Molo Skrevet 9. juli 2009 #1321 Del Skrevet 9. juli 2009 Flere som venter og venter og lengter, ser jeg Håper ikke det drøyer altfor lenge før det skjer noe hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #1322 Del Skrevet 10. juli 2009 Vært på jordmorkontroll i dag. Stoler så mye mer på henne enn på legen altså, for det skyhøye SF-målet fra legen på tirsdag var nå gått NED flere cm og var perfekt på kurven min, blodtrykket var heller ikke så høyt. Vekta derimot var en del høyere... men skal ikke klage egentlig jeg da, er opp 10 kg fra før-gravid-vekt og har en god del vann både her og der. Jeg var visst ikke så veldig moden da, bittelitt åpning og fortsatt litt livmorhals. Livmorhalsen var visst heller ikke sentrert. Etterpå var jeg og mannen på kafé, spiste lunsj og drakk kaffe. Så var det avgårde til ny jordmortime og modningsakupunktur. Mye greiere hun akupunktøren her altså. Har fått henne anbefalt av venninner, men hun har hatt ferie til nå så jeg har gått til kollegaen hennes. Hun masserte, koppet ryggen min og satte nåler i hodet, panna, hendene, magen, ryggen, anklene og oppå føttene. Etterpå ville hun sjekke modning, og jeg sa ja. "Glemte" å si at jeg ble sjekket for noen timer siden, er jo greit med en second opinion Denne gangen var det visst veldig myk livmorhals, hun antok den til å være halvveis avflatet. Hun fant også åpning på en cm til halvannen cm. Og hun stakk fingeren inn og rugget på babyens hode. Det var en veldig snodig følelse. Neste time, til onsdag, da ville hun tøye meg sa hun, hvis jeg ikke hadde født innen det. Lurer på om det at jordmor nr 1 tuklet litt oppi der kan ha gitt noe utslag jeg, eller om det var mer avhengig av hvordan de ulike jordmødrene tolket ting. :klø: Merket i alle fall mye mer kynnere og press etter siste undersøkelsen nå, måtte ta flere pustestopp på vei til bilen. Og med sentrum fullt av feriefolk, og min enorme mage så er det mange som glaner da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 10. juli 2009 #1323 Del Skrevet 10. juli 2009 Så morsomt at jordmor nummer 2 hadde bedre nyheter Hørtes jo mer lovende ut detta da!! Spennende tid i vente vennen... Jeg gleder meg vanvittig til å bli tante også, så har masse å glede meg over om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. juli 2009 #1324 Del Skrevet 10. juli 2009 Litt tøying og bøying kan jo fort få fart på ting Men jeg har jo ikke tippet fødsel helt enda, så da må du nok vente litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 10. juli 2009 #1325 Del Skrevet 10. juli 2009 Natt til 14 sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. juli 2009 #1326 Del Skrevet 11. juli 2009 Moro at det skjer ting da. Merkelig egentlig hvordan kroppen fungerer. Og veldig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. juli 2009 #1327 Del Skrevet 11. juli 2009 Fortsatt en dag igjen etter mine beregninger Tror vi bruker samme akupunkturdame jeg Høres ut som min i allefall, og hun er jo superkoselig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 11. juli 2009 #1328 Del Skrevet 11. juli 2009 Er ho i sentrum. Suuuuper dame. Brukte ho som jordmor jeg Vet du kvist, du MÅ føde til uka du hvis ikke så føder du vel når jeg er borte og det er ikke aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. juli 2009 #1329 Del Skrevet 11. juli 2009 Er ho i sentrum. Suuuuper dame. Brukte ho som jordmor jeg Stemmer det Hun er helt fantastisk :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #1330 Del Skrevet 11. juli 2009 Tippeliste: imli: 9. juli Amalie85: 10. juli Kykkelikokos: 11. juli Lucky?: 12. juli LadyB: 13. juli Ida-Kristine: 13. juli Sunny: 13. juli Amalies reservetipping: natt til 14. juli Strandlaken: 15. juli Ilja**: 16. juli Aricept: Om ikke lenge... Kvist: tør ikke tippe, men før august i hvertfall... Jaja, da ble det ikke den 11. juli heller Synes det blir tyngre og tyngre for hver dag jeg nå. Magen er så tung at ryggen blir helt skakk. Dunker borti vasken, bordet, stolrygger, dører og alt mulig annet med den også. Nederste del av magen er veldig øm, har fått veldig masse strekkmerker der da, så tror det har med de å gjøre. Rykker til og roper AU når jeg kommer borti noe med den delen. Fortsatt murringer, kynnere og nedpress. Men ikke noe mer som skjer foreløpig. Til og med utfloden min ser ut til å ha stoppet (ikke at akkurat det plager meg da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 11. juli 2009 #1331 Del Skrevet 11. juli 2009 Skal jeg komme å trykke litt til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 12. juli 2009 #1332 Del Skrevet 12. juli 2009 Bare vent dere! Den 15 skjer det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. juli 2009 #1333 Del Skrevet 12. juli 2009 Det var da som bare.. Jeg som var sikker på at det ble den 11. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 12. juli 2009 #1334 Del Skrevet 12. juli 2009 Oi, oi oi denne tiden er tung og spennende! Gleder meg veldig til å se lille nurket jeg nå. Det er det nok flere som gjør. Hun i sentrum ja, hun jeg var hos det. Også Amalie ja, så fint at du likte henne. Jeg synes hun var helt superduper, sånt har så mye å si synes jeg, og hun var veldig flink til å motivere meg mot slutten, det trengtes! Masse lykke til vennen min, det kan skje nårsomhelst nå jo.. Tenker på deg vet du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 13. juli 2009 #1335 Del Skrevet 13. juli 2009 Hmm.. ser ikke ut som om jeg klarte å tippe helt riktig heller! Men det er jo fortsatt noen timer igjen av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. juli 2009 #1336 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #1337 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvordan går det? Sakte! Sitter i sofaen med blandede følelser. Svigerinna mi har havnet på sykehuset med svangerskapsforgiftning og blir satt i gang i morgen. Skulle så gjerne sett at hun slapp å være dårlig og at fødselen kunne starte av seg selv. Samtidig er jeg jo litt småmisunnelig for at de får møte babyen sin i morgen eller overimorgen. Det har jeg lyst til også. Uansett gleder meg veldig til å bli tante da, og mamma selvfølgelig. Sånn fysisk merker jeg ikke noe endring, kynnere med varierende styrke og varierende lengde og mellomrom. "Drømmer" om at vannet skal gå eller noe nå, er så sliten og lei. Fortsatt murringer og nedpress, uten at jeg syns det har økt det heller. I morgen skal jeg inn til hjertelydregistrering, etter at hjertelyden var veldig rask da jeg var hos legen sist ville hun ha meg inn på en time. Så da håper jeg å få vite noe mer om fremgangen... selv om jeg nesten har resignert og gått over til å tro at jeg skal være gravid i flere uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. juli 2009 #1338 Del Skrevet 13. juli 2009 Skjønner at du er lei nå... Du har jo hatt en del plager... Men moro å bli tante da! Du får snart baby du også Selv om det ikke føles slik på slutten... Jeg trodde jeg skulle være verdens første "evig gravide" sist hvor rask var hjertelyden sist da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #1339 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg trodde jeg skulle være verdens første "evig gravide" sist hvor rask var hjertelyden sist da? Haha, det blir nok meg det ja... føles sånn. Hjertelyden var opp og ned mellom 155 og 196 sist legekontroll, uten at jeg merket noe bevegelser eller spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. juli 2009 #1340 Del Skrevet 13. juli 2009 Såpass ja.. Men vil ikke tro det er noe galt for det? :klø: Da jeg hadde en sånn registrering på slutten sist fordi jeg hadde kjent lite liv, varierte pulsen stort sett mellom 150 og 180. Noen unger har vel bare høyere puls enn andre Er vel først under fødsel de bruker å være oppmerksom på det, for da betyr det at babyen er stressa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå