Gå til innhold

Svar fra Lilleborg


Spirito

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en mail til Lilleborg og spurte hvorfor det ikke finnes tøymyknere med svanemerke. Jeg fikk da til svar at alle tøymyknere inneholder stoffer som gjør at de ikke kan svanemerkes.

Da slutter jeg herved med tøymykner! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest -eline-

Tøymykner har jeg ikke brukt på mange år, men det rett og slett fordi jeg ikke ønsker å tilsette noe i klær som er rene. Nå er jeg hvertfall glad for at jeg ikke har brukt penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Har dere noe godt alternativ, så ikke klærne blir så stive?

...synes ikke det er noe problem, har faktisk ikke tenkt på det engang, men det kan vel hende det er fordi jeg ikke husker hvordan klær blir når man bruker tøymykner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke tøymykner. Jeg syns det er beste for både miljø, hud og lommebok.

At klærne er stive har jeg aldri lagt merke til, men det er kanskje fordi jeg aldri har brukt tøymykner så jeg vet ikke hva jeg sammenlikner med. Kanskje det derfor er sånn at hvis en slutter med tøymykner så er det bare en liten tid klærne føles stive. Men så blir en vant til hvordan de kjennes ut, og så savner man ikke tøymykner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant til stive håndklær hos hu mor som ikke bruker tøymykner, så jeg merket stor forskjell da jeg begynte med det. Men dere tromler kanskje klærne tørre? Jeg hadde tilgang til tørketrommel i fellesvaskeriet der jeg bodde før, og da var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant til stive håndklær hos hu mor som ikke bruker tøymykner, så jeg merket stor forskjell da jeg begynte med det. Men dere tromler kanskje klærne tørre? Jeg hadde tilgang til tørketrommel i fellesvaskeriet der jeg bodde før, og da var det ikke noe problem.

Dette synes jeg henger mer sammen med kvaliteten på håndklene enn tøymykneren. Mine håndkler blir ikke stive når jeg vasker dem, men håndklene til svigermor blir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner også et alternativ. Jeg har sluttet med tøymykner nå, med det resultatet at klærne "står av seg selv". Å tromle tørt alt tøy blir jo ikke akkurat miljøvennlig det heller, og da blir det så krøllete også. Tenk om det hadde fantes et naturlig mykningsmiddel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det er jo flott at det finnes et mer miljøvennlig alternativ, men hvor bra det er, kommer ikke frem. Får litt følelsen av at det er et "nesten ok" alternativ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Det betyr vel bare at Skona inneholder MINDRE av de skadelige stoffene?

Jeg selv er allergisk mot vaskemidler tilsatt parfyme og optiske blekemidler. Jeg fikk elveblest da jeg en gang i tiden brukte Omo Colour. Jeg har brukt Neutral i mange år og er fornøyd med det. Prøver jeg meg på Comfort tøymykner begynner jeg å klø med en gang.

Det kan være at Skona er et bedre produkt enn de andre fordi det ikke gir allergiske reaksjoner og fordi det er mindre miljøgifter i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Det betyr vel bare at Skona inneholder MINDRE av de skadelige stoffene?

Jeg selv er allergisk mot vaskemidler tilsatt parfyme og optiske blekemidler. Jeg fikk elveblest da jeg en gang i tiden brukte Omo Colour. Jeg har brukt Neutral i mange år og er fornøyd med det. Prøver jeg meg på Comfort tøymykner begynner jeg å klø med en gang.

Det kan være at Skona er et bedre produkt enn de andre fordi det ikke gir allergiske reaksjoner og fordi det er mindre miljøgifter i det?

Ja, mulig. Får google og lete litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...