Gå til innhold

Hvem synes du er stygge?

venus*

Anbefalte innlegg

Eg klarer ikkje å seie ordet "stygg" om nokon - får kjempedårleg samvit av berre å tenkje det om nokon... Bygningar kan eg godt seie det om, eller andre ting.

Men eg er sterkt imot plastiske operasjonar av prinsipp, og synest det får halde at menneske ser ut som det gjer frå naturens side, og at vi ikkje skal gå til kirurgiske inngrep for å føle oss vel, og samstundes gjer vi at andre heilt normale jenter får dårleg sjølvbilete fordi dei ikkje har plastikk-kroppsdelar (kor skal dette ende!!). Men det er ei anna sak.

Så om eg ikkje kallar det stygt, så kan eg himle med auga, eller sukke oppgitt (inni meg) når eg ser, høyrer eller les om heilt fine jenter som opererer seg. Ikkje i hovudsak pga akkurat den personen, men meir pga at eg er lei meg på vegne av heile menneskeheten og verdiane våre og utviklinga i verda, representert av silikonpuppene og alt dei står for ;)

Eit par hengepupper er absolutt finare enn silikon som er operert inn i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er rett å kalle noen for stygg ansikt til ansikt. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at noe er stygt helt privat. 

Kunne aldri falle meg inn å gå bort til noen for å fortelle dem at jeg synes at de er stygge. Det er toppen av uhøflighet i mine øyne!

Helt enig :)

Hva jeg tenker privat og ytrer på generell basis på dette forumet, eller til mine venner, det gjør jeg som jeg vil med (innen enkelte grenser så klart).

Men det betyr ikke at jeg sier rett ut til en person at silikonpuppene hennes er fæle, eller at hun har for mange lag med sparkel/sminke i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Men i hvert fall, hvem synes du det er akseptert å kalle stygge?

Tja, det må bli de tykke med hengepupper, kvinner som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael Jackson er stygg, ødelagt og rett og slett grostesk å se på. Å avvike så mye fra det som er naturlig synes jeg ikke er pent. Det være seg ekstremt tynn, ekstrem feit, Nøkkelordet her er ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg mener man kan finne noe pent ved alle mennesker. De to silikondamene jeg startet en tråd om (som antageligvis genererte denne tråden) er ikke stygge. Imidlertid er min personlige mening at brystene deres er overdimmensjonerte, usexy og slett ikke pene, og jeg synes det er synd at jenter ødelegger kroppen sin på den måten, om det er fordi de vil komme i Guiness rekordbok eller fordi de tror det drar mannfolk. De har ikke akkurat gjort kroppene sine noen stor tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker svært tynne damer med store silikonpupper. Ikke bare fordi det er stygt i seg selv (synes silikonpupper er virkelig stygt), men fordi jeg har fordommer om at slike damer er overkontrollerte og har et usunt forhold til egen kropp.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Titt

Alt for tynne jenter med aaalt for mye silikon.

Alt for tykke folk med enten altfor store (silikon)pupper. Pannekakebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Hva er pannekakebrød? Høres uansett ut som noe man ikke vil ha som en kroppsdel...  :ler:

Laaange pupper uten luft. De henger ganske langt ned som regel. Farmor har det. Jeg har sett dem. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg mener man kan finne noe pent ved alle mennesker. De to silikondamene jeg startet en tråd om (som antageligvis genererte denne tråden) er ikke stygge. Imidlertid er min personlige mening at brystene deres er overdimmensjonerte, usexy og slett ikke pene, og jeg synes det er synd at jenter ødelegger kroppen sin på den måten, om det er fordi de vil komme i Guiness rekordbok eller fordi de tror det drar mannfolk. De har ikke akkurat gjort kroppene sine noen stor tjeneste.

Det er nettopp dett jeg mener også. Det er ikke personene i seg selv som er stygge, men de har selv valgt å gjøre noe med kroppen som ikke er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jeg registrer at mange synes det er okey å kritisere utseendet til visse grupperinger.

Det være seg veldig tynne jenter (æsj, så stygt!), de med store silikonpupper (Æsj, så unaturlig), eller jenter med mye sminke (æsj, de har nok dårlig selvtillit).

Samtidig har jeg lagt merke til at hvis noen måtte ytre et negativt ord om feks hengepupper, så får man smekk på lanken. Da er man gjerne barnslig og det som er verre er.

Det er jo godt mulig at det ikke er de samme personene som gjør begge deler, så det er ikke nødvendigvis dobbeltmoral. Men, det er jo litt rart synes jeg.

Tynne jenter er fritt vilt fordi:

* man tror de er det med vilje, og bruker masse energi på slankekur og trening for å være tynnere enn en selv er.

* mange opplever en tynn kropp som en uvelkommen kontrast til de ekstra kiloene de ønsket at de ikke hadde

* det er best å rakke litt ned på de tynneste for at ikke tynnhetsidealet skal krype enda lenger ned på vektskalaen

De med store silikonpupper er fritt vilt fordi:

* det er selvforskyldt, og det er gjort for å oppnå en spesiell oppmerksomhet. I stedet for å tenke i sitt stille sinn at null eller eventuelt bittelitt silikon hadde blitt mer kledelig, vil noen påberope seg retten til å straffe personen for dårlig smak eller overdreven oppmerksomhetstrang.

Jenter med mye sminke er fritt vilt fordi:

* vi vil ikke ha det som ideal, og vi ser plattere ut ved siden av dem.

Oppsummert er det kanskje akseptert å kritisere noen for noe som de selv gjør med utseendet sitt for å oppnå konkurransefordeler. Hvis ikke det de gjør påvirker hvordan vi eller andre ser på vårt eget utseende, ville det jo ikke vært noe behov for å rakke ned på de personene.

Å kritisere hengepupper er helt fy fordi alle som har pupper vet at det er store sjanser for at egne pupper vil begynne å henge før eller siden, og derfor bør det helst være en konsensus om at hengepupperer like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes at medlemmer av Frp ofte er stygge. Tro om det har en årsakssammenheng? Mindre pene mennesker blir ofte behandlet dårligere enn pene, ønsker derfor å "ta" samfunnet/de som har gjort dem vondt og tiltrekkes derfor mot en mindre pen (eller stygg om man vil) politikk? Jeg har faktisk rett i 9 av 10 tilfeller når jeg gjetter at en person er Frp-er...

Å være stygg er uansett er uansett subjektivt, og selv om jeg hadde likt Frp og deres politikk, så ville jeg ikke vært tiltrukket av noen av medlemmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er forskjell på å kritisere et utseendet som er gjort bevisst og på hvordan noen faktisk ser ut naturlig. Å legge inn 6 kg silikon i brystene er noe man gjør høyst frivvillig og da mener jeg man må få lov å si hva man synes om det. På samme måte som at det må få være greit å si at 10 kg sminke heller ikke er pent. Dette blir da, etter min mening, ikke en kritikk av personen selv, men av personens valg.

Alle kan vel skjønne at det å legge inn 6 kg silikon er litt drøyt. Men, som en annen spurte her:

" Hva med fett som er ervervet gjennom iherdig burgerspising? Er det også kjøpt og betalt og dermed stygt? Gebiss er jo dyrt og henger ikke engang fast i kroppen? Glassøye?"

Hva med disse?

Det er jo ikke politisk korrekt å at overvekt er stygt, mens alle "har lov" til å si at silikonpupper er det, fordi "dette er ikke en del av personen, det er kjøpt og betalt". Hva er forskjellen på å ha kjøpt seg overvekt og det å ha kjøpt seg nye pupper?

Og mens jeg er i gang, jeg må bare si det:

Jeg synes hengepupper er stygt. Det er ikke estetisk pent, ikke i nærheten engang. Jeg synes også store valker er stygt. Faktisk. Og mye annet også. Selv om det er aldri så naturlig, kan jeg ikke si at det er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Man kjøper seg ikke overvekt bevisst. Gebiss har folk fordi de ikke har tenner. Såvodt meg bekjent er det særdeles upraktisk å ikke ha tenner. Glassøye har folk fordi de mangler ett øye og jeg vil tro det er penere med glassøye enn bare et hulli panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper seg ikke overvekt bevisst.

Kjøper man ikke overvekt? Hvis man kun handler grandiosa, sjokolade og smågodt... Hvis det ikke er potensielt overvekt man kjøper, HVA er det da?

De som er overvektige, er de ikke klar over at et ekstremt energi-inntak vil føre til overvekt? Ansvarspulverisering på høyt nivå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg mener det er forskjell på å kritisere et utseendet som er gjort bevisst og på hvordan noen faktisk ser ut naturlig. Å legge inn 6 kg silikon i brystene er noe man gjør høyst frivvillig og da mener jeg man må få lov å si hva man synes om det. På samme måte som at det må få være greit å si at 10 kg sminke heller ikke er pent. Dette blir da, etter min mening, ikke en kritikk av personen selv, men av personens valg.

Og hva med 10 kilo klumpete flesk på grunn av manglende selvkontroll....?

Det er ikke "naturlig" å være overvektig!

For the record; jeg synes stygge mennesker er de med dårlig hud, dårlige tenner, viltvoksende hår på kropp og i ansikt, utrente/overvektige kropper, og stygge hender og negler. Og jeg ser MYE heller silikon pupper i passe størrelse til kroppen, enn lange hengepupper!

Ellers er jeg enig med venus og nabodama.

Og ellers er jeg enig med nabodama og venus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Kjøper man ikke overvekt? Hvis man kun handler grandiosa, sjokolade og smågodt... Hvis det ikke er potensielt overvekt man kjøper, HVA er det da?

De som er overvektige, er de ikke klar over at et ekstremt energi-inntak vil føre til overvekt? Ansvarspulverisering på høyt nivå dette.

Jeg har til dags dato aldri møtt eller hørt om et mennesker som tok et bevisst valg om at i morgen skal jeg begynne å jobbe med å spise usunt så jeg blir skikkelig overvektig, men så vidt jeg forstår så er det å legge inn flere kilo silikon i puppene noe man bevisst bestemmer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvorfor man er overvektig. Mange er overvektige av genetiske årsaker, og noen har så kraftig benbygning at det ville være vanskelig for dem å ha 'riktig' BMI, slik at de kan se langt større/overvektige ut enn de egentlig er.

Og det er fullt mulig å bli overvektig av å spise for lite (som er tilfellet for min del), det kommer av at når kroppen får for lite næring går den på sparebluss og sparer, noe som igjen fører til overvekt.

Det som er viktigere enn inntaket er hvor mye man forbrenner. Ei jeg bor med spiser ofte mye og en del usunt, men hun er veldig aktiv med diverse sport, og er slank som en sylfide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...