Gå til innhold

Vi tar en liten tjuvstart


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Så klarte jeg ikke å holde meg unna prøvedagbøkene lenger :sjenert:

Hvem er vi:

Samboeren min er 26, jeg er 21. Vi skal gifte oss 07. juli i år, og burde kanskje ventet litt til med å prøve - men nå klarte vi ikke vente lenger. Første forsøk ble gjort 2. april. I følge eggløsningskalkulatoren så var vi nok ikke fruktbare på det tidspunktet:

Din fruktbare periode er: 22.03.2007 - 27.03.2007

Eggløsningen finner sted: 25.03.2007

Termin: 18.12.2007

Vi prøvde nå like vel vi da :sjarmor:. Går nå og venter på mensen. Jeg har ikke 100% regelmessig mens tror jeg. Jeg har ikke vært så flink til å telle etter. Tror jeg skal ha mensen ca 9. april. Den kommer vel som vanlig siden vi ikke hadde sex på riktig tidspunkt.

Jeg er egentlig livredd for at vi ikke skal greie å bli gravid. Av en eller annen rar grunn så har jeg alltid fått for meg at jeg kommer til å få problemer med å bli gravid. Aner ikke hvorfor. Ville bare vært så typisk. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig livredd for at vi ikke skal greie å bli gravid. Av en eller annen rar grunn så har jeg alltid fått for meg at jeg kommer til å få problemer med å bli gravid. Aner ikke hvorfor. Ville bare vært så typisk.  :sur:

Sånn er det nok for mange. Jeg har det og sånn. Ikke det at jeg har begynt å prøve. Men kjæresten min sier noe helt annet. For jeg ble gravid en gang da jeg ikke hadde prevansjon i 2 uker, og jeg hadde vel sex 2 ganger i løpet av den tiden. Og det samme gjelder da min samboer klarte å befrukte x kona på bare noen få dager. Så han tror vi ligger godt ann :ler:

Men men.....hvem vet.

Lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det nok for mange. Jeg har det og sånn. Ikke det at jeg har begynt å prøve. Men kjæresten min sier noe helt annet. For jeg ble gravid en gang da jeg ikke hadde prevansjon i 2 uker, og jeg hadde vel sex 2 ganger i løpet av den tiden. Og det samme gjelder da min samboer klarte å befrukte x kona på bare noen få dager. Så han tror vi ligger godt ann  :ler:

Men men.....hvem vet.

Lykke til da

Hehe. Da har dere jo i hvert fall ingen grunn til å tro at dere vil få problemer :P Litt av grunnen til at jeg bekymrer meg, er at jeg ikke har gått på pillen på nesten to år. Vi har ikke brukt noe form for prevansjon, bare hoppet av i svingen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da har dere jo i hvert fall ingen grunn til å tro at dere vil få problemer :P Litt av grunnen til at jeg bekymrer meg, er at jeg ikke har gått på pillen på nesten to år. Vi har ikke brukt noe form for prevansjon, bare hoppet av i svingen  :sjenert:

Hmmm.....vanskelig å si.

Skal aldri være så lett det der.

:forvirret:

Blir spennende da. Får prøve å følge litt med her jeg da.

Jeg håper det bare er en følelse man har da når man ønsker noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempespennende. Men jeg håper jeg klarer å roe meg ned litt. Hvis ikke kan det bli ganske slitsomt å gå med sommerfugler i magen over lengre tid :P

Vil ikke fortelle til noen jeg kjenner at vi prøver enda. Vanskelig å holde tett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Velkommen som prøver, og masse lykke til. Skal bli spennende å følge med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Velkommen som prøver, og masse lykke til. Skal bli spennende å følge med her.

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom mensen som forventet :( Kom på dag 28 i syklusen, så tydeligvis har jeg mer stabil syklus enn jeg hadde trodd. Jeg har bare vært litt lat med å følge med på den, før vi bestemte oss for å prøve.

Vi har bestilt eggløsningtest fra Clearblue. Den kommer kanskje i posten i morgen. Så etter mensen er ferdig så setter vi i gang igjen :humpe:

Er litt skuffet over at mensen kom, men vi visste jo innerst inne at det ikke kom til å bli noe spire denne gangen siden vi ikke traff eggløsningen. Det er vel ikke så ofte at folk treffer på første forsøk heller. Eneste positive i dette er at det ikke blir desemberbarn denne gangen. Vi hadde egentlig tenkt til å vente til over påske med å prøve, slik at det ikke ble desemberbarn. Vi har nemlig tre i familien (inkludert meg) som er født i desember, og jeg synes det får være nok. Skulle det vise seg at vi ikke klarer å bli gravid før neste påske igjen, så er et desemberbarn mer enn velkomment dog. Håper vi slipper å vente så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eggløsningstesten fra Clearblue kommet i posten. Nå er det bare å vente på at mensen skal bli ferdig slik at vi kan :humpe: igjen (haha) og etter hvert ta test for å se når vi bør være ekstra ivrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det rasler som et uvær i mine eggstokker, men skal vente litt med å prøve, må jeg snike meg inn hit og lese om din prøving.. :sjenert:

ønsker jeg dere all lykke med prøvingen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg vel så og si ferdig med mensen. Jeg har følt meg skikkelig kvalm, hatt vondt i hodet, vært supertrøtt og hatt vondt i magen nå i flere dager. Skjønner ikke hva det kan komme av. Det går liksom aldri over.. Har vært borte fra jobb i tre dager og har følt meg dårlig hele helgen også. Jeg har jo fått mensen, så det kan ikke være fordi jeg er gravid?

Kusinen og tanten til mannen min hadde mensen gjennom hele svangerskapet da de gikk gravid.. Men jeg tviler på at det er tilfelle for meg. Det er vel ikke akkurat ofte det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ballerina

:vinke:

Smugleser litt her i prøverdagbøkene... :sjenert: Håper dere snart får en liten spire i magen din :) Tenk å ha en liten hemmelig når dere gifter dere som kanskje ikke så mange andre vet om :) Gleder meg til neste år når det kanskje er vår tur! Som Bare Bea, det rasler i mine eggstokker også ;) Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å holde det hemmelig. Ingen i nær slekt/vennekrets vet at vi prøver å bli gravide. Det er spennende og veldig vanskelig å ikke si noe. Særlig siden svigerinnen min driver og maser hele tiden om at hun vil bli tante. Det blir nesten litt slitsomt. Håper vi får det til ganske snart, hvis ikke så kan det være at det blir sårt etter hvert når hun "maser". Var greit at hun maste om det helt til vi begynte å prøve.

I dag bestilte vi 10stk "billige" graviditetstester. Jeg kommer til å bli en reser til å tisse på sånne små dingser etter hvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt her jeg :) Håper det blir klaff for dere snart :klem:

Hyggelig at du tok deg tid til å stikke innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...