Gå til innhold

Par i like joggedresser/allværsjakker


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Titt
Jeg må snu meg bort, faktisk, når jeg ser par i like joggedresse, allværsjakker e.l.

Godt det ikke bare er meg. :ler:

Spankulerer du og din partner rundt i like klær?

Neeeei. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være flere grunner til at par går i samme klær. Det er jo for eksempel ganske sannsynlig at de begge er medlem av samme klubb/forening e.l. og derfor har fått samme jakke/joggedress når disse ble utdelt. Samboeren min får f.eks. jakker og gensere fra jobben flere ganger i året, hadde vi jobbet for samme firma hadde vi nok gått likt kledt temmelig ofte. Og så har vi jo det en annen nevnte over her, at man rett og slett bare har samme klessmak.

Uansett årsak kan jeg ikke si at jeg noen gang har stusset over at enkelte par går i samme klær, jeg synes faktisk det ser rarere ut når jeg ser fjortisjentegjenger gå helt likt kledt. Da får jeg en akutt følelse av underutviklet selvstendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ikke bryr seg? Selv ville jeg ikke gått med make outfit som manna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må snu meg bort, faktisk, når jeg ser par i like joggedresse, allværsjakker e.l.

Hva er dette?? Har de bare like klær, eller er det sånn at de står i gangen og blir enige om å ta på like klær hver gang de skal gå tur?

Vil menn gå med like klær som kona? Det tviler jeg sterkt på. Jeg er sikker på at like-klær-fruer har mannen skikkelig under hælen når det gjelder denne kleskodeksen.

Spankulerer du og din partner rundt i like klær?

Disse damene er sikkert de samme som gikk kledd helt likt som venninna si på ungdomskolen.

Jeg kjenner ei dame som er/var sånn. Alt de gjorde, gjorde de sammen - da var de nygifte og hun var ikke fyllt 30 engang. Hun kjøpte f.eks. ikke bare like allværsdresser til dem, men når hun skulle kjøpe magetrimmeaparat til seg selv, så kjøpte hun et til mannen også, så de kunne trene sammen.

Hun hadde aldri et vondt ord å si om han, han var hennes drøm, og hun var oppe i skyene forelsket. Det ble nesten mistenkelig. Tror det har roet seg litt nå, etter seksten-sytten år sammen. Han trenger muligens dessuten at hun kjøper klær til ham og passer på ham litt, for han går fremdeles med tykke gensere nedi jeansen med høyt liv, og doc sides på føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadis

Jeg flirer litt når jeg ser det selv og, men som Lea (?) skriver, så er det sikkert ikke alltid planlagt, og det må da gå an å ha litt humor og ikke ta alt så forbanna alvorlig at man tenker direkte stygt om folk som en gang innimellom går med lik jakke.

Det er så mye å henge seg opp i hvis man går inn for det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Han trenger muligens dessuten at hun kjøper klær til ham og passer på ham litt, for han går fremdeles med tykke gensere nedi jeansen med høyt liv, og doc sides på føttene.

:ler:

Jeg flirer litt når jeg ser det selv og, men som Lea (?) skriver, så er det sikkert ikke alltid planlagt, og det må da gå an å ha litt humor og ikke ta alt så forbanna alvorlig at man tenker direkte stygt om folk som en gang innimellom går med lik jakke.

Det er så mye å henge seg opp i hvis man går inn for det... ;)

Du, har du sjekket hvilket forum du er inne i..? Det var faktisk med en viss humor jeg startet denne tråden ;) Jeg tviler på at noen i fullt alvor går rundt og regelrett blir provoserte av å se par i lik outfit :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jadis
:ler:

Du, har du sjekket hvilket forum du er inne i..? Det var faktisk med en viss humor jeg startet denne tråden  ;)  Jeg tviler på at noen i fullt alvor går rundt og regelrett blir provoserte av å se par i lik outfit  :ler:

Yes, jeg er fullstendig klar over hvilket forum jeg er i, og det må da være lov til å slenge litt tilbake, nettopp tatt i betraktning type forum. ;)

(Når det er sagt, så er det da også folk som mener det, hvor merkelig det enn er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Du er på kvinneguiden nå, Jadis. Her er det ikke lov til å slenge noe som helst. Sukk.

Jovisst er det det. Jeg slenger titt og ofte, jeg. Spørsmålet er vel heller om man tåler all pepperet man får slengt tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadis

Jeg er en sur og bitter person, Bodillen. La meg nå kose meg litt med å spre galle her og der - smiletrynene setter jeg bare på for å prøve å redde ryktet mitt så godt det lar seg gjøre.

Hilsen

innbitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jovisst er det det. Jeg slenger titt og ofte, jeg. Spørsmålet er vel heller om man tåler all pepperet man får slengt tilbake.  :)

Jeg er veldig sart og tåler nær sagt ingenting.

Nå skal jeg gråte en skvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må snu meg bort, faktisk, når jeg ser par i like joggedresse, allværsjakker e.l.

Ikke sant? Greit nok med eldre, men når jeg ser folk i 20 og 30-åra så forstår jeg det bare ikke. Er det for å vise verden at de er et par? Det er ihvertfall det jeg alltid sier til mann min når vi går forbi et slikt par, "Se, der er et par....". Måtte jeg ALDRI bli slik. Synes det er på kanten bare å kle ungene likt.

Spankulerer du og din partner rundt i like klær?

Takk og pris er det fullstendig umulig, mann min er svær som ei låvedør, det finnes heldigvis ikke klær som vi kan ha samme av. Jeg er så nøye på dette med å ikke bli betraktet som "en av de der parene" at når vi begge fant en ryggsekk vi likte, valgte en av oss å finne en annen, det samme gjaldt sykkel. Her skal ingenting være likens, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Tror det er mest praktiske årsaker til at man kjøper det samme. Vi har henholdsvis dame- og herremodell av samme treningsbukse, fordi jeg så hvor god den var da han kjøpte seg. Men de er svarte da, så vi blir ikke så lett avslørt ;) Men ellers bor vi heldigvis sånn til at vi har butikker nok til at vi ikke trenger å handle alt på samme sted.

Selv om vi ikke har noen andre klær som er like, så ser jeg at vi har ganske lik klessmak. Vi blir nok påvirket av hverandre, samtidig som våre interesser sikkert var med på å føre oss sammen. Sånn sett er det kanskje naturlig. Men i hverdagen blir det nå ganske ulikt likevel, siden jeg går mye i kjole og skjørt, og han holder seg unna visse "jentefarger". Men det har hendt jeg har tenkt at vi passer litt for godt sammen klesmessig.

Når det er sagt, så skyldes nok det klassiske grilldress-fenomenet nok at kona kjøper klær til mannen. Og det begynner man vel med først i 60-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss Guided
Jeg må snu meg bort, faktisk, når jeg ser par i like joggedresse, allværsjakker e.l.

Hva er dette?? Har de bare like klær, eller er det sånn at de står i gangen og blir enige om å ta på like klær hver gang de skal gå tur?

Vil menn gå med like klær som kona? Det tviler jeg sterkt på. Jeg er sikker på at like-klær-fruer har mannen skikkelig under hælen når det gjelder denne kleskodeksen.

Spankulerer du og din partner rundt i like klær?

Nei, vi spankulerer ikke rundt i like klær.

Jeg tror par som gjør det er i forhold hvor kvinnen kjøper klær til mannen eller i hvert fall er med mannen og kjøper klær og så blir de like for mannen er for lat til å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...