Gå til innhold

Vi tar en liten tjuvstart


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Vi gjorde et forsøk i går, men det ble ikke så vellykket :P Mannen har vondt i knærne, stakkars.

Vi bruker eggløsningstest fra Clearblue. Den slo ikke ut i går, så det var ikke krise at vi ikke "fikk det til".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL-testen slo ut i dag, så i dag har vi kost oss :) Håper på at spiren sitter denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei der el-symptoma som alle snakkar om - kvifor kjenner aldri eg noko til dei. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dei der el-symptoma som alle snakkar om - kvifor kjenner aldri eg noko til dei. :klø:

Kanskje du er heldig som slipper dem? Det er ikke alle som har EL-symptomer. Men du kan jo ta tester eller sjekke sekretet.. (det siste er litt ekkelt synes jeg, så jeg har brukt tester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fulgt med deg litt her inne i det siste :)

Håper virkelig at det blir full klaff denne mnd., krysser fingre :)

:kose:

Vi planlegger forresten starte prøving i juni, litt før bryllupet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fulgt med deg litt her inne i det siste :)

Håper virkelig at det blir full klaff denne mnd., krysser fingre :)

:kose:

Vi planlegger forresten starte prøving i juni, litt før bryllupet :sjenert:

Så hyggelig! Da blir det vel snart en prøvedagbok på deg også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Da blir det vel snart en prøvedagbok på deg også? :)

:Nikke: det skal du ikke se bort fra at det blir....hmmm, mange dagbøker etterhvert :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa.. Men snart har man jo ikke bruk for bryllupsdagbøkene lenger, så da blir det bare prøvedagbok. Men det er jo ikke sikkert at du trenger prøvedagbok. Kanskje det klaffer med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er heldig som slipper dem? Det er ikke alle som har EL-symptomer. Men du kan jo ta tester eller sjekke sekretet.. (det siste er litt ekkelt synes jeg, så jeg har brukt tester).

Korleis skal ein slik test brukast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis skal ein slik test brukast?

På samme måte som graviditets-tester. Man tester når man antar at man nærmer seg EL, frem til testen slår ut. Når testen slår ut så er det den dagen og dagen etter hvor det antas at man er mest fruktbar. EL-testen slår ut dagen før EL tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går og venter og håper. Men jeg har ingen symptomer. Tar Folsyretabeletter daglig. Tror ikke jeg er gravid, men lot være å drikke alkohol på fredag for sikkerhetsskyld.

I dag var vi og besøkte den lille nevøen vår. Han ble født 15. mai, og sover veldig mye. Fikk ha han på fanget litt, og da var han kjempevåken og lå og så på meg med de store blå øynene sine. Han er så god og bløt!

Forrige helg hadde vi besøk av et vennepar av mannen, med deres 6mnd gamle sønn. Han smiler hele tiden og er stort sett bare blid og fornøyd. Håper vi kan få en like god baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På samme måte som graviditets-tester. Man tester når man antar at man nærmer seg EL, frem til testen slår ut. Når testen slår ut så er det den dagen og dagen etter hvor det antas at man er mest fruktbar. EL-testen slår ut dagen før EL tror jeg.

Ok. Men viss eg tar ein slik test på eit tidspunkt som er ganske langt unna EL, så kan det henda eg må ta ganske menge testar, før eg treffer den rette dagen? Eg har jo ikkje peiling, sidan eg aldri har EL-symptom. Eg veit heller ikkje nøyaktig når eg er midt mellom to menstruasjonar, sidan menstruasjonssyklusen min kan vara mellom 25 og 34 dagar! Det vanlegaste er mellom 29 og 31 dagar (ca 90% av gangane). Likevel føler eg på meg at det kan bli litt stress å treffa akkurat på EL-dagen, viss eg tar ein test...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan ende opp med å ta en del tester. Jeg har brukt Clear Blue sin digitale test med 7 eller 8 sånne strimler som du putter i. Jeg har brukt slik i to perioder, så det blir litt dyrt i lengden. Slår det ikke til nå, så får jeg heller finne en annen metode. Men man får også sånne billigere strimler som kan kjøpes på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Ja, de blir litt dyrere i lengden. Jeg har prøvd de billigetestene noen ganger, men har ikke helt fått dreisen(eller jeg har bomma helt på EL, mest sannsynlig det..:) ), så får se hva jeg finner på fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Så disse stripsene er ikke noe bra altså? Jeg tror liksom ikke jeg er gravid denne gangen heller, så jeg innbiller meg at jeg må teste flere ganger fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...