Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg vært i Zara butikker i Danmark, Norge, Italia og Spania ( flere filialer i landene også) og det som slår meg er at man må være sur og tverr og overhodet ikke interessert i å yte service hvis man skal jobbe i Zara. Spør du om noe får man ikke noe svar, heldig hvis de gidder å peke hvor ting er hen. Når man skal betale er det gjerne meter med meter på kø. Aldri spør de om du trenger hjelp eller gir deg et lite smil når du kommer inn i butikken.

I går toppet det seg, var for første gang i Zara i Oslo og hadde med meg familien. Min 3.5 år gamle sønn sa høyt og tydelig at han måtte på do og jeg spurte ekspeditøren om de hadde toalett. Nei, fikk jeg til svar. Er det mulig???? :frustrert: Selvfølgelig har de toalett, eller må alle som jobber der holde seg i 8 timer om dagen???? Men nei det var ikke mulig. Jeg mener man ser jo litt ann på de som spør om å låne toalettet, kommer det inn en narkoman som man har mistanke om skal sette sprøyte skjønner jeg godt at man ikke vil låne ut toalettet men en liten gutt på 3.5 år kan vel ikke gjøre så mye skade på toalettet deres. Heldigvis fikk vi låne toalettet i Polarn og Pyret :klappe: , der var det nemlig ikke noe problem.

Dette ble litt avsporing - er jo ikke bare toalettlåning jeg reagerer på men den totale mangelen på service. Hva syns dere har dere fått service eller det minste et smil og hei i en Zara butikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tangerine
Skrevet

Har bare vært på diverse Zarabutikker i Spania, men de er ganske elendige på service ja..

Når du betaler så står de og ser en annen vei eller står og prater med de andre bak kasse. De sier aldri hei heller.

Også er det det med posene, de som ser 'rike' ut, får gjerne papirpose, mens resten får plastposer.

Skrevet

Jeg er enig i at servicen til Zara ikke er til å skryte av, men jeg er enig med Zara angående lån av toaletter.

Personaltoaletter er nå engang personaltoaletter. Jeg kan tenke meg at de har mange tissetrengte barn innom butikken...

Skrevet

Nå er det jo slik at de selger barneklær da - jeg mener det at så lenge de skal tjene penger på disse barna kan de låne ut toalettet også. Nå gikk det heldigvis bra med mitt barn som klarte å holde seg, men det må være bedre å kunne låne ut toalettet enn å få en tissedam på gulvet.

Gjest Jytte
Skrevet

Nå har jeg aldri vært på en Zara-butikk, og vet ikke hvordan servicen er. Men selvsagt burde sønnen din fått låne toalettet, synes det er en uting å la små barn holde seg når de er tissetrengte .. Tydelig at damen aldri har vært i byen med en tissetrengt unge selv.

Skrevet
Jeg er enig i at servicen til Zara ikke er til å skryte av, men jeg er enig med Zara angående lån av toaletter.

Personaltoaletter er nå engang personaltoaletter. Jeg kan tenke meg at de har mange tissetrengte barn innom butikken...

Den er jeg også enig i. Samme om butikken selger barneklær eller ikke, må da personalet få ha personalrommene sine i fred for kunder.

Skrevet

Når en tre-åring må på do, så må han fort! Jeg har selv opplevd varierende forståelse for dette med mine barn da de var små. Enkelte skjønner ikke i det hele tatt at det vil være et problem å komme seg til nærmeste offentlig toalet. Men så finnes det også de viser vei med et smil, og anser det som en selvfølge å hjelpe en liten en som står der med bena i kors og må NÅ!

Skrevet

Jeg er enig i at de har ganske slett service, ja. Når det gjelder utlån av toalett, så gjorde ikke vi det der jeg jobbet heller (klesbutikk), fordi en for å komme dit måtte gå gjennom personalrommet hvor det lå vesker, klær o.l. som tilhørte de ansatte. Det var heller ikke mulig å følge dem gjennom her, da en som oftest var alene på jobb.

Skrevet

Også så treige som de er i kassa! Selv om det er kø så bruker de unødvendig lang tid.

Synes dette har vært felles for alle Zara-butikker jeg har vært i.

Gjest Kaya83
Skrevet

Skulle de sluppet inn alle som ville lånt toalettet, så måtte de ha ansatt en egen toalettvakt som kunne følge kunder inn på personalrommet.. Og hadde jeg vært sjef, så hadde jeg ikke giddet å bruke, la oss si 250000 i året på at kundene mine skulle fått gå på do på personalrommet..

Og hadde jeg vært ansatt, så hadde jeg heller ikke godtatt at personaltoalettet ble brukt av kunder uten at det var en person der som kunne passe på.. Hvis det var mulig for kunden å komme seg til personalrommet da..

Skrevet

Jeg hadde aldri lånt ut toalettet i butikken hvor jeg jobber.

Men så ligger "min" butikk på et senter, og der er det opptil flere kundetoaletter (som koster 5 kr per besøk..)

Skrevet

Fy av meg. DU har tydeligvis ikke barn. Eller sympati for barn.

En voksen KAN holde seg, et barn har vanskeligheter.

Gooood, jeg håper jeg aldri møter deg.

Skrevet

Dette med personaltoaletter er ikke så enkelt, fordi det varierer hvordan disse er.

Et sted jeg jobbet tidligere måtte man gjennom det vi hadde av lager, hvor både varer og personlige eiendeler var oppbevart, samtidig som det ofte ikke var mer enn én på jobb. Å låne ut dette toalettet ville vært uaktuelt. Ikke fordi jeg ikke hadde ønsket å låne det bort - skjønner jo godt hvor ille det er å være tissetrengt - men fordi jeg ikke ville tatt risikoen ved at noe forsvant.

Et annet sted jeg jobbet var dette uproblematisk. Det var en stor butikk, alltid mange på jobb, toalettet var lett tilgjengelig og det var ingen personlige eiendeler oppbevart i nærheten. Så selv om butikken lå på et senter hvor det også fantes kundetoaletter, lånte vi alltid ut toalettet, nettopp fordi det gjerne haster for små barn.

Og på Zara har det stort sett alltid dårlig service, ja.

Skrevet
Den er jeg også enig i. Samme om butikken selger barneklær eller ikke, må da personalet få ha personalrommene sine i fred for kunder.

Skulle de sluppet inn alle som ville lånt toalettet, så måtte de ha ansatt en egen toalettvakt som kunne følge kunder inn på personalrommet.. Og hadde jeg vært sjef, så hadde jeg ikke giddet å bruke, la oss si 250000 i året på at kundene mine skulle fått gå på do på personalrommet..

Og hadde jeg vært ansatt, så hadde jeg heller ikke godtatt at personaltoalettet ble brukt av kunder uten at det var en person der som kunne passe på.. Hvis det var mulig for kunden å komme seg til personalrommet da..

Uff så kynisk verden har blitt. En liten gutt på 3 år kan ikke få gå på do for de er redde for at mor/far skal rundstjele de. Det er bare trist syns jeg. Men hvor ofte skjer det egentlig at barn må låne toalettet i din butikk, er det flere ganger daglig eller 2 ganger i uka? Må passe på å rose Polarn og Pyret der var det ingen sure miner, de bare sa vær så god :klappe: Når man er foreldre er faktisk det siste man tenker på når et barn må på do at nå skal jeg jammen rundstjele personalet, det man gjør er å ta barnet i armene og løpe som bare det for å nå det. Har det forresten noen gang skjedd at personalet har fått ting frastjålet av foreldre til tissende barn?

Gjest Kitten
Skrevet

Servicen kan godt hende er dårlig, men å låne ut personaltoalett er ikke en del av servicen!

Skrevet
Servicen kan godt hende er dårlig, men å låne ut personaltoalett er ikke en del av servicen!

Nei det er faktisk omtanke for et lite barn som må gå våt.

Skrevet (endret)

Har ikke vært i så mange Zara-butikker jeg. Var i en i Kiel, og der var servicen litt dårlig, men de var i alle fall vennlige. I Oslo derimot er servicen svært svært dårlig. Det kan selvfølgelig hende at jeg har vært uheldig og bare har møtt de som er slitne, og som har hatt en dårlig dag og stressende kunder de få gangene jeg har vært der. Jeg vet ikke. Jeg ble i alle fall ikke imponert... Kan også nevne at det virker som de som er svært moteriktige og som ser ut som de har mye penger får bedre service enn de (deriblant meg) som ikke er fullt så oppdatert på motefronten... :sjenert:

Endret av Grønt blad
Skrevet

Jeg er helt uenig med deg. Zara er en egen butikk, ikke restaurant eller noe slikt hvor du skal sitte og har muligheten til å gå på do. Du har jo egentlig ingen rett i mine øyne til å bli forbannet fordi de ikke kan tilby sønnen din toalett??? Ærligtalt, det er da ikke butikkens problem at sønnen din må på do..

Hvordan tror du personaltoalettet deres hadde sett ut om så mange kunder skulle brukt det?for sier man ja til to, må man si ja til 12.

Zara er ikke noe kjøpesenter med andre service goder.

Ellers er jeg også når det gjelder service, jeg reiser en del..og handler mye på zara. Har alltid fått ekstremt god service, dette gjelder da; London, Dubai, Santa Monica og Oslo. Handler spesielt mye i London og Dubai.

Men av og til skjønner jeg meg desverre på personalet når de "Klikker" på ALTFOR KREVENDE KUNDER.

Gjest Vampyra
Skrevet

Hehe...

Jeg hadde ikke lånt ut toalettet nei. Har man med seg små barn på handletur må man klare å legge inn toalettpauser. Svært få barn liker å dra på shopping, og da bør foreldrene i det minste prøve å gjøre opplevelsen til det beste for barna. For man vet vel at det som kommer inn må ut, og da er det ikke så vanskelig å tenke seg at når junior har drikki en kuli så burde han ta en tur på toalettet kort tid etter. Det er svært få butikker som har kundetoalett!

Skrevet

Etter å ha jobbet mange år i butikk, er jeg faktisk sjokkert over hvor mange voksne (med og uten barn) som stjeler.... Husker ennå en mor som hadde med seg datteren sin på "raid", de stjal sammen. Datteren var sikkert ikke mer enn 11-12 år.... Så jeg ville ikke sluppet inn noen alene i et rom hvor det ligger både varer og verdisaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...