Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Oppdatert liste:

Uke 27

Få bekreftet hvem som kommer

Purret på alle, venter på noen svar

- Ordne eventuell transport for tilreisende

Det virker ikke som om dette er nödvendig

- Ordne transport til / fra bryllupet selve dagen hvis nödvendig / önskelig

OK

- Ordne overnatting for de som mangler

For de vi vet om i hvert fall

- Ordne med aktivitet dagen etter

Nei, kjaeresten skal ordne, men har kanskje glemt det?

Be om å få låne hårpynt fra brudesalongen for å ta med til prövetime

Jepp

Snakke med presten så vi får ordnet de siste papirene og han kan gi oss salmeforslag slik han lovte

Gjort! Vi har ordnet papirer og fått salmeforslag.

Ordne med dansekurs!!!

Ordnet! Vi har fått privattimer för og etter danselaerernes ferie. Vi må öve en del på eneghånd også. Men det er jo bare koselig! :hjerte:

Utdrikningslag nr to? (Har hört rykter :sjarmor: )

Vel overstått! :)

Uke 28

Prövetime frisör og sminke

- Bestille time til forlover, mamma, söster, venninne + ?

OK til alt. Veldig fornóyd med prövetimen :-D

Prövetime kjolen (enda flere tilpasninger! :dåne: )

- Ordne med strömper, BH & truse + hårpynt

Mangler kun truse og strömper som vi ordner neste uke

Bekrefte blomster

- Brudebukett (60 € for en bukett med rosa calla)

- Oppsats til kirken (120 € for en stor oppsats med hvite calla til alteret

- Leie planter til å ha rundt teltet. Beholde noe til hagen?

Jeg hadde egentlig tenkt til å sende en mail, men kjaersten skal visst ringe. Har bestemt at det ikke blir brystbuketter på noen siden kjaersten ikke skal ha.

Pröve ut spray tan?

Jepp, og det ble igrunnen veldig fin! :-D Men det smitter av litt på hvitt, så må taes noen dager för i tilfelle.

Vi skal i bryllup denne helga! Snappe opp noen ideer? :lur:

Det blir nok koselig og morsomt!

Nesten alt i boks, jo! Du er så flink på organisering og planlegging altså! Du burde sette det på CV'n din! Med kvinneguiden som referanse :ler:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dallandra

Foreslår for Pingse å utstyre mannen(for det er en mann der, er det ikke?) med en gedigen fotoveske med et mikroskopisk fotoapparat: God plass til Kleenex og ekstra sminke. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår for Pingse å utstyre mannen(for det er en mann der, er det ikke?) med en gedigen fotoveske med et mikroskopisk fotoapparat: God plass til Kleenex og ekstra sminke. :Nikke:

Veldig god idè! :lur:

Joda, det er en mann der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt i boks, jo! Du er så flink på organisering og planlegging altså! Du burde sette det på CV'n din! Med kvinneguiden som referanse :ler:

:kose:

:ler:

Foreslår for Pingse å utstyre mannen(for det er en mann der, er det ikke?) med en gedigen fotoveske med et mikroskopisk fotoapparat: God plass til Kleenex og ekstra sminke. :Nikke:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer så mye for tida!

Men jeg må jo få tid til å komme innom bryllupsdagboka også.

- Vi har nå 120 flasker cava stående! :dåne:

- Fetteren har sendt oss menykortene. De var söte. Brun kant og utsnitt fra tegningen fra invitasjonen överst. Eneste dumme er at alt er skrevet i store bokstaver. Litt vanskelige å lese. Men det kan jeg nesten ikke klage på når han har vaert så snill og ordnet med dette for oss :)

- "Bordkortene" er også ordnet. Det blir morsomt. Vi har runde bord og folk får sette seg der de vil på det bordet de blir tildelt. Derfor gir vi bordene navn. Navnene er hentet fra UNESCOS liste over verdens kulturarv. Men jeg angrer egentlig litt på at jeg ikke valgte noe mere kjent fra Norge. Nidarosdomen, Vigelandsparken, Nordkapp og den nye operaen kunne jo vaert med. Det ble litt mye fjorder, öyer og små kirker. men, men... Dette er jo egentlig en helt uvesentlig ting! :ler:

- Sa jeg at jeg var fornöyd med spraytan? Må huske å bestille time för bryllupet

- Jeg hovnet opp på öyelokkene dagen etter prövetimen. Så jeg må tilbake neste uke for å sjekke om det var allergi mot öyeskyggen eller bare tilfeldig. Jeg hadde en litt sensibel uke forrige uke. Leppene mine hovnet opp to ganger rett etter at jeg hadde spist. Har aldri skjedd meg för. Var helt merkelig!

- Tanta til kjaeresten har sent oss masse falske blomster. Er egentlig ikke så begeistra for falske blomster jeg... Men jeg har jo sagt i fra meg dekoreringsansvaret og hun er flink, så det blir sikkert bra.

- Også har min kommende svigermor, som til vanlig er snill og mild, blitt sur på meg pga hvordan vi (og hun mener sikker jeg) kommer til å legge opp vielsen. Jaja, skal ikke vaere så lett å gjöre alle til lags alltid. Og dessuten tror jeg ikke jeg gidder å pröve på det heller. Hrmpf!

- Bryllupet i helgen var morsomt! Og bråkete! :ler::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp::grine: (gledestårer) Jeg er redd jeg har kjøpt for liten veske! Det er jo nesten ikke plass til kleenex i den!

Du får kjøpe med mange og plassere utover bordet sånn at alle kan få. Evt si i fra til toasmaster sånn at h*n kan sette det utover når talene begynner. Det ble gjort i bryllupet til søsteren min og det resulterte i latter og plutselig var ingen redde for å gråte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du skulle hovne opp på leppene eller øyelokkene på bryllupsdagen! :overrasket:

Kjekt å finne ut hva det er fort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppene er jo greit nok! Ser bare ut som om jeg har tatt botox! :ler: Nei, det var ubehaglig og dessuten ble jeg redd for at jeg skulle begynne å hovne opp i svelget / halsen, så det var ikke noe morro sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte en ting! Mamma og pappa er så snille at de skal sponse oss masse med bryllupet! :hoppe::klem: Huff, jeg får litt dårlig samvittighet for denne pengebruken. Men det blir nok bra! Pingse, du får gifte deg du også! :lur:

* Driver med litt :kokk: innimellom *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nå 120 flasker cava stående! :dåne:

:skaal::fnise:

- Fetteren har sendt oss menykortene. De var söte. Brun kant og utsnitt fra tegningen fra invitasjonen överst. Eneste dumme er at alt er skrevet i store bokstaver. Litt vanskelige å lese. Men det kan jeg nesten ikke klage på når han har vaert så snill og ordnet med dette for oss :)

- "Bordkortene" er også ordnet. Det blir morsomt. Vi har runde bord og folk får sette seg der de vil på det bordet de blir tildelt. Derfor gir vi bordene navn. Navnene er hentet fra UNESCOS liste over verdens kulturarv. Men jeg angrer egentlig litt på at jeg ikke valgte noe mere kjent fra Norge. Nidarosdomen, Vigelandsparken, Nordkapp og den nye operaen kunne jo vaert med. Det ble litt mye fjorder, öyer og små kirker. men, men... Dette er jo egentlig en helt uvesentlig ting! :ler:

Sikkert veldig fine kort :jepp:

- Også har min kommende svigermor, som til vanlig er snill og mild, blitt sur på meg pga hvordan vi (og hun mener sikker jeg) kommer til å legge opp vielsen. Jaja, skal ikke vaere så lett å gjöre alle til lags alltid. Og dessuten tror jeg ikke jeg gidder å pröve på det heller. Hrmpf!

Det blir vanskelig å gjøre absolutt alle til lags ja, og jeg sier som Annie; blås i sigermor, det er jo deres bryllup :Nikke: Er hun misfornøyd med at noe av det tradisjonelle er kuttet ut til fordel for norske innslag, eller?

Du får kjøpe med mange og plassere utover bordet sånn at alle kan få. Evt si i fra til toasmaster sånn at h*n kan sette det utover når talene begynner. Det ble gjort i bryllupet til søsteren min og det resulterte i latter og plutselig var ingen redde for å gråte ;)
God idé, men jeg er redd det blir verst i kirken egentlig. Hele gjengen kommer til å sitte og snufse :fnise:

Jeg glemte en ting! Mamma og pappa er så snille at de skal sponse oss masse med bryllupet! :hoppe::klem: Huff, jeg får litt dårlig samvittighet for denne pengebruken. Men det blir nok bra! Pingse, du får gifte deg du også! :lur:

:lur:

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det blir tidenes bryllupsfest! Dessuten har dere jo vært flinke til å spare :bryllup:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom HELE dagboka på nytt :dåne:

:fnise:

Veldig gøy å lese og se hvordan planene har tatt form. Dere har vært kjempeflinke! :jepp:

Og nå er det bare 22 dager igjen til den store dagen :juhu:

:bryllup::danse::hjerte::hjerter_rundt::danser::vin::spise::gave: :love:

Åkæj, på tide å gå og legge seg nå :fnise: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo typisk mannfolk det. :forvirret:

Det var ikke negativt egentlig. Jeg mente at han bare blåser av det at hun ble så sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skaal::fnise:

Er hun misfornøyd med at noe av det tradisjonelle er kuttet ut til fordel for norske innslag, eller?

Neida, det var det at vi ikke skal ha bryllupsmesse, dvs at vi ikke har nattverd, som var det såre punkt. Men nå virker det som om hun er blid igjen. :) Så har söstrene hennes kommet på besök og nå er alt bare fryd og gammen.

Jeg gleeeeder meg til dere skal synge! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså Pingse, jeg fikk ikke til å sitere deg. jeg ville bare si at jeg er veldig imponert over at du har lest hele dagboka på nytt! :dåne:

:hjerte:

Kun tre uker igjen i dag! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og prövde kjolen (igjen! :dåne: ) og den er sååååå fin altså! Gleeeder meg til å bruke den! (Selv om jeg er litt bekymra for om det blir varmt med så mye stoff! :fnise: ) Jeg skulle også kjöpe BH, truse og strömper der, men så fikk jeg det gratis! Hurra!

Ellers så driver vi og pröver å planlegge vielsen. Skal straks ha möte med presten. Kanskje vi får trykket kirkeprogram til neste uke? Söster og kusine x 2 skal synge, det blir nok kjempefint! :hoppe:

Bordplanen skal vi også til pers med denne helga. Det skal bli litt av en utfordring vil jeg tro.

I dag har jeg vaert og fått hudpleie med dyprens. Jeg fikk litt "kjeft" for måten å nappe öyebrynene mine på, så nå må jeg la de gro i tre uker ( :forvirret: ) også skal hun nappe de i form dagen för. Da skal jeg og Pingse også få manikyr og pedkyr. Kanskje forlover også vil. Jeg må ringe henne i helgen!

Har også bestilt time til spraytan, det blir på onsdagen för. Ellers skal jeg pröve å få solt meg litt nå i helgen, men jeg vet ikke hvordan formen blir egentlig, merker at jeg har en bryggende forkjölelse. Også har neglene på höyre hånda brukket! :grine:

Nå ser jeg fram til helg! :sol::hoppe:

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...