Gå til innhold

Hjelp, dama mi er ei tøyte.


Gjest Lars35

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du synes dette er vondt! Jeg hadde reagert akkurat som deg om jeg var i samme situasjon. Men det betyr ikke at du (eller jeg) har rett til å reagere slik. Du er sjalu, synes hun har tapt seg fordi hun har hatt så mange sexpartnere, og er såret over at hun løy til deg. Antagelig tviler du på hennes moral og verdier.

Slik hadde i allefall jeg tenkt. Men dette er faktisk noe du må prøve å jobbe deg gjennom. Du har faktisk ikke rett til å sette deg på din høye hest og dømme henne for hvordan hun har levd livet sitt. Det er ikke gitt at man setter pris på hele pakken et menneske har med seg. Men etterhvert som vi blir eldre så får vi også større fortid. Vi er jo for eksempel mange som må leve i tett kontakt med eksdama til mannen fordi de har felles barn. Det er ikke bare lett om man er litt sjalu. Det er jo tross alt en dame han har elsket og valgt å få barn sammen med. Noen ting er ikke slik man hadde sett det for seg, men man må bare lære seg å leve med det. Det viktige er å huske at det er avsluttet mens dere ikke er avsluttet. Det sier jo noe om at du er viktigest. Du er den personen og den livsformen som ikke er valgt bort. Hadde hun trivdes best med å leve slik hun gjorde så hadde hun vel fortsatt med det da.

Jeg har venninner som har hatt like mange sexpartnere som dama di. Ingen av disse er dumme jenter som har latt seg lure med på ting. De er heller ikke jenter som har gått ut på byen for å finne noen å ha sex med. (Eller har et spesielt kynisk forhold til sex)

De er derimot jenter som når de har flørta med noen, og kvelden har tatt slutt, kanskje har endt opp med å ha sex. Fordi de har vært single, fordi de har hatt lyst og fordi det ikke skader noen.

Alle disse har håpet på å møte drømmeprinsen, og de fleste har jo møtt ham også. Men du må huske at kjæresten din ikke visste at du skulle komme inn i livet hennes, på det tidspunktet hun levde slik. Du var ikke en aktør hun måtte ta hensyn til.

Du får prøve å flytte fokus på det som er det viktigste her.

Nemlig at kjæresten din ikke lever slik lengre, og at det er fordi hun har møtt

deg. Det er fortid og valgt bort. Du er nåtid og valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Hvor mange sexpartnere mine kjærester har hatt er noe jeg aldri spør om, ei heller ønsker jeg å snakke med dem om det. Ikke fordi jeg har hatt så mange, eller er redd for at de har hatt det, men nettopp fordi det er fortid.

Det at du kaller kjæresten din ei tøyte, det at hun skammer seg og har det vondt og at hun merker på at du ikke kan akseptere henne, det er det jeg stiller store spørsmålstegn ved her, ikke hvor mange partnere hun har hatt...

Selv ble jeg dumpet i en pre-date-fase av en mann på over førti, han fant ut at jeg hadde vært gift, og ville ikke ha en "brukt" kvinne... Og vet du, da ville jeg ikke ha ham heller, en mann med slike holdninger passer ikke for meg.

Muligens du med dine holdninger, og med dine problemer med å ikke akseptere fortida til kjæresten din burde finne deg ei kvinne som har levd et mer frugalt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å flytte fokus på det som er det viktigste her.

Nemlig at kjæresten din ikke lever slik lengre, og at det er fordi hun har møtt

deg. Det er fortid og valgt bort. Du er nåtid og valgt.

Godt sagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Louis Cyphre

Håper dama til hovedpersonen her forlater ham når hun innser hvilket håpløst antikvert kvinnesyn han har. Så blir hun i tillegg hengt ut for å ha sex og kalt billig og tøyte!

Den skammen han påfører henne er U T I L G I V E L I G :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

men hun var jo billig: 4 fotballag men det er alltids håp og nye sjanser for alle, så lenge man griper muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dama til hovedpersonen her forlater ham når hun innser hvilket håpløst antikvert kvinnesyn han har. Så blir hun i tillegg hengt ut for å ha sex og kalt billig og tøyte!

Den skammen han påfører henne er U T I L G I V E L I G  :kaffe:

Skriver under på denne. Det forundrer meg stadig at menn blir overrasket når de finner ut at vi damer også har seksuelle behov. Er det ikke på tide vi kvitter oss med disse hore/madonna forestillingene. Dessuten er det etter min mening uinteressant hvor mange sexpartnere min nåværende har. Det er slike ting man rett og slett ikke spør om. Dere er begge voksne og må bare innse at dere begge har en fortid.

Du fortjener ikke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, du må jo være det kjipeste mannfolket jeg har hørt om? Hva er det for noe tull å lage noe stort nummer ut av hvor mange partnere hun har hatt???? Hun er jo trofast mot deg, er hun ikke? Og atpå til sørge for at hun skal skamme seg for at hun har levd litt i nuet? Du burde gå i deg selv, i stedet for å oppføre deg som et bortskjemt barn! Du har en fantastisk kvinne, også behandler du henne slik??? Hadde du gjort sånn mot meg, hadde jeg satt kroken på døra momentant!!! Og bare i tilfelle du lurer, jeg har ikke hatt mange partnere selv, så blir ikke sint fordi at jeg føler meg stemplet selv, synes bare det er forkastelig å dømme noen som har levd livet sitt, og nytt øyeblikkene... Synes du skal ta deg sammen, be henne om unskyldning, og begynne å oppføre deg som et mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det forundrer meg stadig at menn blir overrasket når de finner ut at vi damer også har seksuelle behov. Er det ikke på tide vi kvitter oss med disse hore/madonna forestillingene.

Han ble vel ikke overrasket over at hun har seksuelle behov, han ble overrasket over hvor mange menn hun hadde ligget med.

Personlig synes jeg 3-40 er veldig mange, men jeg tror det beste er om folk som er sammen har et omtrent likt syn på seksualitet når det gjelder antall partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Herregud, du må jo være det kjipeste mannfolket jeg har hørt om? Hva er det for noe tull å lage noe stort nummer ut av hvor mange partnere hun har hatt???? Hun er jo trofast mot deg, er hun ikke? Og atpå til sørge for at hun skal skamme seg for at hun har levd litt i nuet? Du burde gå i deg selv, i stedet for å oppføre deg som et bortskjemt barn! Du har en fantastisk kvinne, også behandler du henne slik??? Hadde du gjort sånn mot meg, hadde jeg satt kroken på døra momentant!!! Og bare i tilfelle du lurer, jeg har ikke hatt mange partnere selv, så blir ikke sint fordi at jeg føler meg stemplet selv, synes bare det er forkastelig å dømme noen som har levd livet sitt, og nytt øyeblikkene...  Synes du skal ta deg sammen, be henne om unskyldning, og begynne å oppføre deg som et mannfolk.

Og dette sier du som dømmer han...

Du får finne deg en fyr som har ligget med alle da hvis du synes det er så kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Personlig synes jeg 3-40 er veldig mange, men jeg tror det beste er om folk som er sammen har et omtrent likt syn på seksualitet når det gjelder antall partnere.

30-40 skulle det stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke at det er et pluss at man har ligget med mange, men man skal ikke dømmes for at man har levd livet på den måten før, så lenge hun oppfører seg ordentlig og ikke ligger med andre enn kjæresten sin nå!!!! Selvfølgelig dømmer jeg han, man skal ikke få de man er glad i til å føle skam, eller trykke de ned på den måten han gjør!!!! Det er snakk om å respektere at folk har lvd forskjellig fra enn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ham jeg

Uten at det betyr at jeg forsvarer ham, eller er enig i at det er greit å kalle dama si ei tøyte.

Men hadde kjæresten min hatt en fortid som skikkelig rundbrenner så hadde jeg nok hatt problemer med det. Jeg hadde ikke syntes det var noe særlig at gud og hvermann hadde prøvd min kjæreste i senga. Det hadde dratt ham litt ned i mine øyne.

En av mine beste venner har vert i den situasjonen, og opplevde det som veldig slitende at kjæresten hadde hatt sex med annenhver person de hilste på. Han var dessuten veldig åpen på det, så den nye kjæresten fikk vite det hver gang de møtte en av de mange. Det var en av grunnen til at det ble slutt, og det skjønner jeg godt!!

Jeg hadde også syntes det var vondt å tenke på. I tillegg ville jeg nok lurt på om vi egentlig passet så bra sammen, når vi hadde så totalt forskjellig holdning på det feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men ærlig talt, en rundbrenner ligger med flere enn 5 i året! Denne dama har jo slett ikke ligget med annenhver hun har møtt. Selv lot jeg være å innlate meg med en som hadde seg hver fjortende dag med en eller annen, det er det jeg kaller rundbrenner. Men å få seg litt sex sjeldnere enn annen hver måned, slik denne dama har, kan da umulig være noe annet enn normalt. Dersom partneren hadde hatt seg sjeldnere enn det, ville jeg ha tenkt at vedkommende ikke er interessert nok i sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Poenget er ikke at det er et pluss at man har ligget med mange, men man skal ikke dømmes for at man har levd livet på den måten før, så lenge hun oppfører seg ordentlig og ikke ligger med andre enn kjæresten sin nå!!!! Selvfølgelig dømmer jeg han, man skal ikke få de man er glad i til å føle skam, eller trykke de ned på den måten han gjør!!!! Det er snakk om å respektere at folk har lvd forskjellig fra enn selv.

Ja, og det er snakk om å respektere at folk har andre meninger enn dem selv. Derfor blir det hele litt rart når man leser hva du selv skriver om trådstarteren.

"kjipeste mannfolket jeg har hørt om"

"bortskjemt barn"

"ta deg sammen"

"begynne å oppføre deg som et mannfolk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har passert 30 år, kan man ikke forvente å finne noen uten fortid. Og hvis man er virkelig glad i denne personen så aksepteres det at man har levd litt. Og bare det å kalle kjæresten sin for tøyte er noe man ikke gjør. Jeg tror kanskje TS er litt naiv i forhold til dette forholdet. Vi snakker jo ikke om noen som har brukt narkotika, trekt på gata osv. Hun har levd et vanlig normalt liv, og at man da skal bli dømt for det av sin aller nærmeste er ganske grusomt. Jeg syns du TS, skal la henne gå. Det finnes mange voksne fornuftig mannfolk der ute som slettes ikke ser på dette som et problem, og som ikke ville funnet på å spørre om slike ting, og som vet at fortid er fortid. Jeg traff selv min kjære når han var 35. Hvor mange sexpartnere han har hatt vet jeg ikke, og det er for meg helt likegyldig. Og vi har vært sammen i mange år nå. Han har forresten aldri spurt meg heller, men om han hadde gjort det ville jeg sagt at det ikke var noe han hadde noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Herregud, du må jo være det kjipeste mannfolket jeg har hørt om? Hva er det for noe tull å lage noe stort nummer ut av hvor mange partnere hun har hatt???? Hun er jo trofast mot deg, er hun ikke?

Det er vel kanskje her problemet ligger. Hvis hun har så lav terskel for å ha one-night-stands, frykter han kanskje at hun har generelt lav seksualmoral og dermed lav terskel for å være utro også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

husker jeg leste en tråd her inne der mange ikke ville være sammen med en eks-kriminell, begrunnet at oppførselen kan gjenoppstå.

nå er det å være rundbrenner/tøyte ikke en kriminelt handling, men skjønner godt TS som er redd for gjentakelse av denne ONS-vanen.

men gi henne en sjanse, mann, hun kan i verste fall gi deg hjertesår, men oxo lykkelige stunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Louis Cyphre

Hva er dette for banalt svada?

Kan noen se for seg en mann bli allment fordømt for at han har hatt sex med forskjellige damer 5-6 ganger i året, når han er ung og single?

Om det så var annenhver helg?

Det faller selvfølgelig på sin egen urimelighet.

Det samme må også gjelde kvinner.

Alt annet er hykleri, dobbeltmoral og forskjellsbehandling.

Pinlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan noen se for seg en mann bli allment fordømt for at han har hatt sex med forskjellige damer 5-6 ganger i året, når han er ung og single?

Ja, det kan jeg lett se for meg.Det er jo ikke så uvanlig at mange (både kvinner og menn) reagerer negativt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Jeg synes det er trist at noen er redd for å miste en som ser ned på dem som noe avskyelig. Tror nok damen hadde fortjent mer godhet og raushet enn du viser henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...