Gå til innhold

Shopping!

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pepperkake: :klem: Long time, no see! Jeg er så dårlig til å følge med i bloggen din. Må skjerpe meg!

Fant bilder av vårklærne fra Cubus. Kjøpte aldri klær der før, men fant noen fine der i fjor sommer. Og i år tror jeg at jeg må ha alle de søte toppene og kjolene som kommer! Jeg elsker sånne 70-talls bohem-klær :jepp: Og jeg elsker kjoler!

http://www.kk.no/php/art.php?id=493378&bid=16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får komme deg inn og skrive litt ;)

Jeg hater virkelig nettsiden til KK. Alle bildeseriene må jeg scrolle nedover mellom hvert bilde. Det er helt latterlig lagt opp for oss med små laptoper (eller, normalstørrelse laptoper) :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God nyttår, alle sammen!! :)

Jeg har ikke shoppet så mye i det siste... dvs. jeg bestilte et par sko fra Lille vinkel sko, som jeg sendte tilbake siden jeg ikke ble helt fornøyd med dem... Ellers har det vært mest julegaver, juleferie borte og nå en uke med forkjølelse... Har shoppingabstinenser nå, så jeg har litt lyst til å bestille disse støvlettene fra Duoboots. Men lurer på om jeg skal se litt på støvletter i butikkene først. Jeg har masse svarte, klassiske støvletter fra før, men det er så utrolig deilig med noen nyyyye :lol:

Ellers har jeg noen bestillinger inne hos hm.com. Det meste fra forhåndskatalogen:

Strikket tunika, i både sort, grå og hvit

Parkas i beige

Overzised parkas

De to parkasene er jeg litt usikre på... Den siste ser så god ut, og jeg liker store plagg, men jeg stusser litt på at det står at den er i offwhite? Jeg synes den ser grå ut og det er grå jeg ønsker?

Ellers har jeg bestilt litt basic bodyer til Ephelille i friske vårfarger. Men jeg vil heller gå berserk i butikken ;)

Jeg er mest interessert i det som kommer inn til våren nå, men kunne også tenkt meg en skikkelig runde på salget for å se om jeg kommer over noen kupp. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ephemera! :vinke:

Den parkasen så definitivt grå ut! Men det overrasker meg ikke dersom den er offwhite. Utrolig mange av bildene til H&M "lyger"... :nei:

Ha en fortsatt fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss mulighet for at jeg fjerner de parkasene fra bestillingen min, men det er noen ukers leveringstid på dem, så de kan bare ligge trygt i handlekurven min så lenge. Den beige er allerede utsolgt i de to største størrelsene.

Ellers har jeg forelsket meg totalt i noen kjoler og flere kåper fra denne siden

http://www.tulipogtatamo.no

Jeg har lenge lurt på hvem som leverte "hjerte-kjolene" til Vår Staude og andre i God morgen, Norge, og i en annen tråd her nå, fikk jeg svaret :) Nettbutikken er visst ikke oppe og går her, men jeg har sendt dem mail! (Sånn sett er det bra at jeg begynner på jobb igjen på tirsdag og får 100 % lønn igjen isteden for 80 % som jeg har hatt i permisjonen ;) Man må jo finne det positive med det ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har jeg bestilt disse støvlettene fra Duoboots. Har vurdert det lenge og er egentlig litt skeptisk. Jeg har ikke spesielt tykke legger og har ikke problemer med å få på meg støvletter i butikkene, men nå finner jeg virkelig ingen der ute og disse ser så fine ut...

Har også styret litt med disse kjolene fra Tulip & Tatamo. Bestilte både sort med hvitt hjerte og hvit med sort hjerte og jeg var kjempeglad når den sorte kom igår. Men jeg ble litt skuffet... Den var kort i ermene til meg, og det får jeg helt hetta av. I tillegg var den veldig tykk og varm - altfor varm. Det går tross alt mot vår og vi har det veldig varm på arbeid, og det var der jeg tenkte å bruke den. Så jeg sender den tilbake og prøver å få stoppe utsendelsen av den hvite. Synd, siden kjolene er veldig søte, men da ble det ihvertfall penger til støvletter isteden ;) Og så kan jeg med god samvittighet lete etter fine kjoler i butikkene isteden :jepp:

Parkasene ble fjernet fra bestillingen til H&M og jeg vurderer å sende tilbake den grå og den hvite tunikaen. De var fine, men den hvite er veldig gjennomsiktig og jeg har så mye grått... Den sorte var fin!

Ellers er det lite klær i butikkene nå, men igår fikk jeg endelig tak i vårkatalogen til Vero Moda. Det var skuffende greier, men jeg falt for en kort cardigan i den. Håper å få tak i den :) Og i februar begynner vel vårklærne å komme for fultt tenker jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ephemera!

Hvordan er det å være tilbake på jobb? Husker da jeg begynte igjen etter sv.permisjonen min. Tok litt tid før jeg syntes det var greit, men nå er det herlig å ha noe annet i tillegg. For øyeblikket er jeg hjemmeværende igjen, men det er fordi vi bor i utlandet for en periode.

Tulip & Tatamo har masse fine kjoler. Har vurdert å bestille derifra en stund, men jeg er ikke noe kjole menneske. Men har veldig lyst til å bli det.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

*blåser støv*

Her er det jammen lenge siden jeg har skrevet. Men jeg har ikke sluttet å shoppe - tvert imot :lol:

Vel, hvordan skal jeg få oppdatert denne da?

I alle fall så ble støvlettene fra Duoboots alt for store og heller ikke så spisse som jeg ønsket, så de gikk i retur... Isteden kjøpte jeg et par lekre støvletter fra Bianco. Disse! Veldig fornøyd med dem!

Ellers har jeg kjøpt kjoler og tunikaer og ikke minst har jeg funnet mye fint på Cubus, av alle steder, i det siste. Jeg har kjøpt meg flere strikkede kortermede topper, cardigans, to nydelige kjoler... Jeg orker ikke å ta bilder nå og de blir så store at det ikke går an å laste dem inn her... ;) Men jeg har kjøpt mye fint.

Nå er jeg hodestups forelsketi denne fra shopbop.com. De har så mye fint der inne og den siden skulle egentlig vært sperret på brannmuren vår :ler: Den koster §297 da og med porto kommer det opp i nesten 2.000 kroner. Også er det den dritten med mva og toll! Men shopbop har et tilbud der du betaler 5 dollar ekstra og får plagget pakket inn som gave. De skriver da "gift" utenpå pakken, men må likevel oppgi verdien. Jeg har laget en egen tråd om dette, men er det noen av dere som har prøv det og sluppet å betale toll? Det hadde jo vært genialt...

;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er "back in business" ;) Den kjolen var kjempenydelig!

Ja, ikke sant? Jeg tror jeg bare MÅ ha den... Den er såpass kort at jeg kommer til å bruke den som tunika da, men knelang dongeribukse under, eller med sid dongeribukse med sleng ;) Den er litt dyr, men noen ganger bare MÅ man... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Og idag ringte de fra UPS og hadde allerede pakke til meg :overrasket: Det gikk jammen fort!! Den blir levert til meg på jobb imorgen :)

Men for det første angrer jeg litt på at jeg bestilte den, for den er så dyr og jeg skal slutte å bruke så vanvittig mye penger på klær... *skjerpe seg*!! Og i tillegg fikk jeg mail fra shopbop idag, med rabatter!! Hadde jeg ventet til idag med å bestille, så hadde jeg fått 50 dollar rabatt!! Dessuten synes jeg det er reservert litt vel mye penger på mastercardet mitt i forbindelse med bestillingen... lurer på om dollarkursen kan ha blitt beregnet på en annen måte enn jeg regnet ut...?? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin kjole du har bestilt deg, Ephemera! :jepp: Men den var ganske dyr, skal være enig i det...

Får håpe du slipper toll da. Mener jeg har lest noe om at en kan få gaver for inntil kr 1000 inn i landet tollfritt, men godt mulig at jeg husker feil...

Har du vært innom Vero Moda i det siste da? Jeg fant en kjempefin lang mønstrete tubekjole da jeg var der på lørdag. Lurer litt på om jeg skal kjøpe den... Utenom det synes jeg de har hatt svært lite den siste tiden...

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla og Karamba: :klem:

Jeg har faktisk returnert kjolen... Den var fin. Akkurat som på bildet. Men den var veldig stor, overraskende stor og vid. Og det jeg likte aller best var den heklingen øverst, og det ble liksom dekket av det lange håret mitt... Også kan den ikke vaskes, og hvor bra passer det med en 14 måneder gammel baby?? Jeg visste det når jeg bestilt da, men da var jeg vel blind av forelskelse :ler: Også hadde de ikke merket pakken med "gift" i det hele tatt!! Den lå riktignok pent innpakket i en fin eske, men det er jo opplagt at jeg må betale mva og toll av hele beløpet... Så jeg fant ut at isteden for å beholde den og legge inn en shoppingpause, så sendte jeg den tilbake og tar meg heller en deilig runde i butikkene her i byen :ler: Det kommer helt sikkert en tollregning en av de nærmeste dagene, og da må jeg styre med å sende inn til tollvesenet for å få det tilbakebetalt og greier - sånn som da jeg returnerte til Victorias Secret for noen år siden. Men, men - det blir i alle fall penger spart!

Vero Moda har jeg tenkt å besøke snart, ja!! :jepp: Har sett litt på en tunika som også finnes som kjole, en vid sak i lilla mønster. Er en av de profilerte vårvarene som er i vårkatalogen. Har tenkt å prøve den i alle fall :) Også har jeg veldig lyst til å se på sandaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at kjolen ikke tilsvarte forventingene...! Eller kanskje like greit, så sparte du de pengene... Blir en del ekstra styr når en skal returnere ting som en har kjøpt i utlandet, ja..! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...