Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*
For å få en slik dame kan jeg selvfølgelig ikke være en "taper". Russland eller Norge. Har møtt mange russiske damer på mine turer. Og alle er meget interessante mennnesker. Det er klart, de har krav også. Du må være en gentleman, romantisk og ordentlig. Og for en russisk kvinne er det en selvfølge at mannen betaler middag på byen. Russisk eller norsk. Greit for meg, jeg er ikke gjerrig :)

He he. Selvfølgelig prøver de russiske damene å vise seg fra sin beste side. For dem kan du jo bety et visum til Vesten!

Hvorfor ikke ta deg en tur til noen av Schengen-landene, så kan du sjekke ut om du har like magnetisk kraft på damene der... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he. Selvfølgelig prøver de russiske damene å vise seg fra sin beste side. For dem kan du jo bety et visum til Vesten!

Hvorfor ikke ta deg en tur til noen av Schengen-landene, så kan du sjekke ut om du har like magnetisk kraft på damene der... :lur:

Hehe, Ja når JEG treffer en ny person forsøker jeg selvsagt å vise meg fra min dårligste side :)

Og HUN har allerede schengen-visa takk! Ellers er jo ikke spanske damer å forakte heller! Stilige og feminine. Sist jeg sjekket lå Spania i Schengen. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hallomann

Må bare sitere en motefotograf som besøkte Norge. "I norge er det mange vakre unge kvinner, men det finnes ikke én 'chick' kvinne over 40".

Det var ikke mine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har følgende krav: Feminin, god utdannelse, dannet, kulturellt interessert, ærlig og snill.

For å få en slik dame kan jeg selvfølgelig ikke være en "taper". Russland eller Norge. Har møtt mange russiske damer på mine turer. Og alle er meget interessante mennnesker. Det er klart, de har krav også. Du må være en gentleman, romantisk og ordentlig. Og for en russisk kvinne er det en selvfølge at mannen betaler middag på byen. Russisk eller norsk. Greit for meg, jeg er ikke gjerrig :)

Jammen, der var jo beskrivelsen på meg jo og jeg betaler halve restaurantregningen selv og spanderer ofte på mannen i mitt liv, så jeg antar at jeg er litt billigere i drift. :)

Så tilbake til spørsmålet om hvordan du mener at vi norske kvinner er kravstore, klarer du å komme med konkrete eksempler på norske kvinners kravstorhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krav har vi som gjør at du foretrekker de russiske?

Ja, hadde vi enda fått noen svar på det. Det er så enkelt å kaste ut utsagn om at vi er så kravstore, ikke like enkelt å komme med eksempler på hva slags krav det er ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen, der var jo beskrivelsen på meg jo og jeg betaler halve restaurantregningen selv og spanderer ofte på mannen i mitt liv, så jeg antar at jeg er litt billigere i drift. :)

Så tilbake til spørsmålet om hvordan du mener at vi norske kvinner er kravstore, klarer du å komme med konkrete eksempler på norske kvinners kravstorhet?

ok, jeg tror jeg dropper ut av denne debatten. Den fører nok ingen steder. Uansett, jeg har funnet den store kjærligheten - i russland. Og hun har visum fra før, så det er ikke "passet" hun er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg tror jeg dropper ut av denne debatten. Den fører nok ingen steder. Uansett, jeg har funnet den store kjærligheten - i russland. Og hun har visum fra før, så det er ikke "passet" hun er ute etter.

Vet du, jeg har ingen problemer med at du har funnet kjærligheten i en russisk dame. Bare hyggelige at folk finner noen å bli glad i. :)

Jeg har heller ingen problemer med at du finner enkelte norske damer for kravstore, men når du slenger ut påstander om at norske kvinner generelt er kravstore så er jeg så nysgjerrig at jeg ønsker å vite på hvilke områder vi er kravstore og hvilke krav du snakker om. Og såpass må du kunne svare på syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg tror jeg dropper ut av denne debatten. Den fører nok ingen steder. Uansett, jeg har funnet den store kjærligheten - i russland. Og hun har visum fra før, så det er ikke "passet" hun er ute etter.

Det var det jeg visste, nothing to say..... bare slenger fram påstander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke mye om visumet, men vær oppmerksom her. Jeg har datet en russisk dame og har fått endel innblikk i kulturen, både via henne og venninnene hennes. Jeg sier ikke at din dame er slik, men det du bør være sikker

1) Det er veldig mange gold-digger-damer i Russland. Og mange er svært kyniske. Vil hun få en vesentlig økning i levestandard ved å komme til Norge ? De arrangerer til og med kurs i Russland for hvordan man skal kapre en rik mann (dvs nordmann).

2) De er veldig fokuserte på at mannen skal betale ALT. Og da mener jeg alt.

3) Du må ikke la deg blende av at mange av dem er veldig veldig pene og at de leverer varene i senga så det holder.

4) Elsker hun deg ? Dette bør du være sikker på. Hvis ikke er sannsynligheten stor for at hun vil kun bruke deg som lommebok og at hun skaffer seg en elsker. Dette har jeg hørt endel.

5) I Russland har de en viss tendens til å tenke at vinn-vinn-avtaler ikke eksisterer. Kun vinn-tap-avtaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ja, hadde vi enda fått noen svar på det. Det er så enkelt å kaste ut utsagn om at vi er så kravstore, ikke like enkelt å komme med eksempler på hva slags krav det er ser det ut til.

To til tre syden/storbyferier per år. Dyre bursdags og julegaver. Overdimmensjonert hus. Minst to biler. Et lass med grisedyrt søppel ("pyntegjenstander") til nevnet giganthus. Hytte. Påskeferie. Dyre smykker, parfymer og klær.

Forøvrig så er det bare å fortsette denne overfladiske galoppen og du har norske kvinner i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
4) Elsker hun deg ? Dette bør du være sikker på. Hvis ikke er sannsynligheten stor for at hun vil kun bruke deg som lommebok og at hun skaffer seg en elsker. Dette har jeg hørt endel.

Og forskjellen fra norske kvinner er? Dette er jo slik kvinner over hele verden fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en relativt enkel sjel, som ikke bryr seg så tungt om det materielle. Det overlater jeg til andre. Og jeg tror ikke jeg er den eneste, heller. Ingen av venninnene mine tillegger sånne ting særlig vekt, heller. Jeg passer rett og slett ikke inn i din beskrivelse av norske kvinner. Betyr det at jeg ikke er norsk? Eller er jeg bare et unntak?

Og om du forakter disse overklasse-wannabe'ene så mye som det later til at du gjør, burde du vel prøve en annen type kvinner? Ikke at det i og for seg er noe galt med russiske kvinner, men det kan faktisk være at noen av dem skjuler overklasse-wannabe-tendensene litt bedre enn overklasse-wannabe'ene i Norge gjør. Og da er du vel like langt?

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Russisk eller norsk har fint lite å si i forhold til kvinners iboende materialistiske vesen. Men russikse kvinner er i alle fall Kvinner. Det er det som er forskjellen for meg. Sånn sett er russiske kvinner å foretrekke, så fremt en er klar over dette og noen andre kulturforsjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvilke egenskaper har en kvinne (med stor K), som norske kvinner ikke kan tilby?

For jeg tror fortsatt ikke helt på at du ikke kan finne norske kvinner med disse egenskapene. På samme måte som at ikke alle russiske kvinner har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Så hvilke egenskaper har en kvinne (med stor K), som norske kvinner ikke kan tilby?

For jeg tror fortsatt ikke helt på at du ikke kan finne norske kvinner med disse egenskapene. På samme måte som at ikke alle russiske kvinner har dem.

Myke, feminine, kjærlige, smilende, vennlige, lyttende, imøtekommende. Samtidig som, om en som mann, er bevisst så vil en finne russiske kvinner som tillater menn å være menn. Det vil si at menn vil være hennes like og ikke et potensielt mobbeoffer (eller annet som en kvinne kan behandle som søppel). Imotsetning til Norge så er det ikke kultur i Øst-Europa for å fremstille menn som dumme og latterlige. En kan fremdeles være en sterk person uten å bli sett på som et monster av en mann som bare må bekjempes. Russiske kvinner evner rett og slett å sette pris på kvinner og menn sine forskjeller og vet å leve ut disse forskjellene til det fulle, så fremt det er til begges fordel. Mens norske kvinner er mer opptatt av å tøyle og bekjempe maskulinitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle norske kvinner er det. Men jeg kan gi deg rett i at mange dessverre er det. Problemet med disse, er at de roper høyere enn oss som synes mannen skal få være mann. Og disse små-hissige kvinnene har faktisk det med å verbalt angripe også kvinner som er uenig.

Nå er jeg riktignok ikke sikker på hva du legger i å være kvinnens mobbeoffer, såvidt jeg har skjønt, er det ganske mye menn legger på den lista. Enkelte menn legger til og med ting på den lista, som for veldig mange er selvskreven i et godt forhold. For eksempel vet jeg om en mann som nekter å trøste dama si om hun har en dårlig dag, og trenger å snakke om det, fordi "jeg er ikke venninna hennes". Og da er det ikke sladring det snakkes om, men at hun rett og slett trenger å føle at han er der for henne. Jeg vil si at slike ting ikke har noe på en liste over ting kvinner gjør, som gjør mannen til et mobbeoffer. Så om du gidder å liste opp noen ting, så jeg får en følelse av hva vi faktisk diskuterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ikke alle norske kvinner er det. Men jeg kan gi deg rett i at mange dessverre er det. Problemet med disse, er at de roper høyere enn oss som synes mannen skal få være mann. Og disse små-hissige kvinnene har faktisk det med å verbalt angripe også kvinner som er uenig.

Nå er jeg riktignok ikke sikker på hva du legger i å være kvinnens mobbeoffer, såvidt jeg har skjønt, er det ganske mye menn legger på den lista. Enkelte menn legger til og med ting på den lista, som for veldig mange er selvskreven i et godt forhold. For eksempel vet jeg om en mann som nekter å trøste dama si om hun har en dårlig dag, og trenger å snakke om det, fordi "jeg er ikke venninna hennes". Og da er det ikke sladring det snakkes om, men at hun rett og slett trenger å føle at han er der for henne. Jeg vil si at slike ting ikke har noe på en liste over ting kvinner gjør, som gjør mannen til et mobbeoffer. Så om du gidder å liste opp noen ting, så jeg får en følelse av hva vi faktisk diskuterer?

Det uthevede der har en alltid vært den rake motsetningen til. Hva har det ført til? At en er værdens beste kompis men ikke faen om en er partnerkandidat.

I mobbing legges ting som;

Ikke stå og piss.

Ikke se fotball.

SE såpe fordi hun skal se det.

Ikke gå ut med gutta.

Ikke sitt alene med PC'en.

Kle på barna, opplev så at barne bli kledd på ny.

Legg sammen klær, opplev at klærene blir lagt sammen på ny.

Vask gulv, opplev at gulv blir vasket på ny.

(Det betyr at menn skal utføre husarbeid, og samtidig bli påminnet om at det er jo HUN som jobber dobbelt. Han kan jo ikek husarbeid uansett hvor mye han prøver...)

Bli kjeftet huden full for hvor rotete det er, mens det er bare hennes ting som flyter ut over.

Bli fortalt at en må skjerpe seg om en skule ha behov for støtte med ting som er vanskelig på egenhånd.

Bli skjelt ut om en avstår fra sex på tross av (en høyst ufrivillig) ereksjon.

Bli kastet diverse gjenstander på fordi en ikke forstår hvorfor hun er sint i utgangspunktet. (En møter en hissig kvinne, spør hva som er galt og ting kommer flyvende).

Alt over er selvopplevde eksempler fra fem forskjellige forhold til kvinner. Alle forhold av forksjellig varighet, alle forholdene avsluttet etter å ha avslørt hennes utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...