Gå til innhold

Hjelp, dama mi er ei tøyte.


Gjest Lars35

Anbefalte innlegg

Hadde det vært en mann som hadde feid over tre dusin med damer, da er han gjerne en skikkelig helt, et forbilde og ManneMann...........

Gufs fra fortida? You bet!!!!

Så en mann er en skikkelig helt, et forbilde og en ManneMann for en kvinne hvis han har feid over tre dusin kvinner?

Jeg har feite, mindre begavede, late, fordrukne og mindre pene venner. Det betyr ikke at jeg vil ha en stygg, feit, dum, lat og fordrukken kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hadde det vært en mann som hadde feid over tre dusin med damer, da er han gjerne en skikkelig helt, et forbilde og ManneMann...........

Synes du virkelig det?

Det synes ikke venninnene mine, og heller ingen av kameratene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir irritert på TS.. Fortid er fortid!

Hva hun har gjort tidligere har vært medvirkende til å gjøre henne til den kvinnen du er "glad" i. Det er ikke sikkert du hadde følt henne like interessant og tiltrekkende, hvis hun hadde levd et helt annet liv.

Håper virkelig du unnskylder deg til henne, for at du får henne til å føle seg som en billig dritt.

Eller kanskje problemet ditt er at du ikke har nok selvtillit til å ha en kvinne som har hatt mange menn, og at du rett og slett er litt sjalu...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke sikkert du hadde følt henne like interessant og tiltrekkende, hvis hun hadde levd et helt annet liv.

Etter det jeg klarer å tolke av TS sitt innlegg hadde hun vært mer tiltrekkende og interessant for han, om hun hadde hatt en annen fortid.

Men jeg er kanskje helt på jordet?

Denne tråden utvikler seg slik alle slike tråder om emnet gjør. De som har hatt en "utagerende fortid" vil forsvare damen, mens de som ikke har hatt det, vil forsvare sin livsstil og sine valg. De to motstridende synsvinklene gjør at alle burde ideelt sett finne seg en partner fra "sin egen leir".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg klarer å tolke av TS sitt innlegg hadde hun vært mer tiltrekkende og interessant for han, om hun hadde hatt en annen fortid.

Men jeg er kanskje helt på jordet?

Denne tråden utvikler seg slik alle slike tråder om emnet gjør. De som har hatt en "utagerende fortid" vil forsvare damen, mens de som ikke har hatt det, vil forsvare sin livsstil og sine valg. De to motstridende synsvinklene gjør at alle burde ideelt sett finne seg en partner fra "sin egen leir".

He-he. Så i og med at jeg forsvarer dama så har jeg en "utagerende fortid". Nei det vil jeg ikke si. Alkohol - moderat. Narko - aldri. Sexpartnere flere enn 5, mindre enn 20.

Men jeg forsvarer hennes rett til å hoppe til køys med så mange hun vil,så lenge hun er singel og ikke bedrar noen. Og jeg mener at dette ikke gjør henne til noe dårligere menneske enn meg, eller dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at alt man opplever og erfarer i livet er med på å forme en person til den de er.

Han fant henne jo interessant og atraktiv FØR han visste om fortiden hennes. HUN har ikke forandret seg, hun er fortsatt den samme han møtte.

Synd at TS er nødt til å gå i fortiden hennes for å finne noen feil.

Og de fleste av oss har skjelletter i skapene, sikker på at TS også har gjort noen feilgrep i livet hvis han ble gått etter sømmene.

Hun har begått noen feil tidligere,og skal ikke behøve lide for de nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Men jeg forsvarer hennes rett til å hoppe til køys med så mange hun vil,så lenge hun er singel og ikke bedrar noen. Og jeg mener at dette ikke gjør henne til noe dårligere menneske enn meg, eller dere andre.

Selvfølgelig har hun rett til det, og selvfølgelig er hun ikke er noe dårligere menneske. Men hun må, som alle andre godta at folk har forskjellige meninger om fortiden hennes, meninger som av og til vil virke negativt inn på hennes nåværende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Det jeg mente er at alt man opplever og erfarer i livet er med på å forme en person til den de er.

Han fant henne jo interessant og atraktiv FØR han visste om fortiden hennes. HUN har ikke forandret seg, hun er fortsatt den samme han møtte.

Synd at TS er nødt til å gå i fortiden hennes for å finne noen feil.

Og de fleste av oss har skjelletter i skapene, sikker på at TS også har gjort noen feilgrep i livet hvis han ble gått etter sømmene.

Hun har begått noen feil tidligere,og skal ikke behøve lide for de nå..

Dette første poenget ditt synes jeg er .. til nød interessant.

Hva er det man lærer av 15-20 one night stands som gjør det store utslaget? Vær snill å utdype hvordan dette kan gjøre meg til et bedre menneske :)

Hun er ikke den samme. Hun ble misforstått som seriøs, og har vist seg å ikke være det. Men jeg er enig i de som sier at han bør gå videre, fordi det er vanskelig å bli kvitt sånne tanker når de først har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Og jeg mener at dette ikke gjør henne til noe dårligere menneske enn meg, eller dere andre.

Tror ikke det er noen som mener at det er et dårligere menneske, bare et dårlig kjæreste-emne for folk med et annet verdisyn. I alle fall er det sånn jeg tenker :)

Jeg har venner som holder på sånn. De blir ikke fordømt av meg, men jeg ville aldri hatt noen av dem som kjæreste. (Nå er jeg ikke homo, så det blir vel neppe aktuelt uansett :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Eller kanskje problemet ditt er at du ikke har nok selvtillit til å ha en kvinne som har hatt mange menn, og at du rett og slett er litt sjalu...;)

Endrer det på noe om det er sjalusi som er årsaken?

Jeg ville nok vært sjalu om jeg var i samme situasjon. Og det kunne godt hendt at det var selvtilliten min som var årsaken?

Men ville det endret noe?

Poenget mitt er:

Hva er poenget ditt?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fy søren, dette er det verste jeg har hørt! Skal single bare sitte med hendene i fanget og vente på "den rette", da? Nei, ærlig talt, man trenger sex og kos for å ha det bra, også når man er singel. Ingen har rett til å dømme en for det. Stakkars, stakkars jente! Fem i året er ingenting. Og selvsagt betyr det ikke at hun kommer til å være utro, snarere tvert imot! Jeg ville ha vært mer skeptisk til å ha en kjæreste som aldri har hatt sex med noen før, eller bare med noen få, for da er trangen til å utforske andre mye større.

Men når det er sagt, håper jeg inderlig at hun ikke kommer til å ende opp med deg. For fy faen, den holdningen der hadde jeg håpet ikke eksisterte lenger. Tenk å kalle henne en tøyte! Totalt usmakelig. Men nå er jo du nærmere 40 - ettersom hun er noenogtredve og du eldre - så kanskje det forklarer din gammeldagse, intolerante holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirilill

Hei !

Takk for alle svar.

Ser det er delte meninger om emnet. På den ene siden dem som synes det er ok å ha seg med "hvemsomhelst, hvorsomhelst, nårsomhelst" så lenge man bruker kondom, og ikke er utro. Og på den andre siden, dem som mener at sex er noe man deler med dem man har et kjærlighetsforhold til.

Mange av dem som kritiserer meg beskylder meg for dobbeltmoral, og for et antikvert kvinnesyn. Vel jeg har ikke pult rundt på på denne måten, og tror i grunnen det er et fåtall andre menn som har drevet på slik. Jeg synes ikke det er så "kult og moderne" at kjæresten min har hatt et så lettvint syn på sex. Jeg mener f.eks at det å bli med fremmede menn som man møter i taxi kø sent på natten, for å ha sex bare er skittent. Det har ingenting med hverken antikvert kvinnesyn eller kjønnsdiskriminering å gjøre. Det er bare fryktelig billig, både av mannen og kvinnen.

Det er endel som skriver at kjæresten min er den samme personen uansett, og at jeg ikke må spørre om ting jeg ikke ønsker svar på. Det blir påpekt at alle har en "fortid". Når jeg spurte henne om fortiden hadde jeg fått inntrykk av at hun hadde hatt sex med ekskjærestene sine, og muligens noen til. Det var jo også dette hun fortalte. Etterhvert kom det fram at dette var blank løgn. Hun hadde hatt sex med veldig mange. For meg er det helt vesentlig å vite hvem jeg er sammen med. Det at kjæresten min har hatt sex med et stort antall menn før hun traff meg, betyr at hun er en helt annen person enn den som jeg trodde hun var, og den som hun prøvde å utgi seg for å være. Jada, alle har en fortid, men ikke alle har hatt seg med fremmede menn rundt over hele byen.

Som en skrev: "Fortid være fortid – my ass, når halve Storgata hilser takk for sist når dere går søndagstur".

Mookie vil jeg spørre om det er det høye antall sexpartnere som gjør kjæresten min så "fantastisk" som du skriver. Det er jo det eneste du vet om henne. Du skriver bl.a at jeg: "Atpåtil sørger for at hun skal skamme seg for at hun har levd litt i nuet? Du burde gå i deg selv, i stedet for å oppføre deg som et bortskjemt barn! Du har en fantastisk kvinne, også behandler du henne slik???".

Hva mener du jeg skal gjøre? Skryte over hvor flink hun er til å sjekke opp menn?

Må man på død og liv pule alle men kommer over for å føle man lever? Det låter trist i mine ører. Jeg vet at hun skulle hatt svært mye av dette ugjort, men det hjelper det lite å angre i ettertid.

Endel skriver også at hun fortjener noen bedre enn meg. Er det Rune Rudberg hun fortjener?

Helt enig med TS. Dette er ikke noen kjønnskamp, men et spørsmål om hva man skal måtte akseptere at kjæresten uansett kjønn har bedrevet tidligere. Ville ikke likt om det kom fram at kjæresten min hadde vært en rundbrenner før han traff meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig i det du skriver her, Sirilill! Eg tenker akkurat som deg om dette, så eg forstår nøyaktig kva du meinar. :klem:

Det er faktisk ikkje noko særlig kjekt når ein sjølv kun har hatt sex med personar ein har hatt følelsar for, og trur at kjæresten har det same. Men så visar det seg at han/ho har knulla rundt på tilfeldige personar. Ikkje noko kjekt nei...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eit lite spørsmål til deg Sirilill:

Du skriver "Takk for alle svar", og "Mange av dem som kritiserer meg...", "Det er en del som skriver at kjæresten min er den samme personen uansett"... osv. Det virkar altså som om du er hovedinnleggar, sjølv om du kallar deg for Sirilill i det siste innlegget, og ikkje Lars35.

Men på slutten av innlegget skriver du: "Helt enig med TS." Korleis kan du seia det, viss du faktisk er trådstartar?

Eg er 100% enig i det du skriver, men eg skjønnar rett og slett ikkje kven du er. :sjenert: Er du trådstartar, eller er du ein annan person som har skrive som gjest uten navn tidlegare i diskusjonen? Eller er du rett og slett dama til trådstartar, som latar som du er han?;) Ikkje veit eg, eg berre spør!

:sjarmor:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirilill
Eit lite spørsmål til deg Sirilill:

Du skriver "Takk for alle svar", og "Mange av dem som kritiserer meg...", "Det er en del som skriver at kjæresten min er den samme personen uansett"... osv. Det virkar altså som om du er hovedinnleggar, sjølv om du kallar deg for Sirilill i det siste innlegget, og ikkje Lars35.

Men på slutten av innlegget skriver du: "Helt enig med TS." Korleis kan du seia det, viss du faktisk er trådstartar?

Eg er 100% enig i det du skriver, men eg skjønnar rett og slett ikkje kven du er. :sjenert: Er du trådstartar, eller er du ein annan person som har skrive som gjest uten navn tidlegare i diskusjonen? Eller er du rett og slett dama til trådstartar, som latar som du er han?;) Ikkje veit eg, eg berre spør!

:sjarmor:

Hei Mirabella !

Jeg er ikke vant med denne siden, så jeg brukte klipp og lim. Det er ikke jeg som er TS, jeg skrev bare :Helt enig med TS. Dette er ikke noen kjønnskamp, men et spørsmål om hva man skal måtte akseptere at kjæresten uansett kjønn har bedrevet tidligere. Ville ikke likt om det kom fram at kjæresten min hadde vært en rundbrenner før han traff meg.

Alt over var det en annen som har skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella !

Jeg er ikke vant med denne siden, så jeg brukte klipp og lim. Det er ikke jeg som er TS, jeg skrev bare :Helt enig med TS. Dette er ikke noen kjønnskamp, men et spørsmål om hva man skal måtte akseptere at kjæresten uansett kjønn har bedrevet tidligere. Ville ikke likt om det kom fram at kjæresten min hadde vært en rundbrenner før han traff meg.

Alt over var det en annen som har skrevet

Aha, då er eg med.;)

Då er eg heilt enig med deg i at eg skriver under på det trådstartar skreiv!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette første poenget ditt synes jeg er .. til nød interessant.

Hva er det man lærer av 15-20 one night stands som gjør det store utslaget? Vær snill å utdype hvordan dette kan gjøre meg til et bedre menneske :)

Hun er ikke den samme. Hun ble misforstått som seriøs, og har vist seg å ikke være det. Men jeg er enig i de som sier at han bør gå videre, fordi det er vanskelig å bli kvitt sånne tanker når de først har kommet.

Antagelig lærer man at andre menn ikke er så mye mer spennende, eller at one night stands ikke er så kult og at sex er best med en man kjenner og er trygg på..

ALLE erfaringer man har i livet er med på å forme en til den peronen man blir.. Både på godt og vondt.

Jeg ville foretrukket en som har litt erfaring i livet.. Som har levd litt, og da vet å sette pris på meg..

(Et eksempel er en venninne av meg, hun møtte mannen sin da hun var 14 og han var 17. De er over 30 i dag, og han er kjempesjalu fordi han tror at hun har lyst til å prøve andre, siden hun kun har hatt han..)

Jo hun er den samme han møtte, dette hører fortiden til. Hun kan være seriøs nå, selv om hun ikke har vært det tidligere. Men er enig med deg i at det kan være vanskelig å slippe sånne tanker når de først har kommet..Derfor synes TS virker kontrollerende, og må ha et grep på henne.

Hva er egentlig problemet med at hun har vært litt løs? Er han redd for at dette skal gjenta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer det på noe om det er sjalusi som er årsaken?

Jeg ville nok vært sjalu om jeg var i samme situasjon. Og det kunne godt hendt at det var selvtilliten min som var årsaken?

Men ville det endret noe?

Poenget mitt er:

Hva er poenget ditt?

;)

Da burde du gå i deg selv, og prøve finne en måte å bli trygg på deg selv først.

Da er det du som har problemet, og ikke henne. Å kalle henne for tøyte er ikke rett uansett! Det er bare å overføre problemet til henne..

TS burde være feig å gå, og kanskje gå glipp av verdens beste kvinne..

(Uff, håper du skjønner hva jeg mener, det er litt tidlig og jeg har dårlg tid... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii

Det er jo Lars35 og ikke dama som har et problem..

Jeg håper endelig at han har gjort det rette, og avsluttet forholdet til denne damen. HUN fortjener så uendelig mye bedre.

Forøvrig syns jeg det blir nokså tåpelig når noen lenger oppe hevdet at det kun var de som selv hadde levd "utsvevende" mht sex som forsvarer damen. Det går an å ha såpass empati at man kan sette seg inn i en annens situasjon, og forsvare vedk. selv UTEN å ha eksakt samme erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Da burde du gå i deg selv, og prøve finne en måte å bli trygg på deg selv først.

Da er det du som har problemet, og ikke henne. Å kalle henne for tøyte er ikke rett uansett! Det er bare å overføre problemet til henne..

TS burde være feig å gå, og kanskje gå glipp av verdens beste kvinne..

(Uff, håper du skjønner hva jeg mener, det er litt tidlig og jeg har dårlg tid...  :) )

Joda, jeg skjønner hva du mener :)

Men hvorfor skulle jeg det? Hvorfor skulle jeg ikke heller komme meg videre i livet, og forsøke å finne noen med de samme verdiene som jeg har.

Det går ikke på å være trygg på seg selv, skjønner du. Det går på uforenlige verdisyn i livet Hvorfor skal jeg nedgradere meg selv for å godta en sånn livsførsel. (I mine egne øyne) Da er det bedre å leve som man lærer, og ta konsekvensen av at det ikke går.

Hun er ikke verdens beste kvinne for ham uansett, fordi han ikke vil klare å kvitte seg med tankene om hvordan hun har levd tidligere. Jeg hadde nok ikke delt det med så mange, om det var meg, jeg hadde bare forsvunnet stille og rolig ut av hennes liv. (Jeg har gjort det selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...