Gå til innhold

Min dagbok


Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom med en sommerklem fra nord. KG blir ikke det samme uten de supre jentene jeg har fått æren av å bli "kjent" med her inne.

Glad for at du kom tilbake. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Sliiiiten, har jobbet på i hele dag. Opp kvart over seks med Gullet, og da han sov morgenblunden sin fikk jeg sovet litt jeg også, det var deilig. Men utenom det har dagen gått i ett - har pakket sakene våre og vasket leiligheten vi har bodd i, og gått med full vogn og med ryggsekk i en time og flyttet meg og Gullet inn i mamma og pappa sitt hus. Sambo er på jobb, men var bortom med "flyttelass" før han dro. Med bil tar det vel 5 min å kjøre fra dør til dør, men med barnevogn og pikkpakk i bakker og sånn, så tar det en time.. God trim da, hehe.

Måtte mekke på sengen før jeg la Gullet, for her stod sengen i høy stilling, mens han trenger lav.. Så etter over en måned i reiseseng, ligger han endelig i ordentlig seng i natt. :)

Er veldig sliten nå, har underskudd på søvn. En typisk dag har stabilisert seg igjen nå med morgen kl 6 og natt kl 19, og med 2-3 bluder for Gullet i løpet av dagen. Og denne slitne mammaen venter lengselsfullt på hver sovestund som Gullet har, det er mine oaser som gjør at jeg kommer meg igjkennom dagen. Ikke alle dager, men de aller fleste nå for tiden... Sånn er det å være på underskudd med søvn og energi.. Har forderdelig dårlig samvittighet de dagene jeg har det sånn, for jeg er liksom ikke helt til stede, jeg er så sløv og trøtt og klarer liksom ikke være fullt og helt tilstede for Gullet. Men han har det bra, vi ler og tuller og leker og synger og går tur og leser pekebøker og mater ender og finner på alt mulig. Men noen ganger blir jeg sittende å stirre tomt ut i luften ved siden av ham mens han leker, og da får jeg så dårlig samvittighet når jeg blir klar over det...

Men det kommer seg vel. Skal legge med tidlig i kveld, og nå skal vi endelig sove i ordentlig dobbeltseng, etter å ha sovet to uker veldig tett og intimt i 120-seng... Har ligget pal i samme stilling omtrent, og med en baby som vekker oss ørten ganger til natten i tillegg, så blir ikke akkurat søvnkvaliteten noe å skryte av... Så kanskje blir det bedre nå, når jeg kan sove litt " i fred" uten å dulte borti sambo hele tiden, hehe.

Har attpåtil fått mensen i dag :frustrert: Første mens siden 26.januar 2006, så jeg skal vel ikke klage. Så jeg skjønte plutselig hva de kom av, de kviselignende greiene som Gullet har hatt de siste dagene - det var nok før-mensen-hormonene mine det gitt! :ler: Ble litt skuffet da mensen kom idag, helt ut av det blå.. Har vært så deilig å leve uten den, den har IKKE vært savnet for å si det sånn. Men det er nå forsåvidt en god ting likevel. Ikke særlig smertefullt og ikke særlig kraftig heller, kanskje blir det roligere nå etter fødselen enn før? Det får tiden vise.

Har blitt avbrutt av Gullet og ammet ham i søvn igjen mens jeg har sittet her. Nå tror jeg jeg må få i meg noe mat. Mat har ikke vært høyt prioritert i dag, så jeg er sulten langt inn i beinmargen...

Plutselig tilbake! :klem: fra Epona

Takk for hilsener, forresten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi det bra her i vest, så deilig å være her, treffe familie og venner, og jeg lengter veldig hjem til leiligheten vår, lyst å flytte rett inn der og ikke tilbake til Filleby...

Men jeg er glad for at du kommer tilbake hit! ;)

Og du, det er helt lov å ikke være 100% deltagende i Gullets leking til enhver tid. Hva tror du vi andre gjør? Kan i alle fall love at Kyllingen får leke alene en del, og ikke tror jeg hun tar skade av det heller.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du, det er helt lov å ikke være 100% deltagende i Gullets leking til enhver tid. Hva tror du vi andre gjør? Kan i alle fall love at Kyllingen får leke alene en del, og ikke tror jeg hun tar skade av det heller.

Jeg er helt enig med Fjellrypa her. Sjølom jeg ikke er mamma ennå, så vet jeg at Trollet kommer til å leke en del alene også. Jeg tror det er bare sunt jeg :).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Barna trenger å aktivisere seg selv på egenhånd. :)

Skal til byen nå og se om Aleksander får være med ferieklubben. Var fullt men enkelte ganger dukker ikke alle påmeldte opp - så da får vi se om der er en ledig plass... Innom og klemmer litt på godjenten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre her om at barn bare har godt av å aktivisere seg selv litt :) Du er en super mamma for gullet Epona :klem:

Gleder meg til dere vender hjemover jeg :tommel::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå meg da, han leker MYE alene. Litt for mye av og til... Får noen ganger litt vondt av ham jeg, der han sitter og pusler med lekene sine og pludrer for seg selv, mens jeg styrer rundt og ordner ting i huset. Det er derfor jeg synes det er så dumt at jeg er så sliten når vi egentlig har litt kvalitetstid og jeg leker med ham eller leser bok med ham, og så "detter jeg ut" og stirrer ut i luften lenge..

Og nå i det siste har vi bodd på et lite tilrettelagt sted for småtasser, og jeg har måttet passe på ham hele tiden, for han er så aktiv og drar seg oppetter altmulig og åpner skuffer og har vært interessert i ledninger og ovner (det har faktisk vært kaldt og nødvendig med oljeovn...) og har vært i konflikt med en katt og litt diverse, så jeg har vært litt ekstra stresset og hatt ham på nær avstand hele tiden.

Men takk for støtte, er godt å få det fra flere hold. Jeg tror jeg gjør en ikke helt hakkande gale jobb, gutten er jo fornøyd og blid og glad, så han har dte helt topp med mammaen og pappaen sin. Men den dårlige samvittigheten er en slitsom følgesvenn som jeg liksom ikke blir kvitt. Og blir det vel aldri heller, den er vel med på å sikre det beste for Gullet, tenker jeg.

Sovnet med ham i kveld, og våknet for en drøy halvtime siden, helt fortumlet.. Skal ta natten snart jeg og, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten veldig kjekt å være savnet! Gleder meg veldig til vi treffes igjen, både deg Shatika, og dere Fjellrypa og Kyllingen. Spent på å se Kyllingen - hun har nok vokst og utviklet seg veldig!!

Glemte å si det, så jeg måtte legge det til. :)

Nattinatt fra oss her... Er så trøtt nå at jeg babler i skrivende tilstand. Babler når jeg er trøtt, men nå babler jeg også i skrift hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Det er jeg også hundre prosent sikker på!!! :klem:

Godt å høre fra deg igjen! Har savnet deg jeg også!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener, Pi@ og Madden! :klem:

Trøtt nå, Gullet er akkurat lagt. Trengte litt tid, og måtte sovne inntil mammaen sin. Var skikkelig overtrøtt apekatt først, men roet seg trinn for trinn som han pleier, og kom til slutt til punktet der han er klar for å sovne. Da er han trøtt og grinete og gnir seg i øynene og drar seg i øret og sier "mamma" med et skikkelig å-jeg-er-så-trøtt-og-litt-trist-tonefall. Han er sååå herlig da, får bare lyst å være såååå god med ham! :hjerter: Når han sovnet, så duppet jeg av litt og, men nå ligger han og sover søtt i sengen sin. Han har vært veldig trøtt i går og i dag, i dag har han hatt to runder med dagsoving på over 1,5 time hver gang, det er uvanlig mye. Men han var myyyye våken i natt - slitsomt for meg også.. Gullet har faktisk vært sur i dag! :overrasket: Han har vært blid for det meste, men blitt lettere sutrete og sint idag, så han har nok følt seg uopplagt ja. I følge sambo (som sov om mulig enda dårligere enn meg) var det måkeskrik som fikk Gullet til å våkne, og da jeg la ham i kveld var det en måke som skrek utenfor og da snudde han seg resolutt mot vinduet og måtte sjekke hva det var.

Er så vittig, for han er så opptatt av tenner for tiden :ler: Tar på våre tenner og ler litt, og tar i sin munn, der det ikke er tenner enda. :) Og så lærte han "hvor stor er Gullet - sååå stor" idag! Han har hermet etter meg med å strekke armene opp, og når jeg spør hvor stor han er så strekker han armene opp over hodet. Bare såvidt de går forbi hodet liksom :ler:

Idag har vi søkt barnehage her hjemme, så nå står vi i kø og håper på plass når vi flytter hjem om et år...

Kunne tenkt meg å sovet i en uke jeg nå... Skal prøve på en tidlig kveld i kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke høre snakk om at dere skal flytte såååå langt unna igjen om bare et år altså :grine: :dåne: :ler: Men på en annen side så unner jeg deg det så helt klart å flytte hjem dit man trives, og vi skal vel klare å holde kontakten likevel vi :klem:

Håper du får en knall flott dag i dag.. Her skinner sola :sol::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, her er eviglange køer og ventelister.. Og man får plass etter sin plass i køen, skikkelig kølappsystem. Folk søker med en gang ungene har fått personnummer... :sjenert: Så ille er det. Men innen 2007 skal jo det bli full barnehagedekning, men vi får se! De bygger en diger barnehage i bydelen vår, med 14 avdelinger og 300 plasser (!!!), så det blir vel et håp om plass når vi flytter hit igjen. :)

Burde sovet jeg nå, nå har jeg sjansen. Men har fått dusjet og orndet meg, og nå sitter jeg her littegrann.

Sol ute idag, men er kaldt enda, var 13 grader kl 9!!! Men caprien er på! Det ER jo sommer! :ler:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du også, Shatika! Beklager vennen, ikke meningen å dra framtiden for nærmt :klem: Men vi må være litt framsynte, skal vi få ting til å gå ihop her i livet..

Men en ting om gangen - om en måned er vi tilbake i Filleby igjen, så snart kan vi sees igjen, min venn! :klem:

Nå må jeg ringe jobben. Gruer meg alltid, for jeg får sånne idiotiske tanker om at jeg får sure spørsmål om hvorfor jeg ikke har ringt før, og at de ikke har tid å snakke med meg og sånn.. At jeg maser. Men så er det bare inni mitt hode at det opptar litt plass, og derfor føles det som mas, for JEG har jo tenkt så mye på det! :ler: Jada, litt rar er jeg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...