Amadea Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #901 Skrevet 30. juni 2008 Neste mandag er det prövetime, så jeg burde i grunnen sjekket ut litt hårfirsyrer for å gjöre meg opp en mening om hva jeg er ute etter og kanskje ta med noen bilder. Jeg vil ha håret satt opp, og jeg tror jeg vil ha en lav oppsats. Noe slikt som dette kanskje: Knute
Amadea Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #904 Skrevet 1. juli 2008 Ja, ikke sant? Jeg har i grunnen ikke funnet noe annet som jeg liker, men jeg burde kanskje hatt litt flere alternativer? Noen som har kommentarer til dette forresten? Også lurer jeg litt på hvite minicallaer til brystbukett. Men kjaeresten vil ikke ha sier han. De har nemlig sagt på butikken der han kjöpte dressen at det ikke passer til. Kan jeg kjöpe det til pappa og brudesvennen for det? Og kanskje svigerfar og våres brödre? Eller blir det for mye tro?
Gjest madam_mim Skrevet 1. juli 2008 #905 Skrevet 1. juli 2008 Enkel og fin frisyre Passer så absolutt til kjolen din Hvis du trenger flere alternativer så kan det jo være greit å ta med bilde av kjolen når du skal ha prøvetime og spør hva de tror du vil passe til den kjolen Ang. brystbukett så hadde jeg nok kjøpt til de andre selv om kjæresten ikke ville hatt..Hadde nok kjøpt til kjæresten også, sånn i tilfelle Tross alt så vet vi bruder bedre enn de på butikken Skjønner ikke hvorfor de har sagt det ikke vil passe :klø: Der kjæresten min kjøpte sine klær sa de det ville bli kjempefint med mini-calla som brystbukett
Multi Skrevet 1. juli 2008 #906 Skrevet 1. juli 2008 Noen som har kommentarer til dette forresten? Passer ikke brystbukett eller passer ikke cala? :klø: Men jeg synes tipset om å kjøpe til de andre (og til mannen, for sikkerhets skyld), høres bra ut. Ser dere hverandre før vielsen? Kanskje kan du overtale ham likevel?
Amadea Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #907 Skrevet 2. juli 2008 De mener at brystbukett ikke passer. Planen min om mini-callaer visste de ikke om. Tror det er fordi jakken ikke har brystlomme at de mener det ikke passer, men er ikke helt sikker... Jeg kjöper til de andre da (i hvert fall til pappa og til brudesvenn, som jeg nok tror ganske sikkert vil ha, så får jeg höre om de andre vil ha også) Nå er svigerinnen min på födestuen forresten!
Annie Skrevet 2. juli 2008 #908 Skrevet 2. juli 2008 Brystbuketter festes med sikkerhetsnåler. Jeg syns absolutt at mannen skal ha det, men om ikke han har, så bør heller ingen andre ha det. Håret var kjempelekkert! Veldig spansk som Dallis sa
Amadea Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #909 Skrevet 2. juli 2008 Brystbuketter festes med sikkerhetsnåler. Jeg syns absolutt at mannen skal ha det, men om ikke han har, så bør heller ingen andre ha det. Håret var kjempelekkert! Veldig spansk som Dallis sa Men han vil jo ikke ha og jeg vil gjerne at pappa og brudesvenn skal ha i hvert fall. Aesj! Du har vel rett...
Amadea Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #910 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har nå innsett at vi trenger en toastmaster. Jeg hadde egentlig tenkt at de som ville si noen ord kunne reise seg og gjöre dette når de mener det passer. Men etter hjelp fra min kjaere kusine, har jeg nå funnet ut at det blir vel bare kaos, saerlig for servitörene. Jeg regner egentlig ikke med at de blir så mange taler, pga tospråklighet, men det blir vel noen. Det er ikke vanlig med taler i Spania, så jeg må nok be noen på forhånd si noe fra den kanten også, ellers så blir det vel litt rart? Men hvem skal vaere toastmaster? Det må jo vaere en som kan bade norsk og spansk. Pappa? Men det blir jo dumt siden han er brudens far Venninne S? Hun er jo flink og frempå, men hun kommer kun dagen för bryllupet, blir det stress? Kusine S? Tror hun har blitt god i spansk etterhvert, men hun er litt mere tilbakeholden av seg. Vet ikke om hun har noe saerlig lyst på denne oppgaven. Hun kommer til å vaere her uka för bryllupet da, så vi ville jo hatt litt tid til forberedelser Venninner J, H og E? Disse kunne jo holde samtaler på spansk, men har kanskje ikke spansken så veldig friskt i minnet lenger, så jeg vet ikke om de har lyst på denne oppgaven. De kommer også kun dagen för. Det er også noen flere som kan spansk, men ikke nok til å vaere toastmaster tror jeg… Ellers kan vi kanskje bruke en spanjol som snakker engelsk? Og hva skal en toastmaster gjöre? Jeg vil kun ha taler mellom rettene, ellers blir det helt kaos. Jeg har laget en slags plan: _____________ Toastmaster önsker velkommen. -Komme med praktiske opplysninger (röyking, doer, mulighet for å bestille annen drikke enn det som serveres, noe mer?) - Presentere menyen og viner eller introdusere kjökkensjefen (evt “oversette” det han sier) ? (Forrett) TM introduserer taler etter forretten -Pappa? -Brudgom? (Hovedrett) TM introduserer taler etter hovedretten -Brud? -Spansk? -Mere? (Kakekutting og dessert (kaken som serveres ved bordet)) TM forklare dette? (Kjökkesjefen og personalet kommer ut for takk) TM introdusere? TM introduserer evt taler etter desserten? TM forklarer at kaffe, avec og småkaker serveres ved bordet (og hvilke typer cognac / likörer som kan bestilles?) TM forklarer at etterpå blir det fri bar og buffet med sjokoladefontene (Kaffe avec serveres) (Brudeparet går rundt og hilser på hvert bord (runde bord) og leverer ut gaver til damene (vifter) og barna (tegnesaker / godteri ? Leveres tidligere kanskje, så de har noe å leke med…) mens gjestene drikker kaffe) (Brudevalsen) TM annonserer at buffeten med sjokoladefontene er åpnet (Pappa og svigerfar deler ut sigarer ute) (Dans) TM (eller kanskje foreldrene våre?) introduserer felles sang __________ Stakkers “TM”! Skulle gjerne tatt på meg oppgaven jeg, men det passer vel ikke så godt siden jeg er brud…
Multi Skrevet 2. juli 2008 #911 Skrevet 2. juli 2008 Nei, du har vel andre ting å gjøre den dagen. Spør venninnene dine. Hvis du presiserer at de ikke skal føle presset og at de kan si nei om de ikke har lyst eller føler seg vel med oppgaven, så går det sikkert bra. Kanskje overrasker de deg med å føle seg beærede?
Pingse Skrevet 2. juli 2008 #912 Skrevet 2. juli 2008 (endret) Neste mandag er det prövetime, så jeg burde i grunnen sjekket ut litt hårfirsyrer for å gjöre meg opp en mening om hva jeg er ute etter og kanskje ta med noen bilder. Jeg vil ha håret satt opp, og jeg tror jeg vil ha en lav oppsats. Noe slikt som dette kanskje: Knute Kjempefin frisyre :rødme: Men han vil jo ikke ha og jeg vil gjerne at pappa og brudesvenn skal ha i hvert fall. Aesj! Du har vel rett... Jeg synes de kan ha selvom ikke brudgommen skal ha, jeg. Kan du ikke spørre ham litt mer da, om hvorfor det ikke passer til dressen? Jeg skulle gjerne påtatt meg TM-rollen, men jeg føler jeg kan litt for lite spansk til det Det blir i så fall en veldig stotrende toastmaster. Jeg synes også du skal spørre venninnene. Eller en spansk fetter som kan snakke engelsk Endret 2. juli 2008 av Pingse
Annie Skrevet 2. juli 2008 #913 Skrevet 2. juli 2008 Hva med 2 toastmastere? Samarbeid med en fra brudgommens familie og en fra din f.eks? De kan jo samkjøre programmet.. *vet ikke om det var en god ide, var bare en ide som fallt ned i hodet på meg*
Gjest madam_mim Skrevet 2. juli 2008 #914 Skrevet 2. juli 2008 Hva med 2 toastmastere? Samarbeid med en fra brudgommens familie og en fra din f.eks? De kan jo samkjøre programmet.. *vet ikke om det var en god ide, var bare en ide som fallt ned i hodet på meg* jeg synes det var en god idè
Amadea Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #915 Skrevet 3. juli 2008 Lurt! Skal pröve å få snakket med familien i kveld. I går var vi og besökte det nye vindunderet, mammaen og pappaen på sykehuset. :rødme: Guri, jeg hadde glemt at bebiser var så små jeg! Og for en rask födsel! Hun hadde våknet av rier kl 5:30, var på sykehuset kl 6:30 og ungen var ute 8:30. Pappaen hadde kjört litt for fort og de ble stoppet av politiet. Men da de så hva som var på gang sa de bare "skynd deg, kjör videre!" også fikk de politieksorte fram til sykehuset!
Gjest Dallandra Skrevet 3. juli 2008 #916 Skrevet 3. juli 2008 Starte livet med politieskorte, sånt må det bli noe stort og viktig av.
Annie Skrevet 3. juli 2008 #917 Skrevet 3. juli 2008 Lurt! Skal pröve å få snakket med familien i kveld. I går var vi og besökte det nye vindunderet, mammaen og pappaen på sykehuset. :rødme: Guri, jeg hadde glemt at bebiser var så små jeg! Og for en rask födsel! Hun hadde våknet av rier kl 5:30, var på sykehuset kl 6:30 og ungen var ute 8:30. Pappaen hadde kjört litt for fort og de ble stoppet av politiet. Men da de så hva som var på gang sa de bare "skynd deg, kjör videre!" også fikk de politieksorte fram til sykehuset! Det var en tass med dårlig tid ja. Sier som Dallanda, den som kommer til verden med politieskorte må bli noe stort og viktig
Amadea Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #919 Skrevet 3. juli 2008 I dag har jeg vaert en liten tur og sett vinduderet igjen og t.o.m holdt han! (Skummelt!) Også har jeg vaert og hentet hårpynt til å ha med meg til prövetimen på mandag. Fikk låne med meg det jeg ville for å bestemme hva jeg vil ha. Söte kjoledamene! :-D Vet ikke om jeg klarer å bestemme meg da, håper frisören hjelper meg. Har lagt ut bilder av hårpynten igalleriet
Pingse Skrevet 4. juli 2008 #920 Skrevet 4. juli 2008 I dag har jeg vaert en liten tur og sett vinduderet igjen og t.o.m holdt han! (Skummelt!) :rødme: Så var bitteminste bryllupsgjesten på plass Også har jeg vaert og hentet hårpynt til å ha med meg til prövetimen på mandag. Fikk låne med meg det jeg ville for å bestemme hva jeg vil ha. Söte kjoledamene! :-D Vet ikke om jeg klarer å bestemme meg da, håper frisören hjelper meg. Har lagt ut bilder av hårpynten igalleriet Veldig fint stæsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå