Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk i like måte jenter!

I dag har jeg vaert og faatt meg en ring til underskjórtet og på samme sted kjöpte jeg noen store sikkerhetsnåler med strass på som skal brukes til å heise opp slepet med.

Legger ved et bilde av sikkergetsnålen pluss et bilde av strömpebåndet min kommende svigermor har laget. Er det ikke fint? :)

post-10447-1210437619_thumb.jpg

post-10447-1210437746_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert planleggingsliste:

Alt under kontroll

15 - 8 måneder för (desember 2007)

Type bryllup: Formelt / halvformelt. Stort. Sommerbryllup :)

Budsjett

Sted og dato: Min kjaeres hjemsted. Kirka og selskapstelt. 8. august 2008

Gjesteliste

Forhåndsbestille catering Depositum betalt

Bestille partytelt - halvparten betalt

Bestille brudekjole - halvparten betalt

Ordne papirer - Venter på post...

Velg og snakk med forlovere og brudebarn Kjaeresten mangler sin

Bestille fotograf og video

Booke musikk Brudgommens fetter til kirken og apreitif. DJ til festen

Sende "sett av datoen"-kort

7 - 5 måndeder för (mars 2008)

Bestille bryllupsreise :hoppe:

Klaer til brudgom Han har fått seg ny dress og sko. Mansjettknapper får han låne av faren sin.

Tilbehör til bruden (sko, undertöy, smykker...) Kun sko og undertöy igjen

Sende invitasjoner

Ordne med overnatting til gjestene For de vi vet om i hvert fall...

Önskeliste

Bestille frisör

Pröve og velge meny :spise:

Prövetime kjole

4 - 2 måneder för (juni 2008)

Ordne ferdig alle papirer

Booke eventuell transport til bryllupet

Bestille brudesuite

Klaer til brudepiker Kjempebillig og fint på Butterflyxc! Må snakke med forlover om brudesvennen også :)

Bestille ringer

Bestemme innholdet i vielsen og ha samtale med prest

Bestille blomster

Kjöpe gaver til gjestene Vifter bestilt til damene

Ekteskapskurs

Dansekurs

Bestille / ordne trykksaker (kirkeprogram, festprogram (?), bordplan, meny og barkart. Sjekke ut takkekort i samme slengen)

Bestille time i skjönnhetssalong Noe var med i "bryllupspakka" hos frisören

2. kjolepröve

Dette går jommen bra synes jeg. Det som vi må pröve å få i orden nå er papirene. Også burde vi se oss om etter et intensivt dansekurs. :fnise: Og etterhvert kan vi begynne å tenke på dekorasjoner og tekstlesing og musikkinnslag i kirka.

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Dansekurs er viktig. Skal dere danse vals eller velger dere noe annet?

Hva lærte dere egentlig på ekteskapskurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra middag hos naboen. Kjekt å ha snille naboer som tar seg av meg når jeg er alene hjemme (de er egentlig tilfeldigvis naboer, men mest kollega og venner altså) :ler:

Vi tenker å danse vals. Vi er egentlig glade i å danse begge to, men er ikke noe flinke. Hadde vi vaert flinke i noe, f.eks tango, kunne vi jo gått for det, men siden vi alikevel ikke er speiselt gode i noe tror jeg det blir til at vi laerer oss valsen og ferdig. Eller kanskje pasodoble? :ler: Vi får se. Vi må finne en danselaerer först da. Snakket nettopp om dette med naboene. De skulle höre med sin danselaerer om han kunne gi oss privattimer, evt om det finnes noe intensivkurs.

Ekteskapskurs er obligatorisk når man gifter seg i den katolske kirke. De forteller om hva det betyr å gifte seg i den katolske kirke også er det en kveld med lege om familieplanlegging og en med psykolog om kommunikasjon etc. Mange har en kveld med advokat også, men det hadde ikke vi. Jeg tror hver enkel menighet legger det opp slik de vil, det som er felles er at man må ha papir på at man har tatt kurset för man gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenker å danse vals. Vi er egentlig glade i å danse begge to, men er ikke noe flinke. Hadde vi vaert flinke i noe, f.eks tango, kunne vi jo gått for det, men siden vi alikevel ikke er speiselt gode i noe tror jeg det blir til at vi laerer oss valsen og ferdig. Eller kanskje pasodoble? :ler: Vi får se. Vi må finne en danselaerer först da. Snakket nettopp om dette med naboene. De skulle höre med sin danselaerer om han kunne gi oss privattimer, evt om det finnes noe intensivkurs.

Ekteskapskurs er obligatorisk når man gifter seg i den katolske kirke. De forteller om hva det betyr å gifte seg i den katolske kirke også er det en kveld med lege om familieplanlegging og en med psykolog om kommunikasjon etc. Mange har en kveld med advokat også, men det hadde ikke vi. Jeg tror hver enkel menighet legger det opp slik de vil, det som er felles er at man må ha papir på at man har tatt kurset för man gifter seg.

Pasodoble høres morsomt ut, men jeg innbiller eg at man må kunne ganske mye før det ser bra ut. Vals er sikkert lettere å få til å se pent ut.

Familieplanlegging og den katolske kirke? Høres litt motstridende ut. :fnise: Er det bare mine fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig strømpebånd. Er det nupereller eller en variant av det?

Ja, ikke sant? Hun har laget en kjempefin vifte til dattera si, som hun skal bruke i bryllupet. Skal se om jeg får lagt ut et bilde en dag jeg er på hjemme-PCen.

Pasodoble høres morsomt ut, men jeg innbiller eg at man må kunne ganske mye før det ser bra ut. Vals er sikkert lettere å få til å se pent ut.

Familieplanlegging og den katolske kirke? Høres litt motstridende ut. :fnise: Er det bare mine fordommer?

Det med pasodoble var en spök altså! :ler: Men vi skal nok ha en pasodoble uten at bare vi to danser med masse publikum. Tanta og onkelen til kjaeresten er kjempeflinke til å danse, så de får sikkert vist seg fram litt.

Når de snakker om familieplanlegging er det egentlig naturlige metoder de mener da (men jeg vet om leger som snakker om alle prevensjonsmetoder, presten går som regel ut :fnise: ) For övrig var den "timen" en stor skuffelse, fordi jeg var egentlig interessert i temaet pga problemer med hormonell prevensjon, men hun tok så lett på det. "Det er bare én, maks to dager kvinnen kan bli gravid alikevel, så det er så lett og greit". Jaha, men hva med saedcellene som kan leve x dager og så var vel kanskje trikset å finne ut når man kommer til å ha egglösning eller hva? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering om bryllupsplanlegging:

Vi har vaert og sett på planter. Skal leie noen til rundt om kring selskapstelet fordi det skal ikke settes opp i en hage, men på en plass og vil vil gjerne lage litt hagestemning pluss avgrensning. Vi mötte på en veldig profesjonell og hyggelig mann. I tillegg kan de ordne med oppsatsen til kirken (tror det blir én oppsats og et par grönne pyntetraer, ikke noe på benker og slikt, kirken er i grunnen fin nok som den er...) og brudebuketten min. De sa de kunne fikse peoner! :hoppe: Andre blomster jeg liker er liljer, calla (disse to gjerne med litt farge) og sånne hvite små pynteblomster. Helst rund med kanskje noe som henger litt ned. Eller kanskje helt hvit med smååååå blomster. Men jeg tror det er best med litt farger. Hmmm... jeg får ikke bestemt meg., jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det burde da være mulig å få noe rådgivning et annet sted?

Så mange vanskelige valg å ta! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det burde da være mulig å få noe rådgivning et annet sted?

Så mange vanskelige valg å ta! :dåne:

Råd får jeg nok av. Det er å få det personlige preget som er utfordringen. Men det blir nok bra til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råd får jeg nok av. Det er å få det personlige preget som er utfordringen. Men det blir nok bra til slutt. :)

:fnise: Jeg tenkte på alternativer til hormonprevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg tenkte på alternativer til hormonprevensjon.

åja, haha! :ler: Det kan vi vel få et annet sted. Tenkte bare det var kult å få litt gratis veiledning også fikk bare masse drittpreik i stedet.

:fnise:

Ellers så er jo de kursene litt morsomme. Tror ikke prestene og de som holder foredrag har fått meg seg at 99.9% av parene bor sammen fra för av. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åja, haha! :ler: Det kan vi vel få et annet sted. Tenkte bare det var kult å få litt gratis veiledning også fikk bare masse drittpreik i stedet.

:fnise:

Ellers så er jo de kursene litt morsomme. Tror ikke prestene og de som holder foredrag har fått meg seg at 99.9% av parene bor sammen fra för av. :fnise:

:fnise: De vil vel ikke vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...