Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #41 Skrevet 14. april 2007 Er ferieturer det eneste saliggjørende for barn? Og med sjalusi - vi opplevde ingen sjalusi for at den lille babyen ikke fikk være hos besteforeldrene men måtte være med oss på storbyweekend. Jeg tror heller ikke de følte seg urettferdig behandlet - de fikk gaver når vi kom hjem og de fikk i sin tur gjøre ting som babyen var for liten til. Jeg syns det er dumt å lære opp barn til at alt skal måles på milimeteren. Barn er forskjellige og har forskjellige behov. Ulike aldere har ulike behov. Å være 100 % opptatt av å gjøre heeelt likt mener jeg er å undergrave det enkeltes barn særpreg og individuelle behov.← Samvær med mor og far er ikke "særpreg og individuelle behov" .. det er noe som alle barn og unge har og behov som de med den største selvfølgelighet bør få dekket.
Kosemose Skrevet 14. april 2007 #42 Skrevet 14. april 2007 Samvær med mor og far er ikke "særpreg og individuelle behov" .. det er noe som alle barn og unge har og behov som de med den største selvfølgelighet bør få dekket. ← Altså. Hvis det dreier seg om et barn som er hos far hver 14. helg så kan da vel godt far og hans kone og deres baby reise bort en tur uten at det går utover normalt samvær? Om de alle avstår fra sydenturen - får fjortisdatter mer tid sammen med familien? Og hva vet vi? Hva vet vi om hvilke ferieturer denne datteren skal på med både mors familie og fars familie? Hva vet vi om hva far og datter skal foreta seg sammen i forkant og etterkant av denne turen? Hva vet vi om denne familien? Og hvorfor skal det være en egen tråd som skal rakke ned på en enkeltbruker på grunn av en liten ting denne enkeltbrukeren skrev i en tråd som handlet om en ganske annen problemstilling? Og jeg syns faktisk det er langt verre å si til noen at "du burde ikke hatt barnet ditt". Syns det er merkelig at folk har så lav terskel for å si noe så ondskapsullt til noen. Kanskje folk burde løfte blikket fra sine egne barns rettferdighet og tenke litt på hvordan de behandler andre mennesker utenfor sin familie?????
Kosemose Skrevet 14. april 2007 #43 Skrevet 14. april 2007 På bakgrunn av disse setningene, svarte jeg som ge gjorde. Jeg vet ikke om denne personen er sånn i virkeligheten, men hun høres ikke ut som en fantastisk stemor i mine ører. Og igjen er dette basert på disse setningene. Spesielt dette, for det høres ut som dette barnet er veeeeeeeeeeeeeldig spesielt, og det er ikke det andre. Igjen, det høres slik ut, og selvfølgelig kan jeg tolke det feil Og her sier TS at hun ikek vil ha jenten med, og det vil si at faren ahr tydeligvis ikke noe han skulle ha sagt. Og selvfølgelig blir dette en tolkning fra min side, når hun forumelerer seg som hun gjør. Ut i fra disse setningene, så høres hun ikke ut som noen fantastisk stemor. Og det må jeg få lov til å mene, for jeg kan bare forholde meg til det som jeg leser her inne. ← For det første, care er ikke TS i disse trådene. At noen kan tolke at "far ikke har noe han skulle sagt" ut i fra et innlegg i en helt annen tråd er forunderlig. Hva vet vel vi? Og hvorfor skal vi diskutere denne familiens ferie? Vi kan gjerne diskutere på generelt grunnlag, men care var ikke trådstarter og man bør vel få slippe å bli gjennomanalysert på bakgrunn av ett eneste innlegg i en tråd? Og hvordan kan du ha nerver til å si til noen at "de ikke er noen fantastisk stemor" ut i fra ett eneste innlegg i en tråd? Og hvorfor skal du behøve fortelle henne at du ikke syns hun høres ut som noen fantastisk god stemor? Så vidt jeg ser har hun aldri bedt om din bedømmelse av sine stemorsevner?
Donpedro Skrevet 14. april 2007 #44 Skrevet 14. april 2007 Hun skriver som om dette er den eneste ferien de skal ha denne sommeren, og at de da velger å reise i mai når ikke datteren hans kan ta ferie virker temmelig lavmål. ← Pappaperm er da vitterlig noe annet enn vanlig ferie? Selv har vi pappapermen rett etter min perm, vi kan ikke bare bestemme at den skal komme i en skoleferie. Og Kosemose; det er ikke bare du som synes det er forskjell på en babay og en 12-åring.
Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #45 Skrevet 14. april 2007 (endret) Pappaperm er da vitterlig noe annet enn vanlig ferie? Selv har vi pappapermen rett etter min perm, vi kan ikke bare bestemme at den skal komme i en skoleferie. Og Kosemose; det er ikke bare du som synes det er forskjell på en babay og en 12-åring. ← Ja, selvsagt er pappaperm noe annet enn ferie. Men nå forstod jeg det slik på care at de skal bruke deler av pappapermen til ferie .. og dermed ikke skal reise på ferie i sommer med datteren hans. Men det var jo ikke farlig - for hun skal jo reise på ferie med mor og søsken Nabofamilien vår skal reise på kombinert ferie/pappaperm i sommer .. de reiser ikke bare mor, far og baby ... de har med seg babyens søsken også .. Det jeg vil fram til er den utrolige forskjellsbehandlingen som foregår i enkelte familier når de splittes opp og finner seg nye partnere - og får nye barn ... Da skal man gjøre med den største selvfølge ting som er helt utenkelig for en familie hvor foreldrene fremdeles er gifte. Da er det barna som er kravstore og utakknemlige som mener at de fortsatt bør regnes med som mamma eller pappas familie ... Endret 14. april 2007 av Jytte
Gjest care Skrevet 14. april 2007 #46 Skrevet 14. april 2007 Å herregud, dette har jo helt tatt av etter at jeg kom med min mening om vårt anliggende. Hvordan i huleste er det mulig å sitter der bak sin hver pc og dømme så mye ut i fra å vite så lite. Vel, vi har forskjellige meninger om dette, hva er det å kjase og mase etter. Og jeg gir blanke i hva noen mener om vårt annliggende. Vil forøvrig fremheve Kosemose sine innlegge som gjennomtenkte og velreflekterte.
Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #47 Skrevet 14. april 2007 Ja, når vi deltar i diskusjoner på et internett-forum så må vi faktisk forholde oss til hva folk skriver, care .. For meg må du og mannen din gjøre akkurat som dere vil - men når du legger ut meningene dine her så må du tåle å høre at folk mener du handler helt feil. Der er helt sikkert enda flere som mener at du er i din fulle rett til å gjøre som du gjør .. ikke så vanskelig å tenke seg så lenge det er så mange ekteskap som går i oppløsning idag og at så mange barn vokser opp i splittede familier. De fleste vil jo gjerne tro at de handler på rett måte ..
Gjest care Skrevet 14. april 2007 #48 Skrevet 14. april 2007 (endret) Ja, når vi deltar i diskusjoner på et internett-forum så må vi faktisk forholde oss til hva folk skriver, care .. For meg må du og mannen din gjøre akkurat som dere vil - men når du legger ut meningene dine her så må du tåle å høre at folk mener du handler helt feil. Der er helt sikkert enda flere som mener at du er i din fulle rett til å gjøre som du gjør .. ikke så vanskelig å tenke seg så lenge det er så mange ekteskap som går i oppløsning idag og at så mange barn vokser opp i splittede familier. De fleste vil jo gjerne tro at de handler på rett måte .. ← Selvfølgelig tåler jeg det, jeg har stått i mange diskusjoner før . Men hvem er du som kan påstå at jeg gjør noe feil? Men så mye hønser som har oppstått av en fjær er det lenge siden jeg har sett. Snakk om å dra ut og overtolke det til at jeg er en dårlig stemor og at mannen min er en tøffel. Når noen kommer med slike påstander uten helt å vite til alle detaljer så blir det for useriøst for min del. Det blir nesten litt latterlig å lese igjennom alt det du og Madammen klarer å lirke av dere. edit; skrivefeil. Endret 14. april 2007 av care
Liskat Skrevet 14. april 2007 #49 Skrevet 14. april 2007 Det blir vel litt for dumt å dømme noen nedenom og hjem når man ikke kjenner til hele situasjonen og menneskene involvert. Familier er forskjellige og forskjellige ting fungerer for dem. Om de ikke har med 14-åringen så finner de sikkert på noe annet med henne en annen gang som veier opp for det. Det blir umulig å gi nøyaktig det samme til alle barn. I min søskenflokk har alle hatt forskjellige behov fra foreldrene, men alt i alt tror jeg alle har fått noenlunde det samme, selv om det ikke alltid kan måles i penger.
Gjest Chrizzy Skrevet 14. april 2007 #50 Skrevet 14. april 2007 Det du beskriver her er at deres felles barn er mer verdt enn særkullsbarnet, og det er en forferdelig tankegang. Du burde faktisk ikke fått barn med en som allerede har barn fra før, om du ikke klarer å inkludere dette barnet i familien. og det er min ærlige mening, så kan du forklare så mye du bare gidder, men jeg er glad mine barn ikke har en sånn stemor med en slik tankegang. ← Madam Felle. Mener du at om man får barn med en mann som har barn fra før, så kan man aldrig dra på ferie alene med fellebarnet, uansett? Eller misforstår jeg deg nå?
Gjest vsn Skrevet 14. april 2007 #51 Skrevet 14. april 2007 Jeg ville ha spart opp mer penger og så spurt om hun ville bli med. Hvis hun ikke ville blir det bare enda mer penger å bruke på ferieturen for dere. Synes ikke man skal utelukke noen.
Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #52 Skrevet 14. april 2007 Madam Felle. Mener du at om man får barn med en mann som har barn fra før, så kan man aldrig dra på ferie alene med fellebarnet, uansett? Eller misforstår jeg deg nå? ← Nå er ikke jeg Madam Felle - men jeg tror hun og jeg har endel like meninger Jeg har endel venninner som er skilte. Før hver ferie så avtaler de med eksmannen hvordan de skal fordele ferier. Eksmennene deres har like lyst til å ha barna med på ferie som mine venninner har. Feriene er den tiden man har best tid sammen - vi gjør ting som vi ikke gjør resten av året. Og barn av skilte foreldre har minst like stort behov for samvær med sine foreldre - både mor og far ... og spesielt den av foreldrene som de ikke bor sammen med til daglig. Selvsagt kan en mann reise på ferie alene sammen med sin nye kone og deres fellesbarn. Men da må det selvsagt ikke gå på bekostning av barn fra tidligere forhold. De bør selvsagt ikke reise på ferie med den nye kona og det nye barnet - og si til barna de har fra før at "beklager, men pappa har ikke råd til å reise på ferie med dere iår" eller "beklager, men pappa har brukt opp ferien sin allerede" .. Så en mann kan selvsagt reise på alene-ferie med sin nye familie - men da bør han ta de andre barna med på ferie før eller etterpå. Det beste må vel være å reise sammen - for den nye kvinnen hans vil vel også opparbeide et godt forhold til stebarn - og la stebarna få et godt forhold til dere fellesbarn? Det burde ihvertfall være slik ...
Besson Skrevet 14. april 2007 #53 Skrevet 14. april 2007 Ut i fra disse setningene, så høres hun ikke ut som noen fantastisk stemor. Og det må jeg få lov til å mene, for jeg kan bare forholde meg til det som jeg leser her inne. ← Har TS på noe tidspunkt påstått at hun er en fantastisk stemor?? Hvorfor skal en stemor være så mye bedre enn en vanlig mor? Stemødre er som alle andre mødre, bare det at de blir målt opp og ned og kritisert av bedrevitere som deg. Det må være fantastisk å kunne sitte der i sin tilsynelatende perfekte A4 familie og dømme andre nord og ned. Synes du har gått langt over streken i din kritikk av TS, hun virker så absolutt ikke som prototypen på den onde stemor som behandler sine egne barn bedre enn stebarnet sitt. Da jeg var barn, skjedde det flere ganger at våre foreldre tok en av oss barna med på ulike turer. Kan ikke huske at jeg noengang tenkte at dette var urettferdig, vi fikk jo alle være med på noe! Vi gjør det samme med våre barn. Eldstemann får en tur alene med oss til England på fotballkamp, fordi det er kjekt for ham. Noen andre får være med på tur til Sverige, noen ganger reiser en eller to med besteforeldre på tur, og de andre må være hjemme. Så lenge alle får være med på noe, ser jeg ingen problemer med det. Det ER dyrt å ha med mange barn på ferie. Sydenturer er jo perfekte eksempler på at man ikke skal ha mer enn to barn. ALT er billig med to barn, men skal man ha med det 3. koster det skjorta. Selvsagt skal man ta hensyn til barna når man stifter ny familie, men jeg synes det aller viktigste er at de voksne har det bra og klarer å holde sammen. Hvis ikke må jo barna gjennom et nytt brudd (noe det er mye større risiko for når man starter opp familie nr. 2 eller 3 osv.... ) Synes det virker som om TS har funnet en god løsning, og man skal ikke glemme at denne jenta har en mor som også tar henne med på ferier, så egentlig er hun jo ekstra heldig stilt som ofte får dobbelt opp av det meste vil jeg tro. Kosemose: Veldig gode og reflekterte innlegg
Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #54 Skrevet 14. april 2007 Har TS på noe tidspunkt påstått at hun er en fantastisk stemor?? Hvorfor skal en stemor være så mye bedre enn en vanlig mor? Stemødre er som alle andre mødre, bare det at de blir målt opp og ned og kritisert av bedrevitere som deg. Det må være fantastisk å kunne sitte der i sin tilsynelatende perfekte A4 familie og dømme andre nord og ned. Synes du har gått langt over streken i din kritikk av TS, hun virker så absolutt ikke som prototypen på den onde stemor som behandler sine egne barn bedre enn stebarnet sitt. Da jeg var barn, skjedde det flere ganger at våre foreldre tok en av oss barna med på ulike turer. Kan ikke huske at jeg noengang tenkte at dette var urettferdig, vi fikk jo alle være med på noe! Vi gjør det samme med våre barn. Eldstemann får en tur alene med oss til England på fotballkamp, fordi det er kjekt for ham. Noen andre får være med på tur til Sverige, noen ganger reiser en eller to med besteforeldre på tur, og de andre må være hjemme. Så lenge alle får være med på noe, ser jeg ingen problemer med det. Det ER dyrt å ha med mange barn på ferie. Sydenturer er jo perfekte eksempler på at man ikke skal ha mer enn to barn. ALT er billig med to barn, men skal man ha med det 3. koster det skjorta. Selvsagt skal man ta hensyn til barna når man stifter ny familie, men jeg synes det aller viktigste er at de voksne har det bra og klarer å holde sammen. Hvis ikke må jo barna gjennom et nytt brudd (noe det er mye større risiko for når man starter opp familie nr. 2 eller 3 osv.... ) Synes det virker som om TS har funnet en god løsning, og man skal ikke glemme at denne jenta har en mor som også tar henne med på ferier, så egentlig er hun jo ekstra heldig stilt som ofte får dobbelt opp av det meste vil jeg tro. Kosemose: Veldig gode og reflekterte innlegg ← For det første så er det ikke TS som er blitt kritisert av Madam Felle .. Det finner du kanskje ut om du leser alt istedet for bruddstykker. Avsnittet som jeg har uthevet i innlegget ditt er noe av det teiteste jeg har lest på Kvinneguiden .. Mener du virkelig at de voksnes forhold er viktigere enn barna ? Jeg kan ikke fatte at noen får seg til å skrive noe sånt.
Nanna77 Skrevet 14. april 2007 #55 Skrevet 14. april 2007 Det hadde nok vært fint for 20 åringen å blitt spurt først. Jeg er stemor, men siden biomor har hovedomsorgen, og jeg vet de reiser på ferie sammen endel, så tenker jeg automatisk at det ikke gjør noe om stebarnet mitt ikke er med oss alltid da han allerede har vært på ferie. Vi har han lite i ferier uansett, og måtte da kortet ned på langferie, og det kan man ikke alltid gjøre. Jeg tror mange er livredde for å gjøre stebarna vondt, men tror de tåler en støyt og ikke blir så såra som mange tror. Tross alt, de har TO familier som er glad i de, hvem har det? Og hver gang stebarnet kommer hit annenhver helg skjemmes det bort og gis masssse oppmerksomhet. Greitt, det fortjener mye oppmerksomhet, MEN.. skal da felles barn AUTOMATISK bli nr. 2 de helgene? Nei nå sporet jeg av Men syns det blir så mye hysteriske greier med en gang det er snakk om stebarn, stemor..
Liskat Skrevet 14. april 2007 #56 Skrevet 14. april 2007 For det første så er det ikke TS som er blitt kritisert av Madam Felle .. Det finner du kanskje ut om du leser alt istedet for bruddstykker. Avsnittet som jeg har uthevet i innlegget ditt er noe av det teiteste jeg har lest på Kvinneguiden .. Mener du virkelig at de voksnes forhold er viktigere enn barna ? Jeg kan ikke fatte at noen får seg til å skrive noe sånt. ← Ikke viktigere, sånn sett. Men det ER veldig viktig at de voksne har det godt. Når jeg får egen familie kommer jeg glatt til å etterlate ungene hos besteforeldre/tanter/onkler for å ta egen ferie med mannen min for å få litt ungefri. Det er ikke egoistisk av foreldre å ta seg en tur alene (evnt med babyen som er for liten til å bli igjen), det er tvert imot sunt for deres forhold.
Gjest Mayamor Skrevet 14. april 2007 #57 Skrevet 14. april 2007 Med hånden på hjertet: den som opplever minst er vårt felles barn: Barna til samboer drar med mor på opplevelser. Gutten min drar med far på opplevelser. Vårt barn har "bare" oss. MEN jeg synes han er mest heldig som har mamma og pappa med seg hver dag og slipper splittet hjem. Med 5 barn i alderen 3 - 13 år, er nå alle med på ferie. Vi velger rimeligere ferier slik at vi har muligheten til at vi drar alle sammen. For det meste er vi hjemme, og siden vi bor 150 meter fra en badeplass, har trampoline, sykler og sykkelhenger til minstemann, har et nydelig turterreng rett utenfor døren - fungerer dette fint. Vi er flinke å finne på ting, ta småturer og ligger ofte i telt. Denne sommeren har vi våre planer som innebærer noe hjemme, noe i telt og noe i små stugor i Sør Sverige. Samboers 3 barn får dette + 3 uker i syden. Gutten min på 10 år er kjempemisunnelig på det, men jeg kan ikke ta guttene mine med meg og bruke familiens feriepenger på bare oss. Han får en uke på hytten med sin pappa. 3 åringen er ikke så opptatt av så mye enda - og takk og pris for det. Vårt felles barn får det alle søskene får oppleve. Her er det forskjell, men vi behandler barna likt, og da kan ikke vi gjøre så mye med andre omstendigheter. Om en dag vi velger å ta minstemann med oss til syden fordi vi har økonomisk mulighet til det - så gjør vi det. Å dra til sydligere strøk for oss er et stort innhugg i økonomien og ikke noe vi har prioritert. Vi prioriterer heller at alle 5 har alt de trenger av utstyr som sykler, go-kart, slalom utstyr, skøyter, sparkesykkel, rulleskøyter, badetøy etc enn å bruke det på en flybillett og et kostbart hotell. Dette er vårt valg akkurat nå. Dette kan endres. Men jeg kommer ikke til å ta med alle barn i alle våre planer til minstemann er voksen; endten det er snakk om de jeg er stemor til eller eget barn blir det lik behandling. Når minstemann er 18 år, er eldstemann 28 år - hvor sier en da stopp? Ellers enig i at foreldre trenger å være litt kjærester også. Det kommer jo bare barna til gode det...
Gjest care Skrevet 14. april 2007 #58 Skrevet 14. april 2007 Selvsagt kan en mann reise på ferie alene sammen med sin nye kone og deres fellesbarn. Men da må det selvsagt ikke gå på bekostning av barn fra tidligere forhold. De bør selvsagt ikke reise på ferie med den nye kona og det nye barnet - og si til barna de har fra før at "beklager, men pappa har ikke råd til å reise på ferie med dere iår" eller "beklager, men pappa har brukt opp ferien sin allerede" .. Så en mann kan selvsagt reise på alene-ferie med sin nye familie - men da bør han ta de andre barna med på ferie før eller etterpå. Det beste må vel være å reise sammen - for den nye kvinnen hans vil vel også opparbeide et godt forhold til stebarn - og la stebarna få et godt forhold til dere fellesbarn? Det burde ihvertfall være slik ... ← Jytte og Madam Felle, makan til slutter og pølsevev. La nå ikke fantasien spille deres et puss. Jeg blir nesten lattermild når jeg leser hva dere skriver. Det kan ikke være lengre unna sannheten når det gjelder oss. Jeg synes dere fremstår her som en meget bombastisk og bedrevitende personer. Bare for å svare på noe av fablene deres: Hvem er det som drar på ferie på bekostning av barna sine? Er det oss du sikter til? Til deres informasjon så kan jeg opplyse at mannen min er den beste pappan som finnes for datteren sin. Han gir alt for datteren henne. Så hvordan kan dere komme og dømme oss? Du kjenner oss ikke. Hvordan får du det til at han sier; "beklager, men pappa har ikke råd til å reise på ferie med dere i år" eller "beklager, men pappa har brukt opp ferien sin allerede". Hvordan klarte du å få dette ut av mitt innlegg?. Ingen av dette gjelder oss. Faren har alltid tid til datteren og han sette alltid av ferien sin til henne, det gjør faktisk jeg også. Denne ”ferien” vår skal skje i mai, men det er jo ikke en ferie i den forstand, det er pappapermisjonen som skal utløses. Ferien med datteren kommer jo selvsagt til sommeren. Fatter egentlig ikke at jeg gidder og sitter her og forsvare oss mot forutinntatte kjerringer som dere. Men innlegget mitt ble så til de grader feiltolket at jeg bare må meddele til dere begge at noen analytiske evner har dere ikke, i tillegg som dere er utrolige forutinntatte. Jeg og mannen drar på ferie med veldig god samvittighet, fordi vi tar vare på våre barn etter beste evne og ingen blir forskjellsbehandlet. Vi er godt voksen begge to og har hodet plassert på rett plass. Våre barn lider ikke under noen forhold. Hadde jeg hatt en liten mistanke til at dette var feil,ville jeg nok ha blitt litt usikker av deres kritikk, men trygg og moden som jeg er på meg selv, så må jeg bare le av dere. Synes nesten litt synd på dere som klarer å tøyse dere bort i andre innlegg så til de grader.
Gjest Jytte Skrevet 14. april 2007 #59 Skrevet 14. april 2007 Vi hadde samme dilemma har, men datteren hans er 14 år. Vi tar henne ikke med og hun ble skuffet. Men hun var i fjor i syden sammen med mor og mindre søsken og for 2 år siden var hun alene sammen med pappaen. Jeg mener at man kan da ikke få både i pose og sekk. Reis med god samvittighet, det gjør vi. ← Okai, da får jeg svare litt her, men tråden handlet jo ikke om meg? Jeg ville bare dele mine erfaringer med ts. Men ok. Jenta bor ikke sammen med oss, men er her hver 14. dag og litt i ferier. Hun bor sammen med mor og søsken og ja, de drar på ferier på sommeren. Jeg mener at hun da ikke kan forlange og dra med oss på hver ferie. Nå skal vi i mai fordi pappa har pappapermisjon og da synes jeg det er litt spesielt for da skal pappaen bli kjent med barnet sitt. Jenta krever mye og får mye, men jeg vil ikke ha henne med på denne turen og jeg mener at hun ikke kan forlange det heller. Dessuten går hun på skolen og skal ha tentamener. Jenta har vært sammen med pappa alene på ferie føri syden i sommerferiene og det blir sannynligvis flere av dem. Vi har forklart hvorfor hun ikke kan være med og føler at det er greit. Fatter ikke at noen kan reagere så mye på dette, synes dette er helt fair. Jeg mener at T.s med god sammvittighet kan dra på tur uten denne 20 åringen. ← Nå får dette være mitt siste bidrag til denne debatten .. Det angår ikke meg og mine barn - heldigvis. care - over her ser du dine innlegg - som faktisk er grunnlaget for at jeg engasjerte meg i debatten. Har du overhodet lest hva du selv har skrevet? Du mener at din stedatter ikke kan få både i pose og sekk .. Hun får jo reise på ferie med moren og da trenger hun ikke reise med pappa og Hun må jo ikke få både i pose og sekk .. Det er faktisk deres fellesbarn som får både i pose og i sekk .. For fellesbarnet har faren sin hos seg hver dag .. enten det er ferie eller hverdag. Og si at datteren hans får i pose og sekk om hun får være med dere på ferie i tillegg til å være med moren på ferie ... Synes en sånn uttalelse er vanvittig taktløs og viser null respekt for din manns barn fra tidligere .. Men det er du som styrer ditt eget liv .. det er heldigvis ikke mine barn det er snakk om - heller ikke mitt ansvar ...
Gjest care Skrevet 14. april 2007 #60 Skrevet 14. april 2007 Nå får dette være mitt siste bidrag til denne debatten .. Det angår ikke meg og mine barn - heldigvis. care - over her ser du dine innlegg - som faktisk er grunnlaget for at jeg engasjerte meg i debatten. Har du overhodet lest hva du selv har skrevet? Du mener at din stedatter ikke kan få både i pose og sekk .. Hun får jo reise på ferie med moren og da trenger hun ikke reise med pappa og Hun må jo ikke få både i pose og sekk .. Det er faktisk deres fellesbarn som får både i pose og i sekk .. For fellesbarnet har faren sin hos seg hver dag .. enten det er ferie eller hverdag. Og si at datteren hans får i pose og sekk om hun får være med dere på ferie i tillegg til å være med moren på ferie ... Synes en sånn uttalelse er vanvittig taktløs og viser null respekt for din manns barn fra tidligere .. Men det er du som styrer ditt eget liv .. det er heldigvis ikke mine barn det er snakk om - heller ikke mitt ansvar ... ← Kjære vene deg. Hun skal både på feire sammen med både mor og far i SOMMERferien. Trenger jeg virkelig å gi deg alle detaljer om vårt liv? Hva er det med deg? Jeg tror du her henger deg opp i pose og sekk begrepet. Allerede der sporer du helt av. Fint at dette er ditt siste "Bidrag" til debatten. Er det en ting som bør være klart så er det å ikke dømme for hardt og bombastisk over et så kort innlegg som brukere skriver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå