Gå til innhold

Deidres dagbok

Deidre

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke engang hvor jeg kan ha skrevet dette, jeg, altså  :klø:

Når andre har sitert deg, kan de ha endre sitatet før de postet det.....

Det kan være en forklaring hvis ikke du har noen

Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen.....

F.eks slik:

Jeg forstår hvor jeg kan ha skrevet dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula
Jeg forstår ikke engang hvor jeg kan ha skrevet dette, jeg, altså  :klø:

Bare sånn til opplysning..I innlegg nr 10 i dagboken din skriver du at du kan fortsette å ta p-pillen. I innlegg nr 12 i dagboken din skriver du at du kan la være å ta ut spiralen. Vil bare si det siden du ikke fant det selv...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når andre har sitert deg, kan de ha endre sitatet før de postet det.....

Det kan være en forklaring hvis ikke du har noen

Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen.....

F.eks slik:

Er det virkelig mulig? Men de kan ikke endre selve innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til opplysning..I innlegg nr 10 i dagboken din skriver du at du kan fortsette å ta  p-pillen. I innlegg nr 12 i dagboken din skriver du at du kan la være å ta ut spiralen. Vil bare si det siden du ikke fant det selv...

:)

Se der, ja! Der var det! Det er i alle fall tross alt bedre at jeg faktisk har skrevet det selv, enn at noen kan ha vært så sjofel og endret teksten i sitatet.

Der kan du se, jammen har jeg mye å tenke på for tiden, det er helt tydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en mulighet som er lettere å leve med, rent moralsk: PFC! En liten dingseboms som registrerer temperaturen gjennom syklusen, og gir beskjed om når eggløsning finner sted. Da kan jeg fjernespiralen, satse på sikre perioder og fortsette livet som nå. :)

Det føles i alle fall mye bedre å tenke på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt møte med interiørarkitekten i dag, og vi er blitt enige om hvordan soverommet skal se ut. Det blir så fint!!

Det blir denne tapeten på veggen hvor sengen skal stå:

http://www.osborneandlittle.com/osborne-&-...pers/lakemount/

De andre veggene males i en brukket hvit farge. Møblene selger vi, og bytter ut i sorte som jeg sa. Tekstiler er valgt ut, og det blir bare så lekkert!

Gulvet blir som det er, parketten er like fin, men jeg fikk forslag til noen nydelige tepper i sort, hvitt og grått. Jeg har ikke bestemt meg med hensyn til teppe ennå, men det haster heller ikke. Det viktigste er at håndverkerne har alt klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

Selvfølgelig har du rett til å velge ikke å få flere barn. Og etter min mening er nok det det beste i deres situasjon. Din mann prioiterer ikke fam.liv og du tenker kun på hvilke ofre du må gjøre for å ha barn. I motsetning til mange av oss andre som ser de utrolige nye mulighetene med det. Jeg velger gjerne en litt mindre perfekt kropp mot min lille datter og sønn. Det er det verdt.

Problemet her synes jeg er at dere har et forhold som ikke baseres på åpenhet og ærlighet. Dere må begge få lov til å mene ulike ting, men en gang må dere møtes, og det helst uten å lyve til hverandre.

Jeg ønsker deg likevel lykke til med alt, håper soverommet blir sånn du vil ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Selvfølgelig har du rett til å velge ikke å få flere barn. Og etter min mening er nok det det beste i deres situasjon. Din mann prioiterer ikke fam.liv og du tenker kun på hvilke ofre du må gjøre for å ha barn. I motsetning til mange av oss andre som ser de utrolige nye mulighetene med det. Jeg velger gjerne en litt mindre perfekt kropp mot min lille datter og sønn. Det er det verdt.

Problemet her synes jeg er at dere har et forhold som ikke baseres på åpenhet og ærlighet. Dere må begge få lov til å mene ulike ting, men en gang må dere møtes, og det helst uten å lyve til hverandre.

Jeg ønsker deg likevel lykke til med alt, håper soverommet blir sånn du vil ha det :)

Tusen takk for hyggelige ord, og for velmenende råd.

Det er nok mange som fordømmer meg for mine argumenter mot å få et barn til, men som sagt tidligere, når jeg kjenner ordentlig godt etter merker jeg at jeg er flink til å finne på unnskyldninger for å slippe dette.

Til syvende og sist, dypt inne, handler nok dette om andre ting enn venninnetreff og fine bryster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Uff, jeg skulle visst aldri postet den tråden om min avgjørelse i forhold til dette med flere barn. Jeg har tullet det til ved å skrive her inne at jeg bruker pillen, mens jeg i tåden har skrevet spiral!

Jeg har brukt pillen helt fra jeg var tenåring og frem til ganske nylig, og i alt oppstuset har jeg vært sløv og byttet om på preventivene! Nå tror de jo at jeg er en idiot. :tristbla:

Hei du,

Ikke bry deg om negative å sjofle svar fra noen brukere!

Når du ser etter så ser du at det er mange som forsvarer deg da :)

Ingen kan styre livet ditt nå annet enn deg selv og barnet du har! Mannen din har mye han skulle ha sagt, men aldri la han styre så viktige valg! Syns du er sterk jeg og du svarer så godt du kan!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en mulighet som er lettere å leve med, rent moralsk: PFC! En liten dingseboms som registrerer temperaturen gjennom syklusen, og gir beskjed om når eggløsning finner sted. Da kan jeg fjernespiralen, satse på sikre perioder og fortsette livet som  nå.  :)

Det føles i alle fall mye bedre å tenke på.  :)

Hvis du er helt sikker på at du ikke vil ha flere barn tror jeg du bør bruke noe annet enn å satse på sikre perioder. PFC den er ikke 100% sikker den heller så plutselig sitter du der gravid alikevel. Ei venninne av meg gjorde den feilen at hun stolte for mye på det apparatet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hei Deidre!

Jeg slutter meg til Silmarill. Ikke bry deg om alle de spydige svarene du har fått fra uenige kvinner.

Dette innlegget postet jeg igår, men tenkte jeg kunne skrive det her også, itilfelle du ikke orket å gå inn på den tråden igjen.

"Jeg har kikket litt på denne tråden i dag også, og tenker mest på trådstarteren som har fått så mye motbør.

Jeg tror mange har reagert på holdningene hun har gitt uttrykk for at hun har, men det er igrunn nokså ufint å komme med slike personangrep som ble servert igår (også til en viss grad av meg). Derfor ber jeg ts om unnskyldning for det, og ønsker deg lykke til med avgjørelsen. For øvrig er jeg enig i at det er du som bør ha det siste ordet i denne diskusjonen, men jeg ville ikke løyet for mannen min. Jeg ville heller forsøkt å finne motivene for at han ønsket seg fler, slik du har funnet dine motiv for at du bare vil ha en. Han kommer nok ikke til å forlate deg.

Søsken er fint, men enebarn har det også bra - der finnes det nok ikke noe fasitsvar. Jeg kjenner både enebarn og de som er vokst opp i søskenflokker - de aller fleste er ålreite mennesker - og skulle de ikke være det, er det neppe antall søsken som er avgjørende. Selv har jeg to søsken og tre barn, og koser meg i storfamilien.

Lykke til."

Du skal heller ikke se bort fra at det er ørlite misunnelse som er årsaken til det voldsomme engasjementet. Sånn er det i Norge, og jeg har observert det flere steder her på forumet også (vaskehjelp, aktiviteter for barn osv)

Som sagt, jeg ønsker deg lykke til i den fremtidige diskusjonen rundt middagsbordet.

:tommel::tommel:

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

Ikke bry deg om negative å sjofle svar fra noen brukere!

Når du ser etter så ser du at det er mange som forsvarer deg da  :)

Ingen kan styre livet ditt nå annet enn deg selv og barnet du har! Mannen din har mye han skulle ha sagt, men aldri la han styre så viktige valg! Syns du er sterk jeg og du svarer så godt du kan!

:klem:

Tusen takk, du. Det er så utrolig hyggelig å få slike tilbakemeldinger. Det betyr mye nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt sikker på at du ikke vil ha flere barn tror jeg du bør bruke noe annet enn å satse på sikre perioder. PFC den er ikke 100% sikker den heller så plutselig sitter du der gravid alikevel. Ei venninne av meg gjorde den feilen at hun stolte for mye på det apparatet  :forvirret:

Uff, da. Nei, det var kanskje ikke så gjennomtenkt, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Deidre!

Jeg slutter meg til Silmarill. Ikke bry deg om alle de spydige svarene du har fått fra uenige kvinner.

Dette innlegget postet jeg igår, men tenkte jeg kunne skrive det her også, itilfelle du ikke orket å gå inn på den tråden igjen.

"Jeg har kikket litt på denne tråden i dag også, og tenker mest på trådstarteren som har fått så mye motbør.

Jeg tror mange har reagert på holdningene hun har gitt uttrykk for at hun har, men det er igrunn nokså ufint å komme med slike personangrep som ble servert igår (også til en viss grad av meg). Derfor ber jeg ts om unnskyldning for det, og ønsker deg lykke til med avgjørelsen. For øvrig er jeg enig i at det er du som bør ha det siste ordet i denne diskusjonen, men jeg ville ikke løyet for mannen min. Jeg ville heller forsøkt å finne motivene for at han ønsket seg fler, slik du har funnet dine motiv for at du bare vil ha en. Han kommer nok ikke til å forlate deg.

Søsken er fint, men enebarn har det også bra - der finnes det nok ikke noe fasitsvar. Jeg kjenner både enebarn og de som er vokst opp i søskenflokker - de aller fleste er ålreite mennesker - og skulle de ikke være det, er det neppe antall søsken som er avgjørende. Selv har jeg to søsken og tre barn, og koser meg i storfamilien.

Lykke til."

Du skal heller ikke se bort fra at det er ørlite misunnelse som er årsaken til det voldsomme engasjementet. Sånn er det i Norge, og jeg har observert det flere steder her på forumet også (vaskehjelp, aktiviteter for barn osv)

Som sagt, jeg ønsker deg lykke til i den fremtidige diskusjonen rundt middagsbordet.

:tommel:  :tommel:

Å, det er altså så hyggelig å komme inn her og lese dette. Dere er så søte!

Jeg befinner meg i tenkeboksen i forhold til dette nå. Jeg tror jeg er nødt til å få ro til å samle meg og få satt ting litt i perspektiv. Jeg har bare hodet fullt av kaotiske ting akkurat nå. Jeg føler det var dumt av meg å legge ut den tråden og rådføre meg her på Kvinneguiden. Jeg har fått så mye kjeft fra mennesker som ikke kjenner meg overhodet, og jeg føler at jeg ikke har fått forklart meg godt nok. Eller at enkelte nekter å høre etter.

Det kan nok hende det er som du sier, at det kan være misunnelse som ligger til grunn for all negativ respons jeg har fått. Jeg kan jo til dels forstå det, men ingen av de som er så negative kjenner meg. De kjenner ikke til min bakgrunn eller min livsstil, og de har jo ikke forutsetning til å sette seg inn i min hverdag.

Jeg har jo merket litt holdninger i den retningen tidligere, da jeg spurte om hvorvidt det var for tidlig eller ei for min datter å starte med fiolinundervsning. Enkelte hadde tydeligvis motforestillinger mot selve aktiviteten, mer enn problemstillingen.

Folk er jo forskjellige, noen er vant med å ha det slik, andre sånn. I mine kretser er det altså ikke helt uvanlig at barna spiller et instrument. I andre miljøer er det kanskje mest idrett barna holder med på.

Noen har også hevdet at jeg egentlig ikke ønsker råd, andre enn de jeg selv er enig i. Jeg forstår ikke grunnlaget for slike påstander. Jeg har jo bare forsøkt å få andre til å forstå mine argumenter.

Jeg tar tiden til hjelp nå. Jeg får forsøke å finne en løsning på dette på egenhånd. Jeg har ikke lyst til å involvere andre. Mor har jeg aldri snakket så lett med, og min søster og jeg er så forskjellige, og har aldri hatt noe nært forhold. Mine venninner har nok med seg og sitt (flere barn, og flere på vei), så jeg føler ikke at det er riktig å belaste dem med denslags problemer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Hei på deg!!

Håper du har en fin helg det har ikke jeg :grine: Men går vel over er jo normalt og krangle avogtil!! : :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Hei på deg!!

Håper du har en fin helg det har ikke jeg  :grine: Men går vel over er jo normalt og krangle avogtil!!  : :ironi:

Uff, da. Har du kranglet med noen? Kjæreste/mann/samboer?

Vel, det er slikt som skjer, og som du selv sier, det går nok over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne vil gjerne ha med meg og Lillegull på en reise til varmere himmelstrøk. Jeg har faktisk ferie til gode, så det kan la seg gjøre.

Å, det ville vært deilig nå i gråværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Hei, tenkte det var bedre å stikke innom dagboka di og hilse på enn å kaste meg inn i den håpløse diskusjonen. Kvinnfolk er kvinnfolk verst. ;)

Plukket med meg noe du skrev her i db di:

Til syvende og sist, dypt inne, handler nok dette om andre ting enn venninnetreff og fine bryster.  :)

Tenkte meg det ;) Symptomene er som regel lettere å fokusere på enn selve årsaken, hvis du forstår hva jeg mener. Slike beslutninger kommer gjerne langt innenfra, men så er det så mye lettere å fokusere på det mest trivielle.

Jenta di er forresten 0,5 år yngre enn eldstemann min, han blir 4 år til helgen. :) Og så har jeg en gutt til. Og skal ikke ha fler. Litt fordi jeg ikke bør (medisinsk sett), men aller mest fordi jeg ikke vil ha fler. Og den medisinske grunnen er den vi forteller om, rett og slett fordi den godtas lettere. For lykken i livet er visstnok å ha en skokk med unger, ikke sant.

:klem: Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt at det også finnes hyggelige, velmenende mennesker her inne. :)

Nei, jeg vet jo innerst inne at jeg bare ikke føler for flere barn. Men det er jo ikke legitimt å "bare ikke føle for det"? Dermed leter man med lys og lykte etter en haug med mer eller mindre gode unnskyldninger for å rettferdiggjøre valgt sitt.

Jeg har vel forsøkt å si noe om det i tråden også, men de nekter å fokusere på annet enn akkurat det de vil.

Jeg angrer så på den tråden, at du aner ikke!

Jeg skjønner i alle fall godt at dere velger å fokusere på en medisinsk grunn til ikke å få flere barn.

Man er visst ingen skikkelig kvinne eller mor for enkelte før man kan slå seg på brystet med en diger ungeflokk og predikere at man ikke kunne tenke seg noe bedre enn å gå hjemme og tørke snørr og bake boller.

Jeg ønsker deg også en fin uke, Dallandra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...