Gå til innhold

bryllups-palooza


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

:vinke: Hei, Marna!

Ja, det nærmer seg med stormskritt nå! På freddan er det bare 6 uker igjen, og det er nesten forbløffende kort tid.Håper vi rekker å bli ferdige med alt, vi har jo noen små gjøremål igjen. Ringer, for eksempel.... :sjenert:

Og så kom jeg på at bordkort ikke var med på listen. Der vurderer jeg å bruke organzaposer som jeg fyller med operamint- kanskje ikke så originalt lenger, men ingen har brukt det i noe bryllup jeg har vært i så langt. Kjenner det kommer til å ta hardt på mine prøvede brudenerver hvis jeg må finne på noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Juhu! Der fant jeg små små organzaposer (som Svimle,sånn som hodet hennes er for tiden,sikkert kommer til å kalle "orgasmeposer"...) til bordkortprosjektet mitt! Nå må jeg bare bearbeide Hildegard og få henne til å kjøpe dem for meg,for jeg har, tro det eller ei, ikke konto på ebay (ennå). Jeg frykter det ville føre meg rett i fordervelsen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordkort: Hvordan skal gjestene finne sine plasser ved hjelp av en organzapose? Skal du skrive navnene på posene med svart sprittusj?

(Jeg må vel ha lov til å være litt nazi her, jeg er jo for ekspert å regne :sjarmor:)

Selv valgte jeg noe så originalt som brettede pappkort..., dog var det trykket en rooooose på dem, spesialdesignet av den kjekke trykkeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hey du nazi-eksbrud! :hoho:

Jeg hadde planlagt i mitt lille naive sinn at jeg skulle feste små merkelapper-av typen gammeldagse bagasjelapper i kartong på snørene til posene, og der skulle jeg skrive navnene. Blir det bra eller blir det bare teit? Dessuten tror jeg alle gjestene liker operamint, og det er jo godt å ha noe smått og mintete å putte i munnen utover kvelden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well well

Joda det høres akseptabelt ut, meget bra, om jeg så må si! I hvert fall bedre enn tåfisvarianten. (Dvs å samle hver gjests høyre sko i en sekk og leke askepott....)

Jeg synes du er råtøff som overlater serviett/gardinavgjørelse til Spongjengen! Hvis du hadde vært en ekte brud, hadde du nå sittet svettende over symaskinen for å SY gardiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Tror ikke vi går for tåfisvarianten,nei, selv om det jo hørtes morsomt ut. :ler:

Jeg er visst ikke rare bruuuden,nei, så likegyldig som jeg er til gardiner og servietter, fy smikk på meg! Er mye viktigere at gjestene nyter dagen sammen med oss enn at alt er perfekt og ingenting står i vinkel,og at forlover og brudgom ikke matcher- sånt blåser jeg stort sett en lang marsj i. En bruuuudemarsj! :sjarmor:

Nå er forøvrig syingen av kjolen igang-fikk mail fra kjoledama i dag, så nå er det bare å krysse fingre for perfekt passform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Hildegard-posen din skal fylles til randen! Vær trygg på det! :sjarmor:

Nysgjerrig på hva slags kjole du har funnet deg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

De var vel bra søøøte, de posene! Må tenke litt på dem....men mulig brudgommen syns de er litt too much. Jeg derimot syntes de var alldeles nusselige! :hjerte:

Jeg er i heftig dialog med kjoledesigneren om gullbåndene på kjolen. Har funnet et par heftige gullsko,som jeg også kan bruke etterpå-vanlige satengbrudesko var ikke noe alternativ for meg, jeg er for glad i sko til å kjøpe et par jeg bare bruker en gang. :sjenert: Men gullfargen på bånd og sko må jo eventuelt være ganske lik. Blir spennende! Mandag drar jeg til Bergen og blir noen dager-muligens skal jeg se etter sko der også, for bestemt meg 100% har jeg jo ikke. Ellers skal jeg bare kose meg, for siden jeg ikke skal ha noe utdrikningslag blir dette siste avstikkern min før bryllupet. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til gullsko sammen brudekjolen! Jeg og kommer forhåpentligvis til å satse på det, kjøper ikke sko til 1000kr for å bruke en dag, selv om mange visstnok kan farges.

Men kanskje litt tidlig å tenke på sko ennå, over ett år før bryllupet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

:vinke: Hei, Chica! Jeg tror definitivt jeg kommer til å gå for gullsko, og det blir nok de sandalaktige jeg listet opp i "den vanlige" dagboken. :sjarmor:

Tror jeg hadde blitt nøtters av et par sko jeg bare fikk brukt en gang, og satengsko kan jeg ikke akkurat si jeg elsker. :sjenert: Ellers av "rene" brudesko så er vel disse de fineste jeg har vært borti.

Og så surfer jeg etter brudeundertøy.Med min suksess med Figleaves har jeg bestemt at det skal komme derfra,og her er noe av det jeg vurderer:

Et heftig korsett som også kan komme godt med i ettertid :sjarmor:

en skrekkelig dyr,men lekker bh.Jeg kan sikkert finne noe annet

Men for all del, dette er bare foreløbige griblerier.Figleaves er genialt for sånne puppegurier som meg som ikke kan ty til Lindex og lignende. :sjenert:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, er ikke enkelt å finne str min på Lindex heller, ikke mange bh'er de har i liten omkrets og stor cup. Og jeg har ikke sååå store pupper engang! Så det er om å gjøre å ha flaks å komme innom akkurat når de har fått inn nye modeller og ikke har rukket å selge den ene i min str :ler:

Mye fint på Figleaves! Det frister og bestille litt derfra, må bare få prøvd noe undertøy i de merkene først :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ja,Chica vi er nok mange som faller utenom "mainstreamen" til Lindex og andre kjedebutikker. :)

Jeg har syndet, for jeg har kjøpt servietter! :sjenert: Og jeg som sa jeg skulle drite i det og la Sponhuset ta seg av det...men plutselig kom jeg over dem i går,og klarte ikke å la være.De er kremfargede med noen tjukke engler,blomsterranker og fulger trykt på i gull, og er ganske 1700tall. Jeg syns de var helt perfekte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Nå har jeg funnet kaketopp til bryllupskaka! På ebay! Og her er den. Har hatt lyst på den i langsommelig tid,og O syns også den er søt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg var lett å bearbeide :sjarmor: ...kaketopp på vei, direkte til deg! Sannsynligvis de små posene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lillelou

:vinke: Juhuuuu!

Noen dager siden sist,men....

I går bestilte jeg brudebuketten! Den blir rund, ca 20cm/diameter,og bestående av peoner i hele "peonfargeskalaen"-fra offwhite til mørk cerise. Tror den blir fiiiin! :hjerte: O skal ha en hvit peon som knapphullsblomst- det kunne virkelig ikke falle meg inn å tvinge han til å gå med rosa,som han haaaaater. ;)

Ellers venter jeg på kaketoppen og de små poooosene, og torsdag skal vi avgårde og bestemme ringer og se på lokalet på Tinghuset. Blomsterdekoratøren min giftet seg der selv,og sier det er veldig høytidelig og stemningsfullt,og det samme har flere andre sagt, så da stoler jeg blindt på dem.På torsdag får vi endelig se . :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

...og så har vi bestemt kaker:

* bryllupskake (ubestemt)

* lukket valnøtt (for min mors del...)

* en frisk kake med fruktmousse

* suksessterte

* missisippi mud pie

* fyrstekake

Det blir nooook kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...