Gå til innhold

Lille nurk


Shabana

Anbefalte innlegg

I dag er det 6 dager til termin og enda har det ikke helt gått opp for meg at jeg skal bli mamma. :babysmokk:

Ja, jeg kjenner rabalderet i magen, men likevel virker det så langt unna.

Jeg kan kjenne hikkingen, at hun strekker på beina, og selv når hun sover kan jeg kjenne henne :)

Det har vært en utrolig fin graviditet, lite plager og en baby som har oppført seg eksemplarisk. Jeg har litt mye fostervann, og har derfor vært på ultralyd for ekstrasjekk to ganger iløpet av den siste måneden. Etter siste besøk var det ikke lenger noen grunn til bekymring, så nå bare venter vi.

Faren ser ut til å skjønne at en av hans største drømmer snart blir virkelighet. Han er mer rastløs enn meg, og jeg tror han sover dårligere. Natt til i går drømte han at han holdt henne for første gang, og etter han våknet en time før alarmen gikk ble han liggende å tenke på henne. Kanskje med et lite håp om at han ville få en telefon senere på dagen med beskjed om at han måtte komme seg hjem. :ler:

Alt i alt tror jeg vi er så klare som vi kan bli... dessverre tror jeg også at det er veldig mye vi ikke er forberedt til, men det kan vi ikke gjøre noe med.

Vi er ihvertfall begge klar over at å få et barn ikke er en lek og at det kommer til å bli hardere enn vi har forestilt oss.

:hjerter_rundt: Vi gleder oss veldig mye til hun kommer, og akkurat nå er det det som er mest i fokus!

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEISANN OG :velkommen:

blir spennende og følge med deg,håper du ikke går over termin og at alt går veldig bra.høres bra ut med fint svangerskap,det betyr mye.

herlig og lese om hvor mye mannen din gleder seg også,sånt varmer alle jenter :ler:

vi har to jenter på 4 år og 9 mnd kjempe fin tid og nå er det bryllup som står for tur,måtte avlyse første gang pga graviditet :sjarmor:

men nå er vi klar igjen.

gleder meg til å sladre :sjarmor:

nå er det en liten trøtting her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

Vi har jo et lite håp om å gå fra to til tre før termin, men regner med at det ikke kommer til å skje. Sjansene er jo relativt store for å gå over termin så vi har akseptert det faktumet.

Jeg har skjønt at svangerskapet mitt har vært utrolig lett i forhold til mange andres... Skulle ønske flere kunne være like heldige :)

Mannen er herlig! Han har ønsket seg barn lenger enn meg, men jeg har aldri følt press. Og når jeg gav klarsignalet trodde han meg ikke i begynnelsen, men jeg tror han begynner å tro på det nå da :ler:

Føler meg utrolig heldig som har han, og med fare for å uttale en stor klisje... Jeg elsker virkelig den mannen :hjerter:

Håper du og dine har det bra minnimy, og at bryllupet ikke blir utsatt igjen. Lykke til med planleggingen og gjennomføringen. :klem:

Jeg lar vel høre fra meg tidsnok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som bare... :overrasket:

Man skulle tro at man med ca. 9 måneders forberedelse hadde oppfattet at en skal bli mor... heh... Likevel gikk det plutselig opp for meg at jeg om kort tid kommer til å ha ansvaret for et annet menneskes liv. Helt utrolig...

Jeg gleder meg som bare det, men akkurat den tanken har liksom ikke helt sunket inn enda. Tenk at lille barnslige jeg skal bli mamma :sjenert:

Jaja, da er det vel på tide å la det synke inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi litt panikk?

det går seg til,når du får babyen i armene dine så er morsinnstinket der med en gang........herlig tid.

håper du har sovet godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... sovet godt? Jeg sto opp for ca. 10 minutter siden. så hvis vi ser bort fra alle do-turene så har jeg sovet ca 11 timer :rodme:

Men Gud så deilig det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag... bare 4 igjen til termin :gravid:

Det er merkelig at ni måneder allerede er forbi. Jeg synes det virker som om det var i går vi selv fant ut... og nå er snart nurket her. :overrasket:

Det dagene går til er for det meste venting, for dessverre har vi ikke noe som må gjøres før hun er her. Skulle ønske at det ihvertfall var noe vi kunne gjort... om det så bare var snakk om litt småhandling. Jeg har jo allerede pakket sykehusbagen ca 4 ganger, så den tror jeg nok er grei. Mat o.l. som jeg ønsker å ta med er også handlet inn og etter hva jeg har skjønt har pappa'n også alt sitt unnagjort. Hva mer er det igjen å gjøre enn vente da?

Jeg tror jeg leser om fødselen ihvertfall en gang om dagen, for tenk om det er noen detaljer jeg kan ha gått glipp av... Egentlig tror jeg det er mest snakk om at hvis jeg leser nok om det så kommer de første tegnene.

Jeg er vel bare sliten, og ønsker at to skal bli tre så snart som mulig.

Desverre kan vi ikke gjøre stort annet enn å vente :sur:

Dett var dett for denne gang... håper neste innlegg forteller at nurket har kommet :vinke:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Shabana :)

Må da skrive en liten hilsen til deg her også. Tenker på deg vet du. Hver dag jeg logger meg på tenker jeg: Mon tro om Shabana er her i dag, eller kanskje......

:klem: fra Ulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og omtanke :)

Har ordnet det slik at denne siden vil bli oppdatert når det skjer noe, så det er bare å følge med ;)

:klem: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INNOM OG SNIKER :ironi:

godt med helg,men den flyr like fort som den kommer dessverre.

kjenner du ikke en liten antydning til fødsel :ler:

lest at det er mange her inne som har stor rengjøring for å sitte igang....

jeg selv har fått mine 6 uker før og 3 uker de kom på 3 t 45 min og nr 2 kom på 2t 50 min ikke vet jeg hva jeg for tid til hvis vi ønsker nr 3 en gang. :ler::ler:

ha en fin helg kanskje den siste helgen uten en herlig baby.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her har jeg ikke vært før, har bare lurt på når du skal slutte å snappe ordet og føde istedet :ler:

Masse lykke til!!!!

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli

:klem: Så fint at du deler med oss :)

Ønsker deg masse lykke til med den nært forestående fødselen og jeg kommer garantert til å følge med i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Hei! Har du termin på torsdag du også?

Eg ventar og ventar og ventar, men det ser ikkje ut til å skje noko... Kjenner du noko fødsels-tegn eller...?

Blir spennande å følge deg vidare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... og litt uff...

I dag har det egentlig ikke skjedd så veldig mye. Jeg har vekslet mellom å lese og å se på tv mens jeg har kjent etter tegn... forgjeves.

Alt i alt så må vel formen sies å være på topp til tross for tilstanden :ler: Men hvis vi går over til å snakke om det psykiske så er vel det en helt annen sak.

Fort oppramsing går som følger:

* RASTLØS

* UTÅLMODIG

* KONSTANT TRØTT

* SLITEN

* OG EN LITEN SMULE LEI

Bare sånn for å se det akkurat som det er egentlig...

Ja ja, i dag er det uke 40 og to dager til termin (Tirsdag 13.mars)

Kan vel si at jeg i grunn har hauger av tegn på at fødselen er nært forestående, ihvertfall i følge svigermor... Men hva vet vel jeg :forvirra: Jeg har jo aldri født før, og selv om beskrivelsen av ditten og datten sikkert er veldig godt forklart, så er det ikke bare bare å skjønne det før etter man har opplevd det. *Phew*

Jeg kjenner mensmurringene i ryggen og magen, press mot bekkenbunnen, små stikkende smerter, det lekker litt og livmoren strammer seg og det gjør litt vondt.

Tror ikke det er noe jeg har glemt...

Nå skal jeg spise litt og så ta kvelden :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Den starter vel når den er klar selv svigermors tolkninger.

:hoppe: litt for 40 uker også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤Ronja¤

Så herleg med føde-teikn!!! Eg kjenner lite, men har noko av det du skildrar då...

Har termin to dagar etter deg eg då... Er frykteleg spent på om ting skjer snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi kanskje det tikker inn meldinger snart :hoppe::hoppe:

ellers får jeg håpe du får sove litt godt før det skjer.

kan jeg tippe tirsdag?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si at jeg dessverre fortsatt er her...

Har jobbet med en oppgave i hele dag + at datan har vært kranglete... Nurket har latt mor jobbe ved å være så snill at hun bare har beveget seg akkurat passe :)

Skulle bare titte innom å si at vi nok må vente enda litt til...

Kanskje det skjer i natt... he he ;) Det hadde vært deilig det i grunn...

Takk for hilsninger og oppmerksomme øyne. De settes pris på!

:klem: fra Shabana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...