Gå til innhold

Siams sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Sånn, da har jeg begynt å trene igjen! Er det ikke det det heter når man har trent en gang? :fnise: Men det var superdeilig, og verdens snilleste mamma, som jeg er så heldig til å ha til mamma, ville gjerne betale treningsabonnementet for meg. Hun mener det er viktig for meg i den situasjonen jeg er i å trene. Fordi det vil gjøre at jeg føler meg bedre, og kommer meg ut av den halv-depresive tilstanden jeg er i nå.

Og det har hun sikkert rett i, så jeg takker og bukker.

Var på en fin kombinasjonstime med 30 minutter kondisjon og 20 minutter styrke, og jeg var i overraskende bra form. Jeg hang fint med. Men så er det ikke akkurat en stillesittende jobb jeg har heller...

Så får jeg bare håpe at jeg blir bittelitt støl i morgen, det er litt morsommere da.

Kaja var helt eksemplarisk i barnepassen. Jeg hadde bekymret meg litt for det. Men det virket ikke som om hun oppdaget at jeg var borte før jeg kom tilbake. Hun begynte å sutre så fort hun så meg, men hadde ikke vist antydning til at hun var misfornøyd mens jeg var borte.

Jeg er med i barnehagens juletrefestkomité, og i dag var det 3. møte hjemme hos meg. På formiddagen i dag handlet jeg og en til inn alt som skal brukes der av mat, tilbehør og godteri, så nå er det nesten bare å gjennomføre.

De andre skal ordne alt i lokalet på lørdag formiddag, men det slipper jeg siden jeg ikke er hjemme i helgen.

Eksen har barna, så jeg skal ut og gjøre Oslo utrygg...! :jepp: Så bare pass dere, dere som er i området. :lur:

I dusjen etter treningen oppdaget jeg er kul i skjedeåpningen. Jeg tenkte at det var vel det som manglet nå, at jeg skulle bli syk.

Fikk en time hos legen, og han mente at det sannsynligvis ikke var noe galt, men jeg skal tilbake om 6 uker til kontroll. Så da får jeg tro det. Og det gjør jeg vel også. Selv om det har vist seg at jeg har vært vel godtroende før...

I morgen skal Kaja og jeg til Ikea. Vi trenger en ny kommode på badet, og Kaja fikk nytt bilsete til jul av farmor og farfar, så jeg får dra å plukke ut en.

Hun er snart for stor for babysetet sitt.

Og nå er det leggetid for meg!!!! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og hilser på. Har lest meg gjennom boka di nå, og har vel ikke så mye annet å bidra med enn en klem. Håper 2008 blir et lykkelig år for deg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få trent, kan hjelpe på humør og tanker det :)

Også føler man seg litt freshere!

Kanskje du til og med møter noen lekre menn der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... trene... jeg burde vel det jeg også... Men ser ikke helt hvordan jeg skal få tid. Etter at jeg begynte å jobbe igjen er det alt for få timer i døgnet. Men jeg innførte rydderutinen din her - det fungerer utrolig bra! Deilig at stuegulvet er fri for leker på kvelden, og at jeg kan slappe av med god samvittighet når jeg setter meg ned :)

Tørr ikke gå ut i by'n hele helgen dersom det er utrygt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du får nytte av mitt nye opplegg, Prada. Jeg er fremdeles like flink (bortsett fra de kveldene jeg får besøk og sånn, da), og i dag ble siste kjøkkenkasse pakket ut. Så nå er det stappings i skapene...

Jeg er nødt til å kjøpe en ny skjenk som jeg skal ha i gangen, det er rett utenfor kjøkkenet, og der skal jeg ha ting som ikke blir brukt mye. Må bare komme i gang med ommøbeleringsprosjektet mitt først. Første steg kan jeg nå gjøre siden eskene er ferdig utpakket, men en del av de andre forflytningene kan jeg ikke gjøre før eksen har hentet et digert anlegg, og før jeg har noen sterke flyttehjelpere. Det er litt vanskelig å flytte digre sofaer og sånn mellom etasjene alene. Jeg er flink til å ordne opp, men det finnes grenser.

Er egentlig litt stolt over alt jeg fikser alene, jeg trenger i bunn og grunn ingen mann er (fast) og det er jo greit å vite.

Kom meg på trening i dag før barseltreffet, og har nå meldt meg inn. Så nå må jeg trene litt for å få valuta for pengene. Men det har jeg godt av, uansett. Det gikk greit med Kaja i barnepassen i dag også. Hun hadde akkurat begynt å gråte da jeg kom, men det hadde gått bra før det.

Eksen skulle egentlig ha barna i dag, men ringte i ettermiddag og sa at han ikke kunne allikevel. I say no more.

Og siden han ikke kunne resten av uken, får han ikke sett dem hele uka. (Han kunne på tirsdag, men da passet det ikke for oss, og jeg booker ikke om hele livet mitt for å tilpasse meg han)

Heldigvis hadde Oliver glemt at vi hadde snakket om at han skulle til faren sin i kveld, så han spurte ikke etter han. Jammen godt han er så liten. Slitsomt for meg, men bra for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke. IDIOT! En tidligere kollega av meg var verdens største festløve og lot ikke noe sosial arrangement passere. I tillegg jobbet han 150% .Bortsett fra når han skulle ha ungen. Da var han urokkelig, han droppet julebord, rebusløp og dro fra jobb klokka ett fredag. Et eksempel til etterfølgelse!

Godt Oliver ikke husker så mye da.

Grattis med trening, er dødsimponert! Og moren din har nok rett, det hjelper på humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er imponert over hvordan du takler alt mulig med disse små og en håpløs eks. Ble inspirert av rydderutinene, jeg også. Smart. Skal prøve på noe liknende. Er så kjempelei av at stressrydding/vasking hver gang vi skal ha gjester f.eks. Det blir jo alltid endel som flyter rundt etter en dag med leking...

Men kan tenke meg du koser deg med disse små også. Jeg har jo, som sagt, ei jente på samme alder som din gutt, og jeg synes det er så utrolig sjarmerende alder! :rødme: Hun sravler og ler er proppfull av energi og livsglede. Tenk om man kunne fortsette å være slik resten av livet.. :)

Ønsker deg en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselig besøk!!

I dag har en venninne og jeg vært en tur på café, det har vært skikkelig møkkavær i dag, så det var deilig å finne på noe.

Har hatt middagsbesøk av naboen med to barn, vi bytter på annenhver uke å spise middag hos hverandre, og det er koselig. Hyggelig for barna å leke litt, og deilig å slippe og lage middag en dag i måneden.

Har ikke trent i dag, men regner med å få inn trening i morgen og torsdag. Da har jeg nådd målet med 3 økter i uken.

Har meldt meg på sykkelprosjekt hvor jeg må sykle i snitt 2,5 gang pr uke i 12 uker. Premie lokker i andre enden. Har betalt 150,- for å være med, så det er ikke bare-bare å slutte heller. Kanskje...

Ellers ikke så mye nytt..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en fin helg. Var på fjellet med svigers, og både barna og jeg koste oss. Bortsett fra at jeg ikke fikk bilen opp den siste bakken (igjen) og at det var full storm og vi mistet strømmen (men det var bare for 3 timer, så det gikk bra) og at jeg fikk omgangssyke på søndag... :eeeh: Men det var egentlig litt flaks for meg å bli syk der hvor jeg fikk hjelp med barna. Svigers var snille og tok seg av begge to hele dagen, mens jeg lå som et slakt i senga eller på sofaen (eller på doen...)

Svigerfar dro hjem etter at barna hadde lagt seg på søndag, mens vi ventet til mandags morgen.

I dag har jeg vært på trening, spin 2, så jeg er frisk som en fisk igjen. Oliver kastet opp i barnehagen i går, men har vært i fin form i dag. Kaja er ganske forkjølet, men varierende form. Nå er begge barna hos han, og jeg har hatt besøk av mamma. Vi har fått gjort en hel masse, så nå er det så fint her atte.

Jeg har forresten vært hos frisøren i dag, og fått rettet opp den horrible fargen og klippen den forrige frisøren hadde stelt i stand.

Så nå er jeg så fin, så. :briller:

Med fare for å virke skikkelig selvgod her; men det er det faktisk andre som synes også. Jeg merker ofte at menn snur seg etter meg eller ser på meg. Her om dagen var det til og med en som sukket da han hadde gått forbi meg. :sjarmor: Jeg suger til meg alt som er. Trenger litt bekreftelser for tiden, merker jeg. Og heldigvis får jeg det.

Så jeg ser så bra ut som jeg ikke har gjort på årevis, mens han sitter og sturer med en gørrkjedelig dame med små hengepupper. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får blikk! Kan ikke skjønne annet enn at du er en attraktiv kvinne som gutta vil ha! Snart kommer en kjekk, hyggelig, snill og TROFAST fyr i din retning, bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag snart slutt.

Det er rart hvordan jeg bare prøver å få tiden til å gå. Jeg klarer ikke å kose meg med øyeblikket. Jeg gjør ting bare for at tiden skal gå. Men hva skjer etterpå? Alt virker fremdeles ganske meningsløst.

Har hatt en fin helg så langt, da. Var på hjem og hobbymessa på fredag, og herregud, der var det mye fint. Og mye rart.

Var ute og spiste tapas med mamma og lillesøster, og etter det på bursdagsfest ute. Det var gøy, og jeg var flinkt til å ikke drikke så mye. Selv om jeg hadde tilgang på så mye gratis champagne jeg hadde lyst på.

Så jeg var frisk og fin i dag.

Har vært på Karius og Baktus med Oliver og eksen. Eller vi fikk vel med oss et halvt minutt før Oliver var livredd og ville gå. Men det var verdt et forsøk.

Vi endte med å spise pizza på Dolly i stedet. Eller Oliver spiste bare is, da...

Eksen var med hjem etterpå for å hente Kaja, men siden hun sov ble de med inn. Og jeg ser mer og mer tydelig hva slags fyr han er. Og det er ikke noe hyggelig syn. Det jeg trodde var tegn på styrke er det motsatte, og det jeg trodde var stolthet er egoisme. Herregud for en figur.

Egentlig bra jeg ikke kastet bort mer tid på han. Men jeg kunne drept for å få en annen far til barna mine. Og jeg skulle ha gjort mye for å hatt en stabil familie til dem. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan så de får et godt liv allikevel. Og jeg skal sørge for at jeg også får det samme.

I kveld har jeg vært på kino og sett Drageløperen. En kjempebra film, som faktisk ikke var skuffende i forhold til boka.

Nå er det snart senga for i morgen er det trening!!! Og etterpå er det svømming med barna (og dusten).

Og snart er barna mine hjemme hos meg igjen, men mens jeg venter skal jeg sove en hel natt sammenhengende.... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov til kvart over ni i dag, og dro rett på Body Pump. Trente med en barselvenninne. Dro hjem og dusjet og dro til en annen barselvenninne, gikk tur i det fine været og dro på café.

Så var det svømming. Og denne gangen var eksen med.

Det var koselig å få igjen barna mine. Vi har det virkelig koselig i hverdagen, og selv om det er slitsomt å være alene, ansvaret det er og vil være resten av livet tar noen ganger pusten fra meg, har jeg det veldig bra med dem. Kaja er så nydelig, selv om hun er en skikkelig masekopp noen ganger. Og Oliver sjarmerer meg helt i senk. Han sier så mye morsomt, og spør om alt mulig rart.

Jeg kunne aldri ha vært foruten dem, og jeg savner dem så det river og sliter i meg når de er borte.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...