Gå til innhold

Småtråkk!

Gjest Neria

Anbefalte innlegg

Ja det er godt med slike slaraffen dager innimellom. enda godt det ikke er så lenge til helg :fnise:

Ja de kiloene ja, skulle ønske vi hadde en vekt som fungerte hjemme, men det er bare for å se hvor mye jeg går opp i løpet av svangerskapet, ikke med tanke på vekt i forhold til hva jeg spiser for det d..... jeg loddrett i :fnise:

Jeg får prøve å hvertfall veie meg hver gang jeg er hos lege og jordmor.

ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dere noe fint på Ikea? :)

No fint ja :) Finne alltid noe på IKEA :) Kjøpte stumtjener og skohylle og gulvteppe til stua. Blir stadig vekk litt mer møblert hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært flinke. Skiftet sengetøy ogstøvsuget her. Og montert nesten alt vi kjøpte på IKEA i går. Det eneste som mangler er å henge opp taklampa. Vi hadde ingen krok som var krafrig nok til å tåle vekta av lampa, så da må det vente til mannen får handlet litt oppheng og ting.

Lampa er kjempestiling syns jeg forresten. Se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin lampe! Har dere kjøpt noe til den lille sitt rom da?

Ønsker deg en god helg :klem:

Nja, ikke ennå, men det kommer :) Er jo ikke så langt til IKEA :)

Veldig fin lampe, men gir den nok lys?

Er det levende lys som er der?

Det er både 5 små halogenpærer i de små skjermene og levende lys ved siden av. Håper den gir nok lys, vi har jo endel annet lys i stua også, men det er fint med noe som henger rett over spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt hadde jeg en sær drøm. Jeg drømte at jeg fødte. Og det gjorde skikkelig vondt! Men jeg var bare 25 uker på vei, og var kjempebekymra for hvordan det hadde gått med en så liten baby. Så kommer jordmora inn med ungen og sier at det var ikke noe rart at det var vondt, for ungen veide 5,6 kg! Og at det jammen var bra at jeg jeg hadde født for tidlig, for hvis jeg hadde godt helt til termin ville ungen veid 15 kg.

:fnise: Hjernen jobber litt på høygir om natta her, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums
I natt hadde jeg en sær drøm. Jeg drømte at jeg fødte. Og det gjorde skikkelig vondt! Men jeg var bare 25 uker på vei, og var kjempebekymra for hvordan det hadde gått med en så liten baby. Så kommer jordmora inn med ungen og sier at det var ikke noe rart at det var vondt, for ungen veide 5,6 kg! Og at det jammen var bra at jeg jeg hadde født for tidlig, for hvis jeg hadde godt helt til termin ville ungen veid 15 kg.

:fnise: Hjernen jobber litt på høygir om natta her, ja....

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he. :ler: disse drømmer altså.

Jeg hadde noen lignende drømmer. For jeg hadde også en drømhvor jeg fødte babyen for tidlig og den la på seg mer enn 5 kg i løpet av første dagen :overrasket: Trøster meg med at det er helt normalt og betyr ingenting.

Har også hørt at det er normalt at man drømmer at man føder noe annet enn menneskebabyer, som kattunger eller valper. :ler: det må være skikkelig morsome drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri fra jobben i dag. Deilig :)

Men av en eller annen grunn er internettlinja har forferdelig treig. KG fungerer greit, men alle andre sider laster helt ekstremt langsomt! Mannen jobbet med å se på det i går, men han skjønte ikke hva som var galt. For han har satt opp det tråløse nettverket her så kryptert og "usynlig" at det hvertfall ikke kan være noen andre enn meg på linja her nå... *sutre* Det er så kjedelig når alt går langsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums
Har fri fra jobben i dag. Deilig :)

Men av en eller annen grunn er internettlinja har forferdelig treig. KG fungerer greit, men alle andre sider laster helt ekstremt langsomt! Mannen jobbet med å se på det i går, men han skjønte ikke hva som var galt. For han har satt opp det tråløse nettverket her så kryptert og "usynlig" at det hvertfall ikke kan være noen andre enn meg på linja her nå... *sutre* Det er så kjedelig når alt går langsomt.

Føler med deg. Husker "før i tiden" da folk ha internett modem etc og hvor fornøyd vi var med farten da... :fnise: . Men nå med bredbånd og når det da er noe galt med farten kunne vi jo krepert av mindre :ler: Ting går såååå treeeeigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen på sykehuset i dag. Var en annen lege enn den jeg var hos sist på sykehuset, men hun her var mye koseligere, så jeg er satt opp på ny time hos henne igjen om litt over en måned.

Hun tok UL og jammen vokser sånne små knøtt! 5. oktober ble babyen estimert til å veie nesten 600 gram, og i dag ble hun estimert til 1200 gram. Lå akkurat over gjennomsnittet for vektkurven. Fine greier :) Da er det fortsatt nok plass til at hun kan vokse seg stor der inne :)

Legen bekreftet noe jeg håpet jeg slapp. Dette blir et planlagt keisersnitt. *sukk* Hadde i det lengste håpet å føde vanlig, men de medisinske forutsetningenefor fødsel er ikke helt gode her, så da er visst keisersnitt den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Fint at alt er bra med babyen din. Men synd du måtte ta keisersnitt da, siden du tydeligvis hadde håpet å slippe det. Hvorfor må du det, egentlig? Nå har ikke jeg fulgt så godt med i dagboka di.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Fint at alt er bra med babyen din. Men synd du måtte ta keisersnitt da, siden du tydeligvis hadde håpet å slippe det. Hvorfor må du det, egentlig? Nå har ikke jeg fulgt så godt med i dagboka di.... :sjenert:

Hei imli.

Jeg må ta keisersnitt pga en svak bekkenbunn, så legene er redd for at den kan bli skadet under en vanlig fødsel. Men før jeg ble gravid og i starten av graviditeten fikk jeg først beskjed om at jeg sannsnligvis kunne føde vanlig. Spesialisten var ikke helt enig i dette, han mener keisersnitt er best, og jeg stoler på den spesialisten, han kjenner kroppen min godt. Men jeg gleder meg ikke til å ha et svært operasjonssår på magen, det har jeg hatt før og det er forferdelig vondt! På den annen side, et sår gror jo igjen og arr kan jeg fint leve med, hadde bare ønsket at ting var annerledes. Og uansett så er jo keisersnittet bare en liten parantes i livet til meg og mannen og babyen, tross alt. Det er jo etter det at det virkelig skjer ting her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen vært kjempeflink! Han har fått hengt opp den nye taklampa i stua, så nå er det masse lys her. Også har han støvsugd og ryddet alt på plass i bodene. :kys_2:

Vi har hatt et "rydde-bod-prosjekt" gående her. Det er en ganske god bod inne i leiligheten, men der var det endel rot vi bare stappa inn i forbindelse med oppussing og flyttinga. Og de hyllene som var der var skikkelig dårlige. Så nå har vi kjøpt nye hyller og på tirsdag kommer et stort fint fryseskap som skal flytte inn i boden :) Tror det blr bra med litt mer fryserplass før babyen kommer, kan være greit å både ha plass til å fryse ned MM og til å ha litt mat og sånn i hus. Nå for tiden har vi bare en pytteliten fryser over kjøleskapet.

Endret av Neria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flinke mannen ;)

God helg!

Han er en helt om dagen :) I dag var jeg bare sliten etter jobb og da er det greit å ha noen som tar oppvasken og henter vann og snop til meg. Og så dro han på fest, mens jeg har kost meg her hjemme med Idol og PCen. Det er fin medisin for sliten Neria :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt fri fra jobben i dag. Startet med legetime klokka åtte. Holdt nesten på å skli av veien i en sving da jeg kjørte til legen, det var skikkelig glatt her!

Alt bra på hos legen. Blodprosenten lå akkurat på grenseverdiene, men det gjorde visst ikkeno. Fikk bare beskjed om å spise mat med masse jern i.

Ellers driver jeg og vasker litt klær her og har sparklet igjen noen huller i en vegg som mannen min skal male når han kommer fra jobb. Ikke så spennende dag med andre ord, men deilig å ha litt lavt tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å ha en fridag.

Fridager midt i uka er best syns jeg. Da er alle butikker åpne samtidig som det er ikke mye folk ute. Så får jeg shoppe i fred. Det er spesielt deilig nå før jul.

Eller så kan man bruke dagen på å pleie seg selv og bare slappe av. Herlig det og.

Du skriver at du har litt lav jernprosent. Hvis du merker at du mangler energi og føler det giddeløs, så er det en tegn at jernprosenten har falt ytterligere. Du bør kontakte legen da for å høre om du trenger å ta jerntilskudd. Spinat har vistnok veldig mye jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...