Gjest fuckmybrain Skrevet 16. mars 2007 #61 Del Skrevet 16. mars 2007 Det var meg som skrev det ovenstående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. mars 2007 #62 Del Skrevet 17. mars 2007 For det finnes nemmelig gode og dårlige måter å si nei på. Jeg er IKKE slem mot kvinner og jeg rører aldri kvinner i sinne, men jeg har opplevd avvisning selv og, ikke minst observert, kvinner som har avvist menn på måter som har virket utbrodert og overlagt sadistisk. ← Det finnes råtne egg blant begge kjønn, men jeg synes det blir galt å bruke det som ett argument om at menn eller kvinner som gruppe er drittsekker. Selv har jeg opplevd å blitt avvist på like råtne og utspekulerte måter av menn, når jeg har forsøkt å ta initiativ. En del menn koser seg med å avvise kvinner med dårlig selvtillit også, akkurat som en del kvinner finner glede i å avvise menn med dårlig selvtillit. Dette er etter min erfaring en egenskap som ikke er knyttet til kjønn, men til en bestemt menesketype, som man helst bør holde seg unna. Blir man avvist på denne måten bør man prøve å tenke at det kanskje er like greit, så man slipper å bli bedre kjent med en slik person, selv om jeg vet at det selvsagt føles sårt og bittert i det man får avvisningen slengt i trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 17. mars 2007 #63 Del Skrevet 17. mars 2007 Det finnes råtne egg blant begge kjønn, men jeg synes det blir galt å bruke det som ett argument om at menn eller kvinner som gruppe er drittsekker. Selv har jeg opplevd å blitt avvist på like råtne og utspekulerte måter av menn, når jeg har forsøkt å ta initiativ. En del menn koser seg med å avvise kvinner med dårlig selvtillit også, akkurat som en del kvinner finner glede i å avvise menn med dårlig selvtillit. Dette er etter min erfaring en egenskap som ikke er knyttet til kjønn, men til en bestemt menesketype, som man helst bør holde seg unna. Blir man avvist på denne måten bør man prøve å tenke at det kanskje er like greit, så man slipper å bli bedre kjent med en slik person, selv om jeg vet at det selvsagt føles sårt og bittert i det man får avvisningen slengt i trynet. ← Det er abslutt knyttet til kjønn, fordi det i 9 av 10 tilfeller være mannen som må initiere kontakt. Det er forventet, slik er samspillet. Din erfaring er i det store og hele lite relevant. Ikke vondt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2007 #64 Del Skrevet 17. mars 2007 Om det ikke er lett så er det LETTERE. En beskjeden jente kan nesten like godt bli sjekket opp av en mann som en kvinne med selvtillit, men en beskjeden mann (eller menn generellt sett som ikke er steinrik, kjendis eller meget pen) blir tilnærmet aldri forsøkt sjekket opp av en kvinne. ← At mannfolka ikke blir sjekket opp av kvinner betyr ikke at damer ikke vil ha de. Når jeg var ung, singel og forelska sjekket jeg sjelden opp de mennene jeg var forelska i. Jeg hadde så lav selvtillitt at jeg trodde ikke de ville ha meg uansett. Dessuten ligger det mange års inngrodde kjønnsrolle mønster i bunn hos mange kvinner. Mange damer mener det er mannens jobb å sjekke opp og de føler seg dumme hvis de skal sjekke selv. Det ser man her på kg også. Det er ikke en bra ting, men mange tenker "hvordan skal jeg få han til å sjekke meg opp?". Hvos mange ser du ikke på bryllupsforumet som venter på at mannen skal fri? Interesse og tydelig etterspørsel har altså liten sammenheng når det kommer til det annet kjønn. Både damer og menn kan ha lav selvfølelse, noe som kan gå ut over deres mulighet til å få seg partner, men det blir feil å skylde på det motsatte kjønn for sin egen lave selvfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 17. mars 2007 #65 Del Skrevet 17. mars 2007 Både damer og menn kan ha lav selvfølelse, noe som kan gå ut over deres mulighet til å få seg partner, men det blir feil å skylde på det motsatte kjønn for sin egen lave selvfølelse. ← Ja, å skjære alle over en kam blir feil. Men at et eller flere eksemplarer av det motsatte kjønn er to blame av og til, tviler jeg ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2007 #66 Del Skrevet 17. mars 2007 Ja, å skjære alle over en kam blir feil. Men at et eller flere eksemplarer av det motsatte kjønn er to blame av og til, tviler jeg ikke på. ← Man kan skylde på enkeltpersoner av det motsatt kjønn hvis man har blitt utsatt for overgrep, psykopater eller andre menn som har behandlet en dårlig. Men om Per slår, Arne er utro og Stein stadig snakker nedsettende om deg, så blir det feil å si at det er menn sin skyld at du har lav selvfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 17. mars 2007 #67 Del Skrevet 17. mars 2007 At mannfolka ikke blir sjekket opp av kvinner betyr ikke at damer ikke vil ha de. Når jeg var ung, singel og forelska sjekket jeg sjelden opp de mennene jeg var forelska i. Jeg hadde så lav selvtillitt at jeg trodde ikke de ville ha meg uansett. Dessuten ligger det mange års inngrodde kjønnsrolle mønster i bunn hos mange kvinner. Mange damer mener det er mannens jobb å sjekke opp og de føler seg dumme hvis de skal sjekke selv. Det ser man her på kg også. Det er ikke en bra ting, men mange tenker "hvordan skal jeg få han til å sjekke meg opp?". Hvos mange ser du ikke på bryllupsforumet som venter på at mannen skal fri? Interesse og tydelig etterspørsel har altså liten sammenheng når det kommer til det annet kjønn. Både damer og menn kan ha lav selvfølelse, noe som kan gå ut over deres mulighet til å få seg partner, men det blir feil å skylde på det motsatte kjønn for sin egen lave selvfølelse. ← Kvinner har jo generelt vært monstandere av tradisjonelle kjønnsroller, men jeg ser liten vilje til å foreta endringer her. Kanskje det rett og slett ikke gavner deres interesse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. mars 2007 #68 Del Skrevet 17. mars 2007 Men menn som har vært eller er usikre er for alltid tapere og har ingen følelser. Disse skal man dytte ned i søla, og holde de der. ← Er det ikke litt trist at du skal føle det slik? Det finnes vel kvinner til de usikre mennene også, det finnes sikkert noen for alle. Se rundt deg så ser du mennesker en "aldri skulle tru at nokon kunne"...elske blir elsket. Det enkleste her i verden må være å gifte seg og få barn, det er noe som omtrent alle kan gjøre uansett hvor "tapere" de måtte være. Hvis disse "taperne" du henviser til finner seg kvinnelige "taper"partnere så blir vel alle fornøyd? Da kan de holde hverandre oppe/nede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2007 #69 Del Skrevet 17. mars 2007 Kvinner har jo generelt vært monstandere av tradisjonelle kjønnsroller, men jeg ser liten vilje til å foreta endringer her. Kanskje det rett og slett ikke gavner deres interesse? ← Jeg vet ikke hvorfor det ikke er blitt foretatt endringer her, for disse "det er mannen som skal sjekke"-holdningene gagner ingen. Hvis Kari er forelsket i Ola, men bare venter på at Ola skal ta initiativ så skjer det ikke noe hvis Ola er sjenert. En skikkelig tap-tap-situasjon det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderpia Skrevet 17. mars 2007 #70 Del Skrevet 17. mars 2007 Det er bare tull å si at kvinner ikke vil ha følsomme menn. Det vil vi.Men vi vil ikke ha fordømmende og smålige menn. Det er også feil å si at menn med følelser er tapere, for jeg mener de er de aller beste mennene. Valentino beskrev seg selv som en tøffing på alle områder i livet sitt, bortsett fra når det kommer til damer, da han blir litt soft. Dette er jo perfekte karaktertrekk etter min mening. Når det gjelder sjenerte menn som ikke har hatt noe hell med damer, så er det ikke slik at det er damene som disser dem for det, men andre menn. Likeens når det gjelder damer som har i det meste laget av erfaring så er det ikke menn som oftest ser ned på dem, de blir oftest fordømt av andre damer. Dette henger nok igjen i det gamle kjønnsrollemønsteret, der menn skal være jegere å nedlegge så mange bytter som mulig, og vi jenter skal være så dydige som mulig. Kanskje på tide at vi innser at verden har gått videre, og at alt ikke er så enkelt lenger. Jeg blir trist når vi kaller enkelte mennesker for tapere. Vi har alle ulike preferanser for hva vi leter etter hos det motsatte kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. mars 2007 #71 Del Skrevet 17. mars 2007 Det er abslutt knyttet til kjønn, fordi det i 9 av 10 tilfeller være mannen som må initiere kontakt. Det er forventet, slik er samspillet. ← Hvem som initierer kontakten har ingenting med saken å gjøre. Enkelte kvinner ditcher menn på stygge måter, dersom de blir sjekket opp av menn med dårlig selvtillit, enkelte menn later som de sjekker opp kvinner med dårlig selvtillit, for å kunne drite dem ut etterpå. Begge disse tingene er uttrykk for den samme råtne mennesketypen, og har veldig lite med menn og kvinner generelt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 18. mars 2007 #72 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Du Valentino nå skal jeg være litt brutalt, og jeg håper du tåler det, for det er ikke negativt ment. Ja, du har rett i en del av mekanismene, men du overdriver stort. Projeksjon er en fin ting, og strengt tatt tror jeg du trenger å pule litt. Sex/tilfeldig sex er faktisk en del av modningsprossesen og bygger opp tilstrekkelig selvtillit til at du gjør ting litt mer på dine premisser. Jeg tror du trenger å pule mer. Er ikke det på tide i stedet for å teoretisere her ? Forøvrig, hvis du faktisk har dame, ja så hva pokker sitter du her for å lager teorier for ? Burde du ikke heller prøve å dyrke frem et forhold i stedet for å fokusere på hvordan ett menneske kan dominere ett annet ? Hvis det er basisen så er du i alle fall snart singel igjen... Endret 18. mars 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 18. mars 2007 #73 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ok, det du skisserer opp fremstår for meg som det verste av det verste, og jeg håper og tror at dette er unntaket snarere enn regelen. Menn er typisk de som tar initiativet til kontakt mellom kjønnene. Da står han også i fare for å oppleve flere avvisninger enn kvinnen. En mann med en viss forventning om å nå fram hos en kvinne, vil kanskje føle såret stolthet når framstøtet ikke gikk som planlagt. Det er også stor sjanse for at en avvisning oppleves som mer brutal enn den egentlig var ment å være, fra kvinnens hold. Jeg tror mange kvinner har en viss oppfatning av at når menn er tøffe nok til å initiere til kontakt, så må de også være tøffe nok til å få en kald skulder. Men å kalkulere en avvisning til å skulle være av det brutale og ydmykende slaget? Tja, kanskje mannen da burde tenke at det var like greit at han fant ut hva som bodde i henne, først som sist. Menn har en tendens til å la alt gå på stoltheten løs. Min kamerat har ikke hatt befatning med kvinner, men likevel innehar han en forventning om at han i alle tilfeller kommer til å bli avvist. Derfor unnlater han å gjøre noen som helst fremstøt. Hans resignasjon ovenfor kvinner har altså ikke noe med at han reellt har vært utsatt for ufine avvisninger. Jeg tror mange uerfarne menn har det slik. Det ligger en dårlig selvfølelse i bunn, av mange grunner. De har kanskje ikke kommet igang med jenter fra ungdomsskolen og videregående. Det ER faktisk et press på gutter, fra gutter, om å "få snøret i bånn". Faller man utenfor denne normen i den alderen hvor dette presset er som verst, kan det være vanskelig å hente seg inn igjen etterhvert som årene går. Manglende erfaring gjør sitt til at man kanskje heller ikke vet hvordan man skal vise sin interesse ovenfor en kvinne, på en hensiktsmessig måte. Det kan være at når man først tar sjansen på å tilnærme seg en kvinne, så er man så ustø og usikker at kvinnen mister interessen der og da. Dårlig kamuflert usikkerhet ute på byen, hvor alt initiert er veldig overfladisk og man dømmer mennesker der og da, vil ofte falle igjennom. ← Joda, stemmer sikkert det. Men tror du virkelig at menn nær alltid er de som først tar kontakt ? Har du lært deg å tolke blikk ? En god flørt starter oftere med ett skjelms blikk, enn en dårlig sjekkereplikk. Her er faktisk damene dyktigst. Eneste du da trenger er å ta kontakt og si noe halvveis fornufitg. Det er her mange snydens mannfolk som skal jakter feiler Mitt beste tips: Sit back and enjoy the show Gi katta i reglene, og ikke bli for full Endret 18. mars 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutula Skrevet 18. mars 2007 #74 Del Skrevet 18. mars 2007 Projeksjon er en fin ting, og strengt tatt tror jeg du trenger å pule litt. Lenge siden du har fått deg noe, vennen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 18. mars 2007 #75 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Hehe, neida. Klarer meg fint jeg. Man trenger vel ikke alltid å takke ja heller ? Poenget mitt var vel bare at jeg tror at Valentio er tjent med å flytte seg fra teori til praksis Jeg håper dog at han ikke drar de teoriene han forfekter her som pillow talk dagen derpå... Endret 18. mars 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutula Skrevet 18. mars 2007 #76 Del Skrevet 18. mars 2007 Den var sikkert ikke tilsiktet fra din side at det skulle høres slik ut, men projeksjon er jo at ubehagelige trekk hos en selv overføres til andre, så nå sprutet jeg rødvin ut over tastaturet. Igjen. Hrmf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutula Skrevet 18. mars 2007 #77 Del Skrevet 18. mars 2007 Men: I løpet av min korte KG-karriere har det foresvevet meg at det er en del bitre mennesker her som har hatt negative opplevelser med personer som tilhører et bestemt kjønn, en bestemt etnisitet, en bestemt seksuell orientering og har bestemt seg for at enslig svale faktisk gjør en sommer. Det stemmer egentlig godt overens med det faktum at FrP scorer så høyt på meningsmålingene. Og dette irriterer meg faktisk ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 18. mars 2007 #78 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Og her er jeg utvettydelig enig med deg. Det var derfor jeg kjørte "cut the crap" og påpekte projeksjon der jeg la merke til dette. At du derimot mente at jeg var den som projiserte når jeg påpekte at enkelte her hadde godt av å få pult seg litt, vel det får stå for din regning Endret 18. mars 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutula Skrevet 18. mars 2007 #79 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg tar det helt på min rødvinsbefengte kappe, min kjære blodsuger. Og generalisering er en sport for enkle mennesker, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 18. mars 2007 #80 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Helt klart Endret 18. mars 2007 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå