Gå til innhold

Hjelp, dama mi er ei tøyte.


Gjest Lars35

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cronos_*

[Jeg synes at ett ONS er ett for mye, men det er vel umulig å finne noen jenter i Norge idag som tenker det samme...

Herregud, mener du virkelig det?!!

At ett ONS er for mye???!!!!

Ja, ja, det er jo godt at vi alle er forskjellige, ellers hadde verden blitt et kjedelig sted. Og jeg er helt sikker på at det finnes damer som mener det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Spennende at det er jeg som forårsaker seks utropstegn og tre spørsmålstegn i to setninger fordi jeg ønsker meg en grad av seriøsitet fra en partner.. :overrasket:

Du har en litt merkelig definisjon, på hva som kan kalles seriøsitet. For tro det eller ei, men selv mennesker som har hatt ons er seriøse.

Endret av Madam Felle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c'mon
Nå synes jeg du er i overkant streng mot damene her inne, Cronos.

Tror det er litt dødfødt å introdusere begrep som verdisyn og sammenfallende livsanskuelser i dette foraet.

Her dreier det å bli kjent med at annet menneske seg stort sett om å teste underlivsprestasjonene hans, om han har tilstrekkelig erfaring i halmen til å fremstå som spennende osv. Anbefaler deg å holde deg til basisinteressene for damene, å introdusere slitsom terminologi blir det bare hodeverk av.

:ler::hoho::ler2: :grine2:

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Du har en litt merkelig definisjon, på hva som kan kalles seriøsitet. For tro det eller ei, men selv mennesker som har hatt ons er seriøse.

Madam Felle....

Hvordan skal jeg få deg til å forstå at det er MINE definisjoner jeg snakker om her. Ikke dine, eller regines, eller Tildas. Jeg angriper da ikke deres rett til å synes hva dere vil. Selv ikke i en så forsiktig grad som å kalle det "merkelig", slik som du gjør. Jeg synes ikke de er seriøse, og da synes jeg ikke det. Helt uavhengig av hva DU synes, da du er et annet menneske enn meg. Du står, som jeg, helt fritt til å ha dine definisjoner på det du ser, erfarer og opplever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii
Om jeg beskriver hvordan jeg ønsker det, og HUN vet hva hun har gjort, hvordan skal jeg da ta ansvaret for dette? På noen annen måte enn å fortelle hva jeg har slags kriterier for en partner, og håpe at den andre er ærlig nok til å fortelle meg at dette ikke vil funke, eller tenke likedan, og være glad for at hun har funnet noen med like verdier som henne selv?

Som sagt: du må DEFINERE hva du mener er galt. Ellers kan hun svare helt ærlig ut fra sine forutsetninger, men du vil allikevel mene at hun er uærlig. Det er ikke rimelig - fordi man kan ikke sette opp krav til andre mennesker UTEN å definere disse kravene. Blir lett kafka-preg av det.

Og hvorfor i alle dager kaller du dette mitt "problem"? det er ikke noe problem så lenge man viser respekt for hverandre.

Fordi du tydeligvis HAR et problem på dette området, og det burde du faktisk ta konsekvensen av, istedenfor å snakke om at hun må ta ansvar blabla.

Fortsatt syns jeg hele problemstilingen er nokså absurd når man er godt over 30. De fleste av oss har en fortid, for noen inbefatter det mange sexpartnere, for andre færre. Og jeg har faktisk ikke opplevd denne typen "diskusjoner" IRL, verken med potensielle dater eller kjærester.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg skjønner ikke hvorfor Cronos skal få så mye pepper her. De fleste har noen tanker om hvordan en partner skal være, og når det gjelder ons og "utagerende sexliv" s¨handler det i stor grad av verdier. Hva er galt med å ville ha en partner med de samme verdiene som en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en litt merkelig definisjon, på hva som kan kalles seriøsitet. For tro det eller ei, men selv mennesker som har hatt ons er seriøse.

neineinei, har man først hatt ett ons, så finnes det overhode ingen sjanse for at man noensinne vil ha ett sunt syn på sex ever igjen.

en gang sex uten følelser, aldri sex med følelser, det funker ikke sånn skjønner du. :ler:

*synes diskusjonen begynner å nå lavmål av en annen verden*

(og for å presisere, dette er ikke ett angrep på cronos og hans meninger om hva han ønsker av ei dame)

Endret av aline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du tydeligvis HAR et problem på dette området, og det burde du faktisk ta konsekvensen av, istedenfor å snakke om at hun må ta ansvar blabla.

Hvor nevner han at hun må ta ansvar for annet enn å finne en annen fyr som vil ha henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madam Felle....

Hvordan skal jeg få deg til å forstå at det er MINE definisjoner jeg snakker om her. Ikke dine, eller regines, eller Tildas. Jeg angriper da ikke deres rett til å synes hva dere vil. Selv ikke i en så forsiktig grad som å kalle det "merkelig", slik som du gjør. Jeg synes ikke de er seriøse, og da synes jeg ikke det. Helt uavhengig av hva DU synes, da du er et annet menneske enn meg. Du står, som jeg, helt fritt til å ha dine definisjoner på det du ser, erfarer og opplever :)

Greit nok at du står fritt til å ha dine egne definasjoner på det du ser, erfarer og opplever.

Men du må nok bare innse at det er litt spesielt å ha det synet du har på ONS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Som sagt: du må DEFINERE hva du mener er galt. Ellers kan hun svare helt ærlig ut fra sine forutsetninger, men du vil allikevel mene at hun er uærlig. Det er ikke rimelig - fordi man kan ikke sette opp krav til andre mennesker UTEN å definere disse kravene. Blir lett kafka-preg av det.

Fordi du tydeligvis HAR et problem på dette området, og det burde du faktisk ta konsekvensen av, istedenfor å snakke om at hun må ta ansvar blabla.

-->Jeg kan ikke helt se at jeg kan ta andre konsekvenser av dette enn å forsøke å synliggjøre hva jeg synes er ok og ikke? Hva vil du egentlig si er problemet mitt? (Dette ønsker jeg svar på, om mulig)

Å endre verdisyn er ikke viljestyrt, og når du tydeligvis har fordypet deg i Kafka, tviler jeg ikke på at du er mer enn nok intelligent til å skjønne dette.. Det er nok heller din indignasjon for at jeg mener det jeg mener som taler.

Fortsatt syns jeg hele problemstilingen er nokså absurd når man er godt over 30. De fleste av oss har en fortid, for noen inbefatter det mange sexpartnere, for andre færre.

Det er ikke et problem for meg at noen har hatt sexpartnere før meg, hvor leste du noe annet?

Og jeg har faktisk ikke opplevd denne typen "diskusjoner" IRL, verken med potensielle dater eller kjærester.......

Det høres da helt ok ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Greit nok at du står fritt til å ha dine egne definasjoner på det du ser, erfarer og opplever.

Men du må nok bare innse at det er litt spesielt å ha det synet du har på ONS.

:legrine: Du er en sånn som må ha sisteordet, kanskje?

Du synes at synet jeg har er spesielt, og det er helt greit for meg. Du kan ikke vite at alle deler ditt syn, derfor kan du ikke på vegne av alle kalle det spesielt heller. Bare med utgangspunkt i ditt eget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg blir alltid engstelig for å svare i tråder som har utartet seg på denne måten, og blir redd for å bli lest feil, samtidig kan jeg jo ikke dy meg.

Man kan trå feil i livet. Det må andre mennesker kunne akseptere. Man kan mene at "den eneste ene" er det som passer best.

MEN, ting kan forandre seg. Man kan oppleve mye mer enn det noen kan vite, noen kan forstå og ingen andre enn en selv kan sette seg til dømmer eller bøddel over.

Hva som er bakgrunnen for en handling, hva som utløste det, hvorfor det skjedde det kan være myriader av ulike momenter som spiller inn som en kanskje ikke kan forklare en gang, men som en i sitt stille sinn forstår noe av.

Jeg sier fortsatt til trådstarter at jeg vil anbefale deg å finne en kvinne som er mer på samme nivå som deg når det gjelder seksuell historie.

Jeg selv fordømmer ingen, fordi jeg vet at det finnes momenter som de beskrevet over. Samtidig vet jeg at noe som kan gjøre at et forhold fungerer er en viss referanseramme i bakgrunn og opplevelser.

For det andre, IKKE SPØR OM TING DU IKKE TROR DU TAKLER SVARET PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Du er en sånn som må ha sisteordet, kanskje?

Du synes at synet jeg har er spesielt, og det er helt greit for meg. Du kan ikke vite at alle deler ditt syn, derfor kan du ikke på vegne av alle kalle det spesielt heller. Bare med utgangspunkt i ditt eget :)

Ja vel......?

Å ha siste ordet er ikke noe must for meg, he, he....

Ja, jeg syns ditt syn på ons er spesielt, og det er min mening som jeg er i min fulle rett til å ytre vil jeg tro...?

Jeg regner absolutt ikke med at alle deler mitt syn, og jeg snakker heller ikke på vegne av alle, slik du påstår.

Du sier jo selv at det kan bli vanskelig å finne noen som deler ditt syn på dette.

Sitat: Jeg synes at ett ONS er ett for mye, men det er vel umulig å finne noen jenter i Norge idag som tenker det samme...

Uansett, jeg ønsker det lykke til og håper du finner en god kjæreste som passer for deg :)

dette gjør jeg selvfølgelig ikke på vegne av andre enn meg selv.Jeg er absolutt ikke en sånn som må ha sisteordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg blir alltid engstelig for å svare i tråder som har utartet seg på denne måten, og blir redd for å bli lest feil, samtidig kan jeg jo ikke dy meg.

Synes dine innlegg jevnt over er både gjennomtenkte og saklige, og selv om vi ikke ser eye to eye, respekterer jeg din rett til å ha ditt syn. Tror ikke du blir misforstått/lest feil.

Jeg er enig i at man ikke skal spørre direkte om ting man ikke takler, for magefølelsen er som oftest rett likevel, og følger man den, går det stort sett greit. Jeg har latt den bestemme, nettopp for å unngå å spørre, og heller tatt konsekvensen av det den forteller meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Madam Felle....

Hvordan skal jeg få deg til å forstå at det er MINE definisjoner jeg snakker om her. Ikke dine, eller regines, eller Tildas. Jeg angriper da ikke deres rett til å synes hva dere vil. Selv ikke i en så forsiktig grad som å kalle det "merkelig", slik som du gjør. Jeg synes ikke de er seriøse, og da synes jeg ikke det. Helt uavhengig av hva DU synes, da du er et annet menneske enn meg. Du står, som jeg, helt fritt til å ha dine definisjoner på det du ser, erfarer og opplever :)

Skrev ikke jeg at DU har en merkelig definisjon? Vel, da er det vel DIN definisjon, om ikke du helt har forstått det selv. Selv om jeg syns den er merkelig, vil den jo fortsatt være din definisjon. Har da ikke sagt at det ikke er din, bare at den var merkelig. Noe jeg syns den er, men du må for all del ha din definisjon på det.

*t-skje*, forsto du det nå, eller bare ville du kverulere litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Skrev ikke jeg at DU har en merkelig definisjon? Vel, da er det vel DIN definisjon, om ikke du helt har forstått det selv. Selv om jeg syns den er merkelig, vil den jo fortsatt være din definisjon. Har da ikke sagt at det ikke er din, bare at den var merkelig. Noe jeg syns den er, men du må for all del ha din definisjon på det.

*t-skje*, forsto du det nå, eller bare ville du kverulere litt?

Jeg forsto hva du mente hele tiden, men ikke hva det var som gjorde den noe merkeligere enn andres. Går man dypt nok i detaljer, er det vel stor mulighet for at din og andre som forfekter ONS sin som en positiv ting, heller ikke stemmer 100% med hverandre. Er da disse andres definisjoner også "merkelige" fordi de ikke samsvarer med din?

*teskje*

Hva er det som gjør den merkelig, BORTSETT fra at den ikke rimer med din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... som forfekter ONS sin som en positiv ting, ...

hvor TAR du det fra at de som ikke fordømmer damer som TS sin, FORFEKTER ons som en positiv ting???

jeg fatter ikke helt den der gjengse oppfatningen fra de som tydeligvis ikke aksepterer noe annet en sex med partnere i langvarige forhold, som går på at dersom man ikke er imot det, så er man forkjemper for det....

ER det nødvendigvis slik at bare fordi man ikke synes ons ødelegger seriøsiteten til folk, så er man en forkjemper som gjerne skulle sett at alle hadde masse ons hele tiden og er kjempeFOR ons?

er det ikke mulig at man bare rett og slett ikke bryr seg noe spesiellt OM andres seksuelle fortid? helt uten å være verken forkjemper eller motstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hvor TAR du det fra at de som ikke fordømmer damer som TS sin, FORFEKTER ons som en positiv ting???

jeg fatter ikke helt den der gjengse oppfatningen fra de som tydeligvis ikke aksepterer noe annet en sex med partnere i langvarige forhold, som går på at dersom man ikke er imot det, så er man forkjemper for det....

ER det nødvendigvis slik at bare fordi man ikke synes ons ødelegger seriøsiteten til folk, så er man en forkjemper som gjerne skulle sett at alle hadde masse ons hele tiden og er kjempeFOR ons?

er det ikke mulig at man bare rett og slett ikke bryr seg noe spesiellt OM andres seksuelle fortid? helt uten å være verken forkjemper eller motstander?

Det vet jeg ikke, kan man opparbeide så mye entusiasme i en diskusjon om man egentlig blåser i temaet? Kan man finne argumenter for å overbevise den andre part om at man tar feil om man ikke tror på dem selv?

Jeg tror jo ikke det, men kan jo være at andre tror annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Jeg skjønner ikke hvorfor Cronos skal få så mye pepper her. De fleste har noen tanker om hvordan en partner skal være, og når det gjelder ons og "utagerende sexliv" s¨handler det i stor grad av verdier. Hva er galt med å ville ha en partner med de samme verdiene som en selv?

Thx, Bella. Du har tatt poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c'mon
Jeg forsto hva du mente hele tiden, men ikke hva det var som gjorde den noe merkeligere enn andres. Går man dypt nok i detaljer, er det vel stor mulighet for at din og andre som forfekter ONS sin som en positiv ting, heller ikke stemmer 100% med hverandre. Er da disse andres definisjoner også "merkelige" fordi de ikke samsvarer med din?

*teskje*

Hva er det som gjør den merkelig, BORTSETT fra at den ikke rimer med din? :)

tror nok veldig få er enige om hva som er det eksakte tallet med ons før det bikker over til å bli uakseptabel (dersom noe slikt finnes :ler: ).

pul rund og vær glad, du, men ikke himle med øynene når du møter en som ikke deler samme syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...