Gå til innhold

Min dagbok

Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Madden

Innom og ser hvordan det går med dere jeg også! :klemmer:

Tenk at dere har begynt med tannpuss da!! :rødme: Den lille plutten din vokser jammen fort altså!! Synes ikke det var såååå lenge siden han kom!!! :fnise:

Skjønner godt at du er sliten nå...håper at du kan få hvilt deg litt mere nå som dere kommer tilbake til normale rutiner i eget hjem!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for koselige hilsener! :klem:

Har visst ikke skrevet her etter vi kom hjem. Mye har skjedd, og mye skal skje videre fremover.

Gullet har vært på 9mnd-kontroll, snart en uke siden nå. Da var han 76 cm lang og 10840g. Og hadde god hørsel, og var kommet lenger enn gjennomsnittet motorisk. Han kryper på knærne og i bjørnegange, og han går når vi holder ham i hendene. Det er helst gå han vil :)

Han har nylig fått nytt bilsete, det var stor stas! Nå sitter han høyt oppe og kan se verden, i stedet for det lille babysetet han brukte før. Ser oss om etter et sete til, til den andre bilen. For levering og henting i barnehagen blir adksillig enklere hvis vi kan dele på det og bruke hver vår bil. Har sett litt på planer fremover, skolen til sambo vs turnusen min, og jeg har mest lyst å ikke se på det i det hele tatt.. Men må jo bare.. Får vi dette til tro? Håper virkelig GUllet vil trives i barnehagen. Han begynner på tilvenning neste uke. Gruer meg veldig...

Må huske å kjøpe sele og myggnetting til barnehagevognen. Og sikkert andre ting som vi har glemt... Skal innom barnehagen en dag denne uken alle tre, og få svar på litt spørsmål, og se hvor avdelingen er og sånn.

Ellers er Gullet bare helt herlig for tiden, skikkelig stor liten gutt! Ingen baby lenger, selv om jeg fortsatt ammer. Skal slutte med nattamming snart, innen denne uken er slutt. Har nesten ikke melk på natten lenger, bare et par super fra hver pupp, og det har vært en del fortvilet skriking på natten de siste nettene.. Løsningen har blitt å amme fra begge puppene, og så ha tåteflasken med vann klar. Da har han fått smokken etterpå og sovnet fornøyd. Flyttet sengen hans i går, og i natt var han mer urolig igjen, tror han reagerte på ny plassering i rommet faktisk. Måtte flytte den pga trekk fra vinduet, og også for å ha ham mer midt i rommet, lettere tilgjengelig for både sambo og meg når vi fremover (endelig!!!!!!) skal dele på ham på nattestid.

Uff.. Jeg vil ha babyen min tilbake! Jeg vil ha permisjonen foran meg, ikke bak meg!

Men nå har Gullet spist kveldsen sin, så nå skal jeg gå og legge.

Plutselig tilbkae!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vellykket avvenning fra nattamming! :duskedame:

Første natten var natt til torsdag, og det var et mareritt. Pappaen tok ham da han våknet og han fikk bare tilbud om vann, og gutten skrek og skrek, av fortvilelse, sine, fornærmelse ... Skrek hele natten igjennom, til slutt tok jeg ham for å roe ham, men han fortsatte å skrike, var helt utmattet alle tre da han endelig sovnet inntil meg utpå morgenkvisten en gang... Det var et mareritt.. :sjenert: Men ingen pupp, for mor hadde sikret seg med et glass rødvin :Hehe: og kunne derfor ikke amme.

Torsdagen var en dag hvor ingen var i form...

Natt til fredag var natt nr to. Gutten våknet to ganger, da tok jeg ham selv faktisk, men han sovnet veldig fort begge gangene. Ene gangen var det smokken og litt ryggstryking som skulle til, andre gangen stod han i sengen og gråt, så da tok jeg han opp, og han drakk vann og sovnet inntil meg. Uten krav om pupp. Ikke i natt heller bad ham om pupp, våknet et par ganger, men roet seg fort.

Forhåpentligvis gidder han ikke våkne så mye lenger heller ;) Men det er jo ingenting i motsetning til puppeskrikiing og opp og amme og styre. Så jeg synes det har vært vellykket. En marerittnatt med bråavvenning var dte som skulle til!

Var på besøk i barnehagen på fredag, Gullet begynner over helgen. Spennende!!! Og skummelt og trist og bra og alt på en gang...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Jeg vil ha babyen min tilbake! Jeg vil ha permisjonen foran meg, ikke bak meg!

Dere faar faa dere en til, da! :fnise: Men seriost: De vokser jo saa utrolig fort disse smaa, og det er baade spennende og litt vemodig! Plutselig kan de saa mye, og er ikke like hjelpeloese og avhengige av sine foreldre mer (vel, hvertfall ikke like avhengige som de var da de var splitter nye!). Jeg gruer meg litt til Theodor blir saa stor at jeg ikke ammer han mer, jeg. :sjenert: Men paa den annen side saa er det jo saa goey aa se ham vokse til!

Haaper barnehagetilvenningen gaar greit. Er ofte verst for oss foreldre, har jeg hoert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt jeg!! :klemmer:

Plukker opp masse tips og erfaringer når jeg har disse dagbokrundene...veldig greit å få høre hva jeg har i vente!! :fnise: Er ikke alt man vil spørre andre om heller, så da er det veldig flott å ha KG sier nå jeg! :ler:

Ha en flott uke snuppa!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! Bare en rask tur innom, har en telefonavtale, men måtte bare skrive litt. Siste dag for Gullet å bare være hjemme med mamma! I morgen begynner han i barnehagen. :) Gru-gleder meg jeg. Men han tar dte nok greit, så sant ikke jeg blir for usikker da..

Ny dårlig vane etter nattammingsstopp - må sove inntil mamma utpå natten... :sjenert: Ca firetiden roer han seg ikke uten å sovne inntil meg, og prøver jeg å flytte ham så våkner han og griner igjen.. Så et par netter nå han han blitt liggende der og kose seg, og sover så godt at! Idag sov han til til på åtte!!!

Sover med tskjorte på jeg, så han ikke skal kunne forsyne seg selv :fnise: Etter vi sluttet med nattpupp, spiser han enda bedre på dagen! Og er mer interssert i pupp på dagen. Ammer 3-4 ganger. Først om morgenen når han er stelt, da har vi kosestund i sofakroken. Og så en gang eller to i løpet av dagen, og så når han legger seg om kvelden. De siste ukene har ammingen vært halvhjertet fra hans side, men etter han ikke får om natten mer (ammet jo to-tre ganger om natten..), så er han veldig interessert i og glad i ammestundene. Jeg er glad så lenge han vil ha, for jeg ønsker å amme i hvertfall til han er et år. Har også fått ordnet med ammefri i et kompromiss. De dagene jeg begynner 7, får jeg begynne 7.30 i stedet, så jeg får tid å amme på morgenen. Bortsett fra i helgene, men da går det greit, for da skal ikke Gullet noe plass.

Gullet sover, så best å gjøre dte jeg hadde tenkt. Og kanskje får jeg tid å hvile litt...

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs.P og Morgensol :klem:

Idag har vi vært et par timer i barnehagen. Gikk bra, men han ble litt redd også. Mye nytt, mye unger som skrek, men med mamma i nærheten gikk det bra. Spiste lunsj med de andre, og selv om et par andre satt og strigråt av trøtthet under måltidet, så satt han bare og studerte dem veldig mens jeg matet ham med grøt. Alt i alt vellykket! Sover søtt ute nå, sliten stakkars! :klem: Sliten jeg og, ofr han ble akutt forkjølet og snørrete i natt, så det ble lite søvn gitt. Endte opp med å sitte i stuen og sove, med ham liggende sidelengs og på skrått oppover brystet mitt. Sovnet jeg også, men satt trygt så jeg ikke skulle miste ham.

Tenk jeg har barnehagegutt! Nesten litt uvirkelig! Har ikke helt skjønt at han skal gå i banrhegane jeg enda, føles bare som et "jaja, fin plas å leke og treffe folk" liksom :fnise: Blir nok alvor etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehagegutt :hoppe:. Høres ut som det var en veldig grei førstedag. Kan tenke meg at Gullet blir kjempesliten i starten med alt det nye som foregår. Når skal han begynne å være der litt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese her!

Høres spennede ut med barnehage da. Vi har ingen plass, så vi får nok ikke oppleve akkurat det på en stund. Men vi har hatt med Julegaven i åpen barnehage et par ganger. Det er veldig stas, spesielt fordi han er litt tidlig ute motorisk, og trenger noen større barn å lære av.

Vi har store planer om nattavvenning snart, så det var fint å lese hvordan det har løst seg hos dere.

Regner med vi venter litt ennå, for akkurat nå om dagen er det masse tenner på gang. Da blir det litt ekstra skrik og mas om natta. Og ingenting trøster som puppen.

Lykke til med å begynne å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har Gullet sovet hele natten i strekk!!! Fra kl 19.30 til 6.40!!!!! Første gang i historien, og helt utrolig deilig!!!! Han har hatt lange netter før i 2-4mnd alderen, men da var den avbrutt av ammepauser. Men fra litt før 5 mnd begynte det å øke på med oppvåkninger og spising om natten, og etter det har han våknet mye og ofte, og aldri hatt noen natt i strekk. Også etter vi sluttet med nattpupp, har han våknet et par ganger og måttet få smokken sin og sånn.

Men i natt var det ikke et pip fra gutten. Sover godt etter all action'en i barnehagen sikert! Og nå har han bare fått seg en blund i løpet av dagen i stedet for to.

Og nå er han i banrhagen, og jeg lader opp til jobbstart i morgen...

Hjelp........ :sjenert:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med jobbstart i morra. Jeg er helt sikker på at det går mye bedre enn du forventer :). Men selvfølgelig er det rart og ikke minst skummelt å skulle begynne på jobb igjen etter å ha vært så lenge borte derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt skummelt... Men det går vel bra, jeg kommer nok fort inn i det. Men aldri vært så lenge borte fra jobb før! Og så må jeg innrømme at jeg liker godt å være hjemmeværende for tiden, så jeg har liksom ikke lyst å jobbe heller... :sjenert: Men samtidig skal det bli litt godt å bruke hodet litt mer ;)

Arg - så delt jeg er... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...