Gå til innhold

4 blir til 5 .....


Jettes

Anbefalte innlegg

Da starter jeg min lille graviditetsbok :)

Har jo hatt bryllupsdagbok og vanlig dagbok(den ble ikke så lang da...),så må jo ha graviditetsdagbok også :)

Jeg er ei jent på 25 år som er gift med verdensbeste mann,vi giftet oss i fjor 20 mai :)

Vi har 2 små jenter fra før på 2,5 år og 4 år :)

Vi har stor bil ,hund,katt og ser oss om etter ett større hus nå da :)

Jeg har også hest,men nå som jeg er gravid prøver jeg og ri mest mulig frem til jeg ikke klarer det mere,har hatt bekkenløsning med dei to andre ,så da går det ikke og ri :( Men han får noen månder fri han da,bare så synd det er den beste årstiden han får fri på da ..... :)

Er bare 5+3 i dag så har jo ikke kommet så langt enda,men starter jo den opp uansett. Veldig kjekkt og ha og se tilbake på ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jettes!

Ville bare si gratulerer med nummer tre i magen! Vi blir snart prøvere vi også, så jeg sniker litt rundt her inne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med barn nr tre på vei!

Så herlig da :gravid:

Du har hest også? Jeg driver også med hest, hva slags hest har du? *nysgjerrig*.. :sjenert:

Rir en fullblods jeg, og har lurt litt på hvor lurt det er å ri i det hele tatt under graviditeten, siden vi nå er "prøvere" selv... Har nemlig hørt at det ikke er så lurt å ri noe særlig lenger enn førate trimester. Hvordan har du gjort det med dine svangerskap?

:klem: fra prøver og hestegal.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kosligt at det var sååå mange som har vert innom da :)

Blueberry: ja,vi syntest det var på tide nå ;) Vi skal ha tre og da vil jeg ikke ha en attpåklatt :)

Ikke lenge til termin med deg da :)

Tinúviel:Tusen takk,ser du har akkuratt startet på svangeskapet du også :)

Heisann Glow :)

Ja vi er 4 søsken tilsammen både jeg og mannen ,så vi har store familier og synest det er kjempe kosligt :) Så vil jo gjerne ha stor familie vi også,selv om jeg ser ikke på tre som veldig mange da....

Ja dere har nokke en kjempe spennandes tid framføre dere,ser du er fra vestlandet :) Ikkje frå sunnmøre vel?

Hei Jettes!

Ville bare si gratulerer med nummer tre i magen! Vi blir snart prøvere vi også, så jeg sniker litt rundt her inne  :sjenert:

Ja,bare og hilse på altså,kosligt med "gamle kjente" :):klem:

Gratulerer så mye med barn nr tre på vei!

Så herlig da :gravid:

Du har hest også? Jeg driver også med hest, hva slags hest har du? *nysgjerrig*.. :sjenert:

Rir en fullblods jeg, og har lurt litt på hvor lurt det er å ri i det hele tatt under graviditeten, siden vi nå er "prøvere" selv... Har nemlig hørt at det ikke er så lurt å ri noe særlig lenger enn førate trimester. Hvordan har du gjort det med dine svangerskap?

:klem:  fra prøver og hestegal.. :ler:

Hei :juhu:

Jeg har islandshest,har ridd det hele mitt liv igrunn :) Vert på island og ridd innhest også,kjempe spennende :)

Er du med på noe konkuranser eller? Er det en spesiell gren du trener i ? *også nysjerrig* ;)

Jeg har ridd så lenge de har gått,er plaget med bekkenløsning når jeg går gravid og da er det ikke så godt å ri når den melder seg,men litt ut i andre trimester har jeg kunnet ridd,men da har det vert nokk for mitt bekken :)

Håper det klaffer med dere snart da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,liker også den breie dialekta der,synest jo at dere i sogn og fjordane også har ei stili dialekt jeg da,liker igrunn ikke den ålesund dialekta .... :) Kommer jo litt utenfra ålesund,4 mil for å ver nøyakti,så her er det både og,men prøver at ungene også holder på den breie dialekta :)

Ja,planlegging av bryllup var min store lidenskap i fjor :)Og året før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til mamma i dag,i telefonen til og med,hadde lovt meg selv at jeg ikke skulle gjør det,siden jeg ser henne ofte....men hun holder på og mase om at jeg må få meg en annen jobb,men det kan jeg jo ikke nå når jeg er gravid,eller det kan jeg jo,men vil ikke,for vil vise meg fra min beste jobb side visst jeg får meg ny jobb,og det føler jeg jo at jeg ikke gjør visst jeg blir veldig kvalm og slikt......

Men uansett så sa jeg det,og hun har aldri jublet høyt noen av gangene jeg har sagt at jeg har vert gravid....og denne gangen når vi har planlgat det og greier så syntest jeg at det var litt domt....så jeg sa det at hun var jo aldri glad for at jeg var gravid...hvorfor ikke....jeg startet og grine og greier .... Ikke noe artigt....jeg sa at det er jo ikke verre en hun hadde det når hun var gravid med tredje,og da sa hun at det kunne jo hende at hun ikke ville at jeg skulle ha det slik som hun hadde det(!?)...men jeg sa at om jeg ville det da? alt ble bare tull.....så er igrunn litt lei meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Mor/datter-forhold er sårbare greier, spesielt når det gjelder de store tingene i livet. Det har vel de fleste av oss erfart. men det er leit når en stor glede ikke kan deles der og da.

Spennende og nye jobber kan du forresten få senere. Vi hadde nylig skolejubileum, og de i klassen som fikk unger tidlig, hadde "tatt igjen" jobb og karriereting nå - med unger over konfirmasjonsalderen har man plutselig frihet samtidig som man bare er midt i tredveåra. Mens vi som gjorde det omvendt slet med begge deler samtidig. Det har for eksempel ført til at jeg bare har to unger, og ikke minst tre, som jeg opprinnelig drømte om. Det er fordeler og ulemper med begge deler.

Ellers er det jo mye som tyder på at det er medisinsk bra å få unger mens man er sprek og ung og har kondis til det, og for noen uker siden var det jo masse oppslag i avisene der fødselsleger anbefaler å få barn når man er på din alder.

Lykke til med alt, det skal bli spennede å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Tenk, 3 barn, herlig! :legrine:

Vil dere vite kjønn?

Åå vennen, ikke være lei deg! :troest:

Det går så bra skal du se! :gravid:

Kjempegøy når de blir så nærme i alder! :-D

Har du en fin dag? :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk for trøstene ord begge to,du hadde mange gode ting å si Hera :klem:

Tror ikke vi vil vite kjønnet nei...eller har tenkt litt på det og jeg tror ikke jeg hadde hatt noe i mot det,men tror mannen ikke vil da og jeg vil jo ikke gå rundt og vite det når han ikke hvet det da :)

Hadde en slitsom dag i går,og enda verre i dag....helt forfrdelig kvalm på jobb,var ett slit og prøve og ikke spy,svelte og kald svettet skikkelig,det var som å stå på jobb med spysjuka ...æsj...

Er uggen enda,men ikke slik som før i dag,hadde mest lyst og legge meg ned og grine.... jeg var aldrig så kvalm med dei to andre altså...visst det fortsetter i helga,klarer jeg bare ikke jobb altså mandag...var ett slit med en dag så kvalm,klarer ikke det en hel uke...hadde ikke trodd jeg kom til og bli SÅ dårlig altså,men ma kan jo aldri vite det,men ikke med i mine beregninger dette da :sjarmor:

Ha en suuuper helg begge to :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en gutt du har i magen? Mora mi var ikke kvalm når hun gikk med oss to jentene, men da hun var gravid med broren min var det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er en gutt du har i magen? Mora mi var ikke kvalm når hun gikk med oss to jentene, men da hun var gravid med broren min var det verre.

Ja tror mamma også hadde det slik :)

I dag har jeg fått tid til og våkne,først åt jeg potetgull på senga...(uff blir feit av dette) og har fått dilla på eple (heldigvis) i biter skyldt ivann :) og fikk ligge på sofaen når jeg sto opp,å spiste litt frokost,for så å ligge på sofaen igjen og nå først kvikkner jeg,uggen ,men mye bedre,må spise eple ganske ofte for å holde det i sjakk,men det går :)

Blir ikke gjrot så veldig mye da,men må prøve på det nå etterhvert :)

I dag hvet jeg ikke hva vi skal finne på,mannen reiste nå og skal skru litt bil så jeg og jentne må finne på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en gutt du har i magen? Mora mi var ikke kvalm når hun gikk med oss to jentene, men da hun var gravid med broren min var det verre.

Jeg venter jente og har gått med kvalme og oppkast i 8 måneder nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter jente og har gått med kvalme og oppkast i 8 måneder nå... :sjenert:

Ja tror folk reagerer forsjeligt :) Mamma var ikke kvalm med oss jentne,men med guttene var hun det,med mine to første jente var jeg ikke så kvalm som jeg er nå :)

Men men,får se hva det blir :)

Endret av Jettes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvalmen blir jo bare verre og verre her....er hjemme fra jobb i dag også...skal snakke med egen i dag....er oppe fra sofaen ett lite øyeblikk,men må snart ned igjen og knaske flere gule epler kjenner jeg....det hjelper litt ...

Men trøster meg med det et er mange som har det verre en meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter jente og har gått med kvalme og oppkast i 8 måneder nå... :sjenert:

Ja, men det er ikke gutt eller jente i seg selv kvalmen er tegn på, det er vel mer slik at har du vært gravid med et kjønn og ikke vært kvalm, er det ofte du blir kvalm dersom du deretter er gravid med motsatt kjønn.

Håper du lever greit med kvalmen, jettes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke gutt eller jente i seg selv kvalmen er tegn på, det er vel mer slik at har du vært gravid med et kjønn og ikke vært kvalm, er det ofte du blir kvalm dersom du deretter er gravid med motsatt kjønn.

Håper du lever greit med kvalmen, jettes!

:Nikke:

Har funnet ut at sjokomelk gjør underverker :) Men litt dyrt å måtte kjøpe så mye melk,så prøver og spise gule pler og drikke sjokomelk om hverandre :)

Og salat som jeg kjøper i sånn salatbar var supert,men det er jo suuupert dyrt da .....

Men kjenner at jeg er litt bedre,så nå skal jeg nokk klare og vere oppe av sofaen litt mer en jeg har vert siste uka :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...