Gå til innhold

Siams sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for koselige julemeldinger!

Det har vært en fin jul. Alle er veldig fornøyd med gavene, maten, nissebesøk, julepynt, desserter osv.

Kaja ble lagt litt over sju, og hun har hatt det supergøy med papiret og båndene, og har som forventet ikke vært noe særlig opptatt av båndene. Hun reiste seg forresten opp på strake bein i sta, men siden hun lente seg på en pakke sto hun ikke helt oppreist.

Oliver ble lagt for ikke så lenge siden, og han hatt en kjempefin dag. Vannkoppene er snart borte, og han har vært heldig, egentlig. Har ikke vært noe dårlig, har bare vært julepyntet med røde prikker. Ikke har han klødd noe særlig heller, så det var jo bra.

Kaja har vel også blitt frisk nå, hun er i alle fall helt klar i øynene igjen, og har litt bedre matlyst. Hun har blitt litt tynnere i løpet av den siste uken, så det er bra hun ikke var så supertynn fra før.

Kvelden var faktisk ganske koselig, på tross av det som har skjedd. Jeg har i alle fall ikke vært noe trist i dag. Og har ikke savnet han et sekund.

I morgen har jeg lyst til å komme meg ut en tur, var bare ute en snartur med Oliver tidligere i dag, men det hadde vært deilig å få strekt beina skikkelig, og kanskje fått opp pulsen littegrann. Føler meg litt slapp etter altfor mye mat og digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg, og en go`klem..Herregud for en høst du har hatt!! Hadde bare lyst til å gi deg en "klapp på skulderen" og si at jeg syns du virker som ei tapper jente.. Finn styrke i barna dine, så skal du se at om en stund vil du kjenne kulde og intet annet for denne mannen du har vært gift med. Alle kan forelske seg, alle kan tråkke galt, men ikke alle tråkker på de som står seg nærmest.. og det sitter jeg igjen med etter å ha lest sammenseriumet ditt at han har gjort med deg.

Fanden gikk litt i meg da jeg leste om mobilbildene.. Herregud! Han fortjener nesten medaljen for "Årets Idiot" for det der.

Er redd jeg hadde latt hevnlysten da overhånd og hadde tatt det bildet, og sendt det til alle jeg kjenner, og alle jeg ikke kjenner..

Men; det kommer vel ikke noe godt ut av det heller..

Ønsker deg et GoDt NyTTåR og masse Lykke Til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom hele dagboken din nå, og skjønner hatet og bitterheten veldig godt!

Ønsker deg et fantastisk nytt år, det fortjener du virkelig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, både nye og gamle lesere.

Det har vært en helt absurd romjul. Har vært på hytta på fjellet sammen med eksen og svigers. Han oppførte seg som om ingenting var skjedd, og for folk som kom på besøk fikk de inntrykk av at vi var som enhver normal familie.

Men det har vært utrolig slitsomt for både meg og svigers. Jeg har nesten ikke sovet hele uka, og er helt utslitt nå.

Det var også veldig trist å hele tiden bli påminnet hva som har vært, og kunne vært. Men jeg så også tydeligere hans totale egoisme, og manglende evne til å føle empati. Har han det, så skjuler han det godt.

Jeg forsøkte å ha en samtale med han på tomannshånd etter at vi hadde vært der et døgn, men det er ikke noe fornuftig å hente. Han klarer ikke å svare på det meste jeg spør om. Og han mener at vi ikke har klart å snakke sammen er en av grunnene til at han gikk. Jeg tror ikke han klarer å snakke med noen, om han ikke velger temaene selv...

Alle har hatt et lite håp om at en av grunnene til at han ville bli med på hytta var at han hadde åpnet opp for at han ville tilbake. Jeg har vel vært den eneste som ikke har trodd det. Og det ser ut til at jeg har rett. Det var i alle fall ingen tegn til at han forstår hva han har gjort, og synes det er en dårlig ide.

Så da får han bare ha lykke til med resten av livet.

Jeg er i alle fall i god gang med å sørge for at jeg og barna skal ha det bra.

Jeg har troen på at 2008 skal bringe lykke. Det må i alle fall bli bedre enn siste halvdel av 2007!

Har vært i verdens kjipeste begravelse i dag. Barselvenninnen min døde lille julaften, og det var begravelse i dag. Kirken var fylt til randen.

Og det var hjerteskjærende å se den lille jenta som stadig ville se på bilder av mamma. Og mannen som gråt ved kista.

Uffameg, jeg føler så med dem.

Det var en vakker minnesamling etterpå og det var fint å se bilder av henne og høre mer om henne.

Forferdelig urettferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en jævlig ting med den begravelsen. merker at jeg får tårer i øynene, sånt skal ikke skje! Faens kreftgreier. Det eneste man kan få ut av det er jo å se på sitt eget liv og bruke hver dag til det fulle (selv om det ikke alltid er like lett). I din situasjon Siam tenker jeg at du får jammen være glad for at du er kvitt idioten og kan begynne 2008 på ny frisk! Ingen av oss har noe tid å miste, og nå er jeg sikker på at du har det verste bak deg og at 2008 blir et år hvor du blir sterkere og får re-etablert et godt og stabilt liv for ungene dine og deg selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var "min" helg i gang... Fy f*** som jeg hater å være i denne situasjonen. Tenk at jeg annenhver helg må være uten barna mine, og de helgene jeg har dem sitter jeg alene. Det er en helt tragisk situasjon, og det er ekstra tragisk når jeg absolutt ikke har valgt det selv, og ikke i det hele tatt har fått vært med på å bestemme.

Jeg kan faktisk ikke se at det kan bli bra.

Jeg kan sikkert få meg en ny kjæreste som jeg blir forelsket i, og alt det der, men jeg har mistet muligheten til å være en ordentlig familie. Og det kommer jeg aldri til å få. Det kommer alltid til å være konflikter, og vonde ting i kjølvannet av dette. Min neste mann kommer ikke til å bli like glad i barna mine som jeg. Han kommer ikke til å ha dem som hovedinteresse på lik linje som meg. Han vil ha sine barn han setter høyest, og jeg kommer sikkert ikke til å bry meg så mye om dem.

For noe jævla dritt!!

Kaja har forresten blitt superflink til å reise seg opp, og hun klatrer i buksebeina mine hele tiden. Jeg kommer meg nesten ingen steder, for det henger en baby i buksa mi til stadighet. Men hun er jo så stolt over å kunne reise seg opp, at det nytter jo ikke å bli irritert heller.

Hun peker med den lille fingeren sin og sier dæh!! eller bøh! og er så søt atte.

I morgen skal vi ut og ake med en nabogutt og senere på ettermiddagen får vi besøk av en gutt som går i bhg, og så får vi kanskje farmor og farfar på middagsbesøk.

Søndag får jeg et vennepar med barn på besøk, og pappa og B. kommer vel innom på vei hjem.

Så helgen går nok, på et vis. Kveldene blir litt kjedelige, da...

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til Ephemera og shy.

I dag har vært en bedre dag. Har hatt fullt program, og ikke et kjedelig sekund. Nå er jeg ferdig med min nye rutine, nemlig 30 minutter intensiv ryddig etter at barna er lagt før jeg får lov å sette meg ned. I dag ble det litt lenger siden jeg var så godt i gang. Da får jeg ryddet unna leker og stæsj som ligger rundt, og som regel rekker jeg litt mer, altså litt mer "prosjekt-rydding". I dag fikk jeg pakket ned julepynt i stua og pakket ut 2 kasser med kjøkkenting.

Det gjenstår en del kasser med kjøkkenting som står på soverommet, og det må bort før jeg får begynt på ommøbeleringsprosjektet.

Ja, dagen i dag har vært fin. Vi har vært litt ute og akt, og har hatt besøk mesteparten av dagen. Svigers dro rett før jeg la Kaja, så nå skal det bli deilig å slappe av resten av kvelden.

I morgen får vi også besøk. Og jeg er redd vi må ut og måke litt i morgen...

Kanskje vi får gjort det mens Kaja sover. Eller kanskje det blir litt tidlig. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet 0515, så jeg er litt :fisk:

Rolig start med nrk super (utrolig deilig med en sånn kanal, men dumt de ikke starter før kl 07...)

Kaja sov et par timer igjen tidlig på morgenen, men det skulle vel bare mangle når hun våkner så tidlig. Så da fikk jeg slumret litt på sofaen mens Oliver så på tv.

Da Kaja våknet spiste vi lunch, og dro ut for å måke snø. Barna holdt nesten til jeg ble ferdig, så det var helt utrolig bra. De godtok til og med at jeg tok meg en dusj etterpå. Det ble nesten ikke noe gråting mens jeg dusjet.

Så nå begynner jeg å bli støl i ryggen og er fornøyd med dagens lille trim.

Har hatt besøk på ettermiddagen, og det var hyggelig.

Nå er jeg sliiiiten. Men jeg klarte mine 30 minutter med ryddings i dag også, er superfornøyd med min nye rutine. Det er utrolig hvor mye man får gjort.

I morgen er det barseltreff, og det gleder jeg meg til. Lenge siden jeg har sett jentene.

Ja! Også har K og jeg bestilt tur til Nice i begynnelsen av mai. Det blir bra!! Må sjekke litt for å finne et bra sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn rutine tror jeg jammen jeg skal innføre selv! det er utrolig hvor mye man får gjort på kort tid, hvis man bare er innstilt på det! :jepp:

Så deilig med en reise å se fram til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En halvtime hver dag er sikkert lurt! tok meg selv i nakken og tok en runde over gulvet i går, jammen meg deilig å våkne opp til ren stue og kjøkken og ikke måtte begynne å rydde bordet first thing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Qamelia

"Jeg kan faktisk ikke se at det blir bra." Akkurat det skrev jeg i dagboken min tusen ganger i sommer og utover høsten. Jeg skriver det gjerne fortsatt i tunge stunder, og det med å ha "en ordentlig familie" er noe jeg også tenker mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble halvtimen en time, siden julepynten skulle ned. Så da ble det ikke så mye rydding utenom. Bortsett fra at jeg la sammen noen klesvasker.

Har vært på barseltreff, vi var ikke så mange i dag, og det var nesten litt deilig. Da ble det ikke så høylytt. De små babyene våre har begynt å ta mye plass både rom og lydmessig.

De andre små var akkurat like masete og klengete som Kaja er for tiden, og det var litt greit å få bekreftet. Så da er det bare å vente til den fasen går over. For det er ganske slitsomt for tiden. Kaja henger i buksebeinet mitt, og om jeg bare går ut av rommet er det sutring.

Jeg er ganske sliten for tiden, og kjenner at jeg ikke har så mye tålmodighet hele tiden. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg merker at jeg har hatt mye i det siste. Det tar på å være så lei seg, og ha så mye å gjøre + at nattesøvnen er så som så. Og sånn har det vært i overskuelig fortid. Og sånn blir det vel i lang, lang tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er sliten! Merker at tålmodigheten min er sånn passe med kråka når energien er dårlig... :klemmer: Sånn er vi alle, selv om du selvsagt har mer stress i hverdagen enn oss andre. Håper det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...