Gå til innhold

trenger du tellefon kattalogen?


monikabrx

Anbefalte innlegg

Gjest Maxagaze
Nå i dag som så å si alle (nesten) har mobiltelefon og/eller internett kan man si at det er på tide at telefonkatalogen blir en antikvitet...Den var kjekk å ha da man gikk på ungdomsskolen og ville ha nummeret til han kjekke i niende, eller når man skulle bølleringe vilt fremmede mennesker :legrine:

Den er sikkert kjekk å ha for eldre og de som ikke gidder å sende sms (les:bruke penger for å få et nummer :ler: ), men alle andre burde ta seg det lille bryet det er å avbestille den!

..blablabla osv. :sjarmor:

Å lese informasjon på papir skal ikke undervurderes. Inntil skjermene blir bedre (skarpere) så er tekst myyye bedre å lese selv på det simpleste papir..

Men.. jeg blir gal i hodet av folk som har ett 15år gammelt 26binds leksikon i hylla, og påstår at de bruker det. Hva med nettet da, for F**N... ?!

Hvis tekst på skjerm er det eneste saliggjørende.. hvorfor selger bokhandelen fortsatt bøker da.. i det hele tatt, hvorfor er ikke bokhandelen konkurs for lengst ?

Mange snakker om hvor hipt e-bøker er, men hvem bruker dem i like stor grad (eller større) som dem av papir ?

Ble en liten avporing dette her; moddene kan flytte tråden hvis de ønsker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange snakker om hvor hipt e-bøker er, men hvem bruker dem i like stor grad (eller større) som dem av papir ?

Det er jo ikke helt sammenlignbart all den tid bøker er til hygge og avslapping, og det derfor er viktig å kunne ha det behagelig mens man leser og det oppnår man lettere med en liten bok enn en hel PC. Å slå opp et telefonnummer tar 10 sekunder. Her er det helt uvesentlig om en bok er marginalt skarpere eller mer behagelig å ha med seg i sofaen eller på sengekanten, her er det kun tilgjengelighet og hurtighet som teller, og det gir internett like godt som (om ikke bedre enn) telefonkatalogen. Når telefonkatalogen da i tillegg er lite miljøvennlig og i tillegg stor og upraktisk, for ikke å snakke om at den kun oppgir telefonnumrene i din kommune, blir det de småtingene som blir avgjørende i valget mellom å avbestille eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..blablabla osv.  :sjarmor:

Å lese informasjon på papir skal ikke undervurderes. Inntil skjermene blir bedre (skarpere) så er tekst myyye bedre å lese selv på det simpleste papir..

Men.. jeg blir gal i hodet av folk som har ett 15år gammelt 26binds leksikon i hylla, og påstår at de bruker det. Hva med nettet da, for F**N... ?!

Hvis tekst på skjerm er det eneste saliggjørende.. hvorfor selger bokhandelen fortsatt bøker da.. i det hele tatt, hvorfor er ikke bokhandelen konkurs for lengst ?

Mange snakker om hvor hipt e-bøker er, men hvem bruker dem i like stor grad (eller større) som dem av papir ?

Ble en liten avporing dette her; moddene kan flytte tråden hvis de ønsker.. :)

Greit att man ikke kan sammenligne papir utgaver og pc når det gjelder bøker...

Men hva i all verden skall man med bøker/kattaloger man ikke en gang åpner.

jeg sier også nei takk til alt anet jeg hverken trenger eller ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..blablabla osv.  :sjarmor:

Å lese informasjon på papir skal ikke undervurderes. Inntil skjermene blir bedre (skarpere) så er tekst myyye bedre å lese selv på det simpleste papir..

Men.. jeg blir gal i hodet av folk som har ett 15år gammelt 26binds leksikon i hylla, og påstår at de bruker det. Hva med nettet da, for F**N... ?!

Hvis tekst på skjerm er det eneste saliggjørende.. hvorfor selger bokhandelen fortsatt bøker da.. i det hele tatt, hvorfor er ikke bokhandelen konkurs for lengst ?

Mange snakker om hvor hipt e-bøker er, men hvem bruker dem i like stor grad (eller større) som dem av papir ?

Ble en liten avporing dette her; moddene kan flytte tråden hvis de ønsker.. :)

Jeg tenkte først og fremst kun på at telefonkatalogen er unødvendig å slå opp i når man har så mange andre muligheter.

Det er selvfølgelig best å ha bøkene i handa når jeg leser dem, tror ikke så mange leser bøker på nett?! (litt upraktisk å ha med på stranda/toget/bussen osv.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Det er jo ikke helt sammenlignbart all den tid bøker er til hygge og avslapping, og det derfor er viktig å kunne ha det behagelig mens man leser og det oppnår man lettere med en liten bok enn en hel PC.

Enig med du. Men man kan jo investere i en PocketPC da.. Bare skjermene blir litt bedre, bare..

Å slå opp et telefonnummer tar 10 sekunder.

Ikke hvis PCen må skrues på først ! (Og til dere som har den durende på 24/7; FY ! Tenk på miljøet ! ;) )

Her er det helt uvesentlig om en bok er marginalt skarpere eller mer behagelig å ha med seg i sofaen eller på sengekanten, her er det kun tilgjengelighet og hurtighet som teller, og det gir internett like godt som (om ikke bedre enn) telefonkatalogen. Når telefonkatalogen da i tillegg er lite miljøvennlig og i tillegg stor og upraktisk, for ikke å snakke om at den kun oppgir telefonnumrene i din kommune, blir det de småtingene som blir avgjørende i valget mellom å avbestille eller ikke.

Du argumenterer godt, må bare bøye meg i støvet. Jeg har dog såpass bruk for den at jeg kommer til å beholde den en stund til. Hjelper det om jeg sier at jeg etterhvert fyrer den opp i ovnen (som opptenningspapir) ?

Skal jeg hoppe på en "bølge" skal det dog komme innenfra, etter endel vurdering att/fram, jeg gjør det ikke fordi naboen gjør det. Så får jeg heller tåle at dere kaller meg ett politisk ukorrekt miljøsvin elns..

Hmm.. hvordan går det med Spartakus forresten.. ? Lenge siden vi var i tottene på hverandre, du får hilse.. :sjarmor:

Endret av Maxagaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dog såpass bruk for den at jeg kommer til å beholde den en stund til. Hjelper det om jeg sier at jeg etterhvert fyrer den opp i ovnen (som opptenningspapir) ?

Og det er vel essensen her. Du bruker din og det er et bevisst valg, men jeg tror nok ikke de fleste som får telefonkatalogen gjør det fordi de trenger den.

Hmm.. hvordan går det med Spartakus forresten.. ? Lenge siden vi var i tottene på hverandre, du får hilse..  :sjarmor:

Han har det aldeles utmerket og koser seg nå som han er pensjonert fra piratjakten. Han hilser selvsagt tilbake. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...