Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet


Aquila

Anbefalte innlegg

Historien til aprikos høres veldig ut som min...

Jeg vet hvor utrolig vanskelig det er å rive seg løs fra en forelskelse... Av en eller annen grunn innbiller en sseg at en ikke fortjener bedre...

Jeg ble skeptisk med en gang de viste oppriktig interesse uten at det var noen komplikasjoner. Det skulle da ikke være så enkelt...

Men med min kjære har det alltid vært enkelt. For meg er det utrolig deilig. Godt å ha en mann jeg vet er glad i meg, og som ikke gjør noe for å lage problemer.

Veldig trygt og godt, samtidig som jeg er utrolig glad i han.

Skulle virkelig ønske du opplevde noe sånt, Aquila. Jeg er bare ikke så sikker på at ex'en din kan forandre seg til den mannen...

Men vet også godt at det er lett å høre andre si det, ikke så lett å gjennomføre i virkeligheten.

Håper det går bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda jenter!

Jeg vet dere har rett. Skal ta meg sammen og prøve å finne på litt gøyale ting med venner i helga, og prøve å unngå og støte på han eller finne på ting med han. :tommelsmil:

- så gjelder det bare å få det til i praksis.

Er vel uansett stort sett jeg som tar initiativ.... Og neste helg skal jeg uansett på jentetur - så da er jeg også for meg selv.

Er så lei av at å drive med "spill" - dersom det er det dette er. Da må vi(han) heller bare si det rett ut at, nei - det blir ikke oss igjen. Det har jeg kjent lenge nok på nå - og det er jeg sikker på! Også får jeg bare ta den smellen og komme meg videre. Tror nok jeg skal klare det. Er bare lei av at humøret endrer seg i takt med tanker/innfall i hodet mitt - og de kommer oftere og oftere - sikkert som en konsekvens at tiden vi bruker i lag. :tristbla:

Det er så bra å høre at dere setter ned foten litt til meg - og samtidig smeller til med godt historier om at livet fort kan endre seg igjen... til det bedre... med en ny mann!

Er bare så fxxxz!xx :kjefte: vanskelig og utføre i praksis!

Men jeg prøver iallefall :)

1t igjen på jobb nå :hoppe: !

Endret av Aquila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du prøver.

Vet godt at teori og praksis ikke alltid er sammenfallende.

Er tøft når det står på, men så utrolig godt etterpå.

Kose deg masse i helga.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har fulgt med i dagboka lenge, men nå bestemte jeg meg endelig for å legge igjen et spor.

Kom deg bort fra den mannen! Jeg håper så inderlig at du finner deg en kjernekar som virkelig setter pris på deg, respekterer deg og ikke er redd for å vise det. Du fortjener virkelig bedre enn som så. Du vil vel ikke risikere å bli såret på nytt?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: !

Takk for spor, bringebæret! - Du har så rett så rett - og jeg er nok desverre kommet dit at jeg kommer til å bli såret når alt blir opp og avgjort igjen. Får trøste meg med at det neppe kan bli så ille som i høst iallefall!

Idag er jeg trist fordi jeg ikke hørte noe fra han i går... det er nok mest i mitt hode at jeg "hauser" opp ting og situasjoner - analyserer alt som har blitt gjort og sagt i det siste etc...men det er vanskelig og holde tankene unna.

Lå lenge å tenkte i går kveld - og skrev en laaaang SMS som jeg ikke sendte til han - der jeg skrev at jeg ikke orket dette tullet og fjaset han driver med. - Og at han i det minste måtte gi meg et inntrykk av hva det var han ønsket? Ønsket han å finne ut at ting - OK (da bør han kutte nettsjekking etc) - har han allerede bestemt seg for at det ikke kan bli oss igjen så; Good Bye!" :trist:

Fant i går ut at de tingene han sier og gjør - gjenspeiler nok veldig det han føler, så jeg må bare bite tenna sammen og være sterk igjen.

Eksempelvis;

Når jeg sier; "Hva tenker du om at vi er så mye sammen"

- og får svaret "Jo, det er fint, så godt og trygt med sexen"

og når jeg sier; "Det var så godt å ha deg her i kveld"

- og får svaret "Ja, det er så godt å bli skjemt bort litt"

Når jeg trekker ut samtalen i gangen og ønsker at han skal klemme/kysse meg og si noe pent,

- får jeg reaksjonen "Men vi snakkes i morgen da vennen" + et kyss på kinnet!

Han gir meg mao ikke et milligram mer enn han må/bør gjøre ifht at han sikkert også er redd for å gjøre meg fortapt i han, især dersom han selv ikke helt vet hva han vil.

Jeg ser det på mailene og SMS'ene han sender også. De gir ingenting.

"Jeg er så utrolig imponert over deg og evnene dine - tenker ikke på noe spesielt - bare generelt. Natta! Sov godt!"

Hvorfor er jeg så dum :klaske: - hvorfor gir jeg ikke slipp? Hvorfor er han den eneste som får meg til å :hjerter_rundt: !?

Jeg er søren meg lei av å høre min egen stemme og se mine egne ord bli skrevet i denne saken. Den tar aldri slutt.

Argh!

Kaffe og snus nå!

Hjelper...

Kanskje...

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å gi slipp på noen som "alltid har vært der"...kanskje er det litt at man vet hva man har, men ikke hva man kan få?..

:klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok desverre han er mer opptatt av hva han selv har lyst til, enn hva du ønsker og håper på. Sett ut i fra oppførselen hans, virker det som du er grei å ha på si. I tilfelle han har lyst på litt sex, oppmerksomhet, bli skjemt bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fëawen

Hei Aquila!!!

Jeg også har lest litt i dagboken din og fulgt med på sidelinjen. Du er sterk Aquila!! Du skal se det ordner seg!! Men hvorfor er det slik at vi jenter venter på at "han" skal ta avgjørelsen?? Vente til "han" sier at nå er det slutt. Jeg synes du skal ta ansvar for deg selv jeg!!!!! Hopp av karusellen!! Gjør deg litt kostbar. Legg "han" på vent og lev livet litt. Ikke nødvendigvis med dating, men med venner og moro. La han måtte kjempe for deg, om det er deg han vil ha!!! Og bruker han for lang tid, slik at du har gått videre. Har du i hvertfall endt opp som den lykkelige! :)

Jeg skal ikke si at du skal dumpe han! Men ikke la avgjørelsen være hans!!!!!

Så han tror han har deg i sin hule hånd og at du er der i all evighet til han har tatt sitt valg.. :nei:

Jeg vil at du skal komme deg videre... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Hei Aquila!!!

Men hvorfor er det slik at vi jenter venter på at "han" skal ta avgjørelsen?? Vente til "han" sier at nå er det slutt. Jeg synes du skal ta ansvar for deg selv jeg!!!!! Hopp av karusellen!! Gjør deg litt kostbar. Legg "han" på vent og lev livet litt. Ikke nødvendigvis med dating, men med venner og moro. La han måtte kjempe for deg, om det er deg han vil ha!!! Og bruker han for lang tid, slik at du har gått videre. Har du i hvertfall endt opp som den lykkelige! :)

Ja, du sa det du!

-Og det var akkurat det jeg gjorde på fredag. Var så innmari lei, deppa, usikker og ikke minst ufokusert på jobb! Satt bare å tenkte hele tiden... :sjenert:

Så da sendte jeg likegodt en kort mail der jeg forklarte at jeg var usikker, men at jeg heller ikke orket og gå rundt slik ting er nå så veeeeldig lenge. Og at han bare måtte være klar over at jeg satt ikke på gjerdet og ventet på han i all evighet - og at jeg ikke var en han bare kunne falle tilbake på...

Det føltes så godt å si det...

Endte med masse mailing frem og tilbake, der han tilslutt sa at vi måtte ta oss noen kvelder og snakke om dette - og i går kveld møttes vi. Snakket ikke med han ellers i helga.

På mail sa han bare dette (involverer dere litt mye i privatlivet nå, men det gjør meg litt godt også):

" Er nok litt enig med deg, er veldig usikker på hva jeg vil. Men har det samtidig helt supert når jeg er med deg! Samtidig som en har det bra når en er alene må jeg innrømme at jeg er vanvittig redd for å miste deg også. Tenker masse på deg, og hvordan ting kunne vært/kan bli fremover.

Vi får kanskje bare se litt hva som skjer fremover? "

Og:

"Føler nok kanskje at jeg også tenker det samme, at jeg ikke er en du bare kan falle tilbake på. Men ønsker heller ikke at vi plutselig skal bli sammen uten å ha snakket om ting + å ha vært en del sammen igjen. Sier ikke at det blir verken det ene eller andre, men sier at jeg elsker å være sammen med deg, i hvert fall når det er på begge sine premisser og ikke bare den ene.

Vi bør kanskje ta en kveld der vi setter oss ned og prater litt hvordan vi tenker og føler. Er lett å skrive på mail, men dette er noe vi bør snakke om"

---

Hadde en fin kveld med god mat og film, og når han skulle gå sa faktisk han at vi måtte ta en kveld snart og snakke litt. Endte med at vi sto å pratet litt om hva vi følte og tenkte før han dro hjem. Det var godt, men sterkt også selvsagt. :tristbla:

Jeg sa rett ut at jeg var villig til å prøve igjen, tross alt som har skjedd og på tross av at jeg ikke er helt sikker. "Slik det er nå tjener ikke til no bra, og jeg føler meg usikker på deg og lurer på hva du tenker innimellom - samtidig klarer jeg ikke og gå videre før vi setter den siste spikeren i kista. Og vi er egentlig så bra match at jeg synes det er synd at vi aldri fikk testet forholdet igjen etter vi tok en pause i høst" (som bare endte opp med tidenes kaos!) !

- fikk vel det svaret jeg forventa, men det var godt å stå og prate og få snakket om det iallefall. Han sier han er usikker, savner meg veeeeldig innimellom, mens han i andre øyeblikk tenker at ting er best slik de er. Han sier også at vi er for bra til at vi ikke skal gi det en sjanse - også får vi se hva utfallet blir. Han understreket også at han ikke hadde noen andre i kikkerten og at han var bekymret hver gang jeg var ute og han ikke var det....

Jeg trøstet han med at jeg hadde det på samme måte, men at jeg tross alt ikke drev og leita aktivt etter oppmerksomhet etc. på nett. -Og når du gjør det ser jeg ikke hensikten med å ha kontakt med meg! Jeg gidder ikke no tull!

Tenk at jeg fikk ut alt dette :hoppe:!

Kjempeglad jeg - selv om det kan slå begge veier.

Vi skal ta en prat igjen snart. Det er jo ingen vits å holde på som nå, vi får heller ha et lite skjult forhold (så ikke hele byen trenger å bry seg) og kjenne etter, i fred og ro, om ting føles riktige - eller om der ikke er mer igjen.

Han spurte om han kunne ta meg på ordet (som jeg skrev i en mail på fredag) og komme og sove sammen med meg noen netter - og det sa jeg selvsagt ja til. Han til og med understreket at det ikke trengte og involvere sex (han er jo ikke akkurat en mann med høy appetitt som endel av dere som har fulgt med vet...) - men at det og gjøre endel ting ilag igjen kanskje var bra for å få "kjent" etter...

Sukk!

Er fornøyd med meg selv nå - selv om dette kan slå begge veier!

En liten digresjon - litt moro!

Hadde to kompiser på nachspiel på lørdag. Moro - men måtte kaste de ut 05.30, og da sa den ene at han så gjerne ville sove med meg. Skulle ikke skje noe, bare holde rundt meg.... Jeg vurderte det en kort stund - men takket nei, og sa "kanskje en annen gang" :) .... Og gjett hvem som kom på besøk tidlig søndag morgen for å få låne noe skigreier! Ex!!! :ler: Det kunne tatt seg ut. Enn så uskyldig det hadde vært hadde nok det vært spikern i kista.

Stoler dessuten ikke på at denne kompisen hadde klart å bare sove....

Jaja!

Så sånn gikk den helga!

Synes jeg har vært flink!

:klem:

Jobbe nå!

:kaffe:

Endret av Aquila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Er usannsynlig trett på jobb for tiden :sove: , ennå jeg sov leeeenge i natt. La meg tidlig og leste bare i 15min før jeg duppet av.

- Og det til tross for at "Jenta som lekte med ilden" begynner å bli alvorlig spennende! Trist og innse at det bare er 1,5 bok igjen av triologien nå *snufs*. Må koooooooose meg som best er...

Ellers lite nytt under himmelen - lite spennende :lete: ...

Oppdaget til min tore fortvilelse at treningen jeg har bedrevet i vår har gitt resultater; Mer muskuløs rumpe, sterkere armer, bedre mage- og lårmuskler.... Men vekta har gått masse opp :overrasket: ! Hat! :sinna: !!!

Veide 64kg i morges når jeg gikk på vekta. Det er 2kg mer enn jeg vil veie! Argh!

Følte meg så slank når jeg var 58kg her i høst når alt sto på som værst - men samtidig var jeg jo blek, slapp og tom for energi (så var ikke det en bra slankekur da)...

- Men nå er jeg sprek, muskuløs og full av energi; men samtidig føler jeg meg tyngre og mer pløsete - enn så mye jeg trener. Synes liksom ikke jeg spiser så mye godis eller mye mat generelt :sjenert: *sukk*

Får kanskje satse kun på løping ei stund fremover nå, og maks trene styrke 1 gang i uka.

:klem:

- fra frustrert Aquila! (...som hater badevekta!..... idag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo finere med litt muskler enn en slapp kropp da...

Men da veier en gjerne mer også. Synes ikke du skal bekymre deg for det. Buksene røper gjerne om det er fett som er skyld i vektoppgangen... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyse Aquila. Du vet da at muskler veier mer enn fett?

Jeg er sikker på at du er kjempeflott og sprek nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest historien din som jeg synes er veldig sterk. Utenfra er det nok ikke mange som kan forstå hvorfor du dveler med denne mannen, som har vist så mange negativ sider. Alle vet jo imidlertid at følelser er sterke saker. Mellom linjene virker det som du er veldig innstilt på at det skal bli dere to.

En sak jeg tenkte på, dersom det blir dere to....Vil familie og venner klarer å legge bak seg det vonde han har gjort mot deg som de er glad i . Vil de invitere til søndagsmiddag og sosiale settinger? Og hvordan vil du stille deg dersom de ikke gjør det? Jeg ville ikke klart å glemme dersom du hadde vært min datter. Med han vil du mest sannsynlig ikke ha en mann som blir respektert. De vil være på vakt om han behandler deg dårlig. Mest sannsynlig får du også en mann de fleste ikke vil misunne. Jeg skjønner at dette ikke skal være avgjørende faktorer dersom dere velger hverandre, men likevel verdt å tenke på.

Jeg er enig i de som skriver at det er vanskelig å få han på avstand følesesmessig når dere sees såpass ofte. Det er først når du treffer en mann som behandler deg fint, at du ser eksen i et realistisk lys. Ønsker deg lykke til i dine avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lulle og dere andre :vinke: !

Nok en litt tung start på dagen... Hadde ei venninne på besøk til seint i går kveld, og det ble både 3,4 og 5 glass rødvin og sent ble det også... - så i morges var jeg i overkant trøtt.... :ler:

Lærer aldri liksom...

Ellers hører jeg lite fra ex etter vi var sammen på mandag har jeg kun fått en tekstmelding der han spurte om jeg hadde det bra og når vi jentene setter kursen nordover på jentetur i helga.

Føler litt at jeg skulle ønske at han tok mer kontakt og merker at jeg er litt "tense", samtidig som jeg fremdeles føler meg utrolig lettet over å ha sluppet ut ting og tang på fredag på mail og nå på søndag når vi snakket sammen.

Kanskje vi snakkes i dag - dvs jeg må låne noen tur-ting av han - så snakkes vil vi nok.

En sak jeg tenkte på, dersom det blir dere to....Vil familie og venner klarer å legge bak seg det vonde han har gjort mot deg som de er glad i . Vil de invitere til søndagsmiddag og sosiale settinger? Og hvordan vil du stille deg dersom de ikke gjør det? Jeg ville ikke klart å glemme dersom du hadde vært min datter.

Det er først når du treffer en mann som behandler deg fint, at du ser eksen i et realistisk lys. Ønsker deg lykke til i dine avgjørelser.

Godt poeng du har Lulle, og tro meg jeg har tenkt over dette! Heldigvis er mine foreldre og søsken så åpne og greie at jeg tror ikke det ville blitt et problem. De var så glade i ex, og selv i høst, i den værste perioden - snakket de jo litt med han også. Samtidig synes de jo at alt som skjedde var forferdelig trist da, en de vil jo mitt beste, og om det er å ta han tilbake, så er det bare fint. Mor har kontakt med ex på facebook og greier, så sånn er det.

Jeg tror faktisk det blir en større utfordring for meg og ta hans mor inn i varmen igjen - for hun støttet han uten unntak i hele høst - og sa endel kjipe ting til meg - ergo vet jeg ikke helt hvordan jeg ville taklet det. Ble svært overrasket over ting hun sa p+å tlf i høst, når jeg hadde det som kjipest. Hvor mange kvelder har ikke jeg sittet med henne og hørt ¨på hennes dramatiske livshistorie og trøstet og snakket?

Men hun har jo bare et barn, en sønn.... og da er det vel bare naturlig.

Ellers ikkeno' nytt! skal ut på lunsj idag. gleder meg. Er sol og kaldt, men jeg har med utebukse og solbriller - så dette blir digg!

:briller:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del mødre som har et veldig spesielt forhold til sønnene sine... De tar aldri feil i mødrenes øyne... Synes det er rart når ellers oppegående damer er så blinde der, og veldig glad for at min svigermor ikke er av den typen...

Kose deg masse i sola :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke: !

Da er den O'store dagen for jentetur i Villmarka kommet! Vi gleder oss! Er litt i kaldeste laget (endel vind), men det er i det minste sol og vakkert her!

Siste oppdatering før jeg blir borte en helg får være at jeg hadde overnattingsbesøk i natt :sjenert: ! Ex var i en middag og jeg hadde lovet å kjøre han på flyplassen i natt ettersom han skal reise ned... ...

Som alltid ble det jeg som tok alternativet og sa at han gjerne måtte stikke innom og sove hos meg før jeg skulle skysse han ut - og jeg var bare helt utrolig spent på hva han kom til å si. Vi har knapt sett hverandre denne uken - og jeg må innrømme at jeg har savnet han litt. Har liksom verken vært no særlig SMS eller mail kontakt heller ettersom han har vært endel borte fra kontoret sitt... ...

Var utrolig snålt å gå og legge seg i allefall. Først var det spennende - for å se om han kom, liksom - ventet - ventet og mistet motet.... :sukk: - fikk nesten litt flashback til den tida vi var sammen og jeg lå hjemme å ventet på at han skulle komme hjem de gangene han var alene ute el på fest! Tenk å være så kjip mot seg selv og andre... Det er virkelig en av mine dårlige sider. I natt hadde jeg så lyst å sende en SMS :mobil: for å spørre om han kom eller, men søren heller. Han må få lov å komme når han kommer og om han ikke vil er jo ingenting bedre enn at han ikke dukker opp!

Og faktisk - plutselig, sto han i soveromsdøra mi. Så da sov vi sammen noen timer :søvn: før jeg kjørte han til flyet.

Det var veldig fint og hyggelig!

Hadde fått melding av han når jeg våknet i morges;

"God morgen, takk for at du vekte meg og kjørte meg på flyplassen. bla bla bla.... Ha en fin dag på jobb og en god tur senere i dag :hoppe: "

Så, tja, jeg vet ikke. Men jeg er iallefall utrolig tydelig på hva jeg mener nå - og som jeg har sagt. Jeg gidder ikkeno' tull - men han får søren meg tørre og ta litt initiativ han også. Problemet er bare... Tør han ikke.... eller vil han ikke.... :vetikke:

Iallefall! Sitter med bedøvelse i kjeften - var hos tannlegen og boret i morges. blir en ultrakort dag på jobb, men det er bare greit synes jeg. :gjeiper:

Trente i går også - nå skal det bare trenes løping og ski, slik at vekta går litt ned igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg får mer rundt magen når jeg trener så mye som jeg gjør nå og trener masse magemuskler også... Og ikke spiser jeg mer enn vanlig heller. Greit nok at muskler øker vekta, men at magen skal få en slapp ring var ikke helt planen. Argh! :sinna::vekt: ! For et idiotisk irritasjonsmoment i hverdagen!

Nå er det lunsj snart! Skal se om jeg klarer å spise noe idag - slevjer vel bare ut alt... :ler:

Hei så lenge!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...