Gå til innhold

Deidres dagbok

Deidre

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi kom akkurat hjem etter en ukes ferietur med et vennepar. Jammen var det deilig med litt sol på kroppen etter uker med ruskevær. :)

Venneparet har to barn, det ene en liten jente på Lillegull sin alder, og en jente på 6. Nydelige barn, veloppdragne og søte. Jentene har hatt det strålende i strandkanten og ved barnebassenget på hotellet.

Takket være vår alltid positive au pair fikk vi voksne rikelig med tid for oss selv på kveldene. Hun nærmest skysset oss ut :ler:

Vi har sittet i timesvis på restauranter, spist og drukket godt.

Eneste skår i gleden er at min mann virker så fjern og avvisende mot meg. Jeg føler nesten at han irriterer seg over alt jeg sier og gjør. Enda godt vi hadde hyggelig selskap i venneparet på turen, ellers ville det vært rett og slett utrivelig for meg.

Min mann har tatt flere turer på egenhånd mens vi andre har ligget på stranden eller ved bassenget og tilbragt tid med barna. Hele tiden er han i telefonen. Han sier det er forretninger. Det pågår visst mye i selskapet hans akkurat nå. De må jo arbeide døgnet rundt. Da han var i dusjen i går kveld, svarte jeg da mobilen hans ringte, og da var det den nye traineen som ringte - klokken åtte på kvelden!

Av og til skulle jeg virkelig ønske han bare var en vanlig ansatt i en vanlig bedrift. Det blir jo aldri noe normalt familieliv av slikt.

Nå er Lillegull endelig i seng, altfor, altfor sent, alle koffertene står i hallen, jeg er svett og sliten, og min mann måtte selvsagt innom kontoret for å ordne noe. :tristbla:

Men au-pair'en er kjempesøt, hun har tilbudt seg å pakke ut i alle fall min og Lillegull sin bagasje, så jeg kan få litt hvile. :)

Selv om det var kaldt å komme hjem, var det jammen litt deilig også. Høye temperaturer er ikke det beste for meg for tiden, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie!! :) Hvor langt ut i svangerskapet er du nå?

:vinke: Hei, så hyggelig at du titter innom :)

Jeg er ca 13 uker, men tar det med en ørliten klype salt, grunnet blødninger og forvirring i forhold til menstruasjonen. men i følge ultralyd er jeg altså i ca 13. uke :)

Har du vært på ferie ennå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Jøss tiden flyr!

Nja, har hatt et par uker, men skal ikke ha så mye mer. Må jobbe litt så jeg har råd til ferie neste år i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss tiden flyr!

Nja, har hatt et par uker, men skal ikke ha så mye mer. Må jobbe litt så jeg har råd til ferie neste år i stedet! :)

Uff, det blir lenge å vente! Når sommeren er så dårlig som denne har vært til nå, trenger man virkelig å komme bort og få litt klimaforandring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Jeg er bare glad jeg slipper å ergre meg over at ferien regner bort ;)

Jeg skal ha litt fri i september, iallefall en uke! Det blir deilig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad jeg slipper å ergre meg over at ferien regner bort ;)

Jeg skal ha litt fri i september, iallefall en uke! Det blir deilig det :)

Høsten kan jo være flott den også. Hvis ikke den også regner bort :) Men da er det jo også lettere å få en sydentur litt sånn på sparket, i alle fall hvis det er utenom skoleferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempetrett. klokken er nå kvart på ett, og min mann har ennå ikke kommet hjem igjen fra kontoret. Det er nesten slik at jeg lurer på hva han egentlig holder på med. Om han er på kontoret i det hele tatt.

Uff, hvorfor tenker jeg slik? Jeg burde vel heller tenke at det kan ha tilstøtt ham noe, ikke at han holder på med noe han ikke burde!

Jeg går i alle fall til sengs, selv om jeg ikke regner med å få sove. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser i dagboka di, mens ungane koser seg med lørdagsgotten ;) , og fant ut at det var greit å legge igjen et lite spor etter meg...

Trist at du må gå igjennom sv. skapet "alene"...uten støtte fra mannen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser i dagboka di, mens ungane koser seg med lørdagsgotten ;) , og fant ut at det var greit å legge igjen et lite spor etter meg...

Trist at du må gå igjennom sv. skapet "alene"...uten støtte fra mannen din..

Hei, Myrthel, så hyggelig :)

Ja, jeg føler meg litt alene for tiden, det er helt sikkert. Vel, jeg har alltid vært mye alene, fysisk sett, men nå føler jeg meg liksom alene på et helt annet plan.

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble liggende halvvåken til klokken var nesten 3 i natt, innen min mann kom hjem. Han hadde visst hatt ett eller annet problem med bilen.

I dag har han i alle fall tilbragt dagen med meg og Lillegull. Vi har vært på lunsjbesøk hos hans søster med familie, og det var veldig hyggelig.

Han fikk en telefon i sted og måtte dessverre på kontoret igjen. Og jeg som hadde planlagt kvelden og kjøpt inn ferske reker og deilig hvitvin :tristbla:

Jeg la rekene i fryseren og smurte meg et par knekkebrød.

Uff, ikke er det spesielt mye festlig på TV i kveld heller. TVNorge har i alle fall en film jeg aldri har sett før, så jeg får satse på den, men regner uansett med å sovne på sofaen før filmen er halvveis. Trett fremdeles, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs Darcy

:vinke::klem:

Dallandra i ny drakt, om du skulle lure!! ;)

Du høres litt deprimert ut om dagen, kanskje du burde tatt deg en tur til legen og fått litt hjelp til å sortere tankene dine. :klem: Det er sikkert bare svangerskapshormonene som spiller deg et puss men likevel... Håper det fort går over, du nærmer deg jo den flotteste og sprekeste tiden av svangerskapet med stormskritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke::klem:

Dallandra i ny drakt, om du skulle lure!! ;)

Du høres litt deprimert ut om dagen, kanskje du burde tatt deg en tur til legen og fått litt hjelp til å sortere tankene dine. :klem: Det er sikkert bare svangerskapshormonene som spiller deg et puss men likevel... Håper det fort går over, du nærmer deg jo den flotteste og sprekeste tiden av svangerskapet med stormskritt!!

Hei, der er du jo! :vinke:

Neida, det går bra. Ingenting å bry legen med, tror jeg. Det er bare det at min mann rett og slett ikke viser meg noen interesse lenger. Jeg tror bestemt at det er reelt, og ikke noe jeg bare innbiller meg. Han foretrekker visst kontoret fremfor familien nå for tiden.

Uff, ikke at jeg klandrer ham. Jeg er trett og utenfor. Dessuten har jeg lagt på meg langt mer enn jeg burde såpass tidlig i svangerskapet. Jeg tror faktisk jeg har bikket 8 kg allerede! Er ikke det veldig mye, bare litt over 3 måneder ut i svangerskapet? Da jeg var på vei med Lillegull la jeg ikke på meg så raskt, i alle fall.

I går måtte jeg løpe fra middagsbordet for å kaste opp. Carbonara er visst ikke det beste for meg for tiden. Jeg kunne se at han vemmet seg. Ikke et trøstens ord å få. Han bare reiste seg etter måltidet og sa at han måtte en snartur på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en mann du har :klem:

Skjønner ikke at du ikke "eksploderer" og forteller han hva du bærer på.. Spesielt i din situasjon... Hormoner løper løpsk osv.. :sur:

Var det ikke din mann som så intenst maste på deg for å få et barn til????

Nei, jeg hadde "slått i bordet" og spurt hva slags oppførsel det var på han... :frustrert: Du trenger støtte nå, det er ikke ok å være kvalm og uvell.. Spør han om hvorfor han nesten "krevde" at du skulle bli gravid, når han ikke fins interisert....

Det er vanskelig å svare på vekten din. Siden jeg ikke aner hvordan du ser ut kroppsmessig... ;) Men hvis du nå er deprimert, mer i ro - kanskje småspiser endel for å unngå kvalme osv...kan jo dette være noe av årsaken..

Ikke for å skremme deg... men kanskje du bærer på tvilliger??

Ta en prat med mannen din. Krev at han gir deg svar på det du går og tenker på, og at han støtter deg.

Lykketil :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Myrthel :vinke: Takk for at du bryr deg :)

Neida, tvillinger er det nok ikke, heldigvis. Det ville nok ultralyden avslørt.

Uff, det er sikkert bare jeg som er ekstra følsom for tiden. Kombinasjonen med en enorm arbeidsbelastning for min manns del er nok ikke av det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det endelig shopping for alvor. Min venninne G og jeg hadde en strevsom, men hyggelig dag. Deilig å kunne gjøre dette sammen med en i nogenlunde samme situasjon. Hun er jo kommet endel lenger i sitt svangerskap. Hun har termin i slutten av august. Men hun bærer det virkelig på en flott måte. Hun kan ikke ha lagt på stort.

Jeg fikk handlet både undertøy (BH-størrelsen er bare sjokkerende), bukser og skjørt å vokse i, noen deilige topper og to kjoler (som jeg egentlig ikke er 100% fornøyd med, men alternativene var begredelige).

Jeg føler meg mer vel i klær som passer min nåværende kropp. Jeg har altfor lenge presset meg inn i BH'er som var flere nr for små og trasket rundt i joggebukser og trange tskjorter.

Kanskje vil min mann se på meg med litt andre øyne også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...