Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Okei, nå har jeg ikke tvil lenger... Jeg har nettopp blitt dulta tre ganger innenfra magen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du kjenner spark. Det går opp for en da at det er liv inni der. :)

Jeg har alltid vært sjokolade menneske selv. Og sjokoladen har vært min lidenskap. Men det siste halv året har jeg egentlig gått bort fra sjokolade og over på IS. Spesielt fløteis. Is er så utrolig godt og forfriskende. Og det er perfekt Isvær så du får kose deg med det med god sammvitighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg ikke tvil lenger... Jeg har nettopp blitt dulta tre ganger innenfra magen :hoppe:

:hoppe: Så moro. Selv om man er sikker på at man er gravid så er det greit å få enda noen bekreftelser... Og nå er det ikke lenge til ultralyd :hoppe:

Ha en fortsatt fin helg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en aktiv liten minimoy i magen, for jeg kjenner egentlig stadig vekk noe, spesielt når jeg har spist/drukket. Spesielt nå som jeg er "sikker" på at det må være bevegelser(hva annet skulle det liksom være?). Sitter og har siste nattevakt for en stund nå, dette er nummer syv på rad(vi har en uke nattevakter og så avspaserer vi ekstra timer i ca en uke etterpå). Hadde litt hodeverk i stad, men litt mat og drikke tok heldigvis knekken på den :)

Glemte å spørre helten om han fikk kjøpt is i dag... Han var ute og handla mens jeg sov etter gårsdagens nattevakt. Hååååååper han har fått gjort det altså! Sikler nesten etter jordbær- eller pistasjis her :sikle: Jeg har på en eller annen måte bare blitt mindre og mindre godtegris i løpet av årene. Ikke at jeg noensinne spiste mye(faktisk spiste jeg ofte paprika til lørdagsgodt da jeg var yngre), men jeg kunne i alle fall trøkke ned akseptable mengder godterier/sjokolade. Nå takler jeg det ikke i normale mengder en gang, det blir altfor søtt :klø: . Går rundt med Haribo ferskener i veska - det har alltid vært en favoritt - og de har jeg kanskje spist 3 av i løpet av to uker. Men derimot tomater, paprika, epler, annen frukt og grønnsaker - JATAKK! Brus rynker jeg nesten på nesa av, mens vann - mmmmmm.

Jeg klager selvfølgelig ikke, det er jo ordentlig kult at det går den veien, men jeg lurer litt på hvorfor? Jeg har ikke prøvd å slutte med noenting, er slank nok og har aldri brukt opp pengene mine på godter heller for å si det sånn. Det hele er ganske rart. Vi kan ha sjokolade stående urørt på stuebordet i dagevis, ja helt til søstrene mine kommer på besøk, da blir det på en eller annen merkelig måte støvsugd opp ;)

Tror det ligger litt i at en blir vant til større eller mindre mengder sukker, og så sier kroppen fra når en får for lite eller for mye i forhold til det en er vant til, men hvordan jeg har vent meg av med det aner jeg ikke. Burde kanskje funnet ut av det og tjent meg søkkrik på å lære det bort, for dette har virkelig vært en smertefri avvenningskur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne lære bort hemmeligheten til meg, for jeg er en godtegris uten sidestykke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det går på å slutte med én ting av gangen, Kylling. Bare én, og ikke cold turkey men bare mindre og mindre. Ikke den tingen du liker best heller, en av de tingene som du egentlig ikke føler du trenger. Det tok meg ikke lange tida før jeg ikke savna det lenger, fant alternativer også så klart(brus -> vann eller noe annet en liker f.eks.). Brus var noe av det aller første jeg slutta med forresten.

Legebesøk i morra tidlig, må legge meg snart, sov dårlig i natt. Det var første "snu-natta" etter nattevaktuka, så det måtte bare bli litt kluss ut av det. Nå er jeg til gjengjeld så trøtt at jeg såvidt orker å gjøre de tingene jeg må før jeg snubler inn i loppekassa. :sove::Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjempegode nyheter hos legen i dag! :hoppe:

Jeg er blant de 4% av norske gravide som har hatt toxoplasmose en eller annen gang tidligere, så jeg er immun! Det betyr tonnevis med gresk salat i to uker framover :wow: , og god samvittighet for å kose litt med eventuelle pusekatter.

Blodtrykk: lavt og fint, Symfyse-fundus - mål: heeeeelt i underkant av det grønne, lagt på meg akseptabelt mye, blodprosenten og jernlagrene var fine, og det var full fart i magen med kraftig hjertelyd og et par spark som slo ut på apparatet.

Nå gleder jeg meg mest til i morra, er selvfølgelig litt spent da. men jeg vet jo at minimoyen var alive and kickin' i dag så da regner jeg i alle fall med at dét er i orden. Håper bare ikke de finner noe galt... Kommer til å ha kjempehøy puls før og under undersøkelsen i morra altså, mest gleder jeg meg!

Svigermor tok ringtesten på meg i dag forresten(for skøy, vi tror ikke så veldig på den), og i morra får jeg kanskje en indikasjon på om hun gjetta riktig ;)

Stor, spent :klem: til dere jenter!

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Åj, så mye spennende som skje her da! Gleder meg til å høre om hvordan UL gikk! Dere vil vite hva det blir ja? Åh, det vil jeg også, når jeg kommer så langt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på UL, vennen! Håper du vil røpe kjønn for oss om dere får vite det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, håper det gikk bra på UL i dag, fikk du vite kjønnet?

Det er vel i morgen du drar til de varmere breddegrader? Håper dere får en kjempefin ferie og at vi som blir igjen i regnfulle Norge for oppdatering når dere kommer hjem.

God ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Supermegarask oppdatering før jeg drar :D

Alt så kjempefint ut på minimoyen, termin 1.november nå, det var han helt sikker på, så jeg fikk han ikke med på 3.november, som jeg hadde beregnet. Uansett har det ingenting å si, for sjansen for at den kommer på akkurat en av de datoene er jo minimal :) Den eneste grunnen til at jeg ville ha seinere termin, er at jeg kan jobbe lenger hvis jeg er frisk.

Kjønnet?

Det...

Var...

Umulig å se, for minimoy er enda mer sjenert enn mammaen sin!

Men jeg skal tilbake 15.juni, dagen etter at vi kommer hjem fra varme Hellas(hvor faktisk værvarselet sier at vi kaaaaanskje kan få regn i morra eller overimorra). Ha to fine uker folkens, jeg håper dere får litt bedre vær snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du må vente 2 dager mindre med å bli satt i gang dersom det går så lenge ;)

Kos deg masse på ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...