Gå til innhold

4 blir til 5 .....


Jettes

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje og si det i påska,da er jeg 8 uker på vei :) Er ikke det greit da,vil jo gjerne at dei også skal få vite det da,men når dei hvet det hvet vel alle det også :) Må nokk si ifra i barnehagen så dei ikke sier neeeei,har hun det?...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Ha ei flott helg du og!!

So kjekt det blir for døtrene dine/dykkar når dei får vite at dei skal bli storesøstre ;)

Ja det gleder jeg meg til,tenkte jeg skulle filme dei kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje og si det i påska,da er jeg 8 uker på vei :) Er ikke det greit da,vil jo gjerne at dei også skal få vite det da,men når dei hvet det hvet vel alle det også :) Må nokk si ifra i barnehagen så dei ikke sier neeeei,har hun det?...hehe

Det blir vel sånn som søstra mi gikk rundt og sa da mora mi var gravid med broren min: "Ho mamma he en hemmelighet i magen sin, ho..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel sånn som søstra mi gikk rundt og sa da mora mi var gravid med broren min: "Ho mamma he en hemmelighet i magen sin, ho..."

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ha litt fri i påska, nå da? Håper du får slappe av littegrann og kose deg uten så mye kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha litt fri i påska, nå da? Håper du får slappe av littegrann og kose deg uten så mye kvalme.

Er sjukmeldt til og med 22 april nå da ... Har faktisk vert på hytta til mamma og pappa fra lørdag til mandag som var,slet litt ett par ganger,men mamma er kjekk og ha da :) Mannen reiste ned igjen søndag for han måtte reise en tur.

Gikk greit synest jeg ,den dagen vi kom var jeg i relativt fin form,men mandagen var helt forferdelig......

Har veldig opp og ned dager,må bare passe på og spise jamnt og lite...hat funnet ut at pasta ikke er tingen ivertfall,for en eller annen grunn,og jeg som elsker pasta....

Var på legen i forgårs,der fikk jeg ett sånt graviditetskjema og ble pompet for blod :) og fikk jordmor time .Skal dit 3 mai og rett etter det skulle jeg få komme på UL for ekstra sjekk angåene den forrige fødselen min,sa at jeg MÅTTE få ekstra oppfølging for ellers så kom jeg til og ha angst for å føde for tidlig...

skal bli deiligt og få snakke med jordmor,har en kjempe flott lege,men er jo deiligt og få snakke med jordmor som er ekspert på dette da,dafår jeg snakke ekstra godt med henne om oppføgingen jeg skal få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bli deiligt og få snakke med jordmor,har en kjempe flott lege,men er jo deiligt og få snakke med jordmor som er ekspert på dette da,dafår jeg snakke ekstra godt med henne om oppføgingen jeg skal få :)

Jordmor er tingen! Sikkert lurt å sykmelde seg, det er en hel jobb å være gravid og kvalm når man ikke er førstegangs, men i tillegg til seg selv skal ta vare på en hel familie. Kos at mora di ser ut til å støtte nå da. Fødte du veldig tidlig sist?

Vi var forresten oppafor i ruskeværet i påska. Kom meg på et par fjellturer, men ikke så mye mer. Likevel, det var kjempekjekt å treffe familien. Søstra mi flytta oppover med man og barn for noen år siden etter ti år i storbyen, så nå ser vi dem bare i feriene. Derfor er vi ofte oppover. Typisk nok skein sola 2. dag da vi skulle kjøre ned igjen, men da fikk vi i alle fal fint kjørevær.

Endret av hera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 2 månder for tidlig sist,var en del komplikasjoner med henne,var en lunge som ikke virket og dei fant ikke rette antibiotikaen med det samme for å drepe bakterien hun hadde....så hun lå i respirator i 4 dager og sykehuset i 6 uker,men går kjempe bre nå :)

Og jeg hadde rester av sekken hun lå i inni meg så sluttet ikke og blø,så måtte ta utskraping uten bedøvelse....det var ikke noe særlig...

Ja var strålendes sol 2 dag og hele palme helga,da var vi på hytta med mamma og pappa :)

Bor søstra di i byen hun nå da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor søstra di i byen hun nå da eller?

Ikke helt, vi er bare halvt demmajenter, på morssida. :ler: Vi kommer fra det stedet som ligger rett sør for byen, du kan ta hurtigbåt dit eller kjøre over brua lenger inne.

Ikke noe særlig med for tidlig fødsel, nei. De er sårbare, de små krypene. Når man har opplevd noe slikt setter det seg i kroppen, og man lever opp igjen ting som har skjedd. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ul time 8 mai og en ordinær time 12 juni,så det blir jo spennende. På den første så har jeg fått hun legen som jeg hadde når jeg fødte hun andre,hun er kjempe flink.Litt bertygende,hun hvet jo akkuratt hva som skjedde da :)

Skal også bli med på den mor og barn undersøkelsen,der stod det helt nederst på det arket jeg skulle fylle ut at jeg kunne gjerne skrive om jeg hadde ønsker eller bare kommentarer,og gjerne på eget ark,og det benyttet jeg meg sefølgelig av :) Skrev en A4 side på data om hvordan jeg opplevede den siste fødselen min og hvilken ønsker jeg hadde nå, og at jeg aldri ble skikkelig hørt av leger og slikt nårjeg sa at det var noe som var gale......... Litt fint og kunne gjøre det :)

Ellers så har jeg gått opp 4,5 (!?) kg,å da er jeg 11 uker i morgen!!!Hvordan skal jeg se ut når jeg skal føde da?! Men har jo nesten bare sittet i sofan og ha måtte spise hele tiden for ikke og kaste opp,små spising er jo ikke sunt da.....men i går presset jeg meg til og gå en tur med hunden vår Hera (fint namn eller hera ?! ;) ) Så det tror jeg at jeg må fortsette med,blir sikkert lettere når jeg får mere energi,ikke hatt så mye av det da....i dag er det jo skikkelig ruske ver,har lagt seg mye snøv her!!! :frustrert: Bare en uke siden vi solte oss på terassen......ser ut som om det blir verendes her noen dager også....

men men,dette er sikkert det lengste innlegget jeg har hatt i denne dagboken,er jo vel ett bra tegn på at jeg er litt kvikkere det :) :)

I helgen blir det kjedelig her,mannen skal starte på kurs,det er 11 helger annenhver...og går fra 9-17/18 på kvelden,blir hardt for han,men en fin måte og utdanne seg på da :)

Ser etter hus,men økonomien er skral nokk som det er,vi må jo opp i 2 millioner for å få ett hus her nå for tiden.....så blir vel ikke med det samme,men har øynene åpne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,så var det en ny uke med nye muligheter da :)

I dag har jeg vert ute og gått tur med hunden sammens med min mormor :)

Nå har jeg regnet litt på dette med å ta ut jentene noen dager fra barnehagen neste år,da jeg søkte visste jeg ikke at jeg var gravid,så må prøve og søke om permisjon,håper det går,men har ikke bestemt meg for hva alternativ jeg skal ta da.

Visst vi tar 3 dager på minsta og 4 på eldsta så blir det 3132 kr og visst vi tar 4 dager på begge blir det 3463 kr,med 5 dager på begge beraler vi 4211 kr ,DET har vi IKKE råd til nå .....og er litt vel mye luksus visst vi skal ta oss råd til det også,og når jeg kan tilbringe mere tid med dei så vil jeg benytte meg av det også :) Men vil jo også kose meg med bebisen da :) Men tror kanskje jeg vil gå for det første alternativet,og da kan jeg ta ut eldsta på en dag som hun får vere hjemme alene med meg og bebisen ,tror det hadde vert kosligt :)

Får vel diskutere det med mannen...men det er rart...slike ting diskuterer jeg mest med mamma i grun :) Me har vel igrunn bestemt meg,ser at det er visst nokk og diskutere med meg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voff voff, mye praktisk som skal gå ihop.... Høres lurt ut med det alternativet du skisserer, da får du litt avlastning og jentene får treffe jevnaldrende. Er du fortsatt sykmeldt, eller?

Ellers godt å høre at du er kvikkere! Her i Oslo skinner sola, og det blir varmt! Håper det letter oppe hos dere også. Ungene mine var oppafor sist helg fordi mannen og jeg var på jobbseminar i Spania (vi jobber samme plass, både fordeler og ulemper med det). Pakka ullundertøy for sikkerhets skyld, det fikk de faktisk bruk for da de var på kamp på Color Line. :ler: Eldstesønnen på snart ti hadde sååå lyst å flytte oppover da han kom hjem, han skal liksom bygge seg hus ved siden av Besten og Mormor når han blir stor.... og bli stjernespiller i AaFK. Jaja, tror nok det er mer realisme i det med huset enn fotballen, for tomter har vi nok av på slektseiendommen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja,uff nå er det lenge sden jeg har vert her,lite på data`n for tiden,for det meste bare inne og ser på hus :)

Men er jo så utroligt dyrt blitt her i utkanten av ålesund også......må opp i hvertfall 2 millioner.....

Så har eldsta vert syk hele denne uka...nå hoster hun som fy,stakkars lita,hvet ikke hva jeg skal gjør for henne....

Ellers så kjenner jeg litt til bekkenløsningen,litt kvalm enda...

men skriver mere senere.....må ned til eldsta som har vert litt for aktiv og hoster nesten til hun spyr....uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...