butikk på en låve, så alt er hvis rotete men han selger mye av det han har billig. Så kan jo hende jeg kommer over noe spennende! :)

Hmmmm....lurer på hva Minni skal i dag! Kanskje jeg ringer deg etterpå :) hvis jeg har energi nok da :fnise: kanskje jeg egentlig bare vil hjem å sove. Eller at du er opptatt ;)

Ha en fin dag snupp!

Skrevet

Jeg syns også det er moro å snakke om baby med andre gravide. Man blir litt opphengt i seg selv og sitt når man er gravid.

Hva er bilstol pose?

Vi skal leie bilstol via IF så jeg antar at jeg får alt nødvendig fra de. Men har faktisk aldri hørt om bilstol pose.

Skrevet

det er ala noe av det samme som en vognpose.

har hull til selene og så putter man ungen oppi der og tar igjen posen, så slipper ungen å fryse

Skrevet

Ser ut som du har full kontroll på utstyret ja! Har ikke bilstolpose vi..har flere varme dresser til henne, så da holder det med teppe hvis det blåser eller er veldig kaldt. Men sikkert kjekt å ha! Den tar kanskje ikke så stor plass setet...?

Men du, hvis du får jente så har jeg en ubrukt gammelrosa ullbody til deg. Dalia fikk den til jul, men i liten størrelse. Vet ikke hvor den er kjøpt, så jeg orker ikke styre med bytting. ;)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Så spennende :) Snart sitter du der med nurket i armene :rødme:

Skrevet

Hei folkens! :

Dagene går fort synes jeg, selvom jeg venter. Det er vel fordi jeg alltid har noe å henge fingrene i.

Har fått kjøpt stellematte nå da, ikke den billigste men, den var veldig søt!

Vi var i Sverige å handlet mat idag og jeg kikket etter sånn bilstolpose, men fant ingen fine. Gidder ikke stresse med å skafe en heller, synes bare den så ille kjekk ut. Bare sette baby oppi setet, så ligger posen rundt, istedetfor masse klær. Men, jeg har jo 3 dresser allerede, så må jo få brukt de også.. :skratte: Skulle kjøpe badebalja også, men den kostet nesten 300 kr på babyproffsen, og da venter jeg heller til jeg får kommet meg på Happyland å kjøpt den, der kostet den bare 99 kr. Er jo ikke lenge man får brukt den minste str allikevel. Men, vi rakk ikke bort dit før det stengte, så det får vi ta en av dagene..Sikkert noe jeg glemte å kjøpe av mat allikevel... :fnise: Så greit å ta en tur.

Sitter å koser meg med nattmat jeg, varme grive rundtstykker..Hihi, det går det mye av om dagen. Også gulrøtter da! Får omtrent ikke nok av det... :fnise: Hae malt siste strøket på "mitt arbeid" på babyrommet idag. Manne skulle sparkle og fikse listverket så det ble ordentlig og male de. Men, de var så stygge så jeg skal dra imorgen å s eom ikke jeg kan finne noen nye ferdigmalte. Da er rommet faktisk ferdig pusset opp, når det kommer på plass. :hoppe: Gleder meg masse til å innrede! :danse:

Man får jo lyst til å pusse op resten av huet også når man først setter igang... Neste prosjekt blir nok soverommet vårt. Men, det må bli når baby begynner å sove på sitt eget rom. Er ganske drittlei himelblå vegger! :fnise: De var sånn da vi kjøpte huset, og vi flyttet jo rett in uten å gjøre noe, så det eneste vi har gjort er å pusse opp badet og nå babyrommet. Men, gret å kunne ta litt å litt da. :jepp:

Imorgen har jeg time til modningsakupunktur igjen. Grugleder meg faktisk, håper jo at det setter fart på sakene, og jordmora er verdens skjønneste, men de nålene brenner og er så grusomt vonde...Ligger på benken å bare venter på å bli ferdig lissom.. :sjenert:

Etter det skal jeg møte to av jentene mine på café, koselig. :kaffekopp: Må bruke dagene til sånne koselige ting nå. :jepp:

May Helen: Det er en pose man trer rundt baby, som alltid ligger i stolen, vanskelig å forklare. men, disse kan ofte brukes til vogn i tillegg. De ser ut som vanlige dun/vognposer bare at de er mindre (tilpasset de små setene) og har et slags hull i bunnen, slik at baby bare har posen rundt seg. Ille praktisk på vinteren, s åman slipper dresser osv. Da kan man bare kle på barnet en hals(krave av noe slag også lue. Kjekt lissom :) Men, jeg finner ingen jeg har lyst på å det får vi se på siden..

Koselig å snakke babyprat med andre gravide, er jo i en egen verden. :fnise:

Godt vi har slike forum til det!

Pasha: Takk for forklaringen! :) Koselig at du stikker

innom her... :jepp:

Calla: Ja det begynner å fall epå plassher, men er nok litt grepet av den følelsen at alt må bli ferdig og klart fortest mulig... :fnise: Ikke så uvanlig heller da, og dessuten ille koselig. Så snilt med den ullbodyen da! Jeg tar imot jeg vettu..Spennende å se kjønnet nå.. Lurer veldig.

Skal vi treffes en dag kanskje? Lyst til å se prinsessa deres også vettu. :babyjente: Jeg kan jo kanskje ta meg en tur til uka eller noe?

Amalie:Kooooselig at du ringte istad! Ble så sur etterpå fordi jeg fikk ikke sove, og da kunne jeg jo likegjerne funnet på noe med deg... :tristbla: Fant du noe hos han i Rakkestad? Hørtes veldig kjekt/spennende ut da!

Imorgen (eller idag tross alt, hihi) skal vi jo på BIM treff, gleder meg til å skravle med andre gravide!

Skikkelig kynnere her nå...PHu... Blir nok enda mer etter imorgen, slik var det etter siste behandling. Har også endel "stikninger" i underlivet og murringer i eggstokkene.. Anyday now... :Hehe:

Sykehusbagen er iallfall pakket! Mer eller mindre klar..Mangler toalettsaker, energidrikke og sjokkis da. Men, har skrevet en "sjekkliste"..

Nå er det natta på meg!

Skrevet

Ja, vi må treffes en dag snart! Alle dager unnatt onsdag neste uke passer for meg! Og hvis du ikke orker å dra hit, så kommer vi gjerne til deg også vettu! ;)

Skjønner hva du mener med å gruglede seg til modningsakupunkturen..vonde greier! Akupunkturen under fødselen er ikke like vond, bare så du vet det! ;) Lykke til, håper det hjelper!

Skrevet

Hehe...stakkars deg. Men jeg håper du slappa av da i det minste :)

Vi kan jo finne på noe en annen dag og :)Blir kanskje lettere og når den lille er ute :P da kan jeg komme å gå tur med deg og den lille :)

Så sees vi på BIM-treff i kveld, gleder meg til å se om det kommer mange eller ikke :)

Fant ikke noe spess i rakkestas. Det var litt jalla noe av det. Som vognene han hadde hadde jeg aldri sett før, og så litt billig ut. Så var han litt rar. :fnise:

Skrevet

:ler:

Tjoho!

Har fått meg en hvil nå se, var så ille trøtt istad. Idag har det gått unna, gjort masse!

Begynte dagne med modningsakupuktur, jordmora sa at jeg har fødepuls.. :gjeiper:

Jippi! Er så spent! Fikk strøm i nålene idag, det gjorde ikke fullt så vondt i nålene i ryggen idag (kanskje fordi det var DER jeg fikk strøm?) men, i beina var de vonde. Hun sier det er kjempeviktig å massere beina hver dag også. Liker ikke mase på mannen hele tiden stakkars. :fnise: Kusina til mannen har sånn massasjestol, og når jeg har vært hos henne så har jeg brukt bare den delen som er til leggene. Det sies jo at gravid eikke skal sitte islike stoler. Snakka med jordmora om det idag, og hunmente at jeg bar ekunn egjøre det nå som jeg var så langt på vei. Det eneste som kunne skje var at fødsel kom igang, og det er derfor de har frarådet gravide slike stoler. Men, jeg skal jo føde snart allikevel.. :jepp: Så jeg ringte henne å spurte om hun ikke ville ha mer kveldsbesøk denne uka... :fnise:

Har vært på cafetur idag også da, med forloveren min og ei annen i familien. Satt lenge og skravla. De gleder seg veldig til babyen min kommer. :kgbaby: Forloveren min reiser til Thailand om 5 dager og er livredd for at jeg skal føde mens hun er der nede, og hvis jeg mot all formodning skulle føde før hun drar så vil hun nok ikke dra fra baby mente hun.. :fnise:

Klarte det store idag også da. Motbeviste vitenskapen jeg. De sier jo at gravide ikke faller på magen... JOOOODA! Jeg hjalp mannen mi nå bære en kassetspiller inn i studioet hans, hadde på meg mine "uggsko" og traska over plenen til Svigers ogble klissbløt i beina. Manne lå jo selvsagt laaangt foran meg og var allerede inne i studioet da jeg var halvveis over plassen. Jeg ropte drefor og ba han komme ut å overta pga mine æsjete bløte sko, som jeg så for meg at ALDRI ville tørke igjen, litt kinkig også, siden dette er det eneste paret jeg kan bruke nå tenkte jeg. (er så hoven i beina at de andre passer ikke!) Da mannen kom ut trippa jeg bortover med de våte skoa ute i sørpa på plenen og langet ut, landet med magen oppe på cdspilleren og det gjorde faktisk vondt i siden på mage n. Mannen ble redd og lurte på hvordan dette gikk (å jo veldig lurt ut...eh..) og jeg var fortere oppe igjen en jeg rakk å si "bø".. :fnise: Men, det var ordentlig ekkelt å jeg ble faktsik veldig redd for magen, og er ganske hormonell i tillegg så tårene bare spratt selvfølgelig. Mannen ville at jeg skulle bli med inni studioet hans og sete meg ned litt, mn jeg ville bare vekk derfra, dessuten hadde han besøk av en han jobber sammen med der. Vill ejoikke bli sett sllik, med leire fra føttene og opp, klissvåt tightsog sikkert endel mascara utover i ansiktet. Så han hjalp meg tilbake og inn i gangen til svigermor, som ble kjemperedd da hun hørte hva jeg hadde klart. Men, jeg ville bare hjem å få av de våte klærne. Hormonene altså...De er jaggu tilstede om dagen, jeg holdt på å le meg ihjel sammen med mannen da han hjalp meg inn i bilen, samtidig som jeg gråt uten å egentlig helt vite hvorfor. Tårene bare ga seg ikke... :ler: For en merkelig opplevelse!

Etterpå ikveld har jeg vært p BIMtreff med Amalie og noen andre fra BIM. DEtte varførste gangen. Skal nok i neste uke også, hvis jeg fortsatt har barn i magen da..Håper jo egentlig ikke det.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...