Gå til innhold

Hvem synes du er stygge?


venus*

Anbefalte innlegg

Kraftig overvektige kvinner er stygge, sammen med dem som ikke tar vare på seg og sitt utseende. Kvinner som ikke gidder å vaske håret, dusje, vokse hår i ansikt, armhulene, underlivet og leggene. Dem som ikke peeler huden eller bruker make-up eller fuktighetskrem. De som kler seg som narkiser og uteliggere, ufeminint og lite klassisk og sjarmerende er det. Jeg må også legge til kvinner som har skjeve tenner.

Og der kom vinden fra fordums tid...

Så dersom man ikke sminker seg, så er man stygg i dine øyne? Enten pen eller stygg, ikke noe midt i mellom? Er man ikke direkte pen, så er man faktisk stygg, og har man ikke kunstig farge i ansiktet, da er man stygg?

Hvem KAN det være du får meg til å tenke på? Dette har jeg jo lest før, for en tre års tid siden...

Venus, tror du disse damene har tatt disse silikoninnleggene bare for "sin egen velvære"? Tror du ikke operasjonene er tatt for at andre skal synes noe om dem? Kanskje dette kan gå under begrepet "provoserende kunst"?

Selvfølelsen ligger i stor grad i hva omverdenen synes om deg. Og dine antakelser om hva omverdenen synes ligger i hva du selv synes om ditt eget speilbilde, når det kommer til utseende, som er det vi diskuterer i denne tråden.

Folk ute på gata gir sannsynligvis fullstendig f i om puppene dine er store eller små, men inne i ditt eget hode føler du deg underlegen og lite kvinnelig dersom brystene dine ikke engang fyller en AA-skål.

Mulig dette ble vrient for deg, men det er egentlig enkel psykologi.

Jeg mener det er forskjell på å kritisere et utseendet som er gjort bevisst og på hvordan noen faktisk ser ut naturlig. Å legge inn 6 kg silikon i brystene er noe man gjør høyst frivvillig og da mener jeg man må få lov å si hva man synes om det. På samme måte som at det må få være greit å si at 10 kg sminke heller ikke er pent. Dette blir da, etter min mening, ikke en kritikk av personen selv, men av personens valg.

Jeg personlig tror at de som legger inn ekstremt mye silikon sliter med hodet sitt, og da er det veldig lite omtenksomt og peke og le. Ikke at jeg tror du peker og ler, Bellatrix, men det finnes folk der ute som synes at det er hlt på sin plass og peke og viske når de ser pupper som uten tvil er kunstige.

Og det er fullt mulig å bli overvektig av å spise for lite (som er tilfellet for min del), det kommer av at når kroppen får for lite næring går den på sparebluss og sparer, noe som igjen fører til overvekt.

Det som er viktigere enn inntaket er hvor mye man forbrenner. Ei jeg bor med spiser ofte mye og en del usunt, men hun er veldig aktiv med diverse sport, og er slank som en sylfide.

Man kan faktisk som Liskat sier her, bli overvektig av å spise for lite. Kroppen går nemlig i sparebluss og slutter og forbrenne.

Jeg ser hvordan jeg selv øker størrelsen på bilringen min når jeg ikke gidder å spise nok i løpet av dagen.

Ellers er det også noe med at man godt kan se slank ut og allikevel være usunn.

En tynn person kan godt være i dårligere form og ha dårligere verdier enn en som er overvektig.

Man kan også godt trene flere ganger i uka, og allikevel være stor og rund.

Jeg kjente en gang to jenter som danset flere ganger i uka, freestyle discojazz og det er hard trening... de var store begge to, og det skyldtes ikke manglende forbrenning. Med det aktivitetsnivået burde de etter "normal logikk" vært sylfider.

Og man kan spise usunt og være superslank med elendige verdier, men man tror selv at siden man er slank så er man sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til:

Dårlig søvn eller for lite søvn kan også føre til overvekt. Det har noe med hormoner og gjøre. Husker ikke nøyaktig nå hva det gikk ut på, men sånn er det faktisk.

Så alle dere som aldri har hatt vektproblemer og som sitter høyt til hest og har de riktige meningene om folks overvekt... kunnskap er en fin bil, og ikke bare kunnskap om kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive noe om overvekt: ja det er mange grunner til man er tjukk. I de aller fleste tilfeller er det sunn balansert kost, helst laget av helt friske råvarer, i moderate mengdeer og med fysisk aktivitet. Så enkelt er det FOR DE ALLER FLESTE.

Der finnes unntak der sjukdom gjør det umulig å ta av til normal vekt. Nå kvinner kommer i overgangs alderen er det naturlig for veldig mange å bli litt rundere - kommer av hormonforandringer.

Ja det kan være pysikiske grunner bak spisingen, og derfor hjelper veldig ofte ikke slanke kurer. Og fett, sukker og andre usunnheter er vanedannende, ja avhengihetskapende.

Ingen sier det er enkelt å gå ned i vekt, men virkemiddlene er enkle.

Å la være å velge er også et valg

Jeg finner ikke svært overvektige tiltrekkende. veldig få gjør det. Det betyr ikke at jeg ikke liker dem som menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt synes jeg folk som åpenbart ikke har prøvd å se bra ut er stygge.

I tillegg til det kan det dukke opp en masse enkelttilfeller av mennesker jeg tenker at er stygge. Altså, det er bare en tanke jeg ikke kan hindre! Liksom litt sånn" å, stakkar, hun var stygg hun...". Jeg sier det ikke høyt, jeg bare tenker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...