Gå til innhold

trenger du tellefon kattalogen?


monikabrx

Anbefalte innlegg

Helt enig!

Det er kanskje 5% av norges befokning som bruker den av og til, så hvorfor er det da de resterende 95% som må avbestille den.. Det er jo mye lettere.

Norges naturvernforbund jobber med å få til en ordning hvor man må bestille katalogen for å få den. En mye bedre løsning enn den vi har nå synes jeg! :) Håper de får gjennomslag for kravet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i att det beste hadde vert om man måtte bestille den, istedenfor å avbestille.

Men har man kunnet reservere seg mot tellefon kattalogen tidligere??

Og i tillfellet, hvorfor har så få vist det?

Jeg hadde helt ærlig ikke tenkt på att jeg kunne avbestille/reservere meg mot den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg mot dette før, men hva hjelper det når det bare blir lagt 15 telefonkataloger i første etasje uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går i papiravfallet med en gang den kommer.... har jo internett og bruker det for å finne nummer og navn og adresse og alt jeg trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges naturvernforbund jobber med å få til en ordning hvor man må bestille katalogen for å få den. En mye bedre løsning enn den vi har nå synes jeg! :) Håper de får gjennomslag for kravet sitt.

Håper jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Det er kanskje 5% av norges befokning som bruker den av og til, så hvorfor er det da de resterende 95% som må avbestille den.. Det er jo mye lettere.

Jeg er ikke enig i at det er lettere. De som bruker papirutgaven er gjerne eldre mennesker. Og for mange av dem vil det være mer slitsomt å bestille katalogen enn det er for yngre mennesker å avbestille den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tellefon kattalogen? Skulle nesten tro det var en parodi.

På hva da? Er det middelklassens parodiering/mobbing av arbeiderklassens språk du har i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hva da? Er det middelklassens parodiering/mobbing av arbeiderklassens språk du har i tankene?

Hvorfor tror du automatisk folk er arbeiderklasse selv om de skriver tellefon kattalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du automatisk folk er arbeiderklasse selv om de skriver tellefon kattalogen?

Ja, jeg er ordblind.

Men jeg regner med att du fikk med deg budskapet i innlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du automatisk folk er arbeiderklasse selv om de skriver tellefon kattalogen?

Det er du som foreslo at dette kunne være en parodi. Jeg bare spurte hva du i så fall mener det er som parodiseres. Og det svaret synes jeg fortsatt det ville vært interessant å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex.. er stolt medlem av arbeider klassen:) !

Men ordblindhet/dysleksi er visstnok jævli da...

Reservere seg mot selgere, det er ikke enkelt. HAr da prøvd dette selv. Men Aftenposten gir seg f**n ikke.

Men sist gang ei kakklekjerring ringte fra aftenposten, 1 år siden, så sa jeg: nei jeg leser ikke aviser, hvor hun repliserte: joda alle leser aviser, du skal få et kjempetilbud. Da svarte jeg at, jeg leser hverken aviser eller ser på tv, så dette var uinteresant. Hvorpå kakle frk`na. Fortsatte med at det trudde a ikke på, og at jeg bare tulla.

Jeg sa da at jeg ble såret av det hun sa, da jeg hadde mistet synet i en arbeidsulykke for 4 år siden.

Hvorpå hun ble veldig stille, før HUN la på.-

JAjaja, skal ikke gjøre narr av dem med et syns handikapp, jeg putter en 50 lapp på bøssa til blindeforbundet om jeg ser noen stå med en... Men må si det var uhyre effektivt, hverken aftenposten eller noen andre har ringt iløpet av dette året. Mulig dem har noe komunikasjon seg i mellom.

Ex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maxagaze

Kommer ikke til å signe, bruker faktisk katalogen noe. Er ikke alltid jeg gidder å starte opp PCen bare for å finne ett tlfnummer (ja, jeg gidder ikke ha den på hele tiden - går an å spare miljøet på den måten også, vet du..), eller legge ut dyre kroner på tlf til 1987 etc.

..og jeg hater virkelig slike politisk korrekte moteblaff ! Nå skal vi tenke miljø dere..

Er dere bare en saueflokk.. ? Hva med å ta egne avgjørelser, og av og til drite i konformiteten ? Selv om det kan gå utover miljøet (nei, uffameg, fyda.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å signe, bruker faktisk katalogen noe. Er ikke alltid jeg gidder å starte opp PCen bare for å finne ett tlfnummer (ja, jeg gidder ikke ha den på hele tiden - går an å spare miljøet på den måten også, vet du..), eller legge ut dyre kroner på tlf til 1987 etc.

..og jeg hater virkelig slike politisk korrekte moteblaff ! Nå skal vi tenke miljø dere..

Er dere bare en saueflokk.. ? Hva med å ta egne avgjørelser, og av og til drite i konformiteten ? Selv om det kan gå utover miljøet (nei, uffameg, fyda.. )

om du faktisk bruker tellefonkattalogen,er det da ingen som forventer att du avbestiller den..

Så du ser på oss som en flokk med sauer uten egne meninger, forde vi avbestiller tellefonkattalogene? :overrasket:

Du ser på det som en teit mote ting att vi vil spare miljøet ved å avbestille noe vi hverken trenger eller ønsker?

er ikke rart det går til helvete med miljøet,når det finnes folk som tenker som deg..

Jeg gjør kansje ikke så mye, men om jeg gjør noe så er det faktisk bedre en ingenting.

Alle moner drar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men har man kunnet reservere seg mot tellefon kattalogen tidligere??

Og i tillfellet, hvorfor har så få vist det?

Jeg hadde helt ærlig ikke tenkt på att jeg kunne avbestille/reservere meg mot den.

Tror man alltid har kunnet avbestille telefonkatalogen. Grunnen til at så få har hørt om det er vel at miljø ikke har vært noe alle brydde seg om. Det er takket være disse "miljø-mote-blaffene" at vanlige mennesker får øynene opp for at det går ann å tenke miljø. Hvor dumt det enn er at kjendiser eller andre må gå i bresjen for å åpne øynene våre, så hjelper det unektelig. Selv om dette, som alt annet, går av moten etter kort tid. ;)

Katalogen er uansett avbestilt. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det er tydelig at det er visse ting man ikke kan bli, men som man må være født som. Punkere og gothere er gamle eksempler på dette, men nå ser jeg at også miljøverner er noe man ikke kan bli uten videre.

Forbanna wannebe, mote-miljøvernere som alltid skal følge strømmen. Konforme jævler som tror det nytter å gjøre småting for miljøet, dere er vel ikke engang med i Greenpeace! :legrine::ironi:

Høhø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i dag som så å si alle (nesten) har mobiltelefon og/eller internett kan man si at det er på tide at telefonkatalogen blir en antikvitet...Den var kjekk å ha da man gikk på ungdomsskolen og ville ha nummeret til han kjekke i niende, eller når man skulle bølleringe vilt fremmede mennesker :legrine:

Den er sikkert kjekk å ha for eldre og de som ikke gidder å sende sms (les:bruke penger for å få et nummer :ler: ), men alle andre burde ta seg det lille bryet det er å avbestille den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...