Gå til innhold

Siams sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg overlevde lørdagskvelden. Jeg hadde det koselig i stua med masse levende lys, bamsemums og tv'n + pc'en. Så tiden gikk. La meg ganske tidlig, for jeg var trøtt.

Kaja, som sov hele natten forrige uke, har plutselig begynt å spise en gang på natta igjen, og i tillegg har hun ikke villet sove i egen seng igjen etter amming. Så i natt fant jeg ut at dette ikke kunne fortsette, og lot henne bare skrike etter amming. Og hun sovnet til slutt i senga si, men hun var illsint en god stund. Hun har temperament, den lille jenta. I natt tror jeg at jeg skal prøve å kutte ut nattammingen også. Jeg trenger friheten min tilbake...

Oliver våknet kl. 6 i dag, så vi har vært oppe noen timer allerede. Han så på Franklin på video, og jeg slumret på sofaen frem til Kaja våknet halv åtte. Så var det stell og og mat til Kaja og litt leking for begge barna. Nå sover Kaja igjen og jeg benytter sjansen til å oppdatere livet mitt mens Oliver ser på Postmann Pat.

Etterpå kommer cappocino og hennes to små. Det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig med besøk på søndag. Tusen takk for de fine blomstene, cappo! :klem:

Oliver og storesnuppa har det jo kjempegøy sammen, og om litt vil vel de to småjentene også leke fint sammen. Gleder meg til neste gang vi sees. Da har jeg nok nytt kjøkken!! :hoppe:

Svømmingen gikk bra også, men barna var helt utslitt da vi kom hjem. Jeg la Kaja litt før seks, og da jeg kom ut i stua igjen etter å ha lagt henne, lå Oliver og sov på sofaen. :ler:

Jeg fikk nesten ikke vekket han igjen. Men han våknet til da jeg la han i sengen, selvfølgelig, så jeg tok han opp og så på barnetv sammen med han. Han ble lagt etter kveldsmat til vanlig tid.

I dag har jeg vært på 9-månederskontroll med Kaja, og alt var så bra, atte. Har ikke vært i tvil heller, da. Hun veier nå nesten 9 kilo og er 71.5 cm lang. Fine jenta mi.

Så jeg har ikke vært på barseltreff i dag.

I stedet har vi hatt noen naboer på middag, vi har begynt å spise middag hos hverandre annenhver mandag, og det er kjempekoselig. De har en datter på 5 og en gutt på Olivers alder. Så barna har det helt topp. Den store jenta dems er så interessert i Kaja, så hun få i alle fall nok oppmerksomhet. Og guttene leker så fint sammen. Mannen var ikke med denne gangen, han er ute og reiser.

Har fått forslag til avtale mellom meg og eksen fra advokaten. Jeg har et par spørsmål og endringer, men jeg gleder meg til å få dette overstått.

Dusten har enda ikke klart å sende seperasjonssøknaden. Han er så utrolig tafatt. Hva er det han venter på? Makan til dust.

Jeg og hennes eks-mann har forresten felles bekjente. Og de sier at hun ser ut som Veronica Orderud. Herregud, jeg holdt på å le meg i hjel... Jeg klarte ikke å dy meg, men måtte sende en spydig melding til eksen om det. Han svarte selvfølgelig ikke.

Snart er det Berlinerpoplene, og så er det senga. Jeg er så trøtt.....

Kaja fikk ikke pupp i natt. Og det ble ikke noe skriking heller. Men hun våknet noen ganger og skulle ha smokk, da. Men det får jeg vel heller tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Veronica Orderud...ikke spesielt festlig dobbeltgjenger nei!!

Har du ammet Kaja på natten helt til nå?? Jeg er imponert..min mor mente jeg burde venne lillemann av med det nå, han trenger det ikke sånn ernæringsmessig akkurat! :fnise: Hun sluttet å amme meg og brødrene mine da vi var 2 mnd..!

All honnør til deg for at du har orket å holde på så lenge altså!

Godt å lese at ting går greit, har tenkt masse på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen jævlige dager. Jeg er så fylt av hat og sinne, og det blir ikke borte. Jeg tror ikke barna merker noe, jeg holder maska så godt jeg kan.

Det kommer til å bli et helvete fremover også, for han har tenkt å begynne å krangle på økonomi i tillegg. Han er jammen ikke sann. Han prøver fremdeles å straffe meg for det han har gjort galt.

Og så skjønner han ikke hvorfor jeg ikke vil samarbeide med han. *drepe-smily*

Han stiller ikke opp i dag, han måtte jobbe, så klart.

I kveld kommer en maler som skal sparkle veggene. Og onsdag kommer det en fyr som har kjøpt den gamle innredningen, og skal ta den ned. Torsdag kommer elektriker og legger varmekabler.

Tirsdag kommer det nye kjøkkenet, og jeg håper alt er klart til bursdagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fælt så kranglete ex'en din er!

Håper ikke du gir deg bare for å få fred!

Denne situasjonen er hans skyld, og han burde egentlig være den som tok byrdene ved dette!

Håper du har nytt og fint kjøkken til bursdagen din, hvertfall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. så kiip ex`n din er nå! Kan han ikke bare slutte å plage deg i allefall? Det er jo KUN han som har vært kiip her, så han kan da vel samarbeide litt med deg for barnas skyld om ikke annet? Savner han ikke barna da? Jeg skjønner virkelig ikke at det går an jeg.. Jeg føler med deg Siam, og jeg håper virkelig at du får et fantastisk liv uten han! Det fortjener du!!

Stoor stakkarsdeg kos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort bjørketre har blåst ned i hagen i natt! Det ligger over lekestua, men det ser ikke ut til at det har fått noen skader.

Pappa kommer med motorsag etter helgen og hjelper meg å få det ned. Jeg er heldig som har så mange hjelpere.

Egentlig litt greit at det blåste ned, jeg har hatt lyst til å ta det ned uansett, så da sparte jeg de pengene. Og så får jeg ved.

I dag får jeg overnattingsbesøk. Det blir hyggelig. Men det er litt kaos her siden maleren holder på. Til lørdag skal han pusse, så da blir det nok veldig støvete i tillegg.

Jeg gleder meg til alt er klart, men det er gøy å se forandringer fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Har vært litt sløv både med å følge med og skrive i dagbøker på KG de siste månedene, så jeg oppdaget faktisk ikke før her om dagen alt hva du har vært gjennom de siste månedene.. jeg fikk jo helt hakeslepp!! :hakeslepp:

Føler virkelig med deg, kan ikke forestille meg hvordan det må føles å få teppet dratt vekk under seg på denne måten, og jeg er mildt sagt sjokkert over eksen din, at det er mulig å oppføre seg noe så bort i alle staur og vegger dust?!?

Det er jo nesten så en ikke tror det er sant, finnes det virkelig å selvsentrerte, kyniske og pill råtne folk?

Du har min fulle sympati, og jeg ønsker deg alt godt i tiden fremover.

Er overbevist om at du på sikt vil får det myyyye bedre uten denne tåpelige fyren, det finnes jo så mange flotte menn der ute som aldri ville funnet på å behandle kjæresten sin sånn.

Nei, good riddance til han og lykke til med det nye livet (og kjøkkenet) ditt!

You go girl!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fin og morsom helg. Har hatt besøk av venninner både fredag og lørdag, og det har blitt mye rødvin og lite søvn, så jeg er rimelig utslitt nå. Tror jeg skal legge meg om ikke altfor lenge.

Pappa og B. har vært her og tatt ned treet, og svigerfar og mor har også vært her for å delta på svømmingen. Alle sammen spiste middag her etterpå. Det var veldig koselig, selv om det blir litt provisorisk når det meste på kjøkkenet er pakket ned.

Og eksen fornekter seg ikke. Nå truer han med å bryte seg inn i huset mens vi er bortreist neste uke for å hente de tingene han har lyst på! :eeeh: Og ikke nok med at han skal bryte seg inn, men han skal bytte låser også... Han har kommet med en liste over de tingene han vil ha, og det er selvfølgelig de dyreste og fineste tingene. En hver normal mann som har gjort det han har gjort ville lagt seg flate og beklaget at de hadde driti seg ut, og prøvd å gjøre det så enkelt som mulig for sine barn og den han har forrått, men ikke denne karen, nei... Han har ikke fulgt opp noen av sine forpliktelser, og nå kommer han og krever sin rett. Han er noe av det frekkeste og usleste jeg har møtt.

Nei, jeg håper han dør en seig og smertefull død.

Jeg har nå seperasjonssøknaden klar og sender den inn i morgen. Han har enda ikke begynt å samle de dokumenter som skal følge søknaden, jeg tror ikke han har søknadspapirene en gang. Er det mulig...

Jeg er jammen glad jeg ble kvitt den dusten så tidlig, og ikke kastet bort noe mer tid på han. Synd jeg allerede rakk å miste 5 år. Og det aller verste er jo at han er faren til verdens vakreste. Og det kommer til å plage dem og meg resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Han der eksen din, altså??! Tror du han mener alvor? I tilfelle går det jo an å få montert boligalarm... Det tar kanskje litt tid, men... Herregud - han er jo ikke god!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ER det mulig?? Han er jo bare helt ramm... huff, håper han roer seg ned, og ikke fortsetter sånn altfor lenge!!

Må bare fortelle deg en liten hemelighet... jeg er gravid.. oppdaget det i går.. er veldig glad, og gleder meg til å få en til...Vel, det var det... du kan lese i dagboken min, "babyboka II" som jeg har hatt i prøverforum en kort periode, som jeg nå flytter over i gravideforumet...

Ha en fin kveld, og uke.

Stor klem shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fyr! Herregud, som du sier, bedre kvitt ham na enn senere. Makan!

Staa paa kravene og husk at dette snart er et fjernt minne... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysjameien. Han fortsetter å true med å bryte seg inn og hente ting. Og han er kranglete på den avtalen vi gjorde for et par dager siden ang. samvær med Oliver.

Og i tillegg sender han meg en sms om at jeg trenger hjelp. Jeg ler meg skakk. :fnise: Han er nok ikke helt i balanse. Egentlig er jeg redd for å la barna mine være alene med han. Gud vet hvor langt han vil gå for å skade meg. Vil han gjøre barna noe?

Jeg er jammen glad jeg har alt mitt på det tørre, jeg går gladelig til retten med dette her.

Også må jeg le littegrann mer... :hoho:

Maleren har vært her i dag også, og i morgen kommer tapeten på fond-veggen opp. Det gleder jeg meg veldig til.

I morgen må jeg pakke ned resten av kjøkkenet, og pakke til vi skal flytte til svigers. Det blir hyggelig å bo der. Glad vi har muligheten til det, hadde vært litt pyton uken kjøkken en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jeg er i mål, sånn vektmessig. Jeg er til og med en halv kilo under. Og det var overraskende for helgen var langt i fra sunn. Men det er nok bra for forbrenningen å være så forbanna. :fnise:

Så nå har jeg gått ned 18 kilo. Men jeg må innrømme at jeg kunne tenke meg 5 til, men jeg tror ikke jeg er interessert i å leve så asketisk at jeg klarer å bli der.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Grattis med vekt nedgang - du har vært kjempe flink.

Jeg sier som de andre. Han exen din har klikket helt.

Ville absolutt investert i alarm og kanskje byttet låser. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du har vært! Virkelig!!

Ja, det har nok gått med litt energi på å være sint på han ex-en din ja... det er jammen bra du har fått burkt energien til noe positivt underveis i allefall!

Du får si ifra hvis du tar turen til tigerstaden, så stiller jeg mer enn gjerne opp på en tur eller cafè besøk. Bare si ifra.

Du må ta bilder av kjøkkenet når det er ferdig, så jeg får se hvor fint det har blitt!

Ønsker deg en fin uke Siam!

stor kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Grattis med vekt nedgang - du har vært kjempe flink.

Jeg sier som de andre. Han exen din har klikket helt.

Ville absolutt investert i alarm og kanskje byttet låser. :Nikke:

Enig, bytt låser og få deg alarm! Helst tilknyttet et vaktselskap, så det kommer noen hvis han bryter seg inn.

Koselig at dere kan bo hos svigers mens kjøkkenet pusses opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...