Gå til innhold

bryllups-palooza


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

22 juni er dagen :bryllup:

...og det er jammen meg ikke lenge til, faktisk like under 7 uker, så her er det bare å sette igang. Jeg hadde en bryllupsdagbok tidligere også,men den gidder jeg ikke lete fram, så her er jeg,med nye og blanke ark!

I god brudeånd skal jeg starte med å ramse opp alt som er på plass,og så alt som ikke er det :

* lokale

* meny

* vielse (på tinghuset)

* forlovere

* prøvingsattest

* frisør

* invitasjoner til selve bryllupsdagen og til etterpåfesten sendt

* brudgommens dress

* min kjole påbegynnes i disse dager

* blomster...har egentlig bestemt meg for peoner,men har også en soft spot for orkidèer- kjør debatt!

* organiserer middag for de tilreisende dagen før, for å varme opp til festen, samt at vi skal ha grillfest dagen etter bryllupet (st.hansaften)

* etterpåfest i nordnorge er klar

Mangler

* ringer !!!!!!! Men heller mot enkle i enten hvitt eller gult gull

* skjorte, sko og mansjettknapper til mannen

* bestemme viner til maten og velkomsdrink

* bestemme bryllupskake og andre kaker

* få musikken på plass (dvs.cder brent)

.....er det mere nå? :klø:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Åja...kanskje jeg skulle skrive litt kort om hvordan vi møttes?

Vel, det var for godt og vel 4 år siden, på nettet, mer nøyaktig på Blink.Denne kjekke trønderen kunne jeg ikke la gå fra meg, og det samme var tilfelle med han. Etter noen måneder med mailing og laaaaaaange telefonsamtaler bestemte vi oss for å møtes, han tok flyet ned til meg i Bergen, og i løpet av en fantastisk junihelg fant vi ut at dette ville vi satse videre på.Etter et halvt års tid med heftig flyving mellom Trondheim og Bergen ble vi samboere for snart 3 1/2 år siden, og i april for to år siden fridde jeg og fikk ja. :hjerte:

Vi har måttet endre bryllupsdato etpar ganger av logistiske og til dels økonomiske årsaker,men nå er vi på vei,og målet ligger der,kun få uker foran oss. Gjett om vi gleder oss! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Kjolen min,ja...den blir designet av Therese som driver Mipaform , og den blir seende omtrent ut som denne, bare med noen små endringer. Det blir silkesateng (jada,jeg flipper ut...) i stedet for "vanlig" sateng, stroppene blir bredere og det blir gullbånd i livet.Og så er den ikke i "gravidmodell" .Tror den blir helt perfekt! Brudgommen skal ha en urkul dress i klassisk snitt, som er gråblå på farge, og som kler han utrolig godt. Jeg kan knapt vente med å se han i den igjen. :ler::humpe::sjarmor:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Får lyst til å gifte meg på nytt (med samme mann in case noen begynte å lure :sjarmor: )

Og jeg heller mot peoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Får lyst til å gifte meg på nytt (med samme mann in case noen begynte å lure :sjarmor: )

Og jeg heller mot peoner

Altså samme mann som jeg allerede er gift med, ikke samme mann som lillelou :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Takk, dberry :klem: ,og hei, gode gamle Sunnis! :klem:

:fy_fy: Ikke prøve å gifte seg med O,nei, Sunnis. :ler: Men ellers er jo det å gifte seg på nytt en hyggelig tanke. :)

Sponhuset , der vi skal ha festen, sier de at de "pynter med det de finner rundt huset", men som den bridezillaen jeg er,så godtar jeg selvsagt ikke det. :sjarmor: Jeg er veldig glad i peoner og heller fortsatt mest mot det, men så kom jeg på en fiks idè om gråstein og orkidèer...blååå orkidèer som matcher dressen til O...men jeg tror jeg skal tenke litt mer på det. Mulig det er litt sært. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Ja, den var fiiiin! :) Jeg skal bare ha en liten bukett,jeg da i "tinghus-størrelse", så jeg tror,hvis det blir peoner, at jeg vil ha den rund,og bundet sammen med enten marikåpe eller lijekonvall, for som Blomster-Finn sier: "Bruden skal ha èn blomst hun er alene om". :sjarmor:

edit: glemte å skrive med råååååsa :sjenert:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bryllupsdagbok!!!

Du MÅ ha peoner! Det er bare urnüdlich!

Men å pynte med gråstein??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jeg sa det var sært. :ler: Tror nok det blir peonene,ja. De passer übergodt, både til settingen,kjolen,meg...you name it....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jupp, det gjør de! Men hva blir finest til? Marikåpe,liljekonvall eller begge deler? :hoppe: Mange avgjørelser må tas her...elers har jeg bestemt meg for å gi Spongjenget frie hender når det gjelder borddekking, og serviettene driter jeg rett og slett i. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags brud er du, som driter i serviettene????

Og hvordan blir hårfrisyren?

Jeg er kanskje dum, men jeg forstår ikke hvorfor det må være et blomsterslag i tillegg? Kan du ikke ha bare peoner? Jeg hadde kun roser, og er fremdeles gift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Jeg er visst en elendig bruuuud, Olava. Og jeg er sikkert skitnaiv som stoler på Sponhusdama, kanskje hun klemmer til med skotskrutete servietter? :sjokk:

Du er vel ikke dum,vel! Men jeg tror likevel jeg har lyst til å ha med et annet,liiiite blomsterslag....får se hva det blir til, foreløbig er den jo ikke bestilt.

I morgen skal vi levere prøvingsattesten og kikke på lokalet på tinghuset- skulle egentlig gjøre det forige uke,men da var det ingen dager som passet for O, og han har også lyst til å være med.

Hårfrisyren,ja, der har jeg vel noen små idèer om noe halvoppsatt med løsthengende korketrekkere, à la gresk gudinne, men helt hvordan det blir vet jeg ikke før etter prøvetimen 11.juni .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
Ja, den var fiiiin!  :)  Jeg skal bare ha en liten bukett,jeg da i "tinghus-størrelse", så jeg tror,hvis det blir peoner, at jeg vil ha den rund,og bundet sammen med enten marikåpe eller lijekonvall, for som Blomster-Finn sier: "Bruden skal ha èn blomst hun er alene om".  :sjarmor:

edit: glemte å skrive med råååååsa  :sjenert:

Vet ikke om jeg tør å skrive dette altså, men et sted i sitatet her leste jeg altså truseløs - og knep igjen øynene og tenkte "too much information!!"

Jeg tror det var "tinghus-størrelse" som gjorde at jeg leste truseløs

:hoho:

Grattis med ny bryllupsdagbok. Nåt lång igjen nåo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Truseløs, du! :hoho: :hoho:

Om jeg skal være truseløs eller ikke, se det har jeg ikke tenkt å fortelle...fordi det, atte! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...