Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Åh, jeg kjenner til den der. Det popper ut babyer alle veier. Svigerinnen min fødte 15. mai, så vi ble tante til en liten kjempegod babygutt. Sjefen min fødte 9. mai.. og en bekjent/venn sin kone fødte også i starten av mai.

Skulle ikke forundre meg om bestevenninnen min snart blir gravid også. Hun har nettopp fått seg type.. og hun har bare sullet rundt hele tiden frem til nå.. så ja, det hadde vært typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, er det jeg mener. Babyer i omgangskretsen er mye tyngre å takle enn babyer man ser på gata....

Men, får vel satse på at ting klaffer denne gangen, Pergokur nummer to. Tenk deg det da, nye flott jobb, og gå gravid samtidig som to venninner. Det hadde jo vært det ultimate. Skjer det, så skal jeg søren meg begynne å spille lotto! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg det da, nye flott jobb, 
og gå gravid samtidig som to venninner.
Det hadde jo vært det ultimate.
Skjer det, så skal jeg søren meg
begynne å spille lotto!
[/codebox]

:hoho: Søøøøøøøtaa!

:klem: :klem: :klem: :klem:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Alt vel med deg vennen? :blomst:

Opptatt med den nye jobben? Håper det går bra der :)

Nattaklem fra moi. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig moro å oppdatere denne boka, alt er bare trist og kjipt. Er på syklusdag 21 i dag, på dobbel pergokur. Denne syklusen har jeg tempet og testet for el, testet fra dag 9 (etter legens anbefaling) og tilogmed i går, da gikk jeg tom for tester. Bare negative alle sammen, og temperaturen viser ikke akkurat det hoppet etter El som jeg ser på så mange andre kurver på nett :(

Vurderer å bestille meg en ny time hos gynekolog. Men vet ikke helt om det er noe han får gjort. Han setter meg vel på de jævlige pillene jeg tok forrige måned, sånn for å få mensen igjen. ÆSJ!

Skjønner bare ikke hvorfor det er sånn, hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å oppnå denne drømmen om et barn? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen..

Vi bare trøste deg litt jeg. *trøsteklem*

Skal ikke være enket nei. Huff :( Kanskje du bør bestille ny time hos gynekologen? Sikkert ikke dumt iallfall.

Hvis det er NOEN trøst så ligger jeg rett ut og har detganske j***** akkurat nu *klage, syte* Æsj, ikke moro det heller.

Har mundtlig eksamen i naturfag(!) på mandag og har ikke klart å lese en side idag. Men, MÅ igang nå..

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Uff, stakkars deg, du får si ifra visst du vil ta en kaffe kopp og syte litt til meg. Jeg er ferdig med alle eksamner på torsdag :)

Det gleder jeg meg til!

Goooood sommmer klem fra meg til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei og hopp Kvistemor.. :klem:

Håper du har det bra! Virker på meg som du jobber og jobber og jobber om dagen siden du heter " **** på jobb" til langt på kveld.

Ikke jobbe deg ihjel da vennen min.

Drar til Danmark imorgen jeg. Gleder meg!

Snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dag 56 i dag... blir motløs av sånne sykluser. Hadde tenkt å kjøpe meg Dong Quai i dag, men orket ikke å dra innom butikken på vei hjem. I dag lurer jeg faktisk på om det skjer noe med kroppen min, puppene er annerledes, samme med sekretet. Nesten så man håper det er en EL, men det er vel å håpe for mye :forvirret:

Nå teller vi bare ned mot neste time hos gynekologen, den 10 august. Da skal mannen være med meg, og hjelpe til med å spørre og pushe på så det kan bli litt fremgang her. Nå har vi vært aktive prøvere i 16 måneder og vært gjennom en pergokur som ga El og en som ikke gjorde det. Uff, skikkelig urettferdig at ting skal ta sånn tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :klem: Har gynekologen din ferie? Går du til privat eller til "vanlig" gynekolog? Jeg ba om henvisning til gynekolog hos legen i dag. Skal få time på sykehuset. Skal prøve noe greier i mellomtiden som forhåpentlig virker. Vil ikke skrive hva det er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

På tide med en oppdatering i dagboka. For ca en måned siden kjøpte jeg Dong Quai og Wild Yam, begynte å ta Dong Quai med en gang ( på dag noenogfemti i syklusen). Tok vel det i to uker omtrent, og så fikk jeg plutselig annerledes og mer utflod, samt økt sexlyst og småømme pupper. Hoppet derfor over på Wild Yam og har tatt den i ca to uker også. I går kom det litt spotting, og jeg håpet selvsagt det kunne bety noe positivt, ettersom jeg aldri spotter. Men i dag kom mensen for fullt. :sur:

PP7 ble altså på 87 dager... Så nå er jeg straks klar for pergokur nummer tre. Kan ikke si at jeg er så veldig optimist, ettersom pergoen ikke akkurat gjorde jobben denne syklusen. Men det kan jo hende at det var Dong Quaien som hjalp litt til mot slutten her. Hadde selvfølgelig ikke el-tester i huset når jeg merket det jeg tror var en EL, eller i hvertfall kroppens forsøk på en EL. Så da satser vi på dobbel pergo + dong quai denne gangen. Pluss el-tester og temping. Her skal det satses!

Siden sist har jeg og mannen snakket en god del om saken også, og jeg føler at vi er mer på lag nå enn før. Har til tider følt at hele babygreiene var mitt prosjekt. Mens han har følt seg litt utafor :ler: Rart at noen ting skal være så vanskelig å snakke om at man blir gående i dumme misforståelser. Skal også til gynekologen på fredag (fikk timen for lenge siden) Da skal mannen være med og støtte meg og å stille spørsmål om hvor vi evt kan gå videre hvis denne pergokuren er like mislykka.

*krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du og mannen har fått snakket ut om dette med prøvingen. Det kan ikke være noe kjekt å gå på pergokur og føle seg alene om saken. Krysser fingrene for at pergo og Dong Quaien hjelper denne PP og at spiren endelig vil sitte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å være på samme planet når det gjelder prøvinga ja. Mannen og jeg har alltid gått sammen på alt som har med graviditet å gjøre vi, med unntak av selve blodprøveturene mine på legesenteret.

Menne du - er det ikke noe om at man ikke skal ta legemidler og naturpreparater samtidig...? Husker ikke helt hvorfor altså, men mener det kan ha noe med at de da får litt andre virkninger, eller mangel på virkning...

:klem:

Endret av Toblerone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Masse lykke til hos gyn. på fredag! Fint at mannen din trår til også, og at dere er et "team" ang dette..

Gleder meg til :kaffekopp: avtale! Spurte om Amalie_85 ville bli med også jeg. Har ikke fått svar ennå.

Snakkes da!

Nattaklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei vennen!

Her var det lenge siden du har vært.. Opptatt om dagen? Hadde vært koselig med en cafetur snart igjen.. Si ifra da.. :kaffekopp: Jobber mye i Fredrikstad om dagen jeg. De trenger ekstra folk der hele tiden, så jeg tilbyr meg å jobbe der. Kan drefor gå rett fra jobb til kaffedate jeg. :ler:

Håper dere har det finfint!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...