Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren

Amadea

Anbefalte innlegg

Sötnoser! :ler:

:hallo: her er jeg! Kom nettopp hjem fra Barcelona - med vannblemmer under föttene og solbrent på brystet. :lol:

Kun to månder igjen i dag til vi blir herr og fru! :bryllup:

Vi har allerede begynt med litt detaljplanlegging, det er bare jeg som har vaert litt dårlig på å skrive her i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skisse for vielsen:

Inngang: Arie fra Suite nr 3 (Bach)

Inngangsord

Skriftlesning ved to av gjestene på spansk og norsk (Tror det blir fra Salomos höysang)

Salme: Hvilken???

Preken

Ekteskapsinngåelse

Musikk?

Overrekkelse av ringer

Symbolhandling (Overrekkelse av gullmynter - tradisjon her)

Solosang: Ave Maria (Schubert)??

Forbönn

Fadervår

Velsignelse

Utgang: Hva?

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på denne kaketoppen eller noe a la den. Hva synes dere? Jeg tror vi skal adoptere en litt morsom katalansk tradisjon. Vi kommer til å gi bort kaketoppen til det neste paret vi tror kommer til å gifte seg. Jeg tror jeg vet hvem den skal gå til og alt. De kommer sikkert til å blir kjempeflaue! hihihi!!! :lur:

Ellers har vi ordnet med en del borddekorasjoner og sånt, men det tror jeg at jeg får ta en annen dag... Fargene går i beige, brunt, gyllent og hvitt. Det blir meeeget elegant.

Ja, og apropos elegant. Kjaeresten har henta dressen sin. Han er kjempefornöyd og syntes den satt veldig bra på. Men han syntes selv at han ble for elegant! :lol: Det blir spennende å se, jeg får nemlig ikke se dressen hans för bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kaketoppen har jeg sett før. Venninnen min SKULLE gifte seg, og jeg fant frem nettopp den, den er kjemperomantisk og lekker! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

:juhu: she`s back :juhu: Ferie du har vært på eller bor du i Spania??

Jenta har i hvertfall K-O-N-T-R-O-L-L!!!! You go girl!!! :hoppe:

Veldig søt kaketopp, og den tradisjonen med å gi bort kaketoppen - me like :jepp: Mye bedre enn å gi bort strømpebåndet som jo er tradisjonen her :sukk: vil ha det selv jeg :hoho: Kanskje jeg skal kjøpe en øgly-bøgly kaketopp og sette på kaka vår og adoptere denne katolske tradisjonen :lur::hoho::idesmil:

Tenker kjæresten din blir kjempeflott :Nikke: Og så tøff han er som ordner alt selv, kjæresten min vil gjerne ha min mening selv om han fint hadde ordnet det selv med den gode smaken sin :ler: Han er søt da :hjerter: Hva har du igjen nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på denne kaketoppen eller noe a la den. Hva synes dere? Jeg tror vi skal adoptere en litt morsom katalansk tradisjon. Vi kommer til å gi bort kaketoppen til det neste paret vi tror kommer til å gifte seg. Jeg tror jeg vet hvem den skal gå til og alt. De kommer sikkert til å blir kjempeflaue! hihihi!!! :lur:

:fnise:

Fin kaketopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kaketoppen har jeg sett før. Venninnen min SKULLE gifte seg, og jeg fant frem nettopp den, den er kjemperomantisk og lekker! :hjerte:

Morsomt! :)

:juhu: she`s back :juhu: Ferie du har vært på eller bor du i Spania??

Jenta har i hvertfall K-O-N-T-R-O-L-L!!!! You go girl!!! :hoppe:

Veldig søt kaketopp, og den tradisjonen med å gi bort kaketoppen - me like :jepp: Mye bedre enn å gi bort strømpebåndet som jo er tradisjonen her :sukk: vil ha det selv jeg :hoho: Kanskje jeg skal kjøpe en øgly-bøgly kaketopp og sette på kaka vår og adoptere denne katolske tradisjonen :lur::hoho::idesmil:

Tenker kjæresten din blir kjempeflott :Nikke: Og så tøff han er som ordner alt selv, kjæresten min vil gjerne ha min mening selv om han fint hadde ordnet det selv med den gode smaken sin :ler: Han er søt da :hjerter: Hva har du igjen nå da?

Bor i Spania ja. Har vaert på langhelg til Barcelona.

Adopter tradisjonen da vel! Strömpebåndet har jeg lyst til å spare til bryllupsnatta. :sjarmor: Tror ikke det kommer til å bli noe sarelig fancy undertöy ellers, så...

Han blir nok kjempeflott! :hjerte: Men han har ikke ordnet alt selv altså! Han har fått GOD hjelp fra diverse familie. Men jeg tror nok dressen er etter hans smak, selv om han nå altså sier at han föler seg for elegant. Han hadde nemlig veldig sterke meninger om hvordan denne dressen skulle vaere. Derfor tror jeg at jeg vet sånn ca hvordan den er. :lur:

:fnise:

Fin kaketopp!

Pingse!!!! Vi må snakkes på tlf snart! :klem:

MEN, nå er det på tide at jeg sier natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingse!!!! Vi må snakkes på tlf snart! :klem:

MEN, nå er det på tide at jeg sier natta! :vinke:

Det må vi! Men nå er det leggetid, ja :søvn:

Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borddekorasjoner og annen pynt:

Vi skal ha runde bord med plass til enten ti eller tolv stykker. Dukene er elfenbensfargete og går helt ned til gulvet. Oppå er en overduk i beige lin med en brun pyntekant. Vi skal enten ha brune eller beige linservietter (alt dette ordner cateringen). Hver serviett skal rulles og bindes sammen med en brun ståltråd eller en snor. En kanelstang skal festes til hver serviett.

Midt på bordet skal vi ha en slags oppsats som består av en tallerken i gylden / kobber / brunt med lys i samme farge (tre kubbelys som er litt avrundet i toppen og noen andre lys). Tror vi skal vikle noe ståltråd-greier (samme som serviettene) rund kubbelysene. Også skal vi ha hvite iris som vi legger på tallerkenene.

Teltet kommer med et teppe. Vi har valgt fargen beige. Gardinene i teltet kan festet sammen med en snor og oppi der kan vi pynte med en blomst. Kanskje iris eller calla i en annen farge enn hvit (siden gardinen er hvit) eller hvilken som helst annen blomst. Ellers skal det ikke vaere så veldig mye mer pynt, bortsett fra to svaere lysestaker som skal stå bak bordet der vi og foreldrene våre sitter (det blir rektangulaert). Og én mindre i samme stil som skal stå oppå pianoet. Disse har vi fått låne fra butikken som tanta til kjaeresten driver.

Ute setter vi opp litt planter som vi leier fra et lokalt gartneri. Dette er for å avgrense litt hvor festen er, siden teltet kommer til å bli satt opp midt ute på en åpen plass.

Det med tallerkenene med lys og blomster var min idé, ellers har vi fått masse kreativ hjelp :)

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...