Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Gjest Svein

Jeg begynte denne tråden i 2007 og syntes det er veldig rart at noen liksom svarer på innlegg som er 3 år gamle. Er det noe moderatorer som prøver å holde ting igang her...???

Det har gått mye "vann under broen" siden den gang og disse problemstillingene er ikke så aktuelle lenger. Jeg har nå rimelig mye kunnskap om russiske jenter.

Caracal

Nå er det jo sånn at det er mange som snuser på tanken på å få seg en utenlandsk kone, og derfor er det vel sånn at denne tråden kommer opp med jevne mellomrom.

Du er gift med en russisk kvinne skjønner jeg. Håper det går bra for dere.

Selv har jeg tenkt tanken på å gjøre noe tilsvarende. Men tenkte kanskje heller på thailand. Virker som om jentene der ikke er så "stolte" av seg på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Nå er det jo sånn at det er mange som snuser på tanken på å få seg en utenlandsk kone, og derfor er det vel sånn at denne tråden kommer opp med jevne mellomrom.

Du er gift med en russisk kvinne skjønner jeg. Håper det går bra for dere.

Selv har jeg tenkt tanken på å gjøre noe tilsvarende. Men tenkte kanskje heller på thailand. Virker som om jentene der ikke er så "stolte" av seg på samme måte.

Og det er bra det da?

Bør de helst ikke være så stolte av seg, kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil anbefale folk å vurderer å gå ut for kone/mann fra et annet land er å studere/lese litt om mentalitet og tradisjoner på forhånd. Så kan man vurdere om dette er noe man kan leve med. Tenk også på at disse tradisjonene kan stå veldig mye sterkere en det evt våre gjør. Og det er klart, med hele verden som potensiel leteplass for partner så har man mye å studere før man begynner å lete. For meg fungerte dette veldig bra. Jeg fant ei flott jente som jeg falt pladask for.

Husk også på at Norske jenter har sine fordeler. Akuratt som norske menn. man bør ha en formening om hva man vil ha og passer sammen med. Man kan ikke bare dra til et eller annet land fordi man syntes de menneskene som bor der ser eksotiske ut og det hadde vært kult..

Caracal

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest alladin

Det er det sikkert, men det er neppe flere polske damer i Norge som vil noe og som jobber for det, enn det er norske jenter som også gjør det :ler:

Du ser ut til å glemme den viktigste faktoren: at polske kvinner kommer til Norge KUN med mål forå tjene penger, store penger. Om jeg hadde hatt lik lønnsøkning og mulighet til å legge meg opp penger i Polen, som det de gjør i Norge hadde jeg ikke nølt med å reise til Polen å jobbet 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gosh... vet ikke helt om jeg er rystet eller imponert, men det later til at halve manneskokken her på KG har erfaring med russiske damer.... venter bare på flere, jeg nå. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Snart i mål

Eg var inne på denne siden: http://www.russianeuro.com/logon_do.cfm?timeout&page=/membermenu.cfm& først gratis gjest så "investerte" eg et kvartal som "platinum medlem".

Hvem som helst kunne skrive til meg, eg hadde "tolk" som oversatte ulike språk.

Det eg synes var positivt var full frihet til å sende sin mailadresse og kommunisere der, mange date sider blokkerer den muligheten..

På mine to første uker der kom eg i kontakt med min kone, uheldigvis for oss har byråkratene bestemt seg for at vi kanskje skal vente til neste sommer før vår familieinnvandring er fullført, er vi heldige... feirer vi vår ettårs bryllupsdag sammen i Norge.

Du finner sikkert tvilsomme kandidater der og, helst som gratismedlemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gosh... vet ikke helt om jeg er rystet eller imponert, men det later til at halve manneskokken her på KG har erfaring med russiske damer.... venter bare på flere, jeg nå. :popcorn:

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kanskje like greit jeg starter egen tråd, men prøver litt her først.

Først, så må jeg si det er altfor masse skremsel propaganda på internett om russiske damer. Ja, der er kultur forskjeller og det kan skape problemer, men nå skal det heller ikke være slik att det kun er mannen som skal tilrettelegge seg kultur forståelse. Dette må gå begge veier skal et forhold fungere.

Blir av og til irritert over alt det negative som blir skrive om russiske damer og russland generelt. Mye av det som står skrive er absolutt ikke korrekt. Mange myter kan være korrekte, men der er også fakta som i stor grad ikke er korrekte. Tror mange som har vært i Russland og har møtt normale russiske damer lett klarer å forstå meg her. ( Ikke att jeg har datet så mange russiske damer, har kun en, men har jo møtt hennes venninder osv).

Når man leser om hvor vansklig det kan være med privat invitasjon for henne til Norge, hvor vansklig det er med 7D-visum og familegjenforening, så lurer jeg ofte på hvorfor det er slik.

-Er det slik att man generelt gifter seg etter kun å møttes 2-3 ganger og dermed forventer att 7D-visum kan innvilges eller har de fleste som gifter seg møttes mange ganger ( la oss si 12 ganger før man gifter seg)?

- Å skaffe privat invitasjon til henne for besøk i Norge er heller ikke noe problem viss man har møttes en gang tidligere og ellers oppfyller gravene ihht garantist skjemaet til UDI.

Man skal ikke dømme folk som gifter seg med utenlandske personer. Jeg tror ikke de fleste forstår dette så godt, iallefall ikke før man er opp i situasjonen selv. Jeg er helt enig att det er for tidlig å gifte seg etter kun møttes et par ganger, men man kan heller ikke sammenligne dette med å ha en norsk partner. Avstanden er stor, det koster mye å reise og hvem vil vel vente i flere år før man gifter seg og endelig kan bo ilag. Jeg vet ikke hva som er korrekt eller feil, men jeg vet det krever innsats fra både mann og dame for å få et slikt forhold til å fungere. Hvor lenge man skal kjenne hverandre og møtt hverandre før man gifter seg må jo bli en diskusjon. Hva mener dere andre som har vært gjennom denne prosessen, har man kjent hverandre i 1år og kanskje møttes 12 ganger ( da både i Norge, Russland og på ferie ilag), er en slik situasjon godt nok grunnlag for å gifte seg og unngå misstanke om proforma?

Er den beste måten å faktisk skippe forlovelsevisum og gifte seg direkte i Russland, for så å søke om 7D-visum/familegjenforening?

Mange tanker og spørsmål igrunn, så kanskje jeg oppretter egen tråd. Hadde bare vært av interesse å høre litt mere om prosessen etter man har fått sin kone til Norge. Tenker da på jobb, språket og hvordan tilværelsen for den russiske kvinnen er i Norge. Der er jo alltid endel utfordringer i starten.

Endret av Double-7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Stenka Razin
Caracal, ikke vet jeg hvilket forventninger du har til russiske kvinner, men ikke tro at de ikke har forventninger til deg og hva du skal/kan bidra med! Jeg kjenner faktisk ganske mange russiske kvinner og de er mye hardere og tøffere enn norske kvinner, men på en helt annen måte. Kanksje de ikke forventer at du gjør så masse husarbeid, men de har ingen problemer med å bestemme det meste i forholdet forøvrig! Hvor du jobber, hvor mye du bør tjene og hvordan og hva penger brukes på. De har ingen problemer med å gi deg "ukelønn" og ellers kontrollere bankkontoen. ;)

Jøss, det er akkurat et slikt forhold jeg hadde, med en NORSK kvinne, men jeg måtte krangle meg til ukelønn,...og sex :( Og jeg fikk lite igjen utenom bitching og utroskap. Jeg får egentlig ikke noe bedre inntrykk av Norske kvinner etter det jeg har sett dere skrive her under dekke av å være anonym, fy faen så mye fordommer, bitterhet og mannehat! Det er tydelig at dere føler dette som en trussel. Om dere skal ha noen mann så må dere begynne å oppføre dere som om dere setter pris på det.

Jeg har mine øyne på en vakker, velutdannet og hyggelig kvinne fra Russland, og selv om det sikkert finnes bra damer i Norge, så velger jeg heller å satse på en kvinne som klarer å oppføre seg som folk. Jeg har mye høyere markedsverdi i Russland fordi jeg er kjekk, voksen, snill, romantisk, har fast jobb, vil ha stabilitet, kjærlighet og ærlighet. Norske kvinner setter åpenbart ikke pris på slike kvaliteter eller så tar de for gitt etterhvert når de føler seg trygge på mannen. I tillegg er hun smellvakker, 10 år yngre enn meg og jeg regner så absolutt med å høre mange surmaga oppstøt fra Norske kvinner om dette fungerer. Men veit dere hva, dere får faen ikke snakke dritt om dama mi for hun er mange ganger bedre enn dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt russiske kvinnelige kollegaer, og at de klarer å oppføre seg som folk er nå mildt sagt en overdrivelse. Makan til dominerende, kontrollerende og manipulerende damer er det sjeldent du møter i norske miljøer.

Og som naboer... uff.

Håper bare jeg har vært uheldig som har disse erfaringene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stenka Razin

Du er du nok bare uheldig for jeg jobber sammen med kvinner fra hele verden. Jevnt over synes jeg utenlandske kvinner er flinkere til å ta vare på utseendet sitt, mer feminine og mer åpne, samtidig som de har klare oppfatninger hva de forventer fra en mann. De er minst like bra som Norske kvinner, kvinner er generelt sett ganske kontrollerende så faren er vel ikke større med utenlandske kvinner. I tilegg ser de verdien i å beholde en partner og ikke være så veldig selvfokuserte.

Samtidig er det sant at mange norske menn ikke akkurat tar vare på utseendet, de driver heller med sitt (fotball, jobb, kompiser) enn å tenke på dama sine behov og er jævlig selvfokuserte de også. I det hele tatt er jeg sjokkert over hvor mange voksne Nordmenn som oppfører seg som bortskjemte unger.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal mistenkeliggjøres om man søker kjærligheten i Russland eller at de søker kjærlighet her. Jeg har ikke lyst på noen selvfokusert, bortskjemt kvinne og de har ikke lyst på en alkoholisert russisk bilmekaniker, jeg ser en vinn-vinn situasjon her. Og med 10 millioner single, russiske kvinner kan jeg ikke annet enn å prøve å avhjelpe nøden der borte. Jeg er en kjekk mann i sin beste alder og har tonnevis av gode sider. Det finnes helt sikkert en engel der borte for meg og pga mail og nettdating er landegrenser irelevante. Å være villig til å sette seg inn i kulturen og språket er nok en stor faktor for å lykkes, om det er kjærlighet vi snakker om så må man være villig til å satse alt.

Jeg har ikke tenkt til å vente på at drømmedama plutselig detter ned i fanget mitt, da kommer jeg til å forbli ungkar for alltid. Jeg skal ut på jakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er du nok bare uheldig for jeg jobber sammen med kvinner fra hele verden. Jevnt over synes jeg utenlandske kvinner er flinkere til å ta vare på utseendet sitt, mer feminine og mer åpne, samtidig som de har klare oppfatninger hva de forventer fra en mann. De er minst like bra som Norske kvinner, kvinner er generelt sett ganske kontrollerende så faren er vel ikke større med utenlandske kvinner. I tilegg ser de verdien i å beholde en partner og ikke være så veldig selvfokuserte.

Samtidig er det sant at mange norske menn ikke akkurat tar vare på utseendet, de driver heller med sitt (fotball, jobb, kompiser) enn å tenke på dama sine behov og er jævlig selvfokuserte de også. I det hele tatt er jeg sjokkert over hvor mange voksne Nordmenn som oppfører seg som bortskjemte unger.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal mistenkeliggjøres om man søker kjærligheten i Russland eller at de søker kjærlighet her. Jeg har ikke lyst på noen selvfokusert, bortskjemt kvinne og de har ikke lyst på en alkoholisert russisk bilmekaniker, jeg ser en vinn-vinn situasjon her. Og med 10 millioner single, russiske kvinner kan jeg ikke annet enn å prøve å avhjelpe nøden der borte. Jeg er en kjekk mann i sin beste alder og har tonnevis av gode sider. Det finnes helt sikkert en engel der borte for meg og pga mail og nettdating er landegrenser irelevante. Å være villig til å sette seg inn i kulturen og språket er nok en stor faktor for å lykkes, om det er kjærlighet vi snakker om så må man være villig til å satse alt.

Jeg har ikke tenkt til å vente på at drømmedama plutselig detter ned i fanget mitt, da kommer jeg til å forbli ungkar for alltid. Jeg skal ut på jakt :)

Jeg forsøkte å moderere meg for ikke å framstå som fordomsfull og generaliserende. Men nå vil jeg hevde at du ikke er det spor bedre enn meg i så måte, bare i motsatt retning.

Jeg har full respekt for dine synspunkter, men jeg forbeholder meg retten til å være fullstendig uenig. Jeg kjenner en som endte på rygg i sofaen med russerkvinnen sittende overskrevs mens hun holdt en kjøttkniv mot strupen hans etter at han kom hjem 1 time senere enn avtalt fra en bytur. Er det det du mener med å holde på sine menn? Nå gav han inntrykk at et visst sjokk, men jeg tror faen meg at han likte hennes lidenskap. Jeg kaller det kontrollbehov og manglende selvkontroll og er alt annet enn sjarmerende.

Og når du sier at de tar vare på utseende, er det det vi kaller for å se billig ut? Jeg ville tatt det som en fornærmelse om noen sa jeg så østeuropeisk ut, og å "være polsk på håret"... ja, det ønsker vi hverfall ikke.

Nå skriver jeg dette med et glimt i øyet, og håper du kan leve med at vi har litt forskjellig syn på disse tingene... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stenka Razin

Joda, jeg vet at det er kaninkokere der ute, derfor er det veldig praktisk å kommunisere via mail først slik at man kan luke ut disse. Jeg hadde en Polsk kvinne på tråden som flere ganger poengterte viktigheten av troskap og nevnte i den forbindelse at begge brødrene hennes drev med bryting :D

Men hvis denne fyren likte lidenskap så fant han seg vel den rette?

Jeg skriver forøvrig alltid med et glimt i øyet. Jeg generaliserer som bare pokker for å understreke poenget mitt, at det er mye fordommer mot Russiske kvinner som jeg er helt overbevist skyldes at Norske kvinner ser dem som en trussel.

Det finnes et vidt spekter av klesstil og sminke/hår mellom "saksbehandler-looken" og "gateprostituert". Når jeg sier at de tar bedre vare på utseendet så snakker jeg ikke om å fremstå som billig, men som elegant og velstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forsøkte å moderere meg for ikke å framstå som fordomsfull og generaliserende. Men nå vil jeg hevde at du ikke er det spor bedre enn meg i så måte, bare i motsatt retning.

Jeg har full respekt for dine synspunkter, men jeg forbeholder meg retten til å være fullstendig uenig. Jeg kjenner en som endte på rygg i sofaen med russerkvinnen sittende overskrevs mens hun holdt en kjøttkniv mot strupen hans etter at han kom hjem 1 time senere enn avtalt fra en bytur. Er det det du mener med å holde på sine menn? Nå gav han inntrykk at et visst sjokk, men jeg tror faen meg at han likte hennes lidenskap. Jeg kaller det kontrollbehov og manglende selvkontroll og er alt annet enn sjarmerende.

Og når du sier at de tar vare på utseende, er det det vi kaller for å se billig ut? Jeg ville tatt det som en fornærmelse om noen sa jeg så østeuropeisk ut, og å "være polsk på håret"... ja, det ønsker vi hverfall ikke.

Nå skriver jeg dette med et glimt i øyet, og håper du kan leve med at vi har litt forskjellig syn på disse tingene... ;)

Den dama satte ikke kniven på strupen fordi hun var Russisk, men fordi hun var sjalu, og jeg kjenner Russiske damer i Norge som har opplevd mishandling og fingerbrekking av NORSK ektemann. Sjalusien er nok internasjonal.

Det er forresten vesentlig forskjell på Russiske damer i Russland, og i Russland, og i Russland og i Russland og in Norge og i Norge. Vi snakker om ca en verdensdel, med mange folkeslag og kulturer.

I Norge har vi en høyere andel av eventyrlystne Russiske kvinner enn vi har i Russland. Eventyrlystne over hele verden har en litt annen mentalitet enn de stedsbundne.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit jeg starter egen tråd, men prøver litt her først.

Først, så må jeg si det er altfor masse skremsel propaganda på internett om russiske damer. Ja, der er kultur forskjeller og det kan skape problemer, men nå skal det heller ikke være slik att det kun er mannen som skal tilrettelegge seg kultur forståelse. Dette må gå begge veier skal et forhold fungere.

Blir av og til irritert over alt det negative som blir skrive om russiske damer og russland generelt. Mye av det som står skrive er absolutt ikke korrekt. Mange myter kan være korrekte, men der er også fakta som i stor grad ikke er korrekte. Tror mange som har vært i Russland og har møtt normale russiske damer lett klarer å forstå meg her. ( Ikke att jeg har datet så mange russiske damer, har kun en, men har jo møtt hennes venninder osv).

Når man leser om hvor vansklig det kan være med privat invitasjon for henne til Norge, hvor vansklig det er med 7D-visum og familegjenforening, så lurer jeg ofte på hvorfor det er slik.

-Er det slik att man generelt gifter seg etter kun å møttes 2-3 ganger og dermed forventer att 7D-visum kan innvilges eller har de fleste som gifter seg møttes mange ganger ( la oss si 12 ganger før man gifter seg)?

- Å skaffe privat invitasjon til henne for besøk i Norge er heller ikke noe problem viss man har møttes en gang tidligere og ellers oppfyller gravene ihht garantist skjemaet til UDI.

Man skal ikke dømme folk som gifter seg med utenlandske personer. Jeg tror ikke de fleste forstår dette så godt, iallefall ikke før man er opp i situasjonen selv. Jeg er helt enig att det er for tidlig å gifte seg etter kun møttes et par ganger, men man kan heller ikke sammenligne dette med å ha en norsk partner. Avstanden er stor, det koster mye å reise og hvem vil vel vente i flere år før man gifter seg og endelig kan bo ilag. Jeg vet ikke hva som er korrekt eller feil, men jeg vet det krever innsats fra både mann og dame for å få et slikt forhold til å fungere. Hvor lenge man skal kjenne hverandre og møtt hverandre før man gifter seg må jo bli en diskusjon. Hva mener dere andre som har vært gjennom denne prosessen, har man kjent hverandre i 1år og kanskje møttes 12 ganger ( da både i Norge, Russland og på ferie ilag), er en slik situasjon godt nok grunnlag for å gifte seg og unngå misstanke om proforma?

Er den beste måten å faktisk skippe forlovelsevisum og gifte seg direkte i Russland, for så å søke om 7D-visum/familegjenforening?

Mange tanker og spørsmål igrunn, så kanskje jeg oppretter egen tråd. Hadde bare vært av interesse å høre litt mere om prosessen etter man har fått sin kone til Norge. Tenker da på jobb, språket og hvordan tilværelsen for den russiske kvinnen er i Norge. Der er jo alltid endel utfordringer i starten.

JA!

Forlovelsestillatelse er noe dritt. Like lang ventetid som familieinnvandring, samt at du må inn til politiavhør og hun får færre rettigheter i Norge. I tillegg så er det mange som får avslag siden det er vanskelig å sannsynliggjøre at/når/hvordan man skal inngå ekteskap.

Det raskeste er å gifte seg i Russland og så levere inn søknad om d-visum og familieinnvandring fra norsk ambassade.

Vær velidg nøye med å levere inn alle dokumenter som kreves (info om disse finner du på hjemmesiden til ambassaden/konsulatet).

Lykke til! :)

Anonym poster: 692e1efedd7c50594f563645aa1c5880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama satte ikke kniven på strupen fordi hun var Russisk, men fordi hun var sjalu, og jeg kjenner Russiske damer i Norge som har opplevd mishandling og fingerbrekking av NORSK ektemann. Sjalusien er nok internasjonal.

Det er forresten vesentlig forskjell på Russiske damer i Russland, og i Russland, og i Russland og i Russland og in Norge og i Norge. Vi snakker om ca en verdensdel, med mange folkeslag og kulturer.

I Norge har vi en høyere andel av eventyrlystne Russiske kvinner enn vi har i Russland. Eventyrlystne over hele verden har en litt annen mentalitet enn de stedsbundne.

Litt usikker på om eg forstår ditt utsagn "I Norge har vi en høyere andel av eventyrlystne Russiske kvinner enn vi har i Russland." Kva legg du i ordet eventyrlysten?

Eg syns dette er ein fantastisk underhaldande debatt. Eg har sjølv budd i Russland i 3 år tilsaman og landet sluttar aldri å fascinere.

Når det gjeld menneska der så sluttar dei aldri å forundre meg, heldigvis.

Eg er jente og i slutten av tjueåra og fekk etterkvart ganske mange russiske venninner, frå ganske mange samfunnslag.

Fordi eg er norsk ("innostranka") så var eg særleg ettertrakta å ta med ut på byen. Grunnen til dette var at det då vart lettare for jentene å komme i kontakt med andre frå utlandet, sidan eg då fungerte som ein ice breaker.

Eg er oppriktig glad i desse venninnene mine, som eg kjem til å ha resten av livet. Allikevel så er eg svært sjokkert over kor langt mange av dei gjekk for å hukke ein utlending. Alltid skulle pengar diskuterast og mennene blei målt i kva designaren på skinnskoa heitte og gjerne kor dyre gåver han ga. Kvinnene måler både seg sjølv og andre kvinner utfrå formuen hans.

Eg syns at russiske damer er kjempeflotte! Når det er sagt så syns eg at norske menn skal ha 2 tankar i hovudet samtidig; der minst den eine er kor stor økonomiske motivasjon jenta har. Dei aller fleste russiske kvinner av i dag har bachelor- eller masterutdanning, men det er få jobbar å få i heimlandet. Iallefall som kan dekke deira "behov" for designerveske, sko osv.

Anonym poster: 692e1efedd7c50594f563645aa1c5880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kom på noko eg neste hadde gløymt.

Ein ven av ein kompis av meg og dama hans klarte å loppe lassevis av utlenlandske menn for penger. Det de gjorde var å registrere dama hans på ymse internasjonale nettdatingssider. Ho la ut annonser der ho framstilte seg som ei svært attråverdig, høgt utdanna kvinne. Ho er svært vakker og fekk mange svar frå amerikanske og europeiske menn. Etter berre kort tids mailutveksling (aldri på telefon eller skype), så fekk ho mennene til å sende seg pengar.

Ho kom opp på den eine historien etter den andre, der ho var i ein eller annan krise og fekk utlendingen til å sende pengar gjennom Western Union (ikkje gjennom vanleg bank) sidan ein her ikkje kan spore mottakaren.

Ho/han var svært oppfinnsomme. Enten så var det at søstera var sjuk og trong pengar til operasjon, at nokon pressa stakkars ho for pengar ellers ville dei "ta" ho, at mora trong medisin, bilen trong reparasjon osv osv.

Dei brukte også bilder som dei fann på nettet og endra navn og karakteristika slik at dei kunne ha fleire profilar på samme datingsite samstundes.

Karane fall for kvart ord og det vart snart snakk om "true love" osv. Så dei loppa karane for pengar slik at "ho" kunne reise til dei på besøk. Ein mann, frå sverige, klarte dei å loppe for 60 000 kroner. Ho sa ho trong det til pass, visum, utreisegebyr (he he), vaksinar (he he), osv osv. Sjølvsagt var det ingen som møtte han då han sto der til fastsett tid på Arlanda flyplass med ein kvast nellikar... :(

Som regel var det mindre, men likevel betydelige summar frå kvar mann. Men eg tenkjer at kvar av desse har fått betydelege vanskar med å stole på framande etter dette.

Anonym poster: 692e1efedd7c50594f563645aa1c5880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...