Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, da var jeg godt gift, hehe. Vi hadde en super dag!

Siden det var ettermiddagsbryllup hadde vi ganske god tid på morgenen / formiddagen, men det ble heller stressende med alt det som ikke var gjort. Heldigvis gjorde min söte og vise forlover seg streng og påpekte at jeg ikke kunne ordne med alt, det fikk noen andre ta seg av og jeg måtte slappe av og roe nervene. Så vi dro relativt tidlig til byen der vi skulle friseres. Mamma og söster var også med. Vi dro på café og spiste lunsj. Der fikk jeg et album med kjempefine bilder av meg og mannen, fra utdrikningslaget (et av tre!!!) og forlover- og sösterbesók. Söster hadde gjort seg mye flid med albumet som var superfint! :klem: Etterpå skrev nesten alle (det mangler en! :grine: ) norske venninnene som var i bryllupet en hilsen i albumet. Koselig!

Hos frisören ble vi godt tatt i mot med massajestoler når vi fikk vaska håret og god greier. Vi ble riktig så fine, frisert og sminket alle fire. Forlover og söster fikk litt lösere oppsatser med kröller og blomster i håret, mamma fikk fönet håret i form og jeg fikk en "hel" oppsats med litt kröller jeg også og en perlerad over oppsatsen.

(Forsettelse fölger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte kun to og en halv time hos frisören mot mine tre timer beregnet eller maks tre og en halv. Så da fikk vi tid til å ta oss noe å drikke og slappe av litt. Så var det på med kjolen. Min forlover vikret nesten profesjonell og fikset knapper, underskjört og slör så lett som ingenting. Litt uvant var det å ha på den svaere kjolen (men jeg ble fort vant til det :ler: ). Så kom fotografen og tok noen bilder av meg alene, av meg og forlover, av meg og pappa og av meg og brudebarna tror jeg det var. På dette tidspunktet ble det litt stress for mamma og söster var ikke ferdige og broren min visste vi ikke hvor var så de fikk ikke blitt med på disse förste bildene. (men de ble jo fotografert senere så det gikk greit ;) ). Vi hadde avtalt noen greier med klokkeslagene, når det först ringte inn skulle gjestene inn (det var visst et svare strev med å få de inn i kirken :ler: ) Så den andre gangen det ringte gikk mannen og svigermor og etter dem mamma og svigerfar i prosjesjon inn i kirken. De fikk en marsj, men jeg husker ikke hvilken, dette ble bestemt helt på tampen. Deretter, den tredje gangen det ringte begynte brudebarna, jeg og pappa å gå fra huset vi hadde skifta i (det lå rett ved) og deretter inn i kirka til Arie fra suite nr 3 av Bach. Pent spilt av mannens fetter på keyboard. (Det hörtes veldig fint ut). På dette tidspunktet trodde jeg at jeg skulle dör, med alle de som så på meg, men det synes ikke på de bildene jeg har sett, der jeg smiler med verdens bredeste glis. Brudgommen står der fremme og var kjempekjekk, fin på håret var han og han hadde en type dress jeg ikke vet helt navnet på. Han mente de kalte det engelsk sjakett, men det likner ikke på den type sjakett jeg kjenner. Han hadde svart bukse og jakke og jakke var litt lenger enn en vanlig dressjakke, men den hadde ikke "hale". Det var to knapper som markeret omtrent der korsryggen og han hadde blå vest og blått slips. Veldig fin var han!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seremonien var kjempefin! En flott blanding av norsk og spansk, nydelig sang, en rörende og personlig tale (som jeg ble veldig overrasket over) fra presten og det öyeblikket da vi sier ja til hverandre og etterpå satte på ringene, det var bare, veldig stort. Jeg måtte kjempe mot tårene flere ganger, men klarte å holde igjen. Det klarte derimot ikke mannen osm måtte löpe inn på sakristiet sammen med boren sin for å gråte (begge to! :ler: ) för det kunne bli noen av noen bilder og gratulsajoner. Så var det bilder, gratulasjoner og et regn av konfetti og roseblader (og noe ris som noen hadde klart å snike inn, fysj, stakkers fuglene!) för vi fikk sneket oss av til fotografering bare oss to med fotografen. Det ble litt i meste laget av her og der og slik og sånn og snart ferdig, jeg ble helt utslitt til slutt, men resultatet ble sikkert bra :) På de siste bildene var vi oppe på en ås, det blåste faelt og plutselig blåste slöret mitt av! :ler: Men det var jo like greit, for det skulle av för middagen uansett. Imens fikk gjestene servert drikke og tilslutt kanapeene som var ment som ventemat som cateringen av en eller annen grunn ville vente med til vi kom (men de ble begynt servert til slutt mens vi ble fotografert). Vi kom, fikk sjampis og pratet med gjester. Det var kjempekoselig og tanta til mannen hadde ordna til en helt nydelig hage utenfor teltet der vi koste oss. Så var det inn i teltet (lekkert dekorert av samme person) der vi önsket velkommen og introduserte toastmasterene, min norske kusine og min spanske kollega og venninne. Disse to holdt sammen kvelden på en helt strålende måte, og dette på veldig kort forberedelsestid. Maten var lekker, servicen var god, talene var nydelige. "Alle" untatt jeg gråt av pappas tale, den var veldig rörende, men jeg var litt rar. å gifte seg var litt av en utadaesjaelopplevlese, jeg tror jeg svevde noen meter over bakken og var ikke helt som meg selv.

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupskaken var rågod! Men litt vanskelig å skjaere, haha. Vi sleit en stund med det. Så ble det litt kaos, med kaffe avec, takk for maten, gave til gjestene etc. Jeg hadde egentlig planlagt å gå rundt til alle bordene under kaffen og höre om folk hadde det bra, takke for at de kom etc, men det ble ikke tid til det. Mannen fikk gjort det da, men jeg vet ikke helt hva jeg selv drev med, doturrer og heising av slep, og plutselig var det brudevals. Vi fikk veldig liten plass til å danse på, så den ble ikke helt som vi hadde trent, jeg var i en annen verden og aner ikke hvordan vi danset i det hele tatt. Så det blir spennende å se videoen. :ler: Dermed var danset åpnet og vi danset og koste oss til morgenkvisten. :danser: Vi tok en pause for å synge "Amigos para siempre- friends for life" (veldig vellykket - og morsomt! :ler: ). Plutselig fant jeg ut at jeg hadde glemt å kaste buketten. Den ble kastet og först tatt i mot av en kamerat av mannen (buuu! feeeeil!). På neste forsök havnet den hos sjefen min. Det var IKKE med vilje altså, selv om det kanskje kan forveksles med smisk. :ler: Vi danset videre og hadde det kjempegöy. Vi gadd ikke fölge dette med at brudeparet skal gå hjem först når vi hadde betalt for en såpass dyr fest. Det ble litt emosjonelt på slutten, da alle tårene endelig kom (sikkert fordi jeg var så sliten) så da var det på tide å dra til bryllupssuiten jeg ikke er helt sikker på hvorfor vi gadd å bruke penger på. :ler:. Men vi koste oss på morgenen da ;)

Alt i alt en heeeeelt super dag. Den beste i mitt liv tror jeg!

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et flott referat!!! Så rart at du nå er fru Amadea :rødme:

Gleder meg til det er bilder å titte på av deg som rødmende, uskyldig :fnise: brud... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg har ingen. Men får vel fatt i noen etter hvert. I dag skal vi til fotografen og se på bildene han har tatt og velge ut til album og takkekort (og forstörrelser kanskje?) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

:klem: Rørt. :ler:

Det høres ut som en herlig dag, og jeg har allerede tilfeldig kommet over bilder av deg som brud på facebook. Fiiiine var dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest madam_mim

Hei Amadea-vennen :klem:

Nå har jeg endelig fått tid å sette meg ned og lese gjennom referat fra den store dagen deres :hoppe: Det hørtes fantastisk ut - men så har du jo gjort en helt utrolig jobb med planleggingen også da :pls::klappe: !!!

Gleder meg til å se bilder :lur:

Idag er det 3 uker igjen til vår dag, utrolig så fort tiden går!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få se bilder på facebook? :sjenert: Hørtes ut som en fantastisk dag!! :) Ja det er herlig å si MANNEN MIN!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...