Gå til innhold

Min dagbok

Epona

Anbefalte innlegg

Der var du også, Shatika! Beklager vennen, ikke meningen å dra framtiden for nærmt :klem: Men vi må være litt framsynte, skal vi få ting til å gå ihop her i livet..

Men en ting om gangen - om en måned er vi tilbake i Filleby igjen, så snart kan vi sees igjen, min venn! :klem:

Nå må jeg ringe jobben. Gruer meg alltid, for jeg får sånne idiotiske tanker om at jeg får sure spørsmål om hvorfor jeg ikke har ringt før, og at de ikke har tid å snakke med meg og sånn.. At jeg maser. Men så er det bare inni mitt hode at det opptar litt plass, og derfor føles det som mas, for JEG har jo tenkt så mye på det! :ler: Jada, litt rar er jeg nok!

Skjønner godt at man må planlegge litt ja, er bare sånn det er det.. Og sannelig stor barnehage dem bygger.. 300 barn?? hjelpes, men godt hvis det blir full dekning da for det er jo kjempe bra :tommel:

Er helt sikker på at det går kjempe bra når du ringer jobben, men kjenner meg så godt igjen i tankene dine ja. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:frustrert: Drittjobb :frustrert: Drittyrke :frustrert: Drittvakter som ikke lar seg kombinere med ammefri.

Hvorfor har jeg ikke en normal jobb uten ansvar for andre mennerskers ve og vel, hvorfor jobber jeg ikke foran en jævla PC og sitter med dumme tall og papirer så jeg kan ha den ammefrien som jeg har lovfestet rett på???

:frustrert::frustrert::frustrert:

Det skal bli andre boller når jeg blir det jeg vil bli når jeg blir stor!

Er så MØKK lei av at det er så vanskelig å tilrettelegge sånne ting. En medvirkende årsak til at jeg ikke trives i akkurat den jobben jeg har nå - alt blir så vanskelig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Drittjobb :frustrert: Drittyrke :frustrert: Drittvakter som ikke lar seg kombinere med ammefri.

Hvorfor har jeg ikke en normal jobb uten ansvar for andre mennerskers ve og vel, hvorfor jobber jeg ikke foran en jævla PC og sitter med dumme tall og papirer så jeg kan ha den ammefrien som jeg har lovfestet rett på???

Det skal bli andre boller når jeg blir det jeg vil bli når jeg blir stor!

Er så MØKK lei av at det er så vanskelig å tilrettelegge sånne ting. En medvirkende årsak til at jeg ikke trives i akkurat den jobben jeg har nå - alt blir så vanskelig å få til.

Det er klart du har rett til ammefri!!?? Arbeidsgiver har vel plikt til å gi deg det for det står da i lover og regler det?? Skjønner godt at du blir frustrert ja :klem::klem: Håper dette ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg har visst ikke klart å finne ut av at du var her igjen før nå... :flau:

Men nå fant jeg deg! :klem:

Har alltid likt å lese om hverdagen din, for jeg kjenner igjen så mye!

Ser at Gullet er ganske likt Julegaven utenfor magen også. Julegaven følger hvertfall etter på de aller fleste områder!

Håper det ordner seg med ny jobb etter hvert da! Ammefri skal det vel faktisk være arbeidsgivers oppgave å finne ut av, og ikke din! Du har rett til fri!

(Jeg er ganske heldig der, for jeg har en nesten ren kontorjobb. Det er jo også en av forutsetningene for at jeg kan begynne å jobbe igjen allerede i august. Da er jo Julegaven bare 7 og en halv måned.)

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: litt med deg. Her må du bare stå på krava og ikke gi deg :frustrert:. Det er helt utrolig at yrker som er så dominert av kvinner er så dårlig tilrettelagt for akkurat kvinner........... Jeg som sitter i en "mannsjobb" har i allefall pr dags dato blitt godt ivaretatt og fått god tilrettelegging i forhold til graviditeten min. Faktisk tenkt litt rundt akkurat slike ting og lurer på om alle problemene i helsesektoren henger sammen med at "dere er så lette å erstatte". Klarer ikke du å gjøre jobben eller tilpasse deg så finner de bare noen andre til å gjøre det samme. For min del så har de faktisk beregna opp til to års læreperiode og da sier det seg sjøl at de setter inn en større innsats for å beholde meg som arbeidstaker...

Nei, nå tar jeg helt av her :sjenert:

Ville bare si at jeg blir kraftig provosert over det her og at jeg føler med deg og støtter deg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shatika: Ja, de har plikt til å tilrettelegge, men min jobb er vanskelig å tilrettelegge.. Eneste løsning var å ha fri en time midt på dagen, men det er jo totalt meningsløst! :murvegg: Hva skal jeg gjøre på da, tvinne tommeltotter, sove? Jeg er jo allerede på jobb.. :sprettoy:

Susan Sto Helit: Kjekt du fant meg igjen da! Har vært og lest hos deg, men skriver sjelden (skriver sjelden andre plasser enn her egentlig...), og det slår meg hvor likt Julegaven og Gullet utvikler seg! Jeg synes Julegaven er hakk ihjel og nesten samtidig på de samme tingene som Gullet gjør. Veldig artig! Særlig med tanke på så like graviditeter vi hadde! :) Ny jobb skal jeg ha, men det blir ikke før vi flytter om et år, så det er ikke så lenge jeg skal være der jeg er nå. Skal holde ut... :sjenert: Det er jo kjekt også, er ikke bare pyton. Yrket i seg selv er utrolig givende og kjekt, og i den rette jobben trives jeg utrolig godt, det er bare den arbeidsplassen jeg har nå som jeg ikke trives på..

Pi@: Heldig du! Min yrkesgruppe er lett å erstatte ja, trenger ikke investere så mye i oss, da taper man heller ikke så mye (argh!!!). Og med ganske så knapp bemanning trengs det hver eneste sjel på jobb for å få gjort alle oppgavene i løpet av en dag. Både den første og den siste timen av mine arbeidsdager er veldig travle, og det er ikke bare bare å miste en person på jobb da.

Vært på handletur nå, Gullet ligger igjen i vognen utenfor og drømmer søte drømmer. Han har fått en bøtte og en spade i dag, og en par støvler. :) Så nå er han klar for proffe lekeplassturer!

I går var vi på lekeplassen for første gang, og prøvde babydisse, humpedisse og rutsjebane. Rutsjebanen forstod han ikke vitsen med, så vi gav oss på første spede forsøk, satt bare helt nederst og begynte å kikke på strå og gress. Mye gøyere det! :ler: Men babydissen var artig. Først var han veldig alvorlig og konsentrert, og jeg var helt rolig med ham. Men først da han fikk slingre litt fra side til side, kom smilet frem. En liten actiondigger dette her! :ler: Humpedissen var det gøyeste, syntes Gullet. Men han satt og så på noen gutter som spilte fotball, og var mest opptatt med verden rundt seg. Men hvis jeg sluttet å bevege på ham, begynte han å humpe litt på humpedissen selv! :ler: Var på lekeplassen der som jeg vokste opp. Rar følelse å være der med Gullet. Helt naturlig, men også rart - for der var jeg selv fra jeg var bare litt eldre enn han er nå..

Igår fikk Gullet teken på å krype! :klappe: Eller, ikke sånn krype på knærene, men åle seg bortover. Han sparker fra med ene foten, og drar seg med hendene, og er veldig kjapp og effektiv. I forgårs fikk han det til et par ganger, en eller to "steg" om gangen, men igår løsnet det og nå fyker han bortover golvet!! Og så går han et par meter i slengen når vi trener på å gå. Han er så flink atte!! Og så så tolt han er! :legrine::legrine:

Men nå tror jeg jeg må sjekke nettbanken. Gruer meg litt, har handlet veldig mye i det siste.. Bla smokker m navn på, og stempelsett til å merke klærene hans med. Begge deler trengs når han begynner i barnehagen. Begynner om en måned. Gruer meg litt, samtidig som jeg ser litt fram til det. Men gruer meg veldig til å overlate ham til andre og ikke få være med ham hele dagen sånns om nå. Selv og det kan være kjempeslitsomt og jeg noen ganger bare gleder meg til han skal legge seg, så er det så utrolig gøy og spennende å være med ham. :) Så det blir litt av en overgang å sende ham i barnehage.

Nei, det var den nettbanken ja... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være veldig rart å "gi fra seg" Gullet i barnehagen. Nesten så jeg gruer meg litt til vi skal gjøre det samme :sjenert:. Uansett så har jeg stor tro på at barn har veldig godt av å være der, så jeg får trøste meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

No er me heime igjen frå foreldra mine, og blir nok her ei stund. Så eit lite leiketreff til hadde jo vore kjekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*børster støv av dagboken*

En stund siden sist...

Gullet er en aktiv krabat, kryper i full fart, og åpner skapdører og skuffer. Har en skuff på kjøkkenet som er lov å åpne, der har alle barnebarna til mamma og pappa rotet rundt oppi etter tur, og nå er det Gullet sin tur til å skynde seg bort og åpne. Oppi der er leker og trygge kjøkkenting, og det er SÅ stas å åpne skuffen og plukke utav ting!

Det er mye jobb å holde styr på ham, får gjort lite annet. Savner lekegrinden innimellom ja, så jeg kunne hengt opp klær eller satt på plass varer... Men det er utrolig gøy at han er så mobil og aktiv. Idag har vi lekt fange-leken - han kryper avgårde og jeg kryper etter og fanger, og han hyler av fryd.

Mye :regn: for tiden, og vi får vært lite ute, bortsett fra på trilleturer. Men har prøvd å gå på lekeplassen så snart det er vær til det, og i går innviet han nye sko og greier. Satt for det meste i sandkassen og koste seg med bøtte og spade, men ville opp og gå også, og jeg tror han likte å gå i sko :)

Litt ekstra slitsomme netter nå, for Gullet holder på å få sin første tann, og den plager ham en del på nattestid. Søvnen på dagtid er også endret, han nekter å sove på dagen, og i går måtte jeg "tvinge" ham til å ligge i vognen for å sove. Gutten hylskrek av sinne, jeg gav ham solbriller og smokkeboks og andre ting som han skulle se på, og bare overså at han var sint. Han var så sint som jeg omtrent ikke har sett ham før, men det var tredje leggeofrsøket på en stuptrøtt gutt som bare ikke hadde tid å sove, og jeg måtte vinne den kampen der. Og med overseings- og avledningsmanøveren, fikk jeg roet ham, og plutselig snudde han hodet til siden og sovnet på et blunk. Da sov han i to og en halv time... Det var langt utpå dagen, etter en natt med dårlig søvn, og han var kjempetrøtt, men skjønte det bare ikke selv :ler:

Ellers er livet fullt av kontraster for tiden, det skjer gode ting, og det har skjedd vonde ting med folk jeg bryr meg om. Vil ikke fortelle mer om det.. :tristbla:

Snart vender vi nesen østover igjen, til barnehage, jobb, eksamenslesning og hverdagsliv. Har forresten kjøpt barnehagevogn. Kjøpt Simo sportsvogn, 2001-modell, betalte 400 kr. Helt super for barnehagebruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det der med at unger har så vanskelig for å skjønne at de trenger å sove og er stuptrøtte :ler:. Men vi er vel slik vi også............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Koselig å lese ny oppdatering fra deg vennen! :klem:

Det går i :regn: stort sett her også..ikke mye sommerferie-følelse man får av det egentlig! Sommeren kommer vel utpå høsten engang..når alle er godt igang med hverdagen og full jobb igjen...som vanlig!!

Tenker det blir litt godt å komme "hjem" igjen til hverdagen for dere også.. Det er noe spesielt med det å måtte bo oppå andre over tid.. Ser ut til at dere koser dere allikevel!! :)

Sender nedover et :kyss: på kinnet og en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shatika, Pi@, Madden: :klem::kyss:

I kveld da Gullet la seg, måtte vi innføre en helt ny ting - pusse tann!! :hjerter: Etter dagesvis (nattesvis...) med :tannverk: for Gullet har det roet seg, og i morges sa det klikk da han fikk skjeen sin med tran. Nå er første tann såvidt kommet fram! Bare såvidt du ser den, men nå kommer den fram. Og den er blitt pusset i kveld, og det var en ny og spennende ting. Kjøpte nylig to tannbørster, en til å leke med og bli venn med, og en til å bruke på ordentlig, så helt nytt var det ikke. :)

Ellers prøver jeg å få gjort litt i huset nå. Reiser på lørdag og må prøve å pakke litt nå. Får gjort lite om dagen, og er litt sliten - det er full rulle gitt! :ler:

Ikke tid å sitte her! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første tann! :klem:

Tannbørste er forresten en av de mest populære lekene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...