Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært hos legen. Det eneste hun kunne gjøre nå var å ta en HCG-prøve og komme tilbake for en ny igjen på fredag. Og jeg ville ikke få svar på prøvene tidligst tirsdag senest torsdag neste uke... :sukk: Så da må jeg bare vente!

Jeg følte meg absolutt tatt på alvor og hun foreslo også en UL i uke 8 for å se at fosteret utviklet seg som det skulle. Legen sa at hun trodde at alt var i skjønneste orden, men vi trenger en bekreftelse sånn at vi kan glede oss over den eventuelle graviditeten.. :Nikke:

Akkurat nå går jeg bare rundt i en boble og tenker og tenker... Det verste er å ikke vite! Jeg føler heller ikke jeg kan glede meg fullt ut og begynne å lese svangerskapsboken før jeg vet at alt er bra.. :(

I morgen reiser vi østover, og blir borte fram til torsdag.. Tror det kan bli greit jeg. Få tankene litt på andre ting, kanskje prøve brudekjoler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret... Bra legen var forståelsesfull, og så satser vi på at spiren har det bra :klemmer:

God tur - blir moro å prøve brudekjoler :hoppe:

Skrevet

Godt du har en forståelsesfull lege, hvert fall! :) Du har ikke fått dato for UL ennå, eller?

:klemmer:

Skrevet

Så bra at legen din er så forståelsesfull. Det er ikke alle som er det bestandig...

Håper alt går bra. Godt dere skal litt bort, håper du får tankene over på andre ting.

:klem:

Skrevet

Håper dette går bra for deg.

Prøv å tenke på andre ting.

Skrevet

Ikke så lett å tenke på andre ting... :sukk: Hver gang jeg er på do så titter jeg ned i trusa, livredd for å se noe blod. Men heldigvis så har det ikke kommet mer ennå. Og forhåpentligvis så slipper jeg å se noe mer til det.

Jeg føler meg fortsatt gravid! Alle symptomer er der.. Trøtt, slapp, ekstremt følsom, mens-murringer, luft i magen, litt småkvalm innimellom, kort lunte... Og dette er jo forhåpentligvis et godt tegn!? :sjenert:

Jeg skal til UL rundt uke 8... Skal spørre legen om en henvisning når hun ringer meg om resultatene av blodprøvene neste uke. Senest torsdag får jeg vite om det vokser en spire i magen..

Takk for oppmuntringer og støttende ord! Trenger det nå... Masse :klem: til dere alle!

Skrevet

Nå er jeg i vente-modus... Føler meg ikke trygg på at jeg er gravid før vi får en eventuell bekreftelse til uka.. Håper bare legen ringer til tirsdag og ikke torsdag!! :sukk:

Symptomene vedvarer da. Hormonene herjer i kroppen min. Klarer ikke kontrollere tårene som plutselig presser på :sjenert: ...

Men nå har det dukket opp en annen bekymring. Hva hvis jeg har svangerskap utenfor livmoren? :( Det er årsaken til at legen ville ha meg inn til UL rundt uke 8..

Tiden vil vise! Er ikke så mye mer å si nå egentlig... Går bare rundt i en tåke for tiden...

Skrevet

:klemmer:

Håper alt er som det skal være :klem:

Skrevet

Da har jeg fått telefon fra legen........ Og dommen er klar:

Jeg

er

:gravid: !!

:hoppe::danse::danser::danse::hoppe:

Hun ringte i dag og lurte på om jeg var spent nå? Klart jeg var spent!!!! Holdt jo på å sprekke av nysgjerrighet, men tørte ikke skrike det ut.. Hun sa at HCG-prøven viste 500 på mandagen og 1545 på fredagen, så den har tredoblet seg på 4 dager :-D :tommelopp: Vi skal ha en liten :babysmokk: !!

Også spurte jeg om det ble noen UL, men da svarte hun at siden jeg ikke hadde hatt noen flere blødninger og alt så bra ut på HCG-prøven så var ikke det nødvendig. Men hvis jeg ikke klarte å slå meg til ro med tanken på at alt var bra, eller om jeg fikk noen flere blødninger; Så skulle jeg få UL :)

Jeg føler meg virkelig forstått av legen (glad hun er dame, men synd hun kun er sommervikar og ikke min faste lege.... :sukk: )

Så da er frykten over for denne gang! Nå krysser vi fingrene for at alt går bra videre i svangerskapet :)

Skrevet

Så flott å høre!! :tommel:

Skrevet

Så godt å høre at alt så bra ut :hoppe:

Høres ut som en kjempe ålreit lege, synd du ikke kan ha henne hele svangerskapet. Jeg har kvinnelig lege denne gangen, mot mannlig sist. Syntes han var veldig ålreit, men kvinnelige skjønner nok litt mer hva det dreier seg om ja.

Håper du slipper mer styr nå :klemmer:

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner! :klem: Dere er så gode! :rødme:

Nå får vi bare håpe spira sitter resten av svangerskapet... Men må komme med en innrømmelse; Jeg klarer ikke helt å slappe av ennå! :sukk: Føler at det fortsatt kan dreie seg om et svangerskap utenfor livmoren, og dermed leter jeg etter symptomer på dette.. Og i går fikk jeg plutselig veldig vondt langt nede på magen (ved eggstokkene) når jeg reiste meg opp :( Håper dette er normalt!?!

Tror nok jeg ringer til legekontoret i morgen og spør om jeg kan snakke med legen... Ville blitt så mye mer beroliget dersom jeg hadde fått bekreftet at bebisen vokser inni livmoren min og ikke utenfor... :sukk::sjenert:

Det høres sikkert hysterisk ut, men jeg er så bekymret for den lille spiren vår..... :hjerte::babysmokk::hjerte:

Skrevet
Så godt å høre at alt så bra ut :hoppe:

Høres ut som en kjempe ålreit lege, synd du ikke kan ha henne hele svangerskapet. Jeg har kvinnelig lege denne gangen, mot mannlig sist. Syntes han var veldig ålreit, men kvinnelige skjønner nok litt mer hva det dreier seg om ja.

Håper du slipper mer styr nå :klemmer:

Ja, jeg er kjempefornøyd med henne så jeg føler det er utrolig synd at jeg kun ser henne nå i ferien..

Legen min er en spesiell type! Husker forrige svangerskap; han turte så vidt å ta på magen når han skulle måle symfysen! :ler: Og alle de spørsmålene jeg hadde følte jeg ikke at jeg fikk svar på, men bare ble feid vekk med et lite smil og; "Neida, det er helt normalt å føle det i et svangerskap.." og "Det er ikke noe farlig".

Men da var det godt å ha jordmor :Nikke: Gikk annenhver gang til jordmor og lege sist, så skal nok det nå også :)

Som du ser så er jeg fortsatt en del bekymret, men håper bare at alt er bra med spiren :):klemmer: tilbake!

Skrevet

Gratulerer, gratulerer, gratulerer!!!

Så godt å høre.

De smerter nederst i magen som du kjente tror jeg var vanlig. Jeg hadde sånne i begynnelsen også.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...