Siam Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei Lano. Cappocino: Jeg misunner deg barnehageplassen. Tenker du får litt roligere dager nå. Fint å kunne konsentrere seg om lillsnuppa uten å ha dårlig samvittighet. Burpen: Nå er vi friske! Jeg har bare en liten antydning til dott i det ene øret, og Oliver har fått igjen sitt gode humør og gode matlyst. Og det er deilig!! I natt sov Kaja kjempegodt. Hun sovnet med en gang vi la oss (selv om jeg slet litt for å sovne, jeg lå bare å tenkte "nå må jeg sove! Nå må jeg sove!) og hun våknet bare hver 3. time igjen for pupp. De siste nettene har det vært litt oftere. I tillegg sov Oliver helt til klokka 8!! Så jeg er så våken og uthvilt i dag, atte! I dag har vi hatt besøk av en barselvenninne med sønn, så Oliver har kost seg glugg ihjel. De har lekt så fint sammen. Moro å se at de leker mer med hverandre og ikke bare ved siden av hverandre. De hadde det supermorsomt med å herje med sofaputene. De lo seg nesten skakke. Hun hadde med lunch, så det var så behagelig besøk som det kan få blitt. Kaja var 2 uker i går. Tiden går fort, men på den annen side er det som om hun har vært her mye lenger. Hun har nok allerede vokst en del for den ene pysjen hennes begynner å bli litt kort. Og hun er blitt rundere i kinnene, og magen også. Om en uke skal hun veies på helsestasjonen. Er spent på det. I går var vi ute en liten tur, og det var ganske hektisk å kle på to barn. Begge begynt å hylskrike samtidig, og da ble jeg litt svett. Men jeg tenker det blir bedre bare jeg får gjort det noen ganger. Da har jeg funnet ut i hvilken rekkefølge det er lurt å gjøre ting i, og fått på plass noen lure rutiner. Og ikke var det så stas ute heller. Oliver bare skled på isen og ville gå inn i oppkjørselen til husene, og tilslutt ville han ikke gå i det hele tatt, og slettes ikke sitte i vogna. Så jeg måtte bære han med den ene armen og trille vogna med den andre. Og jeg som har så vondt i håndleddene enda... Så det ble en kort tur, gitt. Men det var greit å prøve. Svigermor kom en tur etter at Oliver hadde sovet og tok han med ut. Da gikk det bedre. Hun kan ikke bære han pga benet og det aksepterte han. Jeg er kanskje litt for snill... Nå har jeg akkurat lagt Oliver og Kaja sover. Etterpå har jeg lyst til å gå bort til plassen der det er sirkus og se om vi kan se noen elefanter. Men det spørs om Oliver gidder å sitte i vogna så lenge... Det blir fort 20 minutter å gå hver vei. Jeg får se hvor lenge han sover. Kaja var våken fra vi sto opp klokka åtte, og nesten frem til nå, så hun trenger også å få sove litt i ro og fred nå. Deilig for meg at begge sover samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. mars 2007 #22 Del Skrevet 8. mars 2007 Hehe kjenner meg igjen i den påkledningssituasjonen... Haha!!! Svett er rette ordet, selv om det var kuldegrader første gang jeg skulle ut med jentene.. phuuu ... ler bare av det nå i etterkant. Høres ut som du koser deg i hverdagen! Det er godt! Nå kommer jo våren og varmere dager så vi slipper så mye påkledning på de små. Håper å komme en tur til Moss snart igjen. Må se ann litt med storesnuppa og bhg, vil ikke ødelegge den gode rutinen vi har nå. Og det sies at det tar ca 2 uker før barnet er helt komfortabelt med å gå i bhg. Stor til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 9. mars 2007 Bare si ifra når du er på vei, cappocino, så får vi til et treff! I dag har vi hatt besøk av en venninne med en datter som er 3 måneder eldre enn Oliver. De lekte også fint sammen. Det er morsomt å se at de leker med hverandre og ikke bare ved siden av hverandre. Lille gutten min begynner å bli så stor. Oliver sov til klokka åtte i dag også, og det er så deilig. Kaja våknet og var gjennomvåt klokka sju, så jeg måtte stå opp da, men da rakk jeg i alle fall å skifte på henne og ta meg en ordentlig dusj før han våknet. Dusjene blir ikke så lange når Oliver er oppe og løper, jeg rekker mest bare å skylle meg, så hårvask og sånn må jeg bare ta en sjelden gang. Men det er håret mitt sikkert like glad for, det er jo ikke bra å vaske det hver dag. Oliver sov til halv fire i går, så vi rakk ikke å gå ut og se etter elefanter. Men hele familien gikk en tur ut etter middag, det var jo så deilig vær ute. Nå er våren virkelig på vei, når man kan finne på noe etter middag! Når det er så lyst og fint får man mer tiltak og energi. Nå er all snøen på verandaen smeltet også!! Om ikke lenge er brøytekantene borte. Håper jeg kan få tilvent Oliver til å sitte i vogna igjen, så vi får gått litt turer. Det hadde vært deilig å få gått ut og strekt beina skikkelig. Men nå er det helg, og det er koselig å ha mannen hjemme hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. mars 2007 #24 Del Skrevet 10. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. mars 2007 #25 Del Skrevet 10. mars 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 10. mars 2007 #26 Del Skrevet 10. mars 2007 Kos deg med familien din Godt å høre at dere er sånn noenlunde friske igjen! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 11. mars 2007 #27 Del Skrevet 11. mars 2007 Da husket jeg endelig å stikke innom dagboka di Har vel allerede sagt gratulerer med lille Kaja. Høres ut som ei lita snill prinsesse. Nå kommer jeg med mine spørsmål for jeg er svært så nysgjerrig Kanskje har du skrevet noe om dette før men..jeg spør igjen. Hvordan var denne fødselen i forhold til Olivers? Hardere? Mye verre? Vondere? Lengere? Lettere? Ja, du skjønner sikkert hva jeg mener. Hvordan reagerte han på Kaja da han så henne? Var han kanskje ikke så intr. i babyer da hun lå i magen din? Emma er helt gal etter babyer. Hun elsker dem og ser dem overalt og sier baby hele tiden, så det er litt spennende å se hvordan hun vil reagere. Hvordan går det mellom Kaja og Oliver nå? Er han sjalu? Er han forsiktig og skal hjelpe til med tuppa? Og til slutt men ikke minst.. Hvordan går det å være alene med 2 små barn? Er du ikke utslitt noen gang? Det er du vel.. Ser for meg mye arbeid og lite "meg"- tid. Men det er vel en vanesak. Blir vel bedre med tia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 11. mars 2007 #28 Del Skrevet 11. mars 2007 Innom med en god søndagsklem! Jeg er akkurat som du...så fort vårsola viser seg så får jeg så inderlig med energi og lyst til å komme meg uuuuut!!! Vårfornemmelse er noe av det herligste som finnes! og jeg er sikker på at min returnerer så fort regnet stopper og sola titter frem igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. mars 2007 #29 Del Skrevet 11. mars 2007 Innom med en på tampen av helg Påkledning er jeg blitt god på etterhvert, vårt store problem var at pondus konsekvent skeit seg ut når jeg endelig hadde fått gjort begge to klare..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #30 Del Skrevet 11. mars 2007 Da husket jeg endelig å stikke innom dagboka di Har vel allerede sagt gratulerer med lille Kaja. Høres ut som ei lita snill prinsesse. Nå kommer jeg med mine spørsmål for jeg er svært så nysgjerrig Kanskje har du skrevet noe om dette før men..jeg spør igjen. Hvordan var denne fødselen i forhold til Olivers? Hardere? Mye verre? Vondere? Lengere? Lettere? Ja, du skjønner sikkert hva jeg mener. Hvordan reagerte han på Kaja da han så henne? Var han kanskje ikke så intr. i babyer da hun lå i magen din? Emma er helt gal etter babyer. Hun elsker dem og ser dem overalt og sier baby hele tiden, så det er litt spennende å se hvordan hun vil reagere. Hvordan går det mellom Kaja og Oliver nå? Er han sjalu? Er han forsiktig og skal hjelpe til med tuppa? Og til slutt men ikke minst.. Hvordan går det å være alene med 2 små barn? Er du ikke utslitt noen gang? Det er du vel.. Ser for meg mye arbeid og lite "meg"- tid. Men det er vel en vanesak. Blir vel bedre med tia ← Oj, det var mange spørsmål! Skal prøve å svare på alle... Fødselen gikk dobbelt så fort denne gang, men det ble allikevel et og et halvt døgn før hun var ute. De to fødslene var så utrolig forskjellige, men jeg vil si at denne var enklere, og nå klarte jeg meg uten smertestillende selv om det holdt hardt en stund. Oliver har ikke vært noe særlig opptatt av babyer, og var ikke særlig opptatt av magen. Han var heller ikke særlig interessert i Kaja da vi kom hjem fra sykehuset, men han er mer interessert nå. Og han var kanskje litt sjalu i begynnelsen, men ikke noe nå. Men så var han syk da vi kom hjem, så det er ikke så lett å si hva som var et utslag av ørebetennelse og hva som var sjalusi... Han er i alle fall veldig grei og snill med Kaja nå, skal kose, og klapper henne forsiktig på hodet. Men jeg lar han ikke være alene med henne, og jeg passer godt på. Han forstår jo ikke rekkevidden av hva han gjør. Han synes det er gøy å hjelpe til, men ikke spesielt med Kaja. Favoritten hans nå er å dekke på bordet. (I dag knuste han en tallerken mens han hjalp pappa'n med å dekke på, stakkars da ble han litt skremt) Og det er klart det er mer å gjøre med to, men forløpig er det ikke så mye jobb med Kaja. Selv om det er mye bleieskifting med henne, er det Oliver som krever desidert mest. Det som er mest slitsomt er vel egentlig at jeg hele tiden har litt dårlig samvittighet ovenfor den jeg ikke tar meg av der og da. Når jeg konsentrerer meg om Oliver har jeg dårlig samvittighet ovenfor Kaja som bare må ligge i vogga si og vente, og når jeg steller eller ammer Kaja har jeg dårlig samvittighet ovenfor Oliver. Jeg synes jeg hele tiden sier "vent litt, Oliver, mamma kan ikke akkurat nå..." Og det er mer stress å komme seg ut av døra. Å kle på to, og få organsisert seg med alt pikkpakk har jeg enda ikke fått helt gode rutiner på. Vi har vært mest inne så langt siden vi har fått en del besøk. Helt utslitt er jeg absolutt ikke, men nå har ikke Kaja vært så krevende på natta (bank i bordet!), hun har kun våknet hver tredje time for pupp for å sovne igjen ganske fort. Og Oliver har ikke våknet grytidlig. Jeg tror det skal dekke de fleste spørsmål, men om det var noe mer er det bare å spørre. Jeg tror nok du kommer til å takle det å bli tobarnsmamma helt fint. Madden: Våren er best!!!! Pondusa: uff, ja det kan jeg tenke meg er ørlittegrann irriterende i lengden... I går var vi på besøk hos svigers og Oliver ble dårlig på bilturen. Stakkars liten, håper ikke han skal slite med bilsyke fremover. Det er ikke noe godt. Og det er ikke noe gøy å tørke spy fra klær og bil med våtservietter... I dag har vi hatt besøk av et vennepar, og det var veldig koselig. Kjempelenge siden vi har sett dem. Og så har vi endelig fått plassert en ekstra kommode på badet, så nå kan det kanskje bli en løsning på kleskaoset der inne. Jeg begynte så vidt i stad, men jeg får heller fullføre senere. Er så trøtt og sliten i dag, så jeg trenger litt pause nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 12. mars 2007 #31 Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for svar Siam Uroer meg litt for det med å ikke få nok tid til begge jeg også. Kommer helt sikkert til å få dårlig samvittighet, men det blir vel bedre etterhvert (håper jeg). Håper jeg får en like snill baby som Kaja er og som Emma var da hun var baby. Gruer meg litt til fødselen. Håper den blir enklere/ lettere denne gangen. Ha en fin dag og kos deg med Oliver og Kaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #32 Del Skrevet 13. mars 2007 Dagene flyr!! De siste 3 dagene tror jeg Kaja har hatt økedøgn, hun har i alle fall vært mer urolig på dagen og spist nesten hver time, og på natten annenhver eller oftere. Det blir ikke så mye annet man får gjort da. Men litt har vi da fått til. I går var vi på Knøttetreff i kirken, det var egentlig for barn under 1 år, men Kaja går jo i den kategorien... Oliver hadde det kjempemorsomt der, han. Det var sang og masse nye leker. Selv om lekekameratene kanskje var i litt yngste laget for han. Han satt heller presten i gang med å kaste ball. I dag har farmor vært på besøk og da blir dagen mye enklere for meg. Hun har passet mye på Oliver og det er veldig kjekt å ha et menneske til i huset. Det blir ikke så stress. Vi var ute en tur i det fine været. Hun var på lekeplassen med Oliver mens jeg handlet mat. Etterpå grillet vi pølser ute i hagen. Det var veldig koselig! Jeg er så takknemlig for at jeg har fått to friske, nydelige barn! Selv om det er litt slitsomt noen ganger, gir de meg så utrolig mye glede. Oliver er så morsom og søt for tiden. Det spruter ut nye ord og han tuller og tøyser med oss. Men han er en liten rakker også... Kaja er bare søt! Det blir jo mest spising og soving på lillejenta vår, men hun er mer og mer våken og det er så koselig når hun ligger og ser på meg med store øyne. Og hun sender de mest fantastiske smil. Øynene hennes lyser. I morgen skal vi på helsestasjonen og måle og veie Kaja. Oliver la på seg 1200g og vokste 5 cm i løpet av sine første 3 uker. Det blir spennende å se hvor stor Kaja har blitt nå. Men hun har vokst ut av to pysjer allerede, så at hun har vokst er det ingen tvil om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 14. mars 2007 #33 Del Skrevet 14. mars 2007 I natt har lillegutt fått mat hver 1,5 - 2. time. Lurte litt på hva som skjer, men ser nå av hva du skriver at det er helt normalt. Bare mammaen som syntes det var en slitsom natt Blir spennede å høre hvor stor Kaja har blitt! Her er vi over på str. 56 nå, så det vokser og gror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #34 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er heeelt normalt, Prada. Kaja har blitt stor jente! Nå veier hun 4275g. Altså har hun gått opp 830g på tre uker. I tillegg til det hun gikk ned de første dagene. Flinke jenta mi! De ville ikke måle henne siden hun kanskje har problemer med hoftene sine. Men at hun har blitt lenger er det ingen tvil om. Vi skal på hofteultralyd om en uke, så da får vi vite om hun blir nødt til å ligge med pute eller ikke. Det blir spennende. Ellers overlevde jeg å ha med meg to barn til byen. Det var litt stress med to barn inn og ut av bilseter og vogner. Men det gikk bra. Så lenge det ikke var et tidspunkt vi skulle rekke. Jeg fikk til og med kjøpt meg en ny kosedress! Så nå skal jeg hive den gamle og slitte. Utrolig morsomt å kjøpe klær igjen! Selv om jeg langt i fra er der jeg skulle ha vært sånn vektmessig. Jeg har ikke gått noe mer ned siden sist. Det har stoppet opp på minus 13 kg, men jeg har gått ganske mye sammen, så magen er ikke så dominerende som før. Selv om det er ganske så mye igjen å jobbe med... Det virker som om Oliver faktisk har begynt å venne seg til å sitte i vogna med seler på nå, så det kan hende at vi kan begynne å gå litt turer fremover. I mai har jeg tenkt å begynne på Grete Roede, så da blir det vel litt mer fortgang... I dag har Kaja hatt en skikkelig sovedag. Hun ble sikkert litt sliten av byturen vår. Hun har mer eller mindre sovet siden vi kom hjem. Har bare våknet en gang for å få pupp. Hun er virkelig en "snill" baby. Hun gråter aldri, bare om puppen kommer litt tregere enn hun ønsker. Ellers virker hun veldig fornøyd. Og det er jo mamma'n glad for. Vi har endelig fått inn en ekstra kommode på badet, så nå holder jeg på å omorganisere barnas klær. Det er så greit å ha dem der de stelles. Men ting tar tid med to små i huset, og jeg er ikke så flink til å gjøre så mye på kvelden. Da er det liksom fri... Skal noe gjøres må det gjøres på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #35 Del Skrevet 14. mars 2007 Kaja er 3 uker i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. mars 2007 #36 Del Skrevet 15. mars 2007 Så koselig å lese hos deg! :grine2: Høres ut som du takler den nye hverdagen bra! Kos deg videre med dine 2 små! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 16. mars 2007 #37 Del Skrevet 16. mars 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 16. mars 2007 #38 Del Skrevet 16. mars 2007 Helt enig med La Traviata!! jeg storkoser meg når jeg leser her...for selv om du har det travelt, så er du bare såååå heldig også!! Tenk at lille Kaja er over tre uker allerede!! Tiden går bare sååå fort!! Håper dere nyter helgen, alle fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. mars 2007 #39 Del Skrevet 16. mars 2007 God helg til deg og dine, Siam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #40 Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for besøk La Traviata, Mrs.Potter, Madden og Burpen. Og ja, Madden; jeg er virkelig heldig! Jeg lå og tenkte over det i ettermiddag da Oliver sov ettermiddagsluren sin og Kaja lå og sov på magen min og jeg slumret. Jeg, mannen og våre to nydelige barn er friske, vi har god nok økonomi til at vi slipper å bekymre oss i hverdagen, vi har stor familie som bryr seg om oss, vi trives der vi bor, vi gjør noe meningsfylt i hverdagen både jeg og mannen og det er VÅR! Ja, jeg kan egentlig nevne i fleng for at vi er heldige er det ingen tvil om. I dag har vi vært hos legen og Oliver har fått sin siste Prevenar-sprøyte. Han gråt da vi kom inn til legen, for han har ikke noen gode minner derfra, stakkars. Og det var ikke noen høydare å få sprøyten heller, men det gikk fort over. Så fort jeg sa at vi skulle gå ned og kjøpe bolle, ble han glad og fornøyd igjen. Og jeg har blitt flinkere til å få ut oss ut av døra også, det er ikke så stress lenger. Men jeg er nødt til beregne veldig god tid... Vi hadde legetime 1045, men jeg begynte forberedelsene til å gå ut halv ti. Og allikevel kom vi for sent, men det var fordi det hadde vært en ulykke på veien. I ettermiddag har vi hatt snarvisitter av pappa, B og halvsøsteren min, og mamma og Ø. Kaja har de siste nettene gått bort i fra den fine vanen hun hadde i begynnelsen med å våkne bare hver tredje time for å få pupp, og byttet den med å våkne oftere. Og Oliver våknet kvart på sju i dag, og det syntes jeg var tidlig... Men det hjalp at han sov så lenge på dagen i dag, for da fikk jeg slumret på sofaen. Men nå er det godt at det er helg, for i morgen tar mannen Oliver og Kaja og jeg kan sove lenge®. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå