Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er akkurat tilbake fra Russland etter møte/date nummer 2.

Alt er bra mellom oss og jeg tror og føler at hun er en av de ”ordentlige” jentene..

Det er ingen ”snuskete” alderforskjell mellom oss og vi har mange felles interesser.

Er det noen her som har erfaring med visa problematikk?? Vi har begynt å snakke om fremtiden og jeg vet at det er to muligheter: Forlovelses visum og familie innvandring.

Hva er best?? Noen snakker om at de har brukt advokat på dette men jeg har selv snakket med advokater som sier dette ikke har noen hensikt?? Hun har en datter også, hva med henne? Kanskje det er noen her som har gjennomført dette nylig som kunne ha noen tips..??

Mange takk,

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren kan bli igjen i Russland. Det er det de fleste russiske damene pleier å gjøre i slike situasjoner. Der har dere et problem mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Besøksvisum kan hun visst få først. Forlovelsesvisum har jeg hørt om, men jeg vet ikke om det er blitt realitet? Ellers får hun opphold hvis dere gifter dere. Da er oppholdstillatelsen hennes knyttet til ekteskapet de tre (?) første årene.

Hvor gammel er dattera? Jeg vil anta at hvis hun er mindreåring, får hun opphold hvis dere gifter dere. I alle fall til hun er 16. Er hun eldre vet jeg ikke (Jeg bor selv i et annet land, og det er mulig jeg blander litt reglene herfra og i Norge).

Sjekk hos Utlendingsdirektoratet og hør hos den russiske ambassaden om de har noen tips. Men mine erfaringer med russisk byråkrati (og det gjelder også russiske ambassader utenfor Russland) er at de ikke er så hjelpsomme. :(

Jeg har flere russiske venninner her. Flotte jenter, oppegående. Husk å informere deg om hvor hun kan gå på norskkurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får opphold hvis dere er gift, men sånne familiegjenforeningssaker tar lang tid (I Oslo er det visst nærmere ni måneder). Har en venninne som venter på mannen sin, hun kom tilbake til Norge i august i fjor, og mannen hennes kommer trolig i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er akkurat tilbake fra Russland etter møte/date nummer 2.

Alt er bra mellom oss og jeg tror og føler at hun er en av de ”ordentlige” jentene..

Det er ingen ”snuskete” alderforskjell mellom oss og vi har mange felles interesser.

Er det noen her som har erfaring med visa problematikk?? Vi har begynt å snakke om fremtiden og jeg vet at det er to muligheter: Forlovelses visum og familie innvandring.

Hva er best?? Noen snakker om at de har brukt advokat på dette men jeg har selv snakket med advokater som sier dette ikke har noen hensikt?? Hun har en datter også, hva med henne? Kanskje det er noen her som har gjennomført dette nylig som kunne ha noen tips..??

Mange takk,

Caracal.

Forlovedevisum tar veldig lang tid å få (8-9 måneder), men da kan hun være her i opptil 6 måneder. Imidlertid krever UDI at man kjenner hverandre noe bedre enn kun 2 dater før man innvilger forlovedevisum. Dere bør nok ha kjent hverandre minst 1 år for å søke om forlovedevisum.

Turistvisum (opptil 3 måneder) er en enklere mulighet. Det tar noen uker å få. Problemet er at den norske ambassaden i Moskva er veldig restriktiv med å gi visum til ugifte eller skilte russiske kvinner. Spesielt dersom de ikke har hatt visum tidligere. Det er ofte vanlig at russiske kvinner søker om turistvisum til andre land (Finland, Tyskland, Italia, Spania, Frankrike etc.). Dette er land som lettere gir visum til russiske kvinner. Men for å få turistvisum må man kjøpe en turistreise i Russland (eller man må inviteres).

En hemmelig regel som ambassadene har er at den russiske kvinnen må dokumentere inntekt på minst 400 Euro i måneden. Det er et høyere beløp enn de aller fleste tjener. Men reisebyråene i Russland er veldig drevne og de lager dokumenter for kvinnene som "dokumenterer" at de tjener over 400 Euro. En fordel med å gå via et reisebyrå er at de ordner absolutt alt. De vil også anbefale ferieland som det er enkelt å få visum til. Et tips vil være å ordne et visum for 3-4 uker til Frankrike og ferietur til Paris. Dere kan da møtes sammen i Paris og deretter dra med noen billige billetter til Norge og hun kan returnere hjem fra Norge eller dra via Paris. Det funker veldig bra fordi man kan reise innenfor Schengen uten problemer.

Når kvinnen allerede begynner å få flere Schengenvisum i passet sitt og kan dokumentere at hun har returnert etter å ha vært i Schengen så vil den norske ambassaden gi henne visum selv om hun er ugift / skilt. Regjeringen har innskjerpet reglene slik at det er umulig å søke om oppholdstillatelse i fra Norge dersom man giftet seg i Norge på turistvisum (type C visum). Da må man reise tilbake til hjemlandet og søke derfra.

Skal hun ha turistvisum til Norge må du invitere henne. Da må du skrive et invitasjonsbrev samt fylle ut et garantiskjema som må stemples hos politiet. Dette må sendes til henne før hun kan søke om visum. Invitasjonsbrevet må dokumentere hvordan dere kjenner hverandre, hensikten med besøket, at du garanterer for alle utgifter ved hennes opphold og at hun returnerer innen visumet utløper.

Dere kan selvsagt gifte dere i Norge, men da må dere søke om forlovedevisum. Da kan hun søke om oppholdstillatelse fra Norge etterpå.

Men jeg anbefaler dere å gifte dere i Russland. Det skjer på et kontor som heter ZAGS og finnes i de aller fleste byene i Russland. ZAGS har en regel som sier at det må gå minst 31 dager fra man registrerer søknaden om vigsel (må skje ved personlig oppmøte) til selve vigselen finner sted. Men de kan gjøre unntak for utlendinger og gi kortere tid. Damen din kan finne ut hvilke dokumenter du trenger for å søke om vigsel.

Et viktig dokument kan du søke om på Folkeregisteret i kommunen din. Det heter ekteskapsattest eller på engelsk "document of no impediment to marriage". Det dokumenterer at du er ugift eller skilt og at norske myndigheter ikke har noe imot at du gifter deg med damen din i Russland. De trenger ca. 3 uker på å behandle en slik søknad. Dokumentet er gyldig i 4 måneder. Du kan be om å få dette dokumentet på engelsk. Du må i tillegg ta med dokumentet til Fylkesmannens kontor for å få apostille. Uten apostille er ikke dokumentet gyldig utenlands. Det tar ca. 30 minutter. Du trenger også apostille på fødselsattest, bostedsattest etc. Alle dokumentene må oversettes til russisk. Det anbefaler jeg at du gjør i Russland fordi det er mye billigere enn i Norge. Men da må originalene være på engelsk fordi veldig få oversetter fra norsk til russisk i Russland. Du trenger også kopi av passet ditt hos ZAGS, med oversettelse til russisk. Det ZAGS er ute etter er å vite at du kan gifte deg, din identitet og at du har forsørgerevne og bolig (derfor bostedsattest).

Det er ganske lett å få visum for deg til Russland, men turistvisum er maksimum 30 dager. Derfor anbefaler jeg at damen din ordner en invitasjon som du kan søke om 90 dagers besøksvisum for. Hun må gå til sitt lokale OVIR kontor (tilsvarer politi). Søknaden tar ca. 1 måned og deretter må hun sende originalinvitasjonen i posten til deg. Det kan ta noen uker til avhengig av hvor i Russland damen din bor. Da kan du gå til det russiske konsulatet i Russland og søke om visum. Det tar 10 dager dersom du betaler 300 kroner, men du kan få visum på dagen om du betaler 1000 kroner.

Et problem med alle visum i Russland er at de må registreres. Skaffer du deg turistvisum må det registreres på et hotell. Det gjør de ikke dersom du ikke kjøper hotellrom for alle dagene du skal registrere visumet for. Om du bor der eller ikke bryr de seg ikke om. De er kun ute etter letttjente penger. Har du invitasjonsvisum må visumet ditt registreres hos det lokale OVIR kontoret innen 3 dager. Da kan du bo hjemme hos damen din. Derfor er invitasjonsvisumet det beste. Du kan bo i Russland i opptil 90 dager og slipper å kjøpe unødvendige hotellrom.

Et alternativ er å ordne to kortere reiser. Først for å søke om vigsel og deretter for å gjennomføre selve vigselen. En russisk vigsel er spennende å være med på og likner mer på norsk kirkebryllup enn på besøk hos byfogden.

Etter at vigsel har funnet sted vil dere få et vigselsdokument fra ZAGS. Dette dokumentet må dere ta til et kontor i byen for å få apostille. Damen din bør vite hvor det kontoret er i hennes by. Deretter må det oversettes av en autorisert translatør til engelsk. Notarius kan ta kopier. Hun trenger å få oversatt alle sine papirer etter at de har fått apostille (fødselsattest, vigselsattest, tidligere vigsler, skilsmisseattest, vitnemål, fødselsattest for barnet sitt, eventuelle dokumenter som viser navnebytte etc.). Jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre alt dette i Russland fordi oversettere er veldig billige, mens de koster rundt 1000 kr. pr. side i Norge.

Når alle papirer er ordnet kan hun søke om innreisevisum (type D visum) til Norge. Dette visumet tar 28 dager å få. Dere kan sende søknaden med kurerpost til den norske ambassaden i Moskva. Husk å betale gebyret også. Noen kurerselskaper nekter å sende penger, men enkelte aksepterer det. Damen din har krav på å få innreisevisum såfremt du er norsk statsborger og dere er gift. Det eneste unntaket er om hun er registrert i SIS (Schengen Information System) registeret. For eksempel om hun tidligere ikke har returnert fra Schengen innenfor visumtiden, har gjort noe kriminelt mens hun var i Schengen etc. Så snart hun har fått innvilget innreisevisum kan dere reise til ambassaden i Moskva for å hente D-visumet og reise til Norge.

Et D-visum er gyldig i 7 dager. Innen den tiden må hun møte opp på det lokale politet (I Oslo er det Oslo Politidistrikt, Utlendingsseksjonen i Storgata 33. Man må møte opp før 12 og regne med å vente i ca. 2 timer før man blir ekspedert). Da må hun levere søknad om arbeids- og oppholdstillatelse på grunn av familiegjenforening med deg. Siden hun har D-visum kan hun vente i Norge mens saken hennes behandles. Politiet har også regler om at dersom man søker og kun har turistvisum (C-visum) når man søker så MÅ søknaden sendes til UDI og politiet kan ikke behandle den. Det er enda en grunn til at det lønner seg å søke om D-visum (innreisevisum) og ikke søke på C-visum. Saksbehandlingstiden blir dessuten kortere om man har "riktig" visum.

UDI's WEB side viser hvilke dokumenter som er nødvendig for søknaden både fra deg og fra henne. Når søknaden er levert har hun rett til å vente i Norge mens den blir behandlet. Etter noen måneder vil dere bli innkalt til referanseintervju hvor dere separat vil bli intervjuet om kjennskap om hverandre. Dersom politiet finner at det er bra samsvar mellom svarene vil de innvilge arbeids- og oppholdstillatelse for henne. I enkelte tilfeller kan de komme uventet hjem til dere for å sjekke at dere faktisk bor sammen før søknaden er ferdigbehandlet. Men dette gjør de kun dersom de mistenker pro-forma ekteskap.

I Oslo tar det idag ca. 8-9 måneder fra man søker til arbeidstillatelsen er innvilget. Dette fordi de fleste innvandrerne søker i Oslo. Husk at damen din KRAV på familiegjenforening med deg dersom du er norsk statsborger, har forsørgerevne og bolig samt at dere er gift. Det er kun dersom dere svarer på intervju som viser at dere ikke kjenner hverandre at politiet vil tro at ekteskapet er pro-forma slik at de vil nekte å gi oppholdstillatelse for henne. Spørsmålene man får er ikke noe å være redd for. Dersom man bor sammen så vil man enkelt kunne svare på dem. Politiintervjuerne er høflige og spør på en grei måte. Husk at politiet er nøytrale og skal kun finne frem til sannheten. De har ingen agenda som tilsier at de ønsker at gifte par skal feile intervjuet. De er positive og vennlige såfremt de har inntrykk av at dere er ærlige.

Damen din har et barn og barnet må søke om familiegjenforening med moren sin. Han/hun kan ikke reise til Norge og søke herfra. Barnet må vente i hjemlandet til UDI gir positivt svar. Fremgangsmåten er at barnet søker via den norske ambassaden i Moskva og deretter blir søknaden sendt til UDI for behandling. UDI vil ikke fatte vedtak før etter at moren har fått innvilget oppholdstillatelse av politiet. UDI bruker også 8-9 måneder på å behandle søknaden. Barnet kan ikke søke før moren har fått registrert DUF nummer hos politiet. Det skjer 2-3 uker etter at søknaden hennes er levert hos dem. Alle barn som er yngre enn 18 år på søknadstidspunktet har krav på å bli familiegjenforent med moren sin. Men det er en veldig viktig betingelse som MÅ dokumenteres. Det er at barnefaren samtykker at sønnen/datteren reiser ut av Russland for å gjenforenes med moren. Alternativt må det dokumenteres at barnefaren er død eller at moren er tilkjent foreldreansvaret alene. Dersom dette ikke kan dokumenteres vil ikke barnet få oppholdstillatelse.

Husk også at barnet SELV (eller via en slektning som har fått fullmakt til det) må hente innreisevisumet etter innvilging av søknaden på ambassaden. I tillegg krever russiske myndigheter at barn under 18 år ikke får lov til å forlate Russland såfremt de ikke reiser sammen med far eller mor eller har et dokument som viser at mor eller far samtykker at de reiser ut av Russland alene. Et slikt dokument kan mor ordne på det russiske konsulatet i Oslo og sende til sønnen eller datteren.

Nå vil det nok kun være aktuelt for mor å reise til Norge uten barnet dersom barnet er nesten voksent og det kan bo hos sine besteforeldre eller andre slektninger. For eksempel om barnet er over 14-15 år. Dersom barnet er veldig ungt vil nok moren ofte vente etter vigsel i Russland mens søknaden hennes og barnets behandles av UDI samtidig. I et slikt tilfelle vil mor og barn søke SAMTIDIG om familiegjenforening hos den norske ambassaden i Moskva. Da er det UDI som vil behandle søknadene samlet. De vil da begge få innvilget familiegjenforening samtidig og kan begge reise til Norge på samme tid.

Som du ser er det mye å planlegge, men det går greit såfremt man tar seg den tiden som trengs. Tålmodighet er viktig her.

Nøl ikke med å spørre om du lurer på noe. Jeg har vært igjennom denne prosessen selv og kjenner til at som er nødvendig å vite. :)

For eksempel hvordan man best kommuniserer med den norske ambassaden i Moskva. Jeg har for eksempel email adressen til den norske lederen på ambassaden som behandler søknaden om innreisevisum. Hun svarer alltid på spørsmål og er veldig hyggelig og flink. Forsøker du å ringe til ambassaden så er de kun åpne 1 time om dagen og det er nesten umulig å komme igjennom. Kommer man igjennom så er det en russisk dame der som ikke ønsker å svare på noen spørsmål.

Jeg kjenner til mange nyttige WEB sider med info om vigsel i Russland, søknad om visum til Russland og Norge, Folkeregisteret, Fylkesmannen etc. Så ikke nøl med å spørre. ;)

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sårri

Bare et lite råd: ta det rolig med den dama.

Jeg har akkurat kommet tilbake fra Moskva der jeg har mange venner og kjente. Har forresten russiske venner i Norge også.

Felles for disse er at de advarer nordmenn mot å gifte seg med russere uten å på forhånd ha blitt godt kjent med de, helst over flere år.

Det er common knownledge i Russland at russiske damer er overbegeistret over utenlandske menn, spesiellt tanken på å flytte ut av landet.

Kompisen min, veldig koselig gutt, sa til sin russiske kjæresten at han så for seg å bo i Russland og pga lave lønninger der ikke kom til å være i stand til å gi henne liksus osv. Dagen etter ble han dumpa.

Selv har jeg blitt fridd til av TO russiske menn! For the record: ingen norske.

To andre menn jeg kjenner var så tankeløse at de giftet seg med hver sin russiske, veldig søte kvinne etter kort tid. Og når pengene var borte, anmeldte de ektemennene sine for vold iheimen. På denne måten fikk de bli i Norge.

Det høres kanskje kynisk ut, men viss det er LOVE så tåler den litt venting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg er klar over det du sier og jeg tenker en hel del på det. Det er ingen granti for at ting holder. Det er det ikke med en norsk dame heller..

Jeg vil trekke frem at min kvinne kommer fra velstående kår. Foreldrene hennes har en del penger og hun hadde ikke trengt å jobbe hvis hun ikke ville. Jeg har fra dag en sagt at jeg ikke er rik og hun sier hun er forbredt på å gjøre sin del..

Det at hun har gode muligheter der borte ser jeg som et tegn på at hun ikke er ute etter pengene mine... I alle tilfelle vil dette ta tid så...

Men jeg vet at det er "risky" business og at det aldri er noen garanti for noen ting.

Og der er nok ingen helt sikre faresignaler som jeg kan dømme henne på..

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rune_*

:ler:

Ha ha!

Hvor giftesyk er det mulig å bli?

Du har møtt henne to ganger og skal allerede forlove dere?

Bra at dere begge er desperate!

:kvalm:

Ps: tips meg om websida du møtte henne på, så kan jeg og importere ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt henne to ganger og skal allerede forlove dere?

Skjønner meg heller ikke på dette hastverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftesyk?? Jeg vil ikke kalle meg giftesyk. Har aldri hatt noe hastverk med dette og hvis det blir et såkalt forlovelses visum som har 8mnd behandlingstid kan det vel neppe kalles hastverk. Likevel er det jo fint med en progresjon i forholdet men slapp av det blir nok en del fler turer før "ringen" evt settes på....

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil trekke frem at min kvinne kommer fra velstående kår. Foreldrene hennes har en del penger og hun hadde ikke trengt å jobbe hvis hun ikke ville. Jeg har fra dag en sagt at jeg ikke er rik og hun sier hun er forbredt på å gjøre sin del..

Det at hun har gode muligheter der borte ser jeg som et tegn på at hun ikke er ute etter pengene mine... I alle tilfelle vil dette ta tid så...

Tja, hun trenger ikke være ute etter pengene dine, bare en grei måte å få oppholdstillatelse i Norge og muligheten til å bo der eller i annet europeisk land. Det er vel neppe noen hemmelighet at veldig mange russiske kvinner gjør hva som helst for å komme seg ut av Russland og få andre muligheter...

For all del, jeg kjenner flere seriøse og hyggelige russiske damer som har giftet seg med nordmenn av kjærlighet. Felles for disse at de har møtt sine ektemenn "privat" ikke via kontaktbyrå el, og at alle har brukt lang tid på å gifte seg, ikke bare løpt til nærmeste kontor etter 2 møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Ok Jeg hører hva dere sier.. Men hvordan skal man kunne sikre seg mot

at ting skjer på falke premisser??? Hun har aldri sagt eller gjort noe som kan sees på som faresignaler. Jeg er jo lite interesert i å fremstå som useriøs også. Noe som er veldig vanlig at menn fra vesten er ovenfor Russiske jenter..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så klart finnes det ikke faresignaler. Hun gjør og sier akkurat det hun vet du vil høre! Å snakke etter munnen - tror jeg at det heter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.. Mulig du har rett. Men egentilg tror jeg ikke hun er så dyktig..

Vanligvis finnes det nok av faresignaler som er ganke lette å ta tak i. Og etter å ha lest min del av historier på internett og sittet på div forum som omhandler dette tror jeg at jeg har en brukbar basiskunskap om evnet...

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Ok Jeg hører hva dere sier.. Men hvordan skal man kunne sikre seg mot

at ting skjer på falke premisser??? Hun har aldri sagt eller gjort noe som kan sees på som faresignaler. Jeg er jo lite interesert i å fremstå som useriøs også. Noe som er veldig vanlig at menn fra vesten er ovenfor Russiske jenter..

Caracal

Har du snakket med henne om å fortsett avstandsforholdet i en periode, kanskje 1-2 år? er det noe hun er imot eller ikke? hva synes hun om å forlate hjemlandet, familie og venner? Er hun ivrig på å gifte seg og komme til Norge? Har hun betenkligheter eller ikke?

Du må nesten vurdere hele inntrykket, men hvis hun er supernegativ til å bo i Russland og ivrig på å gifte seg og flytte bør du kanskje vente litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er sunt å være skeptisk, men man kan jo ikke gå rundt og mistro alt og alle hele tiden heller.

Får jeg spørre om noe? Har dere mye kontakt mellom besøkene? Hvordan kommuniserer dere? Hvordan ble dere kjent med hverandre? Hvor lenge har dere hatt kontakt og hvor lenge har dere oppholdt dere fysisk på samme sted? Du trenger ikke legge ut alt dette her om du ikke vil, men tenk litt gjennom det. jeg synes det høres fornuftig ut å invitere henne på turistvisum først, slik at dere får mulighet til å bli bedre kjent med hverandre. Senere forlovelsesvisum, og så får dere ta det som det kommer etterhvert! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Synst det blir feil å si at alle russiske kvinner/menn som gifter seg med nordmenn eller andre utlendinger gjør det for å flytte til vesten. Jeg er lykkelig gift med en russisk mann på 10. året, og kan garantere at flytting IKKE sto på hans agenda da vi ble kjent.

Men hvis kontakten har oppstått gjennom et byrå e.l., er jo faktisk flytting et uttalt mål..Det betyr selvsagt ikke at forholdet er dømt til å mislykkes, men at det sikkert er lurt å ikke forhaste seg. Uansett har man aldri 100 % garanti for at et forhold vil vare eller at en ikke får problemer eller blir lurt osv., men det gjelder vel uansett om kjæresten/ektefellen er fra Russland, Norge eller et annet land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Ok Jeg hører hva dere sier.. Men hvordan skal man kunne sikre seg mot

at ting skjer på falke premisser??? Hun har aldri sagt eller gjort noe som kan sees på som faresignaler. Jeg er jo lite interesert i å fremstå som useriøs også. Noe som er veldig vanlig at menn fra vesten er ovenfor Russiske jenter..

Caracal

Hmm, ikkje så svart-kvitt opplegg du har her, Caracal.

Eg berre lurer på kva du meiner med ar du ikkje vil "framstå som useriøs"?

Meiner du :berre ute etter sex?

Forrsten så lurer eg på om du snakkar russisk, eller har tenkt å lære det?

Du er sikkert lamma av dei negative tilbakemeldingane du har fått her, og så klart er det viktig og vere forstandig. Men dersom dette er kjærleik så er du HELDIG!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hun er ikke negativ til å bo i Russland. I forhold til mange andre tjener hun ganske bra og har det nok bedre en mange andre der. Ble kjent med henne i Oktober 06 og vi snakker på telefon ca annenhver dag. Vi sender også mye bilder og mail frem og tilbake. Hun fortalte ganske tidlig at hun ikke hadde spesielle ønsker om å flytte noe sted. Hun har hvert i USA via jobb og hun likte faktisk ikke USA i det hele tatt. Jeg traff henne på en nettside men hun hadde ikke lagt seg ut der selv. Det hadde en venninne gjort. De fleste vennene hennes har allerede forsvunnet ut av Russland så det er kun familien hennes der. De bor ganske langt unna. Hun har en liten datter og hennes fokus har alltid hvert at hun vil ha familie og barn. Hun tenker mye på dette og spør alltid om hvordan barnehager og andre ting som har med datteren å gjøre fungerer. Hun er redd for at datteren vil miste verdifull undervisning evt henge etter hvis ting tar for lang tid. Møtene våre har hvert i form av langhelger. Da har vi hvert sammen mer eller mindre hele tiden. Jeg vet at det ikke er mye tid.. Det neste møtet blir vel i mai og deretter en ferie sammen. Det jeg kan si er at når vi møttes, så var hun som jeg hadde tenkt meg etter inntrykket jeg hadde fått via mail og telefon. Vi er klar over at vi ikke kjenner hverandre og vi snakker mye om det..

Med useriøs mener jeg flere ting:

Menn som ikke har til hensikt å gå lenger en litt moro.

Menn som sier de skal komme på besøk som aldri gjør det.

Menn som drar dit med sex i tankene og aldri gir lyd i fra seg etterpå.

Menn som er uærlige om seg selv og hva de er.

Det er vel det jeg kommer på i første omgang…

Jeg vil selvfølgelig lære meg språket hennes hvis vi skal være sammen. Jeg har satt meg grundig inn i Russisk skikk og bruk og det har hjulpet meg å unngå mange feil som jeg lett kunne gjort med min ”Norske” uvitenhet….

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har tro på magefølelse i forhold...Gjør det DERE føler er riktig, men ekteskap og eventuell flytting til et annet land er et stort skritt å ta, så da hjelper det nok å ha kjent hverandre en tid. Kanskje du kan bo i Russland en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...